|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1069 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 30 Jul 2026 16:51:04 Onderwerp: |
|
|
Zeker Henny, komt mishandeling in de naaste omgeving door familie, partners, ouders en kinderen, heel veel voor, tot aan femicide toe. Waarbij ik me afvraag of we niet het topje van de ijsberg zien. Mishandeling is niet eens altijd fysiek maar kleineren, financieel afknijpen, chanteren en intimideren zijn ook vormen van mishandeling. Toch zou ik het niet kunnen laten om ook zo'n geintje uit te halen. Uiteraard leg je het dan wel even uit als het verre van grappig overkomt op onschuldige passanten.
Vanmorgen tamelijk vroeg op en meteen een brief bij de huisarts afgeleverd met punten die ik binnenkort wil bespreken. Poos tegenaan gehikt maar de kogel is door de kerk. Daarna door naar het Kruidvat voor eczeemcrème. Ze hadden een niet al te dure psoriasis balsem, dus die maar eens proberen voor mijn constitutionele eczeem. Daarna naar het afhaaladres voor mijn rollator. Leek ingewikkeld toen ik de niet eens zo grote doos openmaakte maar ik had hem toch vrij snel in elkaar gezet. Ik mis alleen de wandelstokhouder maar misschien zit die nog in de tas, net als de gebruiksaanwijzing. Het is er een met halfzachte wielen, een stoffen zitting, soort gangmatje, en dito rugleuning. Niet het toppunt van comfort maar zit vrij redelijk. Ik ga de remmen wat strakker afstellen want die doen niet zo gek veel. Opvouwen gaat heel makkelijk; dubbel opvouwen is iets omslachtiger maar wel fijn bij gebrek aan ruimte. Nog niet echt een praktijktest buitenshuis gedaan maar het doet als een simpel, tamelijk degelijk ding aan dat prima lijkt te voldoen aan mijn eisen. Ik denk zeker geschikt voor uitstapjes waarbij stukjes lopen afgewisseld moeten worden met regelmatig even zittend recupereren.
Onderstaande auto kwam ik vanmorgen tegen tijdens de missie in mijn woonplaats. In de hoofdstraat die wat aardige winkels en horeca heeft zoals het historische Zwaantje, al jaren een uitstekend Chinees restaurant. Ik had weleens een roze auto gezien en uiteraard ook auto's met diverse metallic kleuren, maar nog nooit metallic roze, laat staan een metallic roze Mercedes van het duurdere segment. Zal een paar centen kosten maar als je wilt opvallen...

Laatst aangepast door Kees op 30 Jul 2026 21:11:02; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 30 Jul 2026 16:51:04 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 30 Jul 2026 20:09:40 Onderwerp: |
|
|
Dat is zeker een opvallende auto Kees!
Niet mijn kleur, ik heb liever een rode...
Ik ben al aardig gevorderd met mijn stapel boeken.
Ik heb er volgens mij iedere dag een uitgelezen.
Volgende week ga ik weer eens wat ondernemen.
Ik had deze twee weken rust wel even nodig.
Uiteraard de noodzakelijke dingen wel gedaan, zoals de was die ik iedere keer buiten kon hangen.
Heerlijk vind ik dat, het ruikt zo lekker als het buiten gedroogd is.
Het koken heel eenvoudig gehouden, met die hete dagen wil ik niet te lang in de keuken staan.
Het werd daar 30° , daar word je niet blij van.
We hebben geen airco, wel een grote ventilator, dat scheelt best veel.
Maar die staat meest in de woonkamer.
Fijne avond allemaal! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 31 Jul 2026 10:09:13 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal!
Kees, mooi roze is niet lelijk, maar mijn kleur is het niet.
Hebben ze daar bij de action een zalf voor? Ik zal toch eens kijken. Ik weet dat ik dat ook heb, maar ik vind het te weinig om daar de dokter elke keer voor lastig te vallen.
Ankie, bijgelezen en uitgerust. Weer ruimte voor andere indrukken. Groot gelijk.
Sibilla lekker uit eten geweest.
Joke, vroeg in de pendalen
Greet, nog rustig aan.
Vandaag is Sjors gebracht en hij voelt zich al helemaal thuis. Nog geen foto's overgezet, maar dat komt nog wel.
De scheurmobiel is ook gemaakt, dus dat wordt morgen de eerste hond aan scheurmobiel les.
Nog even een puzzel.
Zoals je ongeveer met macula degeneratie kan zien. Vind ik
https://www.jigidi.com/nl/solve/v7pff3i8/img-0244-scheef-houten-boomhuisje/ |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 31 Jul 2026 11:06:46 Onderwerp: |
|
|
Hallo allen
Kees heb je mijn bericht ontvangen? Heb je 2 x een bericht gestuurd maar zie niets bij verzonden berichten staan.
Het is prachtige mercedes maar de kleur is wel heel erg opvallend, ik hou niet van opvallend beweeg me liever anoniem in de massa ook met een auto.
Heerlijk toch Anky, lekker niets doen.
Greet hoop dat je niet al teveel last hebt van je longen.
Joke het is nu heerlijk fietsweer, ik ga zo ook nog eindje fietsen.
Henny de puzzel is weer gemaakt.
Sibilla weer druk met van alles zoals gewoonlijk.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 31 Jul 2026 21:39:42 Onderwerp: |
|
|
Henny, niet de Action maar het Kruidvat, hoewel de Action regelmatig artikelen in de aanbieding heeft die verrassend even goed als goedkoop zijn, ook verzorgende producten. Ik probeer nu de psoriasis balsem van het huismerk van het Kruidvat. Dat doe ik soms naast zalven die ik via de huisarts op recept kan krijgen, cetomacrogol, lanette en koelzalf. De laatste is heerlijk bij een verhitte, jeukende huid maar erg vet, dus niet erg comfortabel als je na het smeren meteen in de kleren moet, die dan aan je lijf plakken... Daarom gebruik ik af en toe minder vette alternatieven. Calmiderm is absoluut een van de betere en werkt heel snel tegen jeuk en irritaties. Sommige tubetjes kosten 20 euro of meer en dat wordt me echt te gortig... Het Kruidvat is overigens lang niet altijd zo goedkoop, vaak wel met huismerken maar zeker niet met merkartikelen. Bij de apotheek ben je meer dan eens stukken goedkoper uit met huismerken, hoewel je dat misschien niet zou verwachten. Microlax kocht ik het goedkoopst bij de Hoogvliet, enkele euro's minder zelfs dan bij het Kruidvat, maar die is kennlijk uit het assortiment gehaald. Dan maar via het Internet bestellen, hoewel voorkomen van obstipatie met gezond eten en eventueel dagelijks macrogol natuurlijk altijd beter is.
Je hoort weleens van mensen gaan naar Duitsland voor drogisterij-artikelen die daar veel goedkoper zijn. Dat heb ik nog nooit gedaan. Door de benzineprijzen moet je dunkt mij wel een flinke bestelling hebben om voordeliger uit te zijn als je wat verder van de grens woont. Je zou zoiets samen met anderen kunnen doen en er dan meteen een dagje uit van maken. Hebben jullie daar ervaring mee?
Zo'n rijdende zuurstok vind ik ook helemaal niks. Ik vraag me af wat iemand beweegt om zo'n kleur te bestellen en er ook nog in te gaan rijden, want zoiets lijkt me nou niet direct uit voorraad leverbaar. Bevooroordeeld als ik ben denk ik in de richting van reizigers, zoals ze zichzelf noemen, gelieerd aan het grootste woonwagenkamp hier vlakbij in ons land. Vroeger zeiden we altijd dat ze grote auto's nodig hadden om hun woonwagens te trekken maar voor wat daar tegenwoordig voor moet doorgaan heb je een dieplader nodig om ze te verplaatsen.
Dagmar, het lijkt nu te lukken met die pb's.
Verder vandaag lekker huishoudelijk bezig geweest, o.a. druk in de keuken met koken van een grote pan chili con carne. Beetje rijst erbij met piccalilly, komkommer en crème fraîche. Heerlijk! Morgen ook van eten en dan is er waarschijnlijk nog genoeg voor een dag of twee maar die porties gaan de vriezer in. Het was een enorme pan maar het is een gerecht dat zich er nu eenmaal voor leent om in een keer een grote hoeveelheid te maken, net als erwtensoep |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 1 Aug 2026 09:00:36 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen allemaal.
Kees, dat etentje was zozo. Wel lekker maar ook niet overdreven. We gaan daar niet meer zo snel naar toe, liever naar het Spoorhuis. Dat voelt als thuiskomen en het eten is er ook prima. Niet omdat het toevallig van mijn neef is, maar het is er ook heel goed toeven. En men kent ons natuurlijk ook, dat scheelt. Het is er altijd druk, je moet echt reserveren, ook voor de lunch.
Enfin, het was een goede ervaring om eens naar Prins Heren te gaan.
Gisteren waren we met mijn zus, de weduwe, naar onze 'roots' in Amsterdam.
De straten waar we hebben gewoond en naar de straat waar Wil is geboren. Onze straten liggen in Oud-West en Bos en Lommeer, die van Wil in Zeeburg= Oost. Als jet me lukt zal ik er foto's van laten zien. Er is veel veranderd natuurlijk, wat wil je. We zijn ruim 60 jaar verder, voor Wil zelfs 83 jaar!. In de Griseldestraat, waar wij van 1958, en ik tot 1967 hebben gewoond, mochten we even boven in huis kijken. Onze jongste dochter was zo brutaal aan te bellen en uit te leggen aan de bewoonster, dat wij daar hadden gewoond. Of we even binnen mochten kijken. Het mocht, maar geen foto's maken. Het was heel leuk om te zien dat er weinig was veranderd. De twee zolderkamers, die we ook hadden, hebben zij niet meer. Die horen nu bij het appartement op 3 hoog, wij woonden op 2 hoog.
In de Torresstraat is ook veel veranderd: de nummering is omgedraaid en de benedenwoningen hebben allemaal kleine tuintjes. Het is er veel groener dan in onze tijd. Wij woonden daar vanaf november 1942 tot in april 1958. We hadden daar geen douche, die is er later ingemaakt door een diepe keukenkast bij de wc te trekken en er een tussenmuurtje in te zetten. Zoals in de Griseldestraat is gebeurd. Die woningen zijn van 1938! De Torresstraat is van 1925. Wil is geboren in de Mataramstraat, die huizen zijn ook van 1925. In die buurt zijn alle oude huizen gesloopt en is er nieuwbouw voor in de plaats gekomen. Ook sommige straatnamen zijn veranderd.
Het was wel heel leuk om te zien hoe Amsterdam is gegroeid en veranderd in al die jaren. Ik zou er niet meer willen wonen, al is de stad wel meer vergroend in de tijd.
Kees, heb jij eczeem? Psoriasis? Wat vervelend voor je. Smeren dan maar, dat doe je al. Je kunt idd bij het Kruidvat goede alternatieven kopen voor de duren soorten, die je ook via de huisarts krijgt. Maar meestal werken de medicijnen van de huisarts toch iets beter, al zijn ze vetter. Bewaar wel de bonnetjes, ook van het Kruidvat. Kun je aftrekken van de belasting!
Zo'n roze auto, brr. Ik moet er niet aan denken. Pooierachtig vind ik dat. De Mercedes zelf is wel mooi strak van lijn. In een andere kleur is hij zelfs chic!
Joke, heb je nog gefietst, het was er gisteren heerlijk weer voor.
Henny, ja, in de tuin was het beter toeven gisteren. Zeker met een kop koffie en een boek erbij. Of een glaasje van het een of ander Ik zie je foto met de macula degeneratie, oei.!
Anky, ben je al wat bijgekomen? Heerlijk even niksen, het is lang geleden dat ik dat gevoel ook had.
Greet, hoe gaat met je longen? Heb je veel last van dit weer?
Dagmar, Ben je nog druk geweest of valt het mee?
Ik zie ook leuke foto's.
Mensen we gaan aan de koffie. Ik zal zien of ik foto's van plaatsen van gisteren.
de speeltuin in de griseldestraat heeft een heel eigen hekwerk gekregen.
Laatst aangepast door sibilla80 op 1 Aug 2026 12:30:09; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 1 Aug 2026 10:00:25 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Dus het uit eten was maar Zo-zo, Sibille. Al je goed, vertrouwd en lekker eten gewend bent in het Spoorhuis dan weet je dat weer echt te waarderen. Weer lekker terug naar het Spoorhuis. '
Kees, ik zal van de week naar die zalf zoeken. Bij de ETOS zullen ze het ook wel hebben, denk ik. Daar ga ik liever naar toe wat serves en behulpzaamheid betreft.
Dagmar, ik vond het wel een aardig puzzeltje. Ik ga nog wel even door met zandsculpturen puzzels.
Joke lekker fietsen en Anky al vakantie plannen in de vorm van ergens naar toe gaan? Al is het maar winkelen?
Greet bij jullie heeft het flink geregend, het bik begrepen. Hier nog steeds kurkdroog
Sjors voelt zich goed thuis bij ons en heeft geen teken van heimwee getoond. Alleen, volgend jaar doen wij niet meer op Sjors passen.
Hij is lief, aanhankelijk, sociaal. Echt een lobbes van, ik schat, 55 kilo, maar luisteren... Al wat op commando's op het lijstje staat wat hij moet kennen kunnen we wel schappen. Hondensnoepjes daar houdt hij wel van, maar wij niet. Het moet een tractatie zijn en geen beloning keer op keer Als hij opeens trekt, of bijvoorbeeld met een hond wil snuffelen en spelen houd ik hem niet. Hij trekt mij zo omver als ik niet uit kijk. Dat heb ik nooit eerder gehad. Ook met Sam niet en nog niet.
Dan is het wijs om op kleine hondjes te houden bij logeren. En Sam, natuurlijk!
Wie weet wat Sjors nog opsteekt bij ons aan gehoorzaamheid. We hebben hem pas een dag.
Nu even de boel afwassen en Peter gaat boodschappen. Zo'n eerste dag laten wij hem nog niet alleen.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 1 Aug 2026 11:19:06 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal
Ik ga altijd sigaretten halen in duitsland net over de grens bij Nijmegen.
Het is daar altijd heel druk, je ziet bijna alleen maar Nederlanders, niet alleen voor sigaretten maar ook voor de gewone boodschappen en tanken.
Het is echt goedkoper, ik dacht dat het het programma Kassa was wat op tv liet zien hoeveel een boodschappenmandje uit Duitsland goekdkoper was dan in Nederland en dat ook als je niet direct bij de grens woont het dan nog loont om in duitsland je boodschappen te halen, zeker als je dat ook nog combineert met tanken en sigaretten als je rookt tenminste, alcoholische drank is er ook goedkoper. Ik doe geen boodschappen in duitsland, die haal ik gewoon bij AH en ik drink zo goed als niet dus dat haal ik er ook niet, ik tank er wel.
Ik ben een fan van natuurprodukten voor welke kwalen dan ook als het kan.
Lekker uit eten moet je een goed gevoel geven, het is leuk om steeds iets anders uit te proberen, maar soms is oud en vertrouwd gewoon het fijnste.
Leuk dat je in je geboortehuis bent geweest sibilla en goed dat je dochter zo brtuaal was om te vragen of je ook nog binnen mocht kijken dat maakt het helemaal bijzonder.
Henny, je puzzels zijn altijd een succes maar de zandsculpturen zijn heel mooi al vond ik die uit het muesum ook erg leuk om te doen. Ik ben gewoon een fan je puzzels welk onderwerp ze ook hebben.
Kleine hondjes zijn ook leuk Henny en inderdaad veel handelbaarder als je moeilijk ter been bent.
Anky zal nog wel lekker aan het uitrusten zijn en Joke zal aan het fietsen zijn, het is nu nog wel lekker, heb vanmorgen ook al een eidnje gewandeld.
Vanmiddag/avond werken en dan is er alweer een dag om, de tijd vliegt voorbij.
Fijne dag allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 1 Aug 2026 12:27:59 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Dagmar, hal je die sigaretten in Kleve? Ik weet dat dat vanuit Nijmegen het dichtstbij is. Wij gingen er ook vaak naar toer, Ine en ik. Zij woonde in Nijmegen, voor haar was het een hoekje. Dus je rookt nog steeds? Moet je zelf weten natuurlijk.
Ik snap ook dat je ene fan bent van natuurproducten, dat ben ik ook. Daarom koop ik ze meestal bij het Kruidvat, daar hebben ze veel natuurproducten.
Henny, je puzzels maak ik altijd graag hoor. Stuur maar door, zelfs de zandsculpturen. Fijn dat Sjors al gewend is bij jullie, dat scheelt toch weer een hoop extra werk. Al luistert hij slecht, merk ik. Neem dan voortaan maar kleinere hondjes als logeerhond. Of Sam, die kan natuurlijk altijd.
Ik probeer no een aantal foto's over te zetten, maar via WhatsApp lukt dat niet. Ik wil de oudere versie van de foto's hebben, de nieuwe pakt niet alles.
Enfin, hier komen er een paar.
Eerst de Torresstraat. Wil, mijn zus en dochters staan aan het einde van de straat. Wij woonden aan de andere kant, die krijg ik niet hier geplaatst.
Met Mercatorplein en de duiven.
De Jeruzalemkerk aan het einde van de Torresstraat tegenover de James Co okstraat
De Griseldestraat, het tweede huis, 2e etage, niet waar Wil voor staat
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 1 Aug 2026 12:42:09 Onderwerp: Re: Sibine's coffeecorner |
|
|
| sibilla80 schreef: | | Dagmar, hal je die sigaretten in Kleve? |
Nee in Kranenburg, dat is net als je de grens bij Nijmegen over bent, nog geen 10 minuten vanaf Nijmegen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 1 Aug 2026 14:04:24 Onderwerp: |
|
|
Voor ons zou Kleef in Duitsland een geschikte locatie voor boodschappen zijn. De middenstanders daar en vast ook in andere grensplaatsen, zijn goed voorbereid op NL toeloop. Ik moet MJ mee zien te krijgen maar ik speel al even met de gedachte om er binnenkort een leuk uitstapje van te maken. Ik koop dan ook graag wat van dat compacte Duitse Mischbrot of 'Leib' zeggen ze ook wel. Het is licht zurig en van rogge- en tarwemeel gemaakt, in principe zuurdesem en geen gistbrood. Ik vind het heerlijk. Kaffee mit Kuchen mag natuulijk ook niet ontbreken, ook lekker omdat Duitsers geen suiker in de slagroom doen, waardoor de smaak van de taart beter tot zijn recht komt, vind ik. Roken doe ik al jaren niet meer maar als ik wat moet meenemen voor kennissen dan ben ik daar ook weer niet te beroerd voor. Alcohol scheelt ook wel maar minder als je de NL aanbiedingen in de gaten houdt dan rookwaar. Handig vind ik dat grote supermarkten daar zowat allemaal bij elkaar op bedrijventerreinen te vinden zijn waar je goed kunt parkeren. Verder hebben Duitsers van oudsher veel meer met natuurproducten dan wij, dus dat zou zeker een goede reden kunnen zijn om eens flink in te slaan.
Sibilla, wat leuk om eens terug te keren naar je roots. Mijn broer is redelijk actief met naspeuringen in ons geboortedorp, Zwijndrecht. Als ik er kom, er woont familie, neven en nichten, dan ga ik altijd langs een paar projecten waar mijn vader ooit aan gewerkt heeft tijdens zijn carrière in de bouw. Uit eten doe ik niet zo vaak, meestal lunchen met een enkele ex-collaga en soms spreken ik met broer en zus af in Harderwijk, die meestal wat combineren, o.a. in Apeldoorn. Is voor hen wat minder ver reizen en voor ons ook goed te doen. Een vertrouwd adresje is zeker wel prettig. Als het eten goed is en het klikt met het personeel dan ga je graag terug. Ik zag bij je foto's zelfs, als ik me niet sterk vergis, een gebouw in Amsterdamse Shool-stijl voorbijkomen. Daar weet Klaas als liefhebber zo goed als alles van.
Ik heb constitutioneel eczeem. Soms weinig last maar af en toe vlamt het op en dan is het inderdaad smeren geblazen. Onderhoud van de huid met crèmes en zalven waar geen hormonen in zitten is het eerste verdiend maar af en toe moet ik die wel kort gebruiken om het ontstekingsproces onder controle te krijgen.
O ja, foto's via Whatsapp: et de rechtermuisknop op de foto klikken en 'opslaan als' kiezen en even goed onthouden waar je ze neergezet hebt. Vervolgens verder verwerken via PostImg e.d op de bekende manier. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 1 Aug 2026 16:32:12 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Leuk idee zo'n uitje voor MJ, Kees. Zeker doen!
Wel vervelend dat eczeem, kan ik me voorstellen. Blijven smeren dus.
Dagmar, Kranenburg kan ook ja, ik weet dat Ine daar ook nogal eens kwam.
Het ligt allebei net over de grens bij Nijmegen, is dus goed te doen en een stuk goedkoper. Al weet ik niet of dat nog zo is. In Kleef heb je ook een heerlijke Konditorei waar je zalige koffie met gebak kunt eten.
Ik weet het Kees, van die foto's. Heb ze idd al via de App overgezet op mijn laptop en zal ze nu even in een map stoppen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 1 Aug 2026 17:33:47 Onderwerp: Re: Sibine's coffeecorner |
|
|
| sibilla80 schreef: | | Ik weet het Kees, van die foto's. Heb ze idd al via de App overgezet op mijn laptop en zal ze nu even in een map stoppen. | Zo doe ik het ook. Ik heb WA zowel op mijn telefoon als mijn tablet en laptop draaien, gesynchroniseerd en wel, dus ik heb mijn telefoonfoto's daardoor altijd bij de hand. Ik zou liever volledig op Signal overstappen maar WA is zo gemeengoed dat ik ze voorlopig nog maar naast elkaar gebruik. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 2 Aug 2026 08:31:30 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen op deze zonnige zondagmorgen.
We zijn vroeg, dus ik open meteen maar de coffeecorner.
We hebben de tuindeuren open staan, er komen dus wel vliegen naar binnen, vermoed ik. Maar het is ook wel lekker, zo vroeg op de morgen. Frisse lucht! Straks moet de boel weer dicht, dan wordt het te warm. Boven staat ook alles tegen elkaar open en er draait een ventilator. Ook een was, dat gaat in een moeite door. Die was hang ik straks buiten, daar droogt het binnen een uur.
Ja Kees, zo doe ik het ook. En ik hou WhatsApp ook nog maar even aan, al heb ik de zaak wel opgeschoond gisteren. Veel chats verwijderd, want inmiddels allemaal achterhaald. Scheelt weer in ruimte. Van de foto's heb ik veel van mijn telefoon gehaald, die doen niet meer ter zake en ze staan in een bestandje op mijn laptop. Ik wil er een fotoboekje van maken via Albelli.
Verder heb ik nog niks te beppen.
Fijne zondag allemaal, geniet van de dag.
Berlage heeft deze hele wijk gebouwd. Dit is een doorgang vanaf het Mercatorplein naar de Mercatorstraat. Evenwijdig daaraan ligt de Torresstraat, dan de James Cookstraat en dan de Vespuccistraat. Dwars daarop liggen de Shakletonstraat en de James Wattstraat. Daaraan ligt de kerk. Dit was dus de zeeliedenbuurt, denk ik.
Deze foto heeft mijn dochter genomen vanaf de Mercatorstraat richting het Mercatorplein. Het hoort nu allemaal tot stadsdeel De Baarsjes. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 2 Aug 2026 09:10:00 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen,
Sibilla wat leuk om terug te gaan naar Amsterdam waar je Roets liggen en prachtige foto's.
Henny dus Sjors heeft het wel naar zijn zin maar luisteren dus wel een punt
ja opvoeding voor een hond is heel belangrijk en trekken onder het lopen is helemaal niet fijn.
Dagmar jij dus naar Kranenburg geweest voor sigaretten ja dat zal best wel schelen in prijs en je werk er ook weer op zitten .
Kees jij heb dus eczeem als het warm is heb je er dan meer last van en ja een
goede crème gebruiken wel belangrijk.
Anky nu wel uit gerust toch en wie weet binnenkort er een dagje op uit.
Greet wens je van harte beterschap en sterkte voor jou.
Gisteren Dochter en Kleindochter op bezoek geweest en samen lunchen en bij kletsen was gezellig.
Heb alles even terug gelezen ben op het moment niet zo actief hier.
Perzische slaapboom
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 2 Aug 2026 09:10:00 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|