50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Demonstratierecht
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 4 Feb 2025 09:19:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Keesvi schreef:
Persoonlijke zwakte? Persoonlijker kun je niet worden, dunkt mij. Grote woorden waarbij m.i. het sop de kool niet waard is. Ik respecteer je mening en je hoeft wat mij betreft echt geen blad voor de mond te nemen, ik kan het zelfs waarderen, maar dat doe ik ook niet. Ik vind deze reactie echter een beetje kleinzielig.

Oke, duidelijk. Ik had hooitrol niet satirisch opgevat, maar als een belediging, maar zo heb je het dus niet bedoeld begrijp ik.

Mijn reactie mag je gerust overdreven en kleinzielig vinden, dat overleef ik wel
Very Happy.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 4 Feb 2025 09:19:11    Onderwerp:

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 5 Feb 2025 19:55:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Keesvi schreef:
Persoonlijke zwakte? Persoonlijker kun je niet worden, dunkt mij. Grote woorden waarbij m.i. het sop de kool niet waard is. Ik respecteer je mening en je hoeft wat mij betreft echt geen blad voor de mond te nemen, ik kan het zelfs waarderen, maar dat doe ik ook niet. Ik vind deze reactie echter een beetje kleinzielig.

Oke, duidelijk. Ik had hooitrol niet satirisch opgevat, maar als een belediging, maar zo heb je het dus niet bedoeld begrijp ik.

Mijn reactie mag je gerust overdreven en kleinzielig vinden, dat overleef ik wel
Very Happy.
We hoeven het niet overal over eens te zijn en voor zover ik je ken denk je daar net zo over. Wat mij betreft laten we het hier verder bij en gaan we over naar de orde van de dag. Smile
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2025 11:47:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Keesvi schreef:
We hoeven het niet overal over eens te zijn en voor zover ik je ken denk je daar net zo over. Wat mij betreft laten we het hier verder bij en gaan we over naar de orde van de dag. Smile

Doen we.

Wel jammer vind ik het dat er nog maar zo weinig zijn om te discussieren, van de paar die er nog zijn, kennen we zo ongeveer de mening wel. Smile
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2025 16:06:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Wel jammer vind ik het dat er nog maar zo weinig zijn om te discussieren, van de paar die er nog zijn, kennen we zo ongeveer de mening wel. Smile
Er lijkt naast FB en X best nog wel behoefte te zijn aan forumconstructies als deze maar dat kost geld en moeite, terwijl niet iedereen gecharmeerd is van commercials om die kosten te dekken. Daarbij zijn we een paar keer overvallen door nogal abrupte stappen van managers/eigenaars, die van weinig affiniteit getuigden met onze community. Ik bedoel daarmee dat je ook de ledenmet wie je regelmatig in de clinch ligt na verloop van tijd weet te waarderen. Maar zeker na al dat decimeren is er niet zo gek veel dynamiek meer over en dat vind ik wel jammer.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 3 Okt 2025 14:22:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Agenten hebben de stationshal van Den Haag Centraal ontruimd na protesten van pro-Palestijnse activisten. De betogers waren door de toegangspoortjes gebroken en voerden actie op perrons en het spoor.

Vanwege de acties lag het treinverkeer van en naar Den Haag Centraal bijna drie uur stil. Sinds 22.40 rijden er weer treinen, zo laat de NS weten.

Eerder op de dag greep de ME in tegen de demonstranten, toen zij bij het ministerie van Buitenlandse Zaken waren. Na dit protest liep de groep naar het treinstation. Actievoerders blokkeerden eerder de tramsporen voor het station, waardoor volgens Omroep West de lijnen 9, 15, 16 en 17 niet konden stoppen.

https://nos.nl/artikel/2584939-geen-treinen-van-en-naar-den-haag-centraal-om-activisten-op-het-spoor

Ik merk aan mezelf dat ik weinig begrip meer kan opbrengen voor dit soort acties, alhoewel ik de afschuw naar Israel wel ondersteun.

Waarom in hemelsnaam op een perron gaan staan, dat is gevaarlijk, niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen.
Ik snap dat je aandacht wilt voor je standpunt, maar de manier waarop dit gebeurd loopt mijns inziens steeds verder uit de hand.

Misschien ligt het aan mij persoonlijk, maar ik merk dat mijn sympathie voor iets wat ik ondersteun (anti Netanyahu en zijn ultra rechtse regering)tegelijkertijd grote irritatie opwekt voor degene die het uitvoeren.

Dus de manier van actievoeren stoort mij en daardoor heb ik minder sympathie voor de actievoerders.
Ik heb niet minder sympathie voor het doel van de actie, maar het schuurt wel.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 3 Okt 2025 20:07:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Het in gevaar brengen van jezelf maar zeker van anderen is discutabel. Maar demonstreren en actievoeren (wat is het verschil?) is nu eenmaal inherent aan overlast. Als je midden op de hei, in een weiland of op een desolaat bedrijventerrein gaat staan met een paar lullige vlaggetjes en protestbordjes word je nauwelijks tot niet gezien en totaal niet serieus genomen. Kijk naar Israel, dat zelfs doodsbang is voor totaal geweldloze acties van een paar bootjes met Palestijnse vlaggetjes.

Het gaat erom het nieuws te halen en natuurlijk is het de kunst om daarbij de sympathie van het merendeel van je landgenoten te krijgen maar de overspannen reacties van zowel politici, de (grotendeels rechtse) media en sommige bestuurders riekt naar stemmingmakerij die het huidige politieke klimaat alleen maar ondersteunt ipv er ook eens kritisch naar te kijken.

De scheidslijn is dun tussen wat toelaatbaar en ontoelaatbaar is maar ik vind het nogal kort door de bocht om alles wat je niet zint meteen als alleen maar als negatief te bestempelen, zeker zonder de achtergrond in ogenschouw te nemen. Ik vind deze acties van een heel andere orde dan de recente regelrecht gerichte agressie van die FDF-boeren tegen een groot deel van de samenleving met vernielingen en intimidatie van bestuurders, politici, journalisten en hulpdiensten. Dat er toen geen doden gevallen zijn (als dt al zo is...) mag een godswonder zijn. Maar de politie? Die keek toe want ja, die trekkers zijn wel erg groot...

Het doel heiligt de middelen gaat me te ver maar ik vind dat die middelen wel enigszins in het teken van het doel mogen staan. Ik heb de afgelopen dagen wat media gezien, soms tegen wil en dank omdat je er niet omheen kunt, maar de leugens die weer eens verkondigd worden over bijvoorbeeld de weigering om enkele Palestijnse kinderen aan zorg te helpen maken we woest. Ze zouden in de regio beter geholpen kunnen worden. Gelul, die zorg is er niet, platgebombardeerd door Israel, of al ruimschoots onvoldoende voor de eigen inwoners, zoals Egypte. Het zou beter zijn voor hun sociale leven, alsof ze ermee opschieten dat hun familie, wat daar dan nog van over is, wat makkelijker hun graf kan opzoeken. Want zonder die zorg gaan ze gewoon dood. Maar ach, die paar dode Palestijntjes kunnen er ook nog wel bij...
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 4 Okt 2025 10:16:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Kees schreef:
Het in gevaar brengen van jezelf maar zeker van anderen is discutabel. Maar demonstreren en actievoeren (wat is het verschil?) is nu eenmaal inherent aan overlast. Als je midden op de hei, in een weiland of op een desolaat bedrijventerrein gaat staan met een paar lullige vlaggetjes en protestbordjes word je nauwelijks tot niet gezien en totaal niet serieus genomen. Kijk naar Israel, dat zelfs doodsbang is voor totaal geweldloze acties van een paar bootjes met Palestijnse vlaggetjes.
Er is nogal een verschil tussen demonstreren op de hei of op trainrails of trambanen gaan staan.........................

Het doel heiligt de middelen gaat me te ver maar ik vind dat die middelen wel enigszins in het teken van het doel mogen staan.
Juist hier ben ik het dus niet mee eens, want wat jij een goed doel vind kan een ander als geen doel beoordelen en hier mee maak je ONDERSCHEID tussen vormen van demonstratiesrechten en daar ben ik fel op tegen want daar mee ondergraaf je die rechten die dus voor iedereen hetzelfde moeten zijn ongeacht of het doel, sympathie of antipathie opwekt.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 4 Okt 2025 11:46:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Er is nogal een verschil tussen demonstreren op de hei of op trainrails of trambanen gaan staan.........................

Dat onderscheid maak ik expres. Destijds wilde een aantal gemeentes de Kick out Zwarte Piet- maar ook andere demonstraties verbannen naar oorden waar demonstreren totaal geen zin heeft. Nogmaals, demonstreren en protestacties zijn nu eenmaal inherent aan overlast en ja, daar hoort al gauw burgerlijke ongehoorzaamheid bij. Ik vind wel dat er een zekere verantwoordelijkheid bij demonstranten ligt om die overlast zoveel mogelijk daar neer te leggen bij de organisaties waartegen wordt gedemonstreerd, hoewel dat bijvoorbeeld bij stakingsacties in het OV niet altijd makkelijk zal zijn.

Het doel heiligt de middelen gaat me te ver maar ik vind dat die middelen wel enigszins in het teken van het doel mogen staan.
Citaat:
Juist hier ben ik het dus niet mee eens, want wat jij een goed doel vind kan een ander als geen doel beoordelen en hier mee maak je ONDERSCHEID tussen vormen van demonstratiesrechten en daar ben ik fel op tegen want daar mee ondergraaf je die rechten die dus voor iedereen hetzelfde moeten zijn ongeacht of het doel, sympathie of antipathie opwekt.

Het gaat mij er niet om wat jij of ik een goed doel vinden maar om waar de demonstranten zich op richten, laat staan dat ik het over het demonstratierecht heb want dat recht is in de Grondwet verankerd. In die zin heb ik altijd acties bij AZC's verwerpelijk gevonden omdat de asielzoekers die daar wonen op die manier het hardste worden getroffen, terwijl zij niets te zeggen hebben over waar ze geplaatst worden en al helemaal niet over waar er een AZC geplaatst wordt. Ga dan naar het Plein in Den Haag of naar het gemeentehuis. Daar zitten de beleidsmakers die erover gaan.

Ik heb er een mening over maar precies zo denk ik over die recente demonstratie van Els Rechts op het Malieveld. Iedereen die tegen AZC's en de komst van asielzoekers naar Nederland wil demonstreren heeft daar het recht toe. Maar dat betekent niet dat ik het geoorloofd vind om agenten te molesteren, politieauto's in de fik te steken of een partijkantoor te vernielen, net zo min als universiteitsgebouwen bij die andere protestacties.

Ik kan er niet over oordelen in hoeverre er in Den Haag mensen(levens) in gevaar zijn gebracht maar door ervaring wijsgeworden neem ik niet voetstoots aan dat dat het geval was. Ik weet ook niet om hoeveel demonstranten het ging en of dat het om een paar idioten ging die geen maat wisten te houden of alleen maar uit waren op relschoppen.

Dat recht op vrije meningsuiting dmv demonstreren staat steeds meer op het spel, dreigt meer en meer beknot te worden en ik vind dat we daar heel erg mee moeten uitkijken. Er wordt me veel te snel geroepen, ook door nogal wat gevestigde media, die moord en brand schreeuwen dat er grenzen worden overschreden, waarvan kritiek op de acties van XR een duidelijk voorbeeld zijn. Die demonstraties zijn vast en zeker heel erg lastig maar verlopen van de kant van de demonstranten volstrekt vreedzaam, net als die van KOZP itt het optreden van de politie in opdracht van (meestal) de burgemeesters. En als er al geen moord en brand geschreeuwd wordt dan is het, nog veel gevaarlijker, subtiel taalgebruik waarmee we dagelijks beïnvloed worden. Bijvoorbeeld in nieuws over Hamas, dat hier gisteren nog door de meeste media een 'terreurorganisatie' wordt genoemd en door de NYT als een 'militante organisatie', als voorbeeldje dat me nu even te binnen schiet.

Zodra ik de tijd kan vinden verdiep ik me nog wel wat meer in de details, want het boeit me zeker wel.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 4 Okt 2025 12:52:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat we het er over eens hoe belangrijk demonstratierecht is en dat dat een heel groot goed is en dat dit onder druk staat.

Het verschil zit hem denk ik hoe we denken over wat er geoorloofd is bij demonstraties.

Ik vind dat wat er geoorloofd is (of wat demonstranten denken dat er geoorloofd is) nogal wordt opgerekt tegenwoordig, ongeacht om welke demonstratie het ook gaat.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 5 Okt 2025 07:14:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Ik vind dat wat er geoorloofd is (of wat demonstranten denken dat er geoorloofd is) nogal wordt opgerekt tegenwoordig, ongeacht om welke demonstratie het ook gaat.
Even benadrukt waar ik vooral op wil reageren. Ik kan niet zien wat er zich onder de hersenpan van demonstranten afspeelt maar op dat spoor zit ik ook wel, behalve dat ik me afvraag of 'denken' nu juist niet aan de orde is. Vooral die blinde haat tegen alles wat links is, getuigt niet van nadenken. Ik zie zojuist op YT in Pauw en de Wit een stukje interview van de politiebaas die aangeeft dat het geweld binnen korte tijd dramatisch heftiger en gerichter geworden is. Daarom heb ik die discussie over de aard van dat geweld aangezwengeld en wil ik de keerzijde niet uit het oog verliezen. (Extreem)rechts, waar (een deel van) het geweld van afgelopen zaterdag aan te wijten is, wil het recht op demonstratie inperken maar dat geldt dan vooral voor actievoerders voor een beter milieu, KOZP, pro-Palestina, voor euthanasie en abortus, etc. dus wat door (extreem)rechts als links wordt gezien maar dat niet per se is.Ook veel liberalen, ik bedoel de echte en niet die extreemrechtse die bij de VVD de dienst uitmaken, staan achter een schoon milieu, vrouwenrechten etc.

Er wordt dus met twee maten gemeten. Natuurlijk veroordeelden die vuile huichelaars, Wilders als een van de eersten, dat geweld maar ze beseffen ondertussen donders goed dat ze bewust hun volgelingen opgestookt hadden en door het geweld niet te veroordelen zouden ze dat alleen maar bevestigen, hoewel dat voor idereen met een minimaal kritisch denkvermogen wel doorzien wordt.

Misschien moet je het per geval bekijken. Ik noemde al het voorbeeld van demonstreren bij azc's, waarbij het tegenwoordig heel gewoon is om zwaar illegaal vuurwerk af te steken, nota bene op plekken waar gezinnen met kinderen en oorlogsgetraumatiseerden wonen. Overigens maakte extreemlinks zich daar enkele tientallen jaren ook schuldig aan onrust stoken bij azc's, met name in Leiden, weliswaar zonder vuurwerk, maar ook demonstreren bij abortusklinieken vind ik uitermate verwerpelijk. Die pro-life fanatici gaan tekeer tegen vrouwen die een heel moeilijke keuze gemaakt hebben, misschien verkracht zijn maar over het algemeen een goede reden hebben om voor abortus te kiezen. Voor of tegen mag je allebei zijn maar blijf met je poten van iemands persoonlijke levenssfeer af. Dat geldt ook voor al dan niet 'vriendelijke bezoekjes' aan het huisadres van politici.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 5 Okt 2025 12:07:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Helemaal met je eens dat geweld al helemaal uit den boze is.
Ik denk wel eens je zal maar bij de politie werken dezer dagen en al geweld tegenover je krijgen, die mannen en vrouwen doen ook gewoon hun werk en willen graag heelhuids van hun werk naar huis.

Ook met je eens dat je bezoeken en bedreigingen aan personen en hun huisadres nooit mag.

Wat nog wel ontbreekt zijn de kosten die uit de hand gelopen demonstraties kosten (nog even afgezien van de poltie inzet) door vernielingen etc.
In 2024 waren de kosten op de Universiteit van Amsterdam door pro palestina demonstraten rond de 1 miljoen!
Ook bij de afgelopen rellen in Den Haag waren de kosten hoog.
Daar zitten we als samenleving niet op te wachten.

Wat mij betreft mag demonstreren bij een arbortuskliniek wel, maar wat daarbij zeker niet mag is vrouwen die daar heen gaan of personeel lastig vallen of bedreigen!!

Ik heb me destijds ook groen en geel geergerd aan die tractordemonstraties van de boeren, maar ik snap ook nog wel dat het voor de politie zo goed als onmogelijk is om tractors weg te slepen.

Dan heb ik meer waardering voor extension rebellion, die gebruiken geen geweld, al ben ik het ook niet eens met hun manier van demonstreren, zoals de snelweg afzetten.

Ik snap dat demonstraties overlast veroorzaken en enige mate van burgelijke ongehoorzammheid kan ik ook wel waarderen, maar de manier van demonstreren lijkt tegenwoordig meer te gaan om te kijken hoe ver je kunt gaan, dan om het doel van demonstreren. Althans zo voel ik het persoonlijk.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 5 Okt 2025 19:05:21    Onderwerp: Reageren met citaat

We moeten ervoor waken om demonstraties niet te beoordelen adhv de balans tussen netjes en uit de hand gelopen of de gemaakte kosten. Dat zou een regelrechte uitnodiging voor de 'tegenbeweging' uit welke hoek dan ook zijn om demonstraties te saboteren. Ik denk dat dat meespeelde bj de UvA. Ik laat even in het midden of het daarbij om hooligans ging of over extreemrechts, want dat weet ik zo gauw niet, maar dat speelde ook in Den Haag vrijwel zeker mee. Voor mij de belangrijkste reden om demonstranten hoofdelijk verantwoordelijk te stellen voor aangerichte vernielingen en niet een collectief als een politieke partij, een studentenvereniging of een andersoortige belangenorganisatie, zoals Lekker Dier, want dat zou neerkomen op een selectief demonstratieverbod, waarvan wel duidelijk is dat we dat geen van beiden willen.

Jammer dat we steeds vaker in een dialoog verzeild raken waardoor we, eens of oneens, gauw uitgepraat zijn. Ik snap wel dat lang niet iedereen zin heeft in maatschappelijke discussies en mede daarom had ik gehoopt dat we veel meer leden aan zouden trekken. FB is kennelijk voor velen vertrouwelijker maar dat is een totaal ander medium, m.i. minder geschikt voor discussies. Speelt mee dat ik veel meer ervaring heb met forumconstructies. Ik heb er zelfs een jaar of vijf mijn brood mee verdiend, inmiddels 25 jaar geleden, toen we veel werk staken in de milleniumbug, die uiteindelijk nauwelijks schade veroorzaakte.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 6 Okt 2025 12:09:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Blijkt dubbele post

Laatst aangepast door Dagmar57 op 6 Okt 2025 12:17:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 6 Okt 2025 12:10:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Kees schreef:
We moeten ervoor waken om demonstraties niet te beoordelen adhv de balans tussen netjes en uit de hand gelopen of de gemaakte kosten.
Waarom zou dat niet mee mogen spelen in je beoordeling?
We draaien immers als samenleving ook op voor de gemaakte kosten.
Ik zeg niet dat het als enige criteria moet worden aangemerkt, maar wat mij betreft mag het zeker meespelen. (niet de kosten van politie of ME want dat hoort bij demonstartierecht)

Dat zou een regelrechte uitnodiging voor de 'tegenbeweging' uit welke hoek dan ook zijn om demonstraties te saboteren. Ik denk dat dat meespeelde bj de UvA. Ik laat even in het midden of het daarbij om hooligans ging of over extreemrechts, want dat weet ik zo gauw niet,
In dit geval waren het pro Palestina demonstranten. maar dat speelde ook in Den Haag vrijwel zeker mee.

Voor mij de belangrijkste reden om demonstranten hoofdelijk verantwoordelijk te stellen voor aangerichte vernielingen en niet een collectief als een politieke partij, een studentenvereniging of een andersoortige belangenorganisatie, zoals Lekker Dier, want dat zou neerkomen op een selectief demonstratieverbod, waarvan wel duidelijk is dat we dat geen van beiden willen.
Met je eens dat mensen hoofdelijk zelf aansprakelijk moeten worden gesteld voor schade.

Jammer dat we steeds vaker in een dialoog verzeild raken waardoor we, eens of oneens, gauw uitgepraat zijn. Ik snap wel dat lang niet iedereen zin heeft in maatschappelijke discussies en mede daarom had ik gehoopt dat we veel meer leden aan zouden trekken. FB is kennelijk voor velen vertrouwelijker maar dat is een totaal ander medium, m.i. minder geschikt voor discussies. Speelt mee dat ik veel meer ervaring heb met forumconstructies. Ik heb er zelfs een jaar of vijf mijn brood mee verdiend, inmiddels 25 jaar geleden, toen we veel werk staken in de milleniumbug, die uiteindelijk nauwelijks schade veroorzaakte.

Ja het blijft heel jammer dat er hier zo weinig of eigenlijk helemaal geen nieuwe mensen bijkomen, discussieren met zo weinigen en dan ook nog met mensen wiens standpunten je eingenlijk van te voren al weet is minder leuk als discussieren met meer mensen met meer verschillende meningen.
Echt, heel heel jammer.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 7 Okt 2025 10:42:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Kees schreef:
We moeten ervoor waken om demonstraties niet te beoordelen adhv de balans tussen netjes en uit de hand gelopen of de gemaakte kosten.

[color=green]Waarom zou dat niet mee mogen spelen in je beoordeling?
Omdat er bij demonstraties heel vaak een groep hooligans het leeuwendeel van vernielingen voor zijn rekening neemt. Het mag als bekend worden verondersteld dat er een min of meer vaste groep acties tegen azc's agendeert en dat zijn degenen die intimideren, illegaal vuurwerk afsteken en vernilingen aanricht. Dat sommige buurtbewonders zich mee laten slepen geloof ik ook wel, maar dat kun je degenen die de bedoeling hadden om binnen redelijke grenzen te demonstreren niet aanrekenen. Dat pleit ervoor om de aansprakelijkheid voor schade hoofdelijk en niet collectief te regelen. Bij die demonstratie op het Malieveld kun je de initiatiefneemster, Els Noort naïef noemen en dat is ze natuurlijk ook geweest, maar het was niet haar bedoeling om vernielingen aan te richten. Iets anders is de maatschappelijke verantwoordelijkheid voor de agressie, die wel degelijk grotendeels ligt bij politici die weinig anders doen dan het volk ophitsen. Die zou ik graag de factuur toesturen van al die schade maar zo werkt dat natuurlijk juridisch niet. Iets dergelijks speelde er bij de demonstratie in en rond de UvA, die aanvankelijk vreedzaam en zelfs gemoedelijk verliep maar ontaardde in rellen door én verkeerd reageren van het universiteitsbestuur én doordat een aantal geharde 'beroeps'activisten zich ermee begonnen te bemoeien. Dat is voor mij een goede reden om genuanceerd naar dit soort calamiteiten te kijken.

Voor zover ik zie wordt er in al die gevallen wel geprobeerd om de schade hoofdelijk te verhalen maar daar staan we dus allebei wel achter.
Terug naar boven

Geplaatst: 7 Okt 2025 10:42:58    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: