| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Kees moderator

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1174 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 2 Sep 2026 20:46:35 Onderwerp: Ons goud |
|
|
Je kunt het niet eten, er niet mee betalen in een winkel en wat heb je er dan aan, behalve dat het een dankbaar, uitstekend bewerkbaar materiaal is voor sieradenmakers? Het flinterdunne bladgoud is heel geliefd bij handwerkslieden, bijvoorbeeld die de omstreden Gouden Koets gemaakt hebben. En de moderne elektronica maakt er ook graag gebruik van, o.a. voor contactpuntjes die niet mogen oxyderen.
Goud maakt ook deel uit van ons nationale bezit. Dan heb je het over instanties en begrippen als het IMF, Nationale Goudreserve, dekking van ons geldsysteem.
De Nederlandsche Bank heeft korte tijd geleden besloten dat een groot deel van dat goud bij mij hier in Soesterberg opgeslagen moest worden. Begrijpelijk, want die 15 miljard aan goudstaven en gouden munten zijn bij mij in veilige handen. Ik overweeg al geruime tijd de aanschaf van een 6 mm Glock en een shotgun omdat de nabijheid van ons nationale bezit verplichtingen oplegt, zoals ik dat voel. Maar tot nu toe liggen de autoriteiten flink dwars vanwege de bekrompen wapenwetgeving die we er in ons land op nahouden, dus moet ik die verdediging vooralsnog op me nemen met mijn tuingereedschap. Niet verder vertellen, a.u.b.
Waar het nu even om gaat is dat we een groot deel van onze goudreserves in de VS hadden opgeslagen en, wist ik niet, een deel in Canada. Een kwart van die ongeveer 313 ton goud die DNB in de VS en Canada had opgeslagen is nu overgebracht naar Londen. Liever de rest ook maar deze kant ophalen, denk ik dan. Hoe dichterbij, hoe liever. Alles beter dan het risico te lopen dat die oranje idioot zich ons goud toe-eigent met een paar flutargumenten die door zijn hersengeamputeerde volgelingen kritiekloos goedgekeurd worden. Of het dan weer zo'n goed idee is om ons goud over te leveren aan Nigel Farage, die Europese samenwerking de vuilnisbak in gooide betwijfel ik nogal...
Nederland haalt groot deel van de goudvoorraad weg uit de VS en Canada |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 2 Sep 2026 20:46:35 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Pien
|
Geplaatst: 7 Sep 2026 15:42:39 Onderwerp: |
|
|
| Citaat: | | besloten dat een groot deel van dat goud bij mij hier in Soesterberg opgeslagen moest worden. Begrijpelijk, want die 15 miljard aan goudstaven en gouden munten zijn bij mij in veilige handen. Ik overweeg al geruime tijd de aanschaf van een 6 mm Glock en een shotgun omdat de nabijheid van ons nationale bezit verplichtingen oplegt, zoals ik dat voel. Maar tot nu toe liggen de autoriteiten flink dwars vanwege de bekrompen wapenwetgeving die we er in ons land op nahouden, dus moet ik die verdediging vooralsnog op me nemen met mijn tuingereedschap. Niet verder vertellen, a.u.b. |
Hahahahahahahahaha.
Canada had voor mij niet gehoeven. Dit daar Canada steeds meer samenwerking zoekt met democratieën. Maar de USA vind ik toch wel erg onbetrouwbaar geworden met deze sinaasappel aan het roer. Sorry voor de oneerbiedigheid. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees moderator

|
Geplaatst: 7 Sep 2026 20:07:18 Onderwerp: |
|
|
| O, ik denk dat Canada heel veel met ons deelt wat betreft cultuur, normen en waarden en sociaal beleid. Maar, zo groot als het als oppervlakte is, ligt het wel heel kwetsbaar geplakt aan de levensgevaarlijke VS, zelfs aan twee kanten. De omstandigheden, de wereldpolitiek, de verhoudingen, liggen nu stukken anders dan in de naoorlogse periode. Voor mijn gevoel dan maar liever al dat goud onder handbereik, misschien wat kort door de bocht. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Pien
|
Geplaatst: 8 Sep 2026 11:45:40 Onderwerp: |
|
|
| Nee is niet te kort door de bocht. Zo heb ik er nog niet naar gekeken en je hebt zeker een punt! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees moderator

|
Geplaatst: 19 Sep 2026 22:21:21 Onderwerp: |
|
|
| Mooi dat Canada en de EU toenadering tot elkaar zoeken, veel meer dan er al bestond. Trump natuurlijk meteen furieus en dreigen met sancties maar hij kan wat alle Canadezen betreft de boom in, heb ik uit betrouwbare bron, een NL-Canadese vriendin, die daar een actieve rol in de politiek speelt. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|