50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 270, 271, 272  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sibilla80

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2026 12:33:48    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Jee, het is al weer woensdag!
Zojuist naar od overkant geweest voor het eten. Er is daar zo weinig personeel en ook nog veel 'zieken'. Ik zet het expres tussen aanhalingstekens want het lijkt erop of meerdere personen hun snor willen drukken. Crying or Very sad Nou ja, dan Carla maar helpen in de zaal.
Gisteravond zijn d twee dochters gekomen om een en ander door te spreken en om de laptop te leren kennen. Vandaag afspraak gemaakt met de computerfirma waar we altijd komen om de laptop 'schoon' te maken en er een nieuwe firewall op te zetten, nl. Eset. Dan ben ik meteen van die irritante reclame af en van die waarschuwingen van Norton en MacaFee. Het schijnt toch te helpen. Dat zegt ook de mevrouw van de computershop. Wij kennen haar goed, ze heeft bij onze jongste dochter in de klas gezeten en we kennen haar ouders.
Bovendien hebben we gepraat over levenstestamenten. Ik heb nu offertes binnen van notarissen uit Mijdrecht en Abcoude en krijg nog die van Maarssen.
Dan kunnen we de prijzen vergelijken en een keuze maken. Bovendien schijnt er een website te zijn: Thuisarts.nl, waar we informatie kunnen krijgen. Het heet 'keuzehulpen, verken uw wensen voor zorg en behandeling. We zijn op leeftijd, het moet nu een keer goed geregeld worden.
We hebben wel testamenten en ook donorcodicils. Die staan ook gereistreerd, dat heeft mijn jongste dochter gezien. Ergens heb ik ook een boekje, nog van de KBO, waarin we van alles konden opschrijven voor als er iets zou gebeuren met ons. Dat kon ik gisteravond natuurlijk niet vinden Laughing
Straks maar eens kijken waar ik dat gelaten heb. Meteen ook het dressoirtje in de kamer opgeruimd. En boeken! Het geeft meteen weer extra ruimte, dus lucht. Wil vindt het allemaal te snel gaan, maar ik wil het nu geregeld hebben. We zijn inmiddels 86 en 82! r vallen veel mensen om ons heen weg.

Henny, ik ga ook deze puzzel maken, die van de drie kaboutertjes op een rij.
Ja, dat roken. Je kunt het iemand wel verwijten, maar doe dat dan binnenskamers en zeker niet naar de persoon zelf toe. Dat heeft geen enkele zin. Als iemand niet wil of kan stoppen: so what? Sommige mensen worden 100 en hebben hun hele leven stevig gerookt. Je kunt er weinig van zeggen, maar dat roken schadelijk is voor je longen, ja, dat staat vast. 68 jaar is nog jong, mijn vader stierf ook aan longkanker, had ook zijn hele leven stevig gerookt én veel gedronken! Ook hij was 68 jaar.
Je vriendin, Henny, zal nu een steun zijn voor haar man, die heeft die steun hard nodig, lijkt me.

Boeken opruimen, ja, ook voor mij is dat moeilijk. Maar ik mis ze nu niet meer, weg is weg. Eigenlijk keek ik er nooit meer in en ja, wat moet je er dan mee. Maar het blijft moeilijk, ik geef het toe.

Joke, je zwager gaat het goed hebben in het hospice, ook al is het zijn laatste reis. Wel fijn dat hij dar terecht kan, in het ziekenhuis ben je toch mar een nummer. Zelfs met heel lieve verpleging. Ze doen hun best, maar kunnen toch niet die aandacht geven die een mens op het einde nodig heeft.
Ik wens jullie allemaal veel sterkte toe.

Zo dadelijk komen ze de cv-ketel nakijken. Dat gebeurt ieder jaar om deze tijd, voor de winter dus. Dan kunnen we er weer een jaar tegen.

Nu even tijd voor de puzzel 'in het zonnetje'. Oja, het goot hier vanmorgen, niet te kort. Was wel erg hard nodig, ik denk dat het niet genoeg is. Maar alle beetjes helpen, nietwaar? Nu is het weer droog en ook opgedroogd.

Daar is de cv-man!
in de tunnel op grote hoogte: het Silvretta Massief
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 19 Aug 2026 12:33:48    Onderwerp:

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2026 13:43:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla, als je salaris zou krijgen voor al je vrijwilligerswerk zou je een vermelding in de Quote krijgen als miljonair! Goed om je nalatenschap te regelen. Buiten een officieel testament bij de notaris zijn er meerdere hulpmiddelen op de markt om, zeg maar je leven en dood in kaart te brengen, te regelen. De Consumentenbond heeft zoiets en ik heb een aantal jaren geleden de 'Organizer voor het leven' gebruikt, dat ik overigens nodig eens moet bijwerken. Je hebt dan een overzicht van je verzekeringen, je bankgegevens, je medische gegevens, je pensioen en je kunt er je wensen in kwijt. Ik wist niet dat Thuisarts ook zoiets had maar Thuisarts staat breed wel als heel betrouwbare rganisatie bekend.

Joke, eerlijk gezegd heb ik nog nooit een hospice van binnen gezien maar voor het laatste stukje van mijn leven teken ik ervoor als het thuis niet meer zal gaan. Het lijkt me voor je zwager stukken beter dan een zieken- of verpleeghuis, vooral een stuk rustiger.
Prachtige zwam trouwens op je foto. Meestal zien ze er wat bruin en gerimpeld uit maar dit lijkt haast wel een perfecte omelet of roerei.

Henny, zoals de anderen ook al opperden is nooit 100% met zekerheid te zeggen wat de oorzaak precies is van longkanker. Statistisch, en dat weten we allemaal, is er zeker een verband, daar hoeven we niet omheen te draaien. Ik heb twee zwagers, die allebei na hartoperaties n.a.v. vernauwingen, stug doorroken en daar heb ik echt wel bedenkingen bij, zeker omdat het effect van stoppen voor hart en bloedvaten al gauw gunstig uitpakt, i.t.t. longproblemen, niet alleen kanker maar ook copd waarbij het ook wel de moeite waard is maar het gunstige effect wat langer uitblijft, geleidelijker verloopt. Daarbij vind ik het eigenlijk schrijnend dat de meeste stoppers het achteraf makkelijker vonden dan ze dachten voordat ze stopten. Zo ingebakken tussen je oren zit die verslaving.
Niettemin vind ik veroordelen niet terecht, wreed, ondoordacht. Het heeft geen zin en nog veel belangrijker vind ik het om je relatie met de betrokkene geen geweld aan te doen. Wat heeft dat nou voor zin? Ik heb zelf flink gerookt. Aanvankelijk zette ik me er na stoppen, inmiddels tientallen jaren geleden, tegen af. Verklaarbaar, deels omdat je reukzin er al binnen een paar dagen dramatisch op vooruit gaat en dan komen alle luchtjes, dus ook tabaksrook, hard binnen. Ik kan me die frituurvetwalm 's morgens in Utrecht op weg naar mijn werk op de stationstraverse nog goed heugen... Maar met dat afzetten tegen roken ben ik al heel gauw gestopt. Alleen wil ik liever geen rook tijdens mijn maaltijden en ook niet in huis. Maar verder, blaas even de andere kant op en verder even goeie vrienden.

Door de flinke koorts, pijn en veel slapen de afgelopen dagen heel weinig gegeten maar gisteren toch maar soep gekookt met wat ik in huis had. Zwaarder eten stond me nog flink tegen maar ik had na al die dagen wel trek gekregen en de soep smaakte prima. De wondroos geneest gelukkig goed.
Verder toch maar e.e.a. op schrift gesteld voor de huisarts, met name vragen om mijn dossier aan te passen. Ik zat daar behoorlijk tegenaan te hikken maar er niets mee doen zou me slechter doen voelen dan toch maar duidelijk proberen te maken wat me dwars zit. Bottom line is dat ik de relatie met de huisartsenpraktijk wil verbeteren. Als patiënt zit je in een kwetsbare afhankelijkheidspositie en dan is vertrouwen een eerste vereiste, wederzijds.

Laatst aangepast door Kees op 20 Aug 2026 15:41:21; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2026 20:16:40    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Die koorts van jou geeft ook zorgen, Kees.
Blijven een en drinken hoor, dat heeft je lichaam nodig. Al zul je weinig trek hebben, lijkt me. Soep is altijd goed, is versterkend ook.

Over twee weken wordt mijn laptop opgeschoond. Op 3 september. Ik heb vandaag een afspraak daarover gemaakt met de computershop.

Nu eerst ve puzzel, die heb ik nog niet gemaakt. Laughing
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 20 Aug 2026 09:33:32    Onderwerp: Reageren met citaat

De vakantie vliegt voorbij, na deze week nog eentje te gaan.
In die hete weken heb ik zeer weinig gedaan.
Het is sowieso goed even je rust te nemen als het mogelijk is.
Ik ben een echte boekenwurm, heb al heel veel boeken gelezen de laatste weken.
Zowel van de bieb als uit de boekenkastjes die je overal hebt.
Het is leuk om af en toe een oud boek te lezen en die vind ik volop.
Later zet ik ze ook weer ergens terug, zo blijft het rouleren.
Ik heb nu nog wat afspraken staan.
Lunch met vriendinnen, naar een brocantemarkt gaan, etentje met een oud-collega.
De tijd is zo om.
Ik heb ook nog met collega's een workshop bonbons maken gedaan.
Was erg leuk en lekker! 😋
Wat je gemaakt had nam je mee naar huis in een doosje wat je ook zelf mocht vouwen.

Fijne dag allemaal! 🤗
Kees

BerichtGeplaatst: 20 Aug 2026 15:52:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo, Anky, daar kun je mee thuiskomen! Die bonbons zien er heerlijk uit en wat je zegt, een mooi doosje maakt ze extra feestelijk.

Ik heb nu weer meer zin in eten en koken. De koorts is al een paar dagen weg, en die nare huidaandoening is gelukkig ook bijna achter de rug. Natuurlijk heb je gelijk, Sibilla, dat goed drinken belangrijk is, driedubbel, bij koorts, erg warm weer en omdat je als oudere vaak minder dorstprikkels hebt. Een aantal dagen niet eten vind ik doorgaans helemaal geen probleem. Ik kan daar redelijk goed tegen maar na een aantal dagen ga ik het toch merken aan een verminderde conditie. Dan moet mijn spijsvertering echt weer even op gang komen en dan is zelfgemaakte soep perfect, veel vocht en afhankelijk van wat je erin gooit redelijk volwaardig voedsel. En ach, niet dat ik er veel belang aan hecht, maar inmiddels zit ik wel riant in de groene zone met mijn BMI. Smile

Verder lekker even boodschappen gedaan tussen de stortbuien door. De sperzieboontjes en het gehakt waren in de aanbieding, flink afgeprijsd. Twee ingrediënten waar ik heel veel kanten mee op kan, klassiek Nederlands, Surinaams, Indisch en omdat ik dan toch aan het afhalen ben doe ik een of twee porties boontjes geblancheerd in de vriezer. Dan hoef je ze alleen nog maar even gaar te koken of te roerbakken.

Met die boodschappen heb ik weer aardig wat spaarzegeltjes gescoord. Nog één of twee boodschappenrondjes en ik heb een mooi messenblok voor € 12,99 en een vleesmes voor € 0,99 bij elkaar gespaard. Het schijnt een prima mes te zijn, geen topkwaliteit zoals Zwilling of Wüsthof maar wordt qua prijs-prestatie als een heel goeie aankoop beschreven. Kost normaal een euro of dertig bij Bol.com of Amazon. Het betekent iets vaker slijpen dan die dure Duitse messen maar daar ben ik redelijk handig in. Het zijn messen van een kwaliteit die voor hobbykoks goed voldoen en je zeker aan je kinderen of kleinkinderen zou geven als ze op zichzelf gaan wonen, niet van dat goedkope blik, maar ook weer niet zo duur dat de tranen je in de ogen springen als ze in de vaatwasser belanden of per ongeluk een keer in de keukenla. Nou ja, ik ben nu eenmaal een messenfreak en een keukenpiet. <LOL> Overigens, als je buiten zo'n spaaractie een goed en redelijk gesprijsd mes zoekt dan vind ik het merk Victorinox een aanrader om eens naar te kijken.

Laatst aangepast door Kees op 20 Aug 2026 17:32:47; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 20 Aug 2026 16:38:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat ziet er echt heel lekker uit die zelfgemaakte bonbons Anky en wat leuk om zo'n workshop te doen.
Ook wel wat voor mij zo'n workshop, ik ben gek op bonbons Very Happy .
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 20 Aug 2026 16:43:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo dat ziet er heerlijk uit zeg die bonbons en zelf gemaakt leuk om zo'n workshop te doen🫠
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2026 10:14:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag allemaal .

Door omstandigheden hier even niet zoveel aanwezig ,
Ik heb alles gelezen en de supermooie foto's bewonderd .

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend .

Eigen bewerkte foto :
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2026 10:19:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal
Gisteren zo rommelig geweest dat ik de pc amper aan gehad heb.

Kees, goed dat je weer aan het opknappen bent en beter gaat eten. Je mag best wat aankomen, als ik zo lees en ook van je foto's zie. Dus pak maar een paar bonbons van Anky. Laughing

Anky, net als ik met het warme weer veel gelezen. Niks mis mee. Cursus bonbons maken lijkt mij erg leuk, maar niet goed voor de lijn/ Laughing Laughing Laughing
Wel erg leuk om als cadeau te doen op een verjaardag. Iets van jezelf.

Sibilla, heel wijs dat je een testament laat maken, of aanpassen. Dat hebben wij in januari gedaan. Eerst in 2025 door de notaris uit laten zoeken wat voor het beste was. Dan het opstellen en zo. In januari getekend. Zeker omdat wij zonder kinderen en wel een eigen huis is dat verstandig. Ook bij de huisarts wat ieder wel of niet wilt. Voor euthanasie en dementie. Wat de grenzen zijn.
Alleen nog bij de DELA regelen hoe de uitvaart moet zijn en zo. Het jaar 2025 hebben we toch wel nodig gehad om goed te overdenken, maar wij zijn beiden zeer gerust nu het gedaan is.

Gisteren ook een smarthorloge gekocht van geld dat ik gekregen had voor mijn verjaardag.
Zo'n eenvoudige waar een alarm op zit voor medicatie en zo. Het zwemmen begint volgende maand weer en om 17 uur moet ik mijn bloedverdunner innemen. Eerst was het elke keer tegen die tijd in de buurt van de klok blijven, of iemand de tijd vragen maar met dat ding gaat gewoon op tijd dat alarm af.
Ik kan er ook in zetten welke medicijnen en bloedverdunner ik gebruik. Erg handig voor als er opeens iets gebeurd om medische gebied. Daar moet ik van de week nog even voor gaan zitten. Laughing

Joke, fietstijd. Nu zie je zeker wel onderweg het gras en goen weer wat herstellen na de regenbuien. Very Happy

Greet ook weer wat hersteld nu het niet mee zo warm is. Very Happy
Ik ga zo de puzzel plaatsen

Oude foto

Laatst aangepast door Henny op 22 Aug 2026 08:36:08; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2026 10:28:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Zonnebloem uit den ouden doos

88 stukjes
https://www.jigidi.com/nl/solve/sn27cs6p/img-2289-zonnebloem/

176 stukjes
https://www.jigidi.com/nl/solve/sioxdwhp/img-2292zonnebloem/

Veel puzzelplezier en een fijn weekend! Very Happy [/url]
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2026 16:24:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is een mooie dag hier, zonnig terwijl er eerst regen werd voorspeld.
Vanmorgen collega op bezoek gehad en vanmiddag eindje wezen fietsen en ook nog een wasje droog buiten.

Kwam dit leuke schuurtje nog tegen onderweg tijdens het fietsen.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2026 17:55:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedeavond allemaal,

Greet ondanks de omstandigheden een prachtige zonnebloem met een gezichtje
erin heel leuk gedaan.
Henny jij een smarthorloge gekocht je gaat wel met de tijd mee.
Sibilla een testament laten maken ja dat is best een goed idee.
Dagmar leuk bezoek gehad van een collega en mooie foto van dat schuurtje.
Kees het gaat dus al wat beter met je.
Vanmiddag op bezoek geweest bij zwager en toch aardig aan de praat.
Wens jullie een fijn weekend allemaal.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2026 08:54:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Greet, jouw berichtje net gemist. Rustig aan en we zien je wel weer verschijnen.

Joke, dat geld had ik gekregen en ik wilde al een paar jaar zo'n smart ding. gewoon voor de alarmfunctie. Je hebt ze in alle soorten en prijsklasse, als ze maar bij het merk van je telefoon passen, Die moeten samen gaan werken. Nou, ik heb een instapmodel. Laughing Gewoon een simpele

Gisteren de grote boodschappen al gehaald, dus niet veel nodig.

In park De Warande in Helmond het elandje waar graftombes en graven op zijn van kasteelbewoners in de oude tijd.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2026 09:18:50    Onderwerp: Reageren met citaat

O ja. nog even dit om jullie een idee te geven hoe dit een boek van Oudlander, of te wel; de reiziger is/ Gemiddeld zo'n 745 pagina's per boek.
Fotograaf onbekend

Laatst aangepast door Henny op 22 Aug 2026 18:21:50; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2026 12:25:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Alweer zaterdag. Ik leef nogal onregelmatig. Ik heb het altijd heerlijk gevonden om 's nachts te werken, zowel professioneel met nachtdiensten maar ook om te studeren, te lezen, problemen te analyseren en soms zelfs om pietepeuterige praktische klusjes te doen, zoals een klokje of een boek repareren, dingen die je op een tafel of op een bureau kan doen zonder lawaai te maken. 's Nachts is het lekker rustig, geen cirkelzaagherrie een straat verderop, nauwelijks verkeer, geen spelende kinderen op straat etc. Af en toe hoor je een uil of een conlict tussen een paar katten maar dan heb je het wel gehad aan dingen die je afleiden.

De afgelopen nacht had ik heel goed doorgeslapen nadat ik voor mijn doen redelijk op tijd in bed lag. Lekker uitgerust al vroeg vanmorgen wat boodschappen gedaan. Dan is het in de winkels nog rustig op zaterdagmorgen. De broodjes zijn net (af)gebakken, dus het ruikt er lekker en verse spullen zijn nog nauwelijks uitverkocht. Thuis de kaasbroodjes nog even opgewarmd in de airfryer en voor later of misschien morgenochtend heb ik nog een paar kaneelbroodjes. De spaarkaart heb ik met die boodschappen nu vol, dus die moet ik de volgende keer meenemen voor een messenblok en een vleesmes. Mocht ik nog zo'n kaart volkrijgen dan denk ik dat ik (99 cent per stuk plus een volle kaart) een koksmes of een santoku neem, allebei tamelijk universele messen. Bedoeld als cadeautje voor iemand die daarvoor in aanmerking komt want die messen heb ik zelf wel van een goeie kwaliteit. Een snijplank zou ook nog kunnen.

Dagmar, langzamerhand worden schuurtjes je specialiteit. Smile Je zal ook wel voor andere dingen openstaan maar het is gewoon leuk om zo'n thema een poosje aan te houden en wat uit te diepen. Geldt net zo goed voor de anderen. Bloemen, planten en bomen zijn onuitputtelijk, de Wadden, kabouters, huisdieren maar uiteraard ook je achtertuin, je eigen dorp of stad of wijk kunnen zeker ook van die thema's zijn.

Ik ben geabonneerd op NextDoor. Het is een sociaal medium waarop je van alles en nog wat binnenkrijgt over je eigen leefomgeving, je stad, dorp of wijk, naar gelang je instellingen. Weggelopen huisdieren, waarschuwingen voor nepagenten aan de deur, verloren voorwerpen, gezochte personen, voorwerpen, huisvesting en dito aangeboden, ok diensten. Ook reclames, variërend van supercommercieel tot aanbiedingen van thuiskoks of -bakkers, die leuke en lekkere dingen maken als bonbons, taarten, Surinaams, Iraans of Indisch eten etc. Enfin, kijk zelf maar eens. Het hoeft niet per se maar je wordt aangeraden om de speciale app te dowloaden om het optimaal te gebruiken. Ik gebruik het zelf bij voorkeur op mijn laptop, gewoon via mijn webbrowser en dus niet via die app. Een jonge vrouw zet er al langere tijd haar foto's op. Die verkoopt ze in meerdere vormen, (kerst)kaarten, kalenders etc. maar ze zet er ook heel veel op NextDoor. 'Kaartje uit Leusden', is haar 'handelsmerk'. Helaas is ze ongeneeslijk ziek en heeft ze niet lang meer, als ze inmiddels niet overleden is. Ze heeft enorm veel foto's gemaakt van en rondom het Valleikanaal. Dat klinkt als een saaie omgeving maar die foto's, alle seizoenen, alle weersomstandigheden, mist, zon, noem maar op, zijn van een schoonheid die me iedere keer weer treft, en dat was ook al voordat ik wist van haar ziekte.

Enfin, ik had al eens geopperd dat de foto's van Greet een Waddenkalender meer dan waard zijn. Toen ik begon bij de Medische Opvang Asielzoekers (MOA), toen nog voor korte tijd als sociaal verpleegkundige, kreeg ik voor mijn consulten een kamertje toegewezen waar ik de foto's van de Novib -kalender al gauw verving door de twaalf foto's van een inmiddels verlopen Waddenkalender. Dat hele centrum hing al vol met vaak scheefhangende en slordig opgeplakte foto's van Afrikanen, Mongoliërs, Inuïts en Maya's. Die asielzoekers lopen de godganse dag al tegen elkaars koppen aan te kijken en dan komen ze bij ons, hangen ze gloeiende... ook nog eens uitentreure aan de muur! Smile Zout toch op met die ondoordachte incestflauwekul, dacht ik toen, en nu eigenlijk nog steeds. Behoud van eigen cultuur is één ding maar zeker degenen met een vergunning die moeten integreren hebben helemaal geen behoefte aan Novib-kalenderplaten. Laat ze liever genieten van wat Nederland aan moois te bieden heeft. Dat hoefde voor mij ook weer niet met die stereotype klompen, molens en delftsblauwe tegeltjes waar ik per slot van rekening zelf ook tegenaan moest kijken in dat kamertje, dus werd het de Waddenkalender. Daar moet ik nogal eens aan terugdenken als ik jullie foto's zie en uiteraard die van Greet in het bijzonder vanwege de Wadden.

Henny, die smartwatches zijn de laatste tijd heel betaalbaar. De Action heeft een prima exemplaar in de aanbieding waar je echt geen armoede voor hoeft te lijden.Je kunt er veel mee van wat je met je smartphone ook kunt, zoals betalen en telefoontjes afhandelen. Als gadget freak wil ik er ergens ook wel graag een maar ik ben ontzettend gehecht aan mijn klassieke Seiko duikhorloge, een Monster qua type. Het ding is niet kapot te krijgen, nee, je kunt er zowat een deur mee inbeuken zonder dat er een schrammetje op het glas komt, zo degelijk. Enige nadeel is dat het stilstaat als je het ding twee dagen niet draagt. Nou ja, toegegeven, de nauwkeurigheid is geen 100%, al kan ik daar prima mee leven. Met twee horloges door het leven gaan is een afweging maar vind ik ook weer zo'n lullig gezicht...

Laatst aangepast door Kees op 22 Aug 2026 20:13:52; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven

Geplaatst: 22 Aug 2026 12:25:28    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 270, 271, 272  Volgende
Pagina 271 van 272

Ga naar: