50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 241, 242, 243 ... 248, 249, 250  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Greet

BerichtGeplaatst: 2 Jun 2026 07:08:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal .

@ Joke
Prachtige foto van de canadese ganzen met de waterlelies op de achtergrond .

@ Dagmar
Ik woon al bijna 31 jaar op de plek waar ik dit mooie en altijd anders uitzicht heb, het verveeld nog steeds niet.
Prachtige foto van de beauty , ze ziet er zeer goed verzorgt uit .

@ Kees
Opium winnen uit de papaver zal hier ook wel lukken vermoed ik , papaverteelt is niet voor niets aan strenge regels gebonden . De naam Harm Meier komt me wel bekend voor een naam die in de zeventiger jaren nogal eens voorbij kwam in de krant als het over de provinciale staten ging .

@ Sibilla
Ze mogen aan de overkant bij jou wel de handen dicht knijpen met zo'n vrijwilligster als jou .

Ik wens jullie een fijne dag .

Foto : Een distelvlinder op het kattenkruid . Er zijn gezichtjes te zien in de bloemetjes Smile

en nog wat blommekes die ik gisteren zag in een bloementuin die wordt onderhouden door vrijwilligers .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 2 Jun 2026 07:08:36    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 2 Jun 2026 08:46:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal
Greet, je hebt gelijk. Ik zie die gezichtjes ook. Wat een leuk weetje

Nee, Sibilla. Niet in de middag in de tuin gezeten, maar naar Weverkeshof geweest voor informatie over de geschiedenis van Weverkeshof. Ik weet het globaal wel maar de namen en plaatsen die er in voorkomen niet
Toen ik daar zat te bladeren kwam een vrouw binnen die wat aan het uitzoeken was over de bomen daar. We raakten aan de praat en nu bleek zij er nog een boekje over te hebben
Vooral over de bomen, maar er stond ook wat in over het ontstaan. Ze zou het bij mij thuis in de brievenbus stoppen.
Dat deed ze, en wat blijkt. Alle informatie die ik zocht stond er in!
Wat een toeval dat zij nu juist nu in Weverkeshof was terwijl ik die informatie zocht.
Zondag breng ik haar het boekje terug.
Het regent hier!!! Hang de vlag uit.
O, het is al weer droog, maar er hangen nog dikke wolken
Ik ga was opvouwen en de kast in helpen. Straks naar mijn vriendin Very Happy

Laatst aangepast door Henny op 2 Jun 2026 09:15:59; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 2 Jun 2026 09:07:02    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.
Het is hier grijs, maar wel nog steeds droog. Ik gooi de tent vast open, hoewel ik Greet en Henny ook al zie. Die zijn extra vroeg vandaag. Laughing
Ja, Greet, je woont er schitterend en je kennis van allerlei bloemen en planten is fenomenaal. Ik vergeet vaak de namen weer, maar campanula, weegbree, kaasjeskruid, clematis, azalea, dat weet ik wel. Ook nog wel van ene paar andere planten hoor, maar niet van alle. Van jou leerde ik weer dat koolzaad niet hetzelfde is als raapzaad. En de gele lis is niet dezelfde als gele plomp. Laughing De distelvlinder ken ik wel, die zie ik hier ook regelmatig.
Ik ben geboren als stadsmens, maar woon al 60 jaar in de polder, op het platteland. Heerlijk, ik zou niet meer terug willen, al heb ik jaren (bijna 20) gewerkt in Amsterdam. Altijd in de file terug naar huis, brrr.
Nu ben ik al weer bijna 23 jaar met pensioen, maar nog altijd actief met van alles.

Hopelijk valt hier nog wel een bui, zou beter zijn voor de grond, ook voor de boeren. Er hangt wel een heel grijze lucht, laat maar komen.
Wel heb ik het bed verschoond en liggen de lakens in de wasmachine. Very Happy Die kunnen straks niet naar buiten, vrees ik. Nou ja, dan maar in d droogtrommel.

Henny, wat leuk dat die vrouw je dat boekje heeft gegeven. Dat heet nu noabuurschap! Wie weet hou je daar een leuk contact aan over?

Mensen, ik ga lekker koffie zetten, hebben we zin in.
Tot later, heb het goed met wat je gaat doen. We lezen de krant.
O, zal ik jullie iets grappigs vertellen.
Op de achterpagina van het AD-Sport staan altijd strips en leuke uitspraken van vooral kinderen.
Een 6-jarig meisje wordt door haar moeder naar de groenteboer gestuurd, zonder briefje want dat wil de dochter niet. Ze kan het wel onthouden.
1 pond uien en een bosje bospeen. Geld mee, tas mee.
Komt ze bij de groenteboer en zegt: ik moet van mijn moeder vragen om een pond uien een bosje penissen. Laughing Laughing De groenteboer lachte zich slap en vertelde het later aan de moeder: geef haar voortaan toch maar een briefje mee. Laughing
Koffie!

Laatst aangepast door sibilla80 op 2 Jun 2026 15:53:27; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 2 Jun 2026 13:15:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Dagmar wat een beauty zeg dat paard prachtige foto van gemaakt.
Greet jij was best vroeg en zie een prachtige distelvlinder
en in het kattenkruid zie je inderdaad gezichtjes leuk om te zien en ook mooi al die bloemen die je tegen kwam in de bloementuin.
Henny leuk dat boekje van de Weverkeshof dat je dat mag gebruiken.
Sibilla en nog een bui gevallen bij jullie en het goed naar je zin op het platteland best lang hoor en petje af dat je voor veel mensen aan de overkant
als vrijwilligster veel doet.
Vanmorgen heeft het rond 10uur aardig geregend en nu komt het zonnetje er weer door en nu de max lezen.

twee futen die baltsen leuk om een poosje te volgen nog nooit gezien

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 2 Jun 2026 14:22:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet: kan me voorstellen dat het nooit verveeld, het uitzicht is echt geweldig (en je foto's ervan ook).
Mooie foto van de distelvlinder en inderdaad zie ook gezichtjes.

Henny: ze zeggen wel dat toeval niet bestaat.

Sibilla; wat een leuke prietpraat zoals ze dat vroeger in de Libelle noemden, die kinderuitspraken. Heerlijk.

Joke: wat een leuke foto van die 2 futen die elkaar het hof maken

Hier heeft ook lekker geregend vanmorgen en als de weerapp het goed heeft komt er vandaag ook nog genoeg, begint hier nu een beetje te rommelen in de lucht maar het is nog droog.

Foto langs de Rijn
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 2 Jun 2026 16:02:21    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hallo, ik zag dat ik vergeten was mijn reactie vanmorgen te versturen. Laughing Dan alsnog maar.
Joke, die baltsende futen, altijd een leuk gezicht, we zien ze hier ook wel in de Achterwetering. Een echte weidevogel.

Dagmar, het heet hier ook geregend, behoorlijk zelfs. We dachten dat het zou doorzetten, maar nu is het weer droog en het ziet er niet naar uit dat er veel meer komt. In elk gevalgeen onweer. Nou ja, het zou zomaar kunnen veranderen natuurlijk.

Vanavond maak ik een lof salade, heb daar nog van alles voor in huis. Samen met gebakken krieltjes is dat een lekker maaltje, genoeg voor ons. Aardbeien toe voor de nodige vitamines. Hoewel we ook altijd sinaasappels uitpersen en genoeg ander fruit eten.
Morgen wil ik de avocado's opmaken, die er nog liggen. eens kijken of ik daar een goed recept voor kan vinden.
Groetjes voor nu.
Brasserie het Spoorhuis, daar komen we regelmatig. vroeger met mijn zus en zwager, nu alleen met mijn zus.
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 3 Jun 2026 07:08:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal

@ Henny
Leuk dat je het boekje te leen hebt gekregen en dat ook alles erin staat wat je zocht.

@ Sibilla
Leuke uitspraak van het 6 jarige meisje Laughing mooi dat je het hier deelde .
Ik ben geboren op het platteland , mijn vader had een gemengd landbouw bedrijf . De liefde voor planten , bloemen etc. heb ik van mijn vader en moeder geërfd.
Ziet er heel mooi uit , het Spoorhuis .

@ Joke
Leuk dat je de baltsende futen zag , is inderdaad leuk om dat te volgen .
Supermooie foto.

@ Dagmar.
wow wat een mooie foto 👍 volgens mij krijg jij er steeds meer plezier in om foto's te maken .

Ik wens jullie een fijne dag .

Foto : Een jonge pauw ( man )

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 3 Jun 2026 08:22:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen koffleuten Very Happy
Eindelijk regen. Gisterenmiddag al en vanmorgen zijn er ook aardige buien gevallen. Gelukkig en het mag nog even doorgaan van mij
Die futen. Prachtig
Jonge pauwen. Nog een heel leven voor zich. In een fleurige verenpak en zo kan ik weer door gaan. Een list om te zien.
Prietpraat. Ik heb, toen ik nog bij Witteveen werkte. Een dameskleding zaak een boekje gemaakte met prietpraat achtige uitspraken die wij wel eens hoorden.. ik denk dat het nog ergens heb liggen. Als ik hem weer tegen kom zal ik er citaten uit schrijven. Very Happy

Helaas, mijn pc nog niet terug. Ik baal er goed van. Vandaag eens een toespraak over het ontstaan van Weverkeshof in elkaar gaan draaien. Vooral met veel steekwoorden en opgeschreven belangrijk namen en punten.
Ik kom er wel
Maak er een gezellige dag van Smile
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 3 Jun 2026 08:47:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Dagmar een prachtige foto van het natuur gebied langs de rijn.
Greet dat zijn twee leuke foto's van die jonge pauw om te zien.
Sibilla dat ziet er mooi uit het Spoorhuis waar jullie graag komen.
Henny ja dat is wel balen natuurlijk de pc nog niet terug en binnenkort toch een meeting.
Het is hier nog droog maar zal niet lang duren hoop nog wel even naar buiten te kunnen de fiets een poosje niet gebruikt.
de goudvissen gaan binnenkort de Brouwersgracht uit.

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 3 Jun 2026 11:38:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag

Greet: ja ik heb plezier in het foto's maken.
De 2e foto van de pauw met opstaande veren is heel mooi.

Ik weet niet of alle foto's hier met een mobiel of fototoestel zijn genomen, maar mijn vraag is; er is een duidelijk verschil in kwaliteit tussen foto's van mobiel en (digitale) fotocamera?
Ik zit er wel aan te denken om een camera te kopen nl.

Henny: dat lijkt me leuk een dagelijkse prietpraat uit jouw oude boekje.
Vervelend dat je pc nog niet terug is.
Ook jammer voor ons want nu missen we je leuke puzzels Very Happy

Sibilla: dat lijkt me een leuk koffiehuis dat spoorhuis en witlof met krieltjes mmmm jullie hebben lekker gegeten gisteravond.

Joke: wat een leuk gedicht over die goudvissen. Ik hoop ook dat ik nog even kan wandelen of fietsen vandaag.

Foto van windmolens, de meeste mensen houden van de ouderwetse nostalgische molens in Nederland, maar ik vind die nieuwe windmolens mooier.
Rust eenvoud en kracht stralen ze voor mij uit.

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 3 Jun 2026 11:55:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar jou foto's zijn prachtig en duidelijk en als je dat met je mobiel
Hebt gemaakt toppie en met een camera kan je vaak iets dichterbij maken.
Zie het verschil niet doe het meestal met de camera maar soms ook met mobiel
Ligt er denk ook wel aan wat voor smartfoon je hebt.
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 3 Jun 2026 18:39:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Het zijn weer prachtige foto's die voorbij komen!
Ik maak zelf de foto's met mijn mobiel.
Sinds een half jaar heb ik een nieuwe telefoon, met deze kan ik hele scherpe foto's maken.
Bij mijn vorige telefoon waren ze niet zo scherp als nu.
Dus dan heb ik ook geen camera erbij nodig.
Dat is fijn, want mijn mobiel heb ik altijd bij me.
Henny, ik mis je puzzels, hopelijk is je laptop weer gauw in orde.
Het regent hier nu, maar het was vandaag best lekker weer.
Niet te heet, wel een zonnetje en een flinke wind.
Goed weer om in de klas weer wat te doen...😆
Fijne avond allemaal! 🤗
Greet

BerichtGeplaatst: 3 Jun 2026 19:05:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:

Ik weet niet of alle foto's hier met een mobiel of fototoestel zijn genomen, maar mijn vraag is; er is een duidelijk verschil in kwaliteit tussen foto's van mobiel en (digitale) fotocamera?
Ik zit er wel aan te denken om een camera te kopen nl.

Mijn foto's zijn allemaal met een camera gemaakt .
Qua kleur wil er nog wel eens verschil zitten tussen mobiel of camera foto , vind ik .
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2026 07:14:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal .

@ Henny
En gelukt , de toespraak in elkaar te draaien ? Vervelend dat je pc nog steeds niet weer terug is .

@ Joke
Leuk gedicht en dat geschreven door een 12 jarige , knap hoor !
Mooi dat je het hier deelt.

@ Dagmar
Zoals ik de windmolens op jou foto's zie kan ik me voorstellen dat jij vind dat ze rust eenvoud en kracht uitstralen .
Dat kan ik hier van de vele windmolens ( windturbines ) niet zeggen , hier zijn windturbine parken en dat is een wirwar van masten en wieken , het is hier lastig om foto's te maken zonder deze horizonvervuilers er bij op .
Je foto er van is heel mooi .

@ Anky
Mooi he de afwisseling wat het weer betreft 😊 is goed voor alles .

@ Sibilla
Druk met koffers inpakken ed. ?

@ Kees
Nog druk met ontspullen ?

Ik wens jullie een mooie dag .

Foto :
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2026 07:22:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal!
Greet, wt betreft die klaprozen; ik was niet van plan om opium te gaan winnen uit de bollen, laat staan te schuiven, maar dat had je ws. al begrepen. Smile

Fotograferen is toch een belangrijk en steeds terugkerend item in de coffeecorner en ook de afgelopen paar dgen was er weer veel mooi werk te bewonderen.
Dagmar, leuk dat je zo de smaak te pakken hebt om zelfs de aanschaf van een camera te overwegen. Als het je bevalt zul je merken dat het echt wel wat toevoegt aan je foto's qua mogelijkheden. Het grootste verschil is dat je er veel meer fysiek mee kunt instellen en uiteraard de betere lens. Nadeel is dat je meer mee moet sjouwen maar als je er echt op uittrekt om ergens een mooie serie platen te schieten zal dat geen bezwaar zijn. Je zou van een kennis een paar dagen een camera kunnen lenen om te kijken wat jou past. De ultieme camera voor profs en veeleisende amateurs is natuurlijk de spiegelreflex maar al in de tijd van de kleinbeeldfilm vond ik het wel een ding om steeds een tas met toebehoren mee te slepen. Een zoomlens kan dat deels wel oplossen maar tegenwoordig is de bridge camera een mooie tussenoplossing. Je hebt daarmee weliswaar toch nog een wat forse camera maar alles zit erop en eraan en met een goeie fototas of een rugzak, neem je zo'n camera toch vrij makkelijk mee. Ik heb een comfortabele dagrugzak die ik ook als fiettas aan de bagagedrager kan hangen, die daar dus ook prima geschikt voor is. Mijn ervaring is dat je er wel even zoet mee bent om een dergelijke camera te doorgronden. Greet en ik dacht Joke ook, heeft er zoeen en zij kunnen je er wellicht nog veel meer over vertellen. Een compactcamera is wat beperkter qua mogelijkheden maar kan ook een goeie keuze zijn, al is het alleen al door de betere lens dan in je smartphone. De kleuren van een camera zijn vaak ook beter en meestal kun je er ook video's mee maken.

Bewerken van foto's is weer een ander hoofdstuk. Voor de smartphone heb je leuke apps maar met een echte camera zal je toch meer op je computer doen qua bewerking. Dat heeft sowieso mijn voorkeur dan dat gepriegel op het kleine schermpje van mijn telefoon, en zeker als het om een hele serie foto's gaat. Ik had Joke nog een voorbeeldje van perspectiefcorrectie beloofd n.a.v. haar foto van dat leuke huisje met de trapgevel, een paar pagina's terug inmiddels. Dat heb ik uiteindelijk met Gimp gedaan. Aanvankelijk probeerde ik het met Faststone maar de proefperiode was voorbij dus dat was kiezen tussen betalen of, in dit geval dus Gimp gebruiken. Het kan allemaal wel beter maar het ging mij er even om dat je het perspectief heel makkelijk kunt corrigeren met een bewerkingsprogramma. Hou er wel rekening mee dat je foto na die correctie geen mooie rechthoek is wat betekent dat je er stukken van af moet snijden aan de randen. Een van de voordelen van digitale foto's is dat je je foto's wat ruimer kunt nemen om later alles wat overbodig is weg te snijden.

Terug naar boven

Geplaatst: 4 Jun 2026 07:22:12    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 241, 242, 243 ... 248, 249, 250  Volgende
Pagina 242 van 250

Ga naar: