50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 269, 270, 271, 272  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joke

BerichtGeplaatst: 16 Aug 2026 10:15:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen,

Dagmar een mooie natuur foto vast in de omgeving van Rhenen zo te zien.
Greet ja het is weer tijd voor pompoenen prachtige foto's.
De puzzels maak die vanavond.
Vanmiddag eindelijk weer een stukje fietsen is nu aangenaam weer.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 16 Aug 2026 10:15:53    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2026 09:45:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal. Eindelijk wat geregend waarvan je kunt zeggen dat het een regenbui Very Happy
Zo meteen komt mijn neef om de loopriem van Sjors op te halen. Die was bij ons blijven liggen. Een goede reden om nog een keer langs te komen.

We zijn naar het ziekenhuis geweest om een MRI scan te laten maken van de aorta ven Peter. Gewoon controle. Daarna boodschappen bij de Nettorama. Veel in de reclame, dus weer ingeslagen zoals rundvlees. Meteen ook meteen de boodschappen voor vandaag gekocht.
Kan maar binnen zijn.
Die omslag van het weer geeft mijn dag niet. Dan maar een dagje rustig aan. Van mij mag het nog heel de week regenen... In de nacht Very Happy
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2026 09:55:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal

@ Joke .
Prachtige foto van de hibiscus .

@ Henny
Leuke foto van de kabouters .
Hier is het wisselend regen en zonneschijn .

Ik wens jullie allen een fijne dag .

Een bui die hier vanmorgen overtrok :
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2026 10:32:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen

Joke: klopt die natuurfoto is gemaakt op dijk van Rhenen naar Amerongen.
Mooie foto van de bloemen ook.

Henny die foto van de kaboutertjes vraagt natuurlijk om een puzzel Very Happy

Greet jouw uitzicht vraagt om er foto's van te maken, ik geniet er altijd weer van.

Hier ook geregend eindelijk en het is flink afgekoeld, heerlijk.

Vandaag rustig dagje, eindje wandelen straks misschien.

Fijne dag allemaal.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2026 20:01:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Erysipelas hier, oftwel wondroos in beide kuiten sinds het weekend. Gisteren pas in de loop van de dag duidelijk wat er aan de hand was. Het is een pijnlijke ontsteking tgv een infectie van de diepere huidlagen. Die pijn werd gemaskeerd door de pijnstillers die ik gebruik voor mijn heup. Maar vanmorgen had ik 39,4 koorts, dus contact met de huisarts in de verwachting dat ik vandag terecht zou kunnen, eventueel op een spoedplek. Het is best een ernstige aandoening die gevaarlijke complicaties kan opleveren, zoals een sepsis en amputatie als gevolg van complicaties. Kon ik pas vanmiddag trecht maar dat zou nog even overlegd worden met de huisarts. Liever eerder, want normaal krijg je dan een antibioticakuur en hoe sneller je daarmee kunt beginnen des te beter. Eind van de middag is het dan de vraag of het spul in voorraad is bij de dependance van de apotheek en via het kluisje zou ik ze dan pas in de loop van de volgende dag hebben. Kreeg ik telefoon dat ik pas morgenochtend terecht kon. Gezien de risico's was ik het daar niet mee een en omdat ik toch mijn andere medicijnen op moest halen meldde ik me begin van de middag aan het loket van de huisarts. Maar nee, het zat vandaag vol en de afspraak was morgen. "Je zit niet in het systeem" kreeg ik na drie kwartier wachten van de huisarts zelf te horen die ik toevallig zag. Ja, en wie is er ook alweer de baas van dat systeem? Het is niet de eerste keer dat ik totaal niet serieus genomen word. Wat moet je daar nou toch mee?

Nou ja, dus moe, ziek en ontdaan, kan ik wel zeggen. De koorts is wel wat gezakt en de zwelling is nu ook wel wat minder maar dat betekent niet dat de risico's er daarmee dan ook niet meer zijn.
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2026 21:28:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Kees, dat is wel heel akelig!
Ik hoop dat de huisarts je morgen wel serieus neemt.
Beterschap!
sibilla80

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2026 09:07:46    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen, ben ik weer.
De bruiloft was bere-gezellig. Ook de logees hebben er enorm van genoten. Ze gingen zondagmiddag weer naar het Zuiden, naar Helmond. Intussen heb ik twee puzzels gemaakt, dat kon ik niet laten. Laughing En alles gelezen en gezien. Veel mooie foto's. Van natuur, ban pompoenen, van zonsondergang. Het is wat veel, ik reageer dus maar niet op alles. Weet dat ik alles van jullie heb gelezen, ook van Kees.
Gisteren opgeruimd en wat gepoetst. Vandaag rustig aan, zo dadelijk aan de koffie.
Gelukkig is het nu minder warm, wel aangenaam trouwens. En het heeft een ietsiepietsie geregend, het mag geen naam hebben.
Donderdag krijgen we weer een logee, onze zoon uit Denemarken komt over. Hij gaat vrijdag met een neef naar Texel voor een lang weekend. Komt maandag weer terug en gaat dan dinsdag of woensdag weer naar huis.
Ik heb geen foto's van de bruiloft, die komen nog. Van mijn nichtje mag ik die wel hier plaatsen, van de dochters ook, maar van de andere familie en vrienden weet ik het niet, dat doe ik dus dan ook maar niet.
Maar alles komt dus nog, dan weten jullie dat.
Het was een snikhete dag, maar aan het water was het goed te doen. We waren pas tegen tweeën 's nachts thuis, de volgende dag hebben we maar kassie-an gedaan: laat opstaan, laat ontbijten, veel uitrusten. Vooral voor mijn nichtje was dat heel belangrijk. Zij heeft kanker, maar alles is stabiel gelukkig.
Nu eerst koffie, dn kom ik terug.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2026 09:48:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Vanmorgen een heel verhaal getypt en gereageerd. Ben ik het, door mijn eigen fout weer kwijt Rolling Eyes
Opnieuw
Sibilla, de enthousiasme over die bruiloft straalt van je woorden af. Fijn dat jullie allemaal zo genten hebben.
De ene logee nog niet weg of de andere logee komt weer, in de vorm van je zoon Very Happy
Je kunt wel een bord op de voordeur plakken
Herberg Sibilla en Wim. Waar je altijd graag wordt gezien Very Happy
Doe maar even rustig aan. Dat hebben jullie ondertussen wel nodig

Hier heeft het eindelijk ook eens goed geregend. Echte buien te noemen. Meteen niet zo stoffig meer

Kees, wat een gedoe en ik hoop dat je vandaag goed voorruit geholpen gaat worden, met goede medicijnen. Bij ons kun je rechtstreeks bij de apotheek terecht als je nieuwe medicijnen krijgt. De vervolgmedicatie, daarvan krijg je bericht, als ze klaar liggen. Net als ik nu. Dan ligt mijn kwartaalpakket weer klaar. Zo meteen ophalen Smile

Dames, wat zag ik weer mooie foto's. Morgen zal ik van de kabouters een puzzel maken
Nu even boodschappen en lags de apotheek, na de boterham naar mijn vriendin
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2026 11:48:53    Onderwerp: Reageren met citaat

kees wat vervelend wondroos hopen dat je vandaag antibiotica krijgt.

Sibilla: leuk te lezen dat de bruiloft zo gezellig was.
En herberg Sibilla en Wim klinkt leuk Very Happy

Hier ook goed geregend vannacht en vanmorgen.
Het is wel flink afgekoeld, even wennen, je verlangt al bijna weer naar de zon, het is ook nooit goed of het deugd niet haha.
Ik kijk al uit naar de kaboutewrpuzzel van morgen.

Zo maar even wandelen, ik probeer doordeweeks iedere dag een uurtje te wandelen of fietsen voor de conditie aangezien ik verder niets aan sport doe.
Je moet toch een beetje fit blijven als je ouder wordt.

Kwam gisteren tijdens mijn wandeling dit mooie schuurtje tegen.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2026 13:03:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Vanmorgen toch maar naar de huisarts gegaan. Ik had gisteren heel duidelijk gezegd dat ik koorts had (39,4) maar dat bleek niet in het dossier vermeld te zijn. Ik vond gisteren al dat de ontsteking aan het afnemen was en dat zette vanmorgen wel door, terwijl ik ook weer koortsvrij ben. In goed overleg besloten om het nu maar even zonder antibiotica te doen en dat durf ik ook wel aan. Door de huisarts die ik trof (gisteren niet in de praktijk) voelde ik me nu wel serieus genomen. Wel zit ik met een dubbel gevoel nu. Er ontbreken dingen in het dossier die er nmm wel in moeten staan, zoals die koorts en gisteren tweemaal de weigering om me te zien. Dat wil ik nog wel gecorrigeerd zien in mijn dossier, al is het dat mijn woorden erin vermeld worden, dus daar zin ik me nog op. Maar ik heb de eer aan mezelf gehouden, de communicatie niet afgebroken.

Dagmar, die schuurtjes, schaapskooien en houten hutjes zijn fotogeniek. Leuk dat je ze als object kiest voor pittoreske foto's.

Henny, ik snap je verzuchting wel maar je krijgt er ook gezelligheid voor terug, van zowel de twee- als de viervoeters. Smile Ik kan op zich ook wel goed bij de apotheek terecht maar de openignsuren van de dependence in Soesterberg zijn beperkter, waardoor ik bij problemen toch weleens naar Zeist moet om op tijd mijn medicijnen te krijgen.

Sibilla, dat je de tijd nog kan vinden om verslag te doen met jouw hectische sociale leven... Maar nu dus een bruiloft en je zoon die komt logeren. Het weer is flink omgeslagen, gisteren zelfs met een gure wind af en toe. Dan maar een vest mee en af en toe een regenjas. Functioneren dooe je er toch beter bij dan met die bloedhitte...

Mooie foto's weer de afgelopen dagen.Ik had ze wel gezien maar even de energie niet.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2026 17:02:15    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hallo, ben ik weer.
Kees toch, wat een gedoe weer met die huisarts. Is de koorts nu definitief weg? Ik snap je frustratie. Dat ze dat nou niet goed in het dossier hebben gezet, ongelooflijk. Ik hoop voor je dat je snel weer opknapt en dat je nu serieus wordt genomen.

Dagmar, die schuurtjes, geweldig zoals je die objecten altijd weer tegenkomt en dan ook meteen op de kiek zet. Ja, een wandeling doet goed, is goed voor de mens. groot gelijk dat je dat doet.

Henny, hier heeft het ook een beetje geregend, niet veel. Vannacht wel, geloof ik. Want de planten zijn nog aardig nat, zelfs aan de voorkant.
Herberg Sybil en Wil Laughing ja, daar lijkt het wel op zo langzamerhand. Nou ja, het is ook gezellig.
Jullie hebben ook boodschappen gedaan, lees ik.
Wij ook, maar eerst naar de Kringkoop: rollator van ma weggebracht en een reeks boeken, waar ik niks meer mee doe. Ruimt lekker op in mijn werkkamer. De rollator stond daar al 9 jaar. Is ook nog wel gebruikt, maar erg zwaar om in de auto te krijgen. Tegenwoordig heb je van die lichtgewicht, die je zo inklapt. Makkelijker om mee te lopen en om in een auto te krijgen. Mijn moeder heeft er veel plezier van gehad, hij IS ook handig, maar wij hebben hem voorlopig nog niet nodig. Dan kopen we wel een lichtgewicht. Wat boeken betreft moet ik nog veel opruimen, ook cd's staan op het lijstje. Ze liggen daar maar en ik doe er niks mee, draai ze nooit meer. Dus: opruimen die handel.
e zijn meteen doorgereden naar de Karwei voor vlekverwijderaar en nog wat andere dingen. Daarna meteen naar de groentehal en de kippenboer. Ik kan weer een poos vooruit, haha.
Nu aan de lasagne en de rijst. Het eerste is voor mij, Wil houdt daar helemaal niet van. De rijst had ik nog in de vriezer, die wil hij wel.
Eet smakelijk allemaal en tot morgen.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2026 09:51:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Greet, wat een indrukwekkende foto van die bui die boven het water hangt. Altijd een machtig gezicht. Very Happy

Sibilla, goed aan het ruimen geweest. Very Happy Met boeken had ik altijd moeite om afstand van te doen. Nu heb ik nog maar een paar planken vol. Gewoon omdat ik die niet weg kan doen Smile
Platen heb ik niet meer of het moeten cd's zijn
En verder e-books, maar dan kan ik er wel duizenden van hebben. Niet dat ik dat heb. Wink maar dat neemt geen ruimte in.

Kees nu gelukkig wel goed geholpen en gehoord. Kijken of het zo toch snel gaat weg trekken Shocked

Joke, toch lekker kunnen fietsen.

Dagmar, ik heb een puzzel klaar. Om toch in muziektermen te blijven. U vraagt, wij draaien Very Happy

Anky, nog plannen?

Gisteren bij mijn vriendin geweest. Haar schoonzus, de zus van haar man is overleden. Na een vrij kort ziekbed van drie maanden. Longkanker.
68 jaar geworden. Een zware rookster, maar haar dat blijven te verwijten door de familie... Niet iedereen heeft de wilskracht, of steun om te kunnen blijven stoppen.
Wij weten zelf ook hoe moeilijk stoppen is. Rolling Eyes
Vandaag de begrafenis.

Vandaag wat rustiger aan. Ik ben voor even tussendoor. Na zo'n 1000 pagina's van de reeks De reiziger gelezen te hebben, aan een ander boek begonnen.
Een waar gebeurd verhaal
De jongen in de kelder.
https://www.bol.com/nl/nl/p/de-jongen-in-de-kelder/9300000164419977/
Dat begint als de jongen 7 jaar is en opgesloten in een kelder. Slecht te eten, veel slaag en zo voort. Het is een keer wat anders, maar vrolijk word je er ook niet van. Ach, dat heeft maar zo;n 215 pagina's en het loopt goed af. Zover je van een zwaar beschadigde ziel kan spreken.

Als ik dit uit heb ga ik weer verder met de boekenreeks. De reiziger Laughing
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2026 09:58:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel.
Genieten van het zonnetje Very Happy

88 stukjes
https://www.jigidi.com/nl/solve/5bo03u7f/img-5151-genieten-van-het-zonnetje/

176 stukjes
https://www.jigidi.com/nl/solve/9upy8zmz/img-5151-genieten-van-het-zonnetje/

Veel puzzelplezier!
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2026 10:40:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Loop wat achter maar net wel alles gelezen.

Greet wat een prachtig kustlandschap met donkere wolken .
Sibilla dus een hele leuke bruiloft gehad en morgen komt jullie zoon over.
Henny jij lees wat af en ga zo de puzzel maken van die kabouters.
Dagmar ja bewegen is zeker belangrijk en een leuke foto van dat schuurtje.
Kees zo dat is niet mis en te hopen dat je er snel van af ben.
Anky nog vakantie en nu werkt het weer ook niet echt mee.
Mijn zwager gaat vandaag over van Nijmegen naar een hospice in de Achterhoek in zijn vertrouwde omgeving.
Fietsen zit er niet in en regelmatig op bezoek.

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2026 12:08:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Joke sterkte met de situatie rondom je zwager.

Ik heb alle boeken lang geleden al weg gedaan uitgezonderd die van mijn lievelingsschrijver (al overleden) Dick Francis, die hele serie heb ik nog steeds.
zo af en toe herlees ik ze.

Heel treurig dat mensen iemand die gerookt heeft verwijten dat die longkanker heeft. Dat doen we bij andere doodsoorzaken door slechte leefgewoonten ook niet, dit gebeurd enkel bij roken.

Ga nu gelijk de kabouterpuzzel maken.
Terug naar boven

Geplaatst: 19 Aug 2026 12:08:49    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 269, 270, 271, 272  Volgende
Pagina 270 van 272

Ga naar: