Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Willemijn
|
Geplaatst: 31 Mei 2025 16:11:05 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor het delen. Ik zal het verder verspreiden. Ik deel dus de mening van Timmermans over Yesilguz. Verder moeten de msm eindelijk eens benoemen wat er aan de hand is. Trump is een fascist