| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Henny

|
Geplaatst: 2 Aug 2026 09:23:33 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Sibilla, ik dacht meteen bij je foto's Die gebouwen lijken wel van Berlage.
Bij je antwoordt wordt het duidelijke. leuk zeg! Ook de foto van je familie
Joke, rustig aan doen we nu allemaal wel zo, met dit warmer weer.
Dagmar, Sjors heeft ondertussen wel door dat er bij ons duidelijke regels zijn.
Wat leuk is: Hij had al meteen door hoe aan een scheurmobiel mee te lopen
Zo kan hij, ook met warm weer toch een blokje rond, in de schaduw, om zijn energie kwijt te kunnen. Vanmorgen had ik mijn erg brede huisschoenen aangetrokken. Daarmee heb ik veel bredere en dus meer grip op de stenen. Plus zijn uitlooplijn gebruikt. Daarmee kan ik hem beter kort houden en daardoor beter corrigeren. Dat scheelde een klap op de borrel. Ik denk dat de baasjes straks een heel andere hond, qua luisteren, terug krijgen. Zolang het duurt.
Nog een foto van onze honden toen wij gehoorzaamheid en behendigheid
liepen
Dames en heer die ik nog niet heb gehad.
Geniet van de dag 
Laatst aangepast door Henny op 2 Aug 2026 09:37:29; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 2 Aug 2026 09:23:33 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 2 Aug 2026 10:46:17 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen
Het is hier al weer flink warm.
Vandaag nog een dagje werken en dan weer bijna 2 weken vrij.
Ik heb besloten om dit jaar helemaal te gaan stoppen met werken, het is wel mooi geweest zo, 2 jaar doorgewerkt en afgebouwd en ben er nu wel klaar voor om helemaal niet meer te werken. Je moet toch een keer stoppen .
Ga zo meteen de puzzel maken.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 2 Aug 2026 10:46:38 Onderwerp: |
|
|
Even nog een paar foto's van Sjors. Zo hebben jullie een idee wat voor een lobbes het is.
Lekkere kluif
[img]https://ibb.co/QFSk6LKj[/img]
Keuken uit!
[img]Eerste scootmobielles[/img]
Dat ging heel goed
De schort aan. Dat wordt lekker koken
[img]https://ibb.co/tTLd788c[/img] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 2 Aug 2026 10:48:50 Onderwerp: |
|
|
Alle twee de linken doen het niet meer, maar misschien weten een van jullie een oplossing en zo niet. pecht gehad  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 2 Aug 2026 11:57:37 Onderwerp: |
|
|
@ Henny
Ik zat hier even te lezen , voor de rest nog geen puf .
Maar je hebt foto's geplaatst via Imgbb en dan hoef je hier niet img aan te toetsen iets wat je wel gedaan hebt. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 2 Aug 2026 11:59:50 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Leuke puzzel, Henny, die heb ik meteen maar gemaakt.
Sjors is idd een forse hond, maar hij weet inmiddels wat bij jullie de regels zijn. Dat scheelt.
Jullie eigen honden waren ook niet zo klein, zo te zien. Wel goed opgevoed, denk ik.
Dagmar, daar doe je goed aan, je bent al langer doorgegaan dan moest. Nu heb je je rust wel verdiend en moet een ander het stokje maar overnemen. al zal dat niet meevallen in deze tijd. Dat is niet jouw zorg hoor!
Joke lekker bij gekletst met je dochter en kleindochter, altijd leuk die ontmoetingen, ik ken dat ook.
Die Perzische slaapboom ken ik niet, de bloemen wel. Is dat niet familie van de hortensia?
Wij gaan straks even op bezoek bij mijn zwager, de man van mijn overleden zus. Hij heeft bij ons in de straat gewoond, het is leuk om daar herinneringen aan op te halen.
Ik wens jullie ene fijne zondagmiddag.
gezien gisteren op het Mercatorplein |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 2 Aug 2026 12:08:44 Onderwerp: |
|
|
Zo die Sjors is best dik en dat voor een labrador en een lekkere kluif.
Zo zie je maar jij weet wel met honden om te gaan toppie.
Dagmar dus jij hou op met werken maak je zeker dit jaar nog vol.
Groot gelijk hoor kan dan ook wel he.
Sibilla jullie op bezoek bij zwager zal hij leuk vinden.
Mijn dochter heeft ook een hond weer een labrador maar luistert echt goed
Maar zit van puppie af op een gehoorzaamheids cursus.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 2 Aug 2026 13:10:47 Onderwerp: |
|
|
Groot wel, maar niet dik Dagmar. Kijken of het nu met de tip van Greet lukt
https://ibb.co/svtX6Lqy
[img]https://ibb.co/svtX6Lqy[/img]
Lukt niet.
Misschien heb ik zijn gewicht hoog ingeschat, maar voor een hond van anderhalf jaar oud zit hij prima op gewicht.
Die foto's komen wel.
Nog een proberen
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 2 Aug 2026 13:15:10 Onderwerp: |
|
|
:(als je de blauwe link en de foto aan klikt lukt het aardig 
Laatst aangepast door Henny op 2 Aug 2026 14:27:08; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1069 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 2 Aug 2026 18:39:13 Onderwerp: |
|
|
Hier ook even een dip, gebrek aan energie. Ik zal vandaag of morgen eens kijken of ik een oplossing kan vinden voor die foto's, Henny. Je hondenfoto's zijn er leuk genoeg voor, fotogeniek.
Dagmar, het is mooi dat je die keuze hebt. In sommige branches ben je boven de veertig of de vijftig al te oud om nog mee te kunnen of te mogen doen. Belachelijk, terwijl je met de vaak slopende beroepen in de zorg nog jaren na je pensionering kan doorgaan. Ik heb het nog drie jaar gedaan, niet in de laatste plaats omdat het fysiek heel goed te doen was. In sommige opzichten zou ik het zo weer oppakken maar ik doe er nu uiteraard goed aan om rekening met mijn beperkingen te houden. Al werk je een paar dagen per week dan zit je toch vast aan een verplichting met roosters waardoor je niet impulsief even een last minute kan pakken. Als je het gevoel hebt dat het nu de beurt aan anderen is dan kan ik niet anders dan je het grootste gelijk geven.
Greet ik begreep al dat je verre van fit bent. Goed om je hier even te zien maar grrot gelijk als je het even lekker rustig aan doet. Het gaat de komende dagen weer richting dertig graden, hoewel het bij jou misschien een paar graadjes minder zal worden.
Joke, vooral zweten is niet lekker bij eczeem. Voordeel van de zomer is wel dat je minder kleren aan hoeft en dan is het meestal luchtig katoen, polo's of T-hirts, dat je makkelijk in de was gooit. En zeker, smeren is het eerste verdiend. Een soepele huid die je goed tegen uitdrogen beschermt is de beste remedie bij de meeste huidproblemen, naast terughoudendheid met douchebeurten. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 3 Aug 2026 09:42:50 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Kees als naar die foto plaats gedoe wilt kijken. Greet doet haar best om ons verder te helpen, maar het blijft hier en daar haperen. Fijn dat je mijn foto's leuk vindt
Sjors is om half zeven al met Peter mee geweest op de scheurmobiel. Een wat grotere ronde. Het was 17 graden en goed te doen voor de viervoeter. Dat dachten er meer, want Peter kwam toch verrassen veel mensen met honden tegen die er ook zo over dachten. Dat is mooi!
Vanmiddag hier even een rondje op het veldje en dat een paar keer. Dat is genoeg inspanning met deze warmte voor een gitzwarte hond. Eventueel nog een rondje in de schaduw onder de beschutting gevende bomen, maar dat is niet ver.
Boodschappen binnen. Wasmachinetrommel draait en ik heb nog even twee bermuda broeken gekocht. Ook in uitverkoop. Toch aardig wat voor de vroege ochtend.
Geniet van de dag. Ik pak mijn boek er bij
Boodschappen in de koelkast doen
Keuken uit!
Oke, ik ga al |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 3 Aug 2026 10:05:10 Onderwerp: |
|
|
@ Henny
Als je via Imgbb je foto's hier plaatst dan werkt dat als volgt .
Bij Imgbb uploaden , bij insluitcodes code : BB-code groot met link kiezen en dan hier plaatsen . Hier hoef je niet Img aan te toetsen .
Je hebt bij je foto van gisteren de verkeerde insluitcode gekozen en daarom kwam hier de foto niet tevoorschijn maar in plaats daarvan de link. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 3 Aug 2026 11:41:59 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal
Ik moest vanmorgen de auto wegbrengen voor de APK, hopen maar dat het weer meevalt met de kosten.
Aangezine het toch vroeg was gelijk maar even een boswandeling gemaakt, was nog heerlijk in het bos qua temperatuur, is nu wel anders.
Mooie foto's van de hond Henny, blijven toch fijne vrienden die viervoeters.
Verder weinig te melden deze dag.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1069 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 3 Aug 2026 12:13:27 Onderwerp: |
|
|
Henny, je zorg voor de honden pleit voor je, ontroert me. De meeste hondenbezitters zullen heus wel weten hoe ze met hun vertrouwelingen moeten omgaan maar ik zou de lieden niet graag de kost willen geven die hun hond met heet weer kilometers naast de foiets laten lopen of op gloeiend heet asfalt. Dit nog naast gewetenloze mishandeling van hondenfokkers en idioten die alleen maar honden hebben voor gevechten, al dan niet met soortgenoten. Een paar rassen zijn daar in het verleden speciaal voor gefokt, zoals de bulldog en de pitbull. Nou zijn bulldogs en boxers meestal schatten van honden maar ik zou bij aanschaf wel letten op die typische raskenmerken waardoor de gezondheid van de beestjes ondersgeschikt is, zoals ademhalingsorganen bij die bulldogs. en rugproblemen bij tekkels Veel rassen zijn gefokt voor de jacht, waar je iets van kunt vinden maar hebben daardoor eigenschappen die voor mensen erg prettig kunnen zijn, zoals een 'zachte bek' bij retrievers of bescherming van het gezin, met name kinderen. Ik kan me voorstellen dat je er niet over uitgepraat raakt en wat mij betreft ga je gewoon lekker door met je verhalen en bijbehorende foto's.
Wat betreft plaatsen van foto's en de techniek eromheen ben ik daar nog neit aan toegekomen. Het zou misscohien aardig zijn om daar eens een soort handleiding voor te maken, een soort stappenplan. Mogelijk iets wat ik samen met jou, Greet zou kunnen doen. Jij hebt er veel ervaring mee en weet dingen waar ik geen benul van heb en ik heb wat mogelijkheden op het gebied van moderatie en ook wel ervaring met pasklaar maken van fotp's voor websites e.d.
Ik ben zelf nu een online stoomcursusje camerabediening aan het volgen. Daar zitten opdrachten bij die ik maar zo zo kan doen maar goed, we zullen zien. De eerste twee weken zijn gratis en voldoende om de bediening van de camera redelijk onder de knie te krijgen maar het vervolg kost € 150,- weliswaar per jaar en dat ga ik niet doen, dus ik moet op tijd opzeggen. Bedoeling is dat ik na het volgen veel meer kan met handmatige instellingen van met name iso, diafragma en sluitertijd om met die kennis betere foto's te kunnen maken dan alleen maar met de automaat. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 3 Aug 2026 12:13:27 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |