|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Henny

|
Geplaatst: 12 Aug 2026 08:37:50 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Het zijn zeker mooie foto's wat we zien.
Die steentjes, de vogels en de wilde peen. Erg mooi
En dat hutje op weide. Daar houd ik wel van.
Sibille, nog een brilletje. Wie wat bewaard, heeft wat.
Wij zullen wel zien of het bij ons goed t zien is en net te ver achter de huizen gezakt. Anders zien we het wel op tv. Altijd verzekerd van goede beelden.
Verder hier zijn gangetje en o ja.
Die banaan met de twee zonnebloemen. Ik stond, al weer een jaar of 6 geleden in de keuken en ik zag de bananen liggen en de nep zonnebloemen die we nog over hadden van de actie Nuenen zelfstandig gehouden. Niet laten annexeren met Eindhoven -Ja, en we wonnen! David had Goliath verslagen
Dus ik dacht: laten we daar eens een mooi gezichtje van maken en zo geschiedde.
Raad eens wat nu de puzzel wordt.
Koffieleutjes, snel aan de slag voordat het weer echt warm gaat worden.
Ergens in een bos.
.jpg) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 12 Aug 2026 08:37:50 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1104 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 12 Aug 2026 13:04:44 Onderwerp: |
|
|
Gisteren een bericgt zitten typen; bleek vanmorgen dat het niet online staat. Verzuimd om te bewaren of een andere calamiteit> Niet meer te achterhalen, helaas.
Enfin, Dagmar, jammer van dat huis. Ik dacht heel even dat die houten hut - leuke foto weer - je alternatief was. <LOL> Het zou heel mooi zijn om meteen de hoofdprijs binnen te halen. Maar je hebt nu wel de gelegenheid om eens verder te kijken en te vergelijken, weg te strepen, af te wegen, er een nachtje over te slapen en naast je gevoel ook wat wijsheid mee te laten spelen. Bij een huurhuis hangt er wat minder van af dan bij een koophuis maar toch, je betrekt een huis doorgaans voor jaren en toekomstbestendigheid zoals bij een seniorenwoning is dan wel belangrijk.
Ik ben de laatste tijd ook wel aan het dubben of ons rijtjeshuis met bovenverdieping en zolder over enkele jaren nog wel zal voldoen. Doet het nu eigenlijk al niet omdat we allebei een minder goede motoriek hebben. Een stuk leger huis, een heleboel wegdoen, zou al een stuk schelen en maakt meteen de overweging om eventueel te verkassen naar gelijkvloers een stuk makkelijker. Wat je niet hebt hoeft ook niet mee en ergens ondergebracht te worden. Maar begane grond zou wel fijn zijn. Mijn dochter woont in Amersfoort maar de rest van mijn naaste familie allemaal in Drenthe, terwijl MJ's familie in Zuid-Holland en Zeeland woont. Ik zou zo wel weer in Veendam willen wonen waar ik mijn middelbare schooltijd doorbracht maar dat wil ik MJ niet aandoen en ook vanwege onze dochter is Soesterberg zo gek nog niet. Het is een klein dorp met basisvoorzieningen en Amersfoort, Utrecht en Zeist zijn prima plaatsen om uitgebreider te winkelen, te (fun)shoppen en uit te gaan, terwijl je met een uurtje op de Dam in Amsterdam staat als alles meezit en als je dat zou willen. Fietsen en wandelen is in streken als de Achterhoek en Drenthe misschien veel aantrekkelijker maar hier op de Utrechtse Heuvelrug met Het Gooi en de Gelderse Vallei in de buurt kom je ook prima aan je trekken. Ik begrijp je voorliefde voor de Achterhoek wel, Dagmar.
Joke, dat mozaïek is mooi, spannend zelfs. Alsof meerdere kunstenaars elk een tegel hebben gemaakt waar later dat pad of pleintje mee aangelegd is.
Anky, die vogels in Avifauna zijn fotogeniek en ze kijken alsof ze dat zelf ook wel weten. Mooi vastgelegd.
Greet, wilde peen, je moet het spul maar herkennen. Erg leuk dat je je uitgebreide botanische kennis met ons deelt met prachtige foto's erbij naast je landschappen en waddensfeerfoto's.
Henny en Sibilla, die römertopf is al heel lang geleden het huis uitgegaan. Ik zag in de buurt inderdaad exemplaren in voortuintjes als bloembak en sierkeramiek staan. Die kip was inderdaad veel te hoog voor verreweg de meeste ovens. Maar de tajine moet ik toch eens wat vaker gebruiken. Kan ook wel op het gas maar in de oven vind ik handiger. Het is een variant op slowcooking, zoals met de slowcooker en de sous vide. Bijzonder aan sous vide is het vacuüm verpakken van je gerecht. Dat vergt een vacuüm-apparaatje met speciale zakjes en is even wat meer werk ter voorbereiding maar daarmee gooi je het na bereiding en afkoelen heel makkelijk in de vriezer. De slowcooker is een redelijk succesnummer hier voor soepen, stoofpotten, sauzen, draadjesvlees, rollade etc. Grote voordeel van slowcooking is het bewaren van de smaak en de gaarheid, terwijl de structuur ervan ook goed bewaard blijft.
Gisteren dus naar de mdl-arts geweest. Ik mag haar wel, ze is rustig, luistert echt maar is ook to the point. Lever en maag gaan gelukkig wel goed maar anemie blijft een aandachtspunt. Ze stelde een coloscopie voor om een eventuele bloeding in de dikke darm uit te sluiten. Onderzoek op zich zie ik niet tegenop. Ik wil geen roesje en dan krijg je wel pijnstilling, fentanyl, waardoor je hoogstens af en toe wat krampen hebt, alsof je iets verkeerds gegeten hebt als die slang weer eens een bocht om moet. Op de monitor kun je dan volgen wat er gebeurt. Vooral die rookwolkjes zijn grappig als er poliepjes worden weggebrand. je voelt daar absoluut helemaal niets van. Wel vind ik de voorbereidingen, het laxeren heel vervelend. Zeker de laatste dag zit je zowat constant op de porseleinen troon, dus vind ik het aan te raden om een tablet, een krant, een goed boek en niet te vergeten een leesbril mee te nemen. Gelukkig hebben we een toilet in ons badkamertje, dus ik heb er de ruimte voor en ik weet door ervaring wat me te wachten staat. Het moest een poosje geleden toch al gedaan worden als vervolg op bevolkingsonderzoek, dus het moet dan maar een keer, ergens de komende maanden.
Gisteren zelf hamburgertjes gemaakt. Niet al te mager gehakt, peper en zout, paneermeel, een geraspt sjalotje (uitje kan natuurlijk ook) en wat knoflook gemengd, wat losjes om de structuur niet te verpesten, en daar kleine hamburgertjes van gemaakt, dus seniorenformaat, met 300 gram gehakt dus ongeveer een ons per stuk en groot zat voor een lekker broodje hamburger. Sla, tomaat, augurk en een licht geroosterd broodje erbij en het resultaat is veel lekkerder dan die chemisch smakende zooi van MacDonalds. Ik denk dat je aan die combinatie wel een redelijk evenwichtig maaltje hebt. De helft van de mix is over, dus gaat overmorgen op de grill, mogelijk buiten op houtskool op mijn mini-bbq. Als we dan echt honger hebben doen we er wat patat frites bij. Weinig werk dezer dagen maar wel lekker en voedzaam eten.
Laatst aangepast door Kees op 13 Aug 2026 18:40:17; in totaal 3 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 12 Aug 2026 13:35:51 Onderwerp: |
|
|
Henny ik de puzzel gemaakt van 176 stukjes gemaakt heb er een 38 minuten over gedaan, heerlijk dat gepuzzel.
Kees: ik heb nu ook een gelijkvloerse seniorenwoning en dat is echt fijn en ik wil graag weer zo'n soort woning maar dan in de Achterhoek. Het fijne van met penioen zijn is dat je omdat je niet meer werkt minder omgevingsgebonden bent. Voordeel van regelmatig verhuizen is dat je bij iedere verhuizing minder hoeft te verhuizen omdat je steeds selectiever wordt of iets nog wel de moeite waard is om mee te verhuizen .
Er komen weer mooie foto's voorbij, waarbij de hooglander van Greet en de steentjesmozaiek van Joke er wel uitspringen en ook de papagaaien van Anky zijn prachtig.
Altijd naar als de mensen om je heen ziek worden Joke en hoe ouder je wordt hoe meer mensen ziek worden, chronisch ziek worden of overlijden.
Sterkte met je zwager.
Irritant Sibilla dat je computerproblemen nog niet opgelost zijn.
Ik heb ook geen brilletje voor de zonsverduistering vanavond, ik kijk wel even of ik er iets van kan zien maar ga ook niet te lang kijken ivm dat het slecht is voor je ogen, Ik vermoed dat Greet het goed kan zien maar dat horen we vast nog wel van haar.
Fijn in elk geval dat ze hier weer komt, hopelijk gaat het weer wat beter na de longaanval, wat me trouwens heel erg eng lijkt om te krijgen zo'n aanval.
nog een soort van houten hokje dat ik tegen kwam onderweg. Ik hou van dat soort rommelige oude schuurtjes/hokjes.
Fijne dag nog allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 12 Aug 2026 14:24:41 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hallo, hallo, ben ik nog ff.
We krijgen zo dadelijk logees, dus dan ben ik even een paar dagen afwezig.
Bovendien vrijdag een bruiloft, ja,ja, heel leuk allemaal.
Henny, die puzzel maak ik straks als ik de tijd krijg. En anders over een paar dagen.
Een brilletje voor de zonsverduistering, we hebben er twee. Maar of ze ook goed genoeg werken, geen idee. Dat kabouterhuisje ergens in en bos, is ook wel grappig. Maar zo te lezen heb je al meer dan genoeg materiaal voor een puzzel.
Kees, dat doe je goed, een check voor je body. Een soort apk, maar dan voor je lijf. Ik snap dat je in de buurt van je dochter wil blijven wonen, dat is toch het fijnste.
Dagmar, ja, ik begrijp je ook wel dat je naar je roots wilt. Net als Kees hebben wij ook een (koop) eengezinswoning, met een bovenverdieping en een zolder. Het wordt misschien wel tijd voor een gelijkvloerse woning, maar ja, die liggen hier ook niet voor het oprapen. Jij hebt al een gelijkvloerse woning, begrijp ik. Dat zal best fijn zijn, Joke heeft dat ook nu.
Bij ons kan er een traplift in en we kunnen huishoudelijke hulp inschakelen als het nodig is. Maar als een van ons alleen komt te staan, weet ik het niet. Dan is deze woning wel erg groot. Nu hebben we die ruimte nog nodig ook, we krijgen nu ook weer logees. Dat kan niet in een appartement. Enfin, we zien wel, het is nog niet opportuun voor ons.
Mensen, het is weer warm vandaag. We hebben boven aan de Zuidkant alles dicht en aan de Noordkant alles open. En twee ventilatoren aan staan. En de wasmachine draait.
Beneden is het nu 24 graden, best te doen. Hier ook twee ventilatoren aan.
Gisterenavond zagen we hoe Nadine Visser en meisje Schilder goud haalden, vandaag is Femke Broeders-Bol aan de beurt. Wil kijkt graag naar atletiek, en ik kijk dan mee.
Vanaf vandaag ben ik een paar dagen niet hier te vinden, vanwege mijn logees. Zondag weer, misschien zaterdag.
Heb het goed allemaal en hou je haaks.
de Jeruzalemkerk op het einde van de Torresstraat in Amsterdam. Dwars op de James Cookstraat. Niks veranderd, alleen het plein is leuker geworden, groener.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 13 Aug 2026 08:33:34 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Gisteren de zonsverduistering gezien via de tv. Zonder bril en zo is het niet wijs om heet zelfs nog maar te proberen. Wel heel duidelijk de temperatuurverschillen gevoeld en een soort van spanning in de lucht.Dat vond ik ook al bijzonder.
Sibilla, veel plezier morgen
Dames en heren, wij doen vandaag heel weinig en halen vanavond een frietje stoofvlees bij onze frietboer.
Dat is het voor vandaag
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 13 Aug 2026 09:15:43 Onderwerp: |
|
|
Nog even een foto van hoe Sjors mij 's ochtends op wacht als ik beneden kom.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 13 Aug 2026 11:40:20 Onderwerp: |
|
|
Ach wat een leuke foto van Sjors die op je zit te wachten Henny.
Ik heb 2 x even heel kort gekeken naar zonsverduistering ivm dat het slecht is voor je ogen, daarnaast heb ik live in het journaal gekeken en vooral de zonsverduistering in Spanje vond ik spectaculair
Ik lag vannacht net in bed toen ik een enorme explosie hoorde, bleek brand in een net leegstaande woning in de straat. Drie brandweer auto kwamen de straat in en politie, brand bleek mee te vallen was vanuit de straat niet eens te zien, geen vuur, geen rook en geen stank, bleek aan de achterkant van de wonig te zitten. Oorzaak is nog onbekend.
Is toch even schrikken vooral het geluid van die knal was angstaanjagend, verder viel het gelukkig allemaal mee.
Deze mooie brievenbus kwam ik ook tegen op fietsrondje.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 13 Aug 2026 13:24:10 Onderwerp: |
|
|
Gisteravond toch nog even naar buiten geweest. Het was druk, precies op de plekken die ik in gedachte had voor de eclips, hier in Soesterberg. Helaas brilletje niet (op tijd) geleverd, dus het verschijnsel niet goed kunnen waarnemen maar we; meegekregen dat de zon er vreemd uitzag. Daarna snel naar huis om live op tv te kijken naar Spanje. Achteraf gezien had ik op tijd zo'n brilletje moeten scoren (er zwerven ergens in huis nog twee exemplaren uit 1999) en voor een paar dagen naar Spanje moeten afreizen. Dat alles voor een klein uurtje maar het is wel uniek en uiteraard zou ik er dan ook een vakantietrip van hebben gemaakt. Achteraf praten en voortaan maar wat meer anticiperen op dergelijke gebeurtenissen. Campertje is toch een wat langdurig project aan het worden maar aan reisdoelen ontbreekt het niet dus dat is natuurlijk niet het probleem. Egypte is volgend jaar met een volleditge eclips, een langdurige zelfs, vertelde mijn astronomisch zeer kundige vriendin me zelfs, maar da's toch wel een heel eind rijden met de Caddy...
Voor nu even een paar dagen hitte doorstaan. Hoewel de desemstarter me ook wel oproept tot actie. Maar even kijken of ik straks zin heb om een brood te bakken en anders de starter even in de koelkast bewaren en de komende dagen maar eens kijken. De starter bewaren in de koelkast kan prima maar het vergt voor gebruik wel even wat reanimatie.
Laatst aangepast door Kees op 13 Aug 2026 18:47:10; in totaal 2 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 13 Aug 2026 15:34:00 Onderwerp: |
|
|
Goidag allemaal.
@ Sibilla .
Ik wens jullie gezellige dagen met de loge en met de bruiloft.
@ Henny
Grappig de foto van het kabouterhuisje met de bewoner en leuk om te zien hoe Sjors op je zit te wachten 😊
@ Kees
Klinkt lekker hoe jij de hamburgers maakt . Fijn voor je dat de lever en maag goed zijn.
@ Dagmar,
| Dagmar57 schreef: |
Ik heb ook geen brilletje voor de zonsverduistering vanavond, ik kijk wel even of ik er iets van kan zien maar ga ook niet te lang kijken ivm dat het slecht is voor je ogen, Ik vermoed dat Greet het goed kan zien maar dat horen we vast nog wel van haar.
Fijn in elk geval dat ze hier weer komt, hopelijk gaat het weer wat beter na de longaanval, wat me trouwens heel erg eng lijkt om te krijgen zo'n aanval.
|
Ik had wel een eclipsbril , deze had ik in 1999 na gebruik goed opgeborgen zodat er geen gaatjes of krasjes op zouden komen , dus deze kon ik gisterenavond weer gebruiken .
IK heb niet de hele tijd er naar staan kijken , dat ging met tussenpozen van ongeveer 10 minuten . Ja ik hoefde er niet ver voor weg
Het gaat met mij per dag iets beter alleen deze keer gaat het minder snel dan voorgaande keren , maar daar zullen de weeromstandigheden wel debet aan zijn .
De eerste longaanvallen die ik heb gehad (( 8 jaar geleden ) hebben mij geen angst gevoelens gegeven , iedere longaanval na 2021 wel , dit komt op dat ik toen op de IC heb gelegen aan de beademing ,2 jaar later nog een keer .
Prachtige foto's heb ik voor bij zien komen , leuk die oude dingen , het zijn foto's met een verhaal .
Ik wens jullie een fijne avond .
Foto : De zon boven de Eems
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 14 Aug 2026 10:05:23 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal!
Morgenvroeg wordt Sjors weer opgehaald. Vanavond komen de baasjes weer in Nederland aan
Om een of andere reden kan Peter foto's van het mobiel niet meer overzetten naar de pc
Eerst deden we dat gewoon met een kabeltjes, zonder problemen. Dat ging opeens niet meer en toen moest het via een stick. Dat ging even goed tot nu. Nu wordt er alleen verplicht om te betalen.
Dat snap ik niet. We willen intern van de telefoon rechtstreeks overzetten naar fotomappen om onze eigen pc. Waarom dan betalen...?
Met foto's van een fototoestel gaat wel zonder problemen.
Als iemand een oplossing heeft... Graag.
Naar de tandarts geweest. Volgend jaar zomer mag ik weer terug komen. goed verzorgd en geen gaatjes
oude foto,
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 14 Aug 2026 10:15:36 Onderwerp: |
|
|
Goeiemorgen! Binnenshuis is het nog goed te doen na een nachtje luchten maar nu toch maar de ramen dicht om de hittegolf buiten te sluiten.
Henny, betalen voor handelingen met je eigen bestanden op je eigen camera, telefoon, tablet of computer is natuurlijk idioot. Dat riekt naar fraude. In ieder geval nooit ingaan op betaalopties! Ik plaats dit even voor de zekerheid maar ik ga er zo meteen even verder op in. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 14 Aug 2026 10:55:14 Onderwerp: |
|
|
Dat dachten wij ook, Kees.
Neem je tijd, wij wachten rustig af  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 14 Aug 2026 11:38:18 Onderwerp: |
|
|
| Henny schreef: |
Dat snap ik niet. We willen intern van de telefoon rechtstreeks overzetten naar fotomappen om onze eigen pc. Waarom dan betalen...?
Met foto's van een fototoestel gaat wel zonder problemen.
Als iemand een oplossing heeft... Graag.
|
Komen je foto's op de pc in de cloudopslag ( One drive ) ? Zo ja dan is die waarschijnlijk vol en moet je betalen voor meer opslag .
Oplossing volgens Seniorenweb :
Opslagruimte vol
Elke dienst waarschuwt wanneer de gratis ruimte vol raakt. Dat gebeurt ruim op tijd, zodat er voldoende gelegenheid is tot actie. Grofweg zijn er dan drie mogelijkheden:
Ruimte vrijmaken
Externe opslag
Meer ruimte kopen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 14 Aug 2026 11:38:18 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|