50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 258, 259, 260, 261  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henny

BerichtGeplaatst: 18 Jul 2026 10:17:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.

Dagmar, een leuk uitje gehad en Vriendlief zal er ook van genoten hebben. Samen met jou. Very Happy

Anky, eindelijk vakantie. Hier was gisteren blijkbaar gisteren de grote vakantie al ingegaan. Het zal hier nu overal druk op de grote wegen zijn. Hier is het nu muisstil.

Joke, prachtige foto's weer.

Greet, bij jou nu ook lekker fietsweer. Hier maar 21 graden en het zal niet veel warmer worden. Wel meer bewolkt. Ik verwacht, eindelijk, later op de dag wel een buitje.
Wel goed en bijzonder dat er bij die mooie wilde bloemenvelden een bordje staat: Verboden te plukken

Gister vroeg de kaasboer aan ons of wij nog een logehond konden hebben. Een soort van Australische witte herder en dan nog wat groter. Want, ze( het vrouwtje van die grote hond, zag ons vaker met logehonden lopen.
Nou, daar hebben we 'nee' tegen gezegd. Dat dacht de kaasboer ook al en heeft dat tegen haar gezegd. Mede omdat ik ook moeilijk loop en dan een grote hond die niet zo goed luistert...
Kijk, als jet nou een klein hondje was zouden we het nog wel overwegen, maar Peter loopt ook niet zo goed meer.
We houden het dit jaar alleen op Sjors. Dat is wel genoeg. Very Happy

Sibille, verzorg jij ook de uitvaart van jullie voormalige buurman?
Kees. met dit weer kun je buiten zitten. Ik ga weer verder met de kiezels. Weer een emmertje wegwerken

Geniet van de dag!

Koeen in Nieuwekerk aan de IJssel

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 18 Jul 2026 10:17:52    Onderwerp:

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 18 Jul 2026 12:43:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny: ja we hebben genoten van ons uitstapje naar de Achterhoek, je geboorte regio blijft toch iets speciaals.
Verstandig dat je niet nog een logeerhond neemt, zeker geen grote die niet zo goed luisterd als je slecht ter been bent, herdershonden zijn sterk die trekken je zo omver als ze niet luisteren, maar goed daar weet je alles van omdat je ze zelf ook gehad hebt. Zijn wel geweldige honden moeten ik zeggen uit eigen ervaring.

Greet prachtig die foto van de pluizenbol. De bloemenrand langs het korenbeld mag er zeker zijn, wat een kleurenpracht.

Joke mooie foto's van de koekoeksbloem en de vlinder.

Kees vervelend dat je schildklier niet goed werkt daar kun je behoorlijk door beinvloed door worden. Eerst een te langzaamwerkende en nu een te snel werkende, ze moeten het maar regelmatig tersten dan als het zo snel wisselt anders werkt medicatie averechts.

Anky lekker vakantie in eigen land, geniet er van.

Sibilla hebben jullie nog een afspraak gemaakt om naar het appartement te gaan kijken?

Vanmiddag/avond werken, net de kat weer opgehaald uit dierenpenion, die is blij dat ie weer thuis is. Very Happy

Kasteel Huis Bergh in 's Heerenberg
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 18 Jul 2026 12:56:45    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hallo allemaal.
Ik heb veel gelezen, maar nog niet alles.
Even een korte reactie hier.
Zag veel mooie foto's voorbij komen
Ik heb last van vervelende virusscanners, van Norton en Mac a fee. Niet nodig, ik heb een goede virusscanner. Voor deze moet je betalen, dat doe ik dus niet.
Enfin, veel gelezen dus en ook de puzzel nog even gemaakt.
De buurman wordt in het suffertje herdacht, Hij was wethouder hier in De Ronde Venen voor Ronde Venen Belang. Wij hebben een kaart gestuurd naar zijn vrouw in Griekenland. Hij was pas 71 jaar, veel te jong nog voor ons begrip. Maar ja, dat heb je nu eenmaal niet zelf voor het zeggen.

Ik ben kippensoep aan het maken, daar moet ik nu even naar kijken.
Heb het goed allemaal, ik kom later nog wel terug. Of morgen.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 18 Jul 2026 14:41:25    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Effe bijgelezen.
Henny, goed gezien dat je alleen nog voor Sjors gaat. Een andere, grote hond is niet meer te doen, ook niet voor Peter.
Nee, ik hoef niet de uitvaart te doen. Die zal wel in Griekenland plaatsvinden, denken wij. Het is bizar, de hele goegemeente weet het al. En er wordt op faceboek constant gereageerd. Dat komt omdat hij wethouder was en lid van Ronde Venen Belang.

Dagmar, je kat heeft het vast goed gehad in het pension, maar thuis is toch altijd fijner, ook voor een dier. Het kasteel Bergh hebben wij ook ooit bezocht. e warren daar met de familie aan het fietsen. Leuk dat je je geboorteregio hebt bezocht. Altijd weer bijzonder om daar terug te zijn.

(Ik krijg wat van die virusbeveiliging. Dat heb ik alleemaal, maar ze willen dat je er voor betaald. Daar heb ik uiteraard geen zin in.)

Ik ga nog even op zoek naar de anderen. Die staan op een andere pagina.
Tot zo.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 18 Jul 2026 14:53:14    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Kees, wat vervelend voor je, dat gedoe met die schildklier. Hopelijk is het van tijdelijke aard, want je wordt er niet vrolijk van, lijkt me. Sterkte hoor.

Joke, die vlinder is ook mooi. Lekker gefietst? Dat kan nu wel, het is minder warm.

Anky, de vakantie is nu eindelijk begonnen. Je zult er wel naar uitgekeken hebben, de kinderen ook. Ga je nog op stap? Misschien heb ik wat gemist hoor, kan ook.

Dagmar, heb ik jou al gehad? Ja, we hebben het appartement bekeken, maar we doen dat niet. De kamer is zo raar ingedeeld, ik vind het niks. Mijn nichtje zegt dat we het grote moeten loslaten. We zijn nu ruimte gewend natuurlijk, dat heb je dan minder. Maar er is ook minder schoon te houden, dat is waar. En alles is gelijkvloers. Maar ja, we blijven toch maar even zitten hier. Voorlopig kunnen we alles nog behappen samen. Laughing

Wil is naar de kerk, voor de kerkbezichtiging. Dt is om 16.00 uur afgelopen. Dat gaat ook gewoon door. Morgenmiddag hebben we een feestje van het Shantykoor. Partners zijn ook uitgenodigd, dus moeders mag mee. Laughing
En verder zien we wel.
Getver, daar heb die virusscanner weer. Rolling Eyes
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2026 10:39:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla wat vervelend dat gedoe met die virusbeveiliging.
Ik heb het ook ooit gehad toen ik een nieuwe laptop had gekocht zat norton op en ik kreeg het er niet af waardoor laptop heel traag was.

Het appartement viel dus tegen ja dat kan gebeuren maar wel goed om eens te checken hoe je nu woont en of verandering wel of niet acceptabel is, voorlopig dus niet begrijp ik.

Ga zo even rondje fietsen, lekker weer voor.

Vanmiddag de formule 1 op Spa Belgie en vanavond de wk finale Spanje-Argentinie.
Gisteren niet de troostfinale tussen Frankrijk en Engeland gezien, maar die bleek wel spectaculair met 10 doelpunten maar liefst.

Fijne zondag allemaal.

Op muur van stadswal van's Heerenberg hadden ze allemaal miniatuurdiertjes gezet, vond het wel grappig.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2026 11:27:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal.
Ik ben wat laat, maar de buurman van de overkant was hier vanaf half tien en had het goed naar zijn zin Laughing Laughing
Wij hadden hem uitgenodigd om met ons van de week mee naar Garderen te gaan. Naar de zandsculpturen. Dat is groots en met zijn macula degeneratie kan hij dat nog wel onderscheiden. Even afspreken wanneer, hoe laat en al die dingen meer en dat is gelukt. Very Happy

Sibille, een keer oriënteren op zo'n appartement is niet verkeerd. Dan kun je straks vergelijken en beter overwegen. Nu nog even lekker blijven zitten waar jullie zitten. Je weet wat je hebt en kent de buurt.

Dagmar, ik heb een stukje gezien voor in naar bed ging en het ging er zeker op. Verder heb ik gekeken achter de binenkant van mijn oogjes.
Anky Vakantie! Geniet er van

Greet, bij jou heerlijk zomerweer. Niet te koud en te warm. Heerlijk

Joke, mooie foto, maar dat wist je zeker al Laughing

Kees geniet van de dag.

Puzzel!

https://www.jigidi.com/nl/solve/7pj0xpk2/img-0015-te-zien-in-het-valkenburgmuseum/
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2026 11:55:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Sibilla dus het appartement viel dus tegen maar niet verkeerd om het eens
te bekijken het is wel een voordeel dat alles gelijk vloers is maar wonen
In je eigen buurt is toch wel fijn hoor.
Mis dat wel sinds wij verhuisd zijn naar een appartement ook 35 jaar op de grond gewoond.
Henny een leuk idee om met de buurman naar Garderen te gaan heel leuk
Zijn er twee keer geweest.
Dagmar jij lekker stuk fietsen en vanavond de laatste wk van Spanje -Argentinie.
Kan je foto niet zien een blauw vak! Het kasteel is wel te zien prachtige foto.
Anky vakantie geniet er maar van zal ook best eens een dagje weg gaan.
Vanmiddag eindje fietsen en schoonzus gaat ook mee daarna samen met haar uit eten.

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2026 10:46:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal. Joke, Renswoude is een aardig dorp en het kasteeltje met het park en een mooie zichtlijn is zeker de moeite waard voor een wandeling. Mijn zusje heeft er een aantal jaren gewoond waar mijn zwager een tandartspraktijk had. Ze liep op een gegeven moment wel tegen de nadelen van zo'n kleine gemeenschap aan. Mijn zwager kon niets in zijn tuin doen zonder dat er iemand wel een praatje met hem maakte. Daar is op zich niets verkeerds aan maar in negen van de tien gevallen ging het op een gegeven moment over tandheelkundige klachten en of hij een advies had of niet even kon kijken naar (vul maar in...) Op zondag was het natuurlijk ook uitgesloten om ook maar een paar sokken aan de waslijn te hangen en daar kun je je met zo'n beroep maar beter aan houden om geen patiënten kwijt te raken... Tja, de keerzijde van het noaberschap dat door sommige politici die er geen kaas van gegeten hebben zo opgehemeld wordt...

Dagmar, probeer het gwoon nog eens met die foto. Je kunt een bericht gewoon aanpassen maar dat weet je ws. wel. Het is je ook prima gelukt met kasteel Huis Bergh in 's Heerenberg. Prachtige burcht overigens.

Sibilla, je worsteling met die virusscanners en mogelijk andere hulpsoftware is herkenbaar. Ze proberen je alsmaar uitbreidingen aan te smeren op een slinkse wijze en voor je het weet loopt er van alles op je computer wat je helemaal niet wilt. Bovendien kunnen meerdere virusscanners elkaar danig in de weg zitten waardoor je computer zelfs kan crashen. Liever die hele zooi grondig verwijderen en daarna alleen installeren wat je echt nodig hebt. Desnoods een schone installatie van je hele systeem overwegen, uiteraard na een goeie back up van je foto's en andere bestanden die bewaard moeten worden, zoals je e-mails.

Telefonisch consult met de geriater heb ik gehad, met nae over mijn schildklier. Hij denkt dat de kans op een fout bij dat bloedonderzoek klein is en dat ben ik wel met hem eens maar voor mijn gemoedsrust vind ik het toch beter om dat even te controleren. Zonder al te veel sputteren heeft hij dat gehonoreerd. Straks een echo en meteen bloedonderzoek voor die transfusie en meteen ook die schildklierbepalingen dan maar, hoop ik. We zien wel. Morgen dagopname voor de transfusie. Dat is een paar uurtjes leuk maar het gaat me gezien de ervaringen zowat een dag kosten en op de duur begin ik me dan te pletter te vervelen... Om de tijd te doden mijn laptop maar meenemen, de krant van afgelopen zaterdag en mijn e-reader.Natje en droogje is over het algemeen prima verzorgd daar.
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2026 17:59:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedenavond allemaal .

Het is hier ook vakantie tijd zo te zien .

@ Henny
ik zag van jou 2 héle mooie foto's van koeien voorbij komen .
Leuk uitstapje naar de zandsculpturen .

@ Joke
Ik heb jou foto's van de dagkoekoeksbloem en de vlinderd bewonderd , héél mooi.

@ Dagmar .
Prachtige foto van een stukje Borculo , foto van een goed uitgezocht standpunt gemaakt en je foto van Kasteelhuis Borgh vind ik ook prachtig, mooi het kasteel gevangen in het doorkijkje .

@ Sibilla
Leuke foto van Berend botje .

Ik wens jullie een fijne avond .

Foto :
De bloei van een Herfstpaardenkastanje , dit is een struik en die bloeit in de maanden juli en augustus .
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2026 19:30:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Heerlijk even niks te hoeven!
Er komt ook echt niets uit mijn handen.
Ik laat alles maar een paar dagen sudderen.
Wel lekker in de tuin gezeten, was niet te heet.
En bijna een heel boek uitgelezen.

Fijne avond allemaal! 🤗
Kees

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2026 21:20:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Anky, ik had nog wel een je gedacht maar in de gauwigheid... Geniet lekker van je vakantie!
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2026 08:56:45    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.
De gazenwasser is er, daarom zijn we vroeg. Ook omdat de plastic zakken naar buiten moeten. Heb ik meteen de voortuin water gegeven en wat onkruid opgeruimd. Het bed is weer als vanouds opgemaakt, niet meer met alleen een laken zoals in de warmste dagen.
Ik was hier gisteren niet, het kwam me even niet goed uit.
Ik heb nog steeds last van dat virus, het zal ooit wel aflopen, neem ik aan. Vanavond komt onze jongste dochter het glasvezelkastje installeren. Ik zou het zelf wel kunnen, maar het maakt me toch wat nerveus en voor haar is het een fluitje van een cent. Aan Wil heb ik wat dat betreft niks, hij weet er nog minder van dan de gemiddelde Nederlander Laughing Nou ja, bij wijze van spreken dan.

Tussendoor heb ik nog even het schilderijpuzzeltje van Henny gemaakt, leuk en niet moeilijk.
Dagmar, heb je nog gefietst gisteren en eergisteren? Het was er lekker weer voor.

Ik realiseer me dat het vandaag al dinsdag is! Ik loop behoorlijk achter, geloof ik. Zondag hebben we het feestje van het Shantykoor gevierd. Erg leuk daar bij die paarden. Het heet daar Luky Stable, het is een manege waar mijn kleindochter Kes ook heeft gereden.
paard bij de manege
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2026 09:43:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen alle,

Greet een prachtige foto van die Herfstpaardenkastanje.
Kees vandaag een dag opname voor de transfusie en snap wel dat je dan de
laptop mee neemt zoiets lijkt mij lang duren.
Is wel eens lekker even niet een dagje geen computer en ga dat vaker doen.
gisteren druk in huis geweest en net de strijk klaar .
Tijd voor een bakkie koffie.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2026 09:53:05    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Ik was nog niet klaar, maar de glazenwasser kwam even binnen voor een kopje koffie. En een praatje natuurlijk. Dat is he voor deel als je in het dorp woont. Hij komt oorspronkelijk ook uit Amsterdam, dat praat een stuk makkelijker.Laughing
Daardoor heb ik wel de foto van Joke gemist over Renswoude. Een leuk plaatsje, Kees vertelde er ook al over. Tja, de gemeenschap is klein, en men wil dan wel eens opdringerig zijn. Maar er is ook veel gemeenschapszin, iedereen kent elkaar en helpt elkaar als het nodig is.
Dat is ook zo als je al heel lang in dezelfde buurt woont, daar heb je gelijk in Joke. Ik snap best dat je dat mist. Elk voordeel heb z'n nadeel, zou Cruyff zeggen.

Die ellendige virusscanners zijn nog niet verdwenen. Ze komen steeds weer terug, zelfs in het Zweeds! Ik trap er niet in, maar, zoals Kees adviseerde, opschonen is ook zowat. Dan moet ik aan een heel nieuwe computer, want vooral Mac aFee is vreselijk irritant. Norton trouwens ook. Ik wil dit allemaal niet, heb een goede anti-virus wall.

Kees, ik begrijp je bezorgdheid wel wat betreft die schildklier. Goed dat je daar niet zomaar mee aan de haal gaat.

Anky, heerlijk idee die vakantie. lekker even niks, een goed boek en de beentjes omhoog in je eigen tuin of balkon.

Henny, leuk om met de buurman naar Garderen te gaan. Wij zijn daar ook eens geweest, naar de zandsculpturen. Je zult er vast leuke foto's van hebben gemaakt. Die je dan weer kunt verwerken tot puzzels. Laughing

Joke, dat bakkie koffie, goed idee hoor. Leuke foto van de Zuivelhoeve.

Greet, bloeit de paardenkastanje nu al? Een mooie foto.

Mensen, er staat er een hier te heuen(achter mijn rug te haasten). Hij haalt het koffiekopje onder me vandaan en laat de vaatwasser draaien. Hij wil de hort op. Geen idee waarheen. Laughing
Terug naar boven

Geplaatst: 21 Jul 2026 09:53:05    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 258, 259, 260, 261  Volgende
Pagina 259 van 261

Ga naar: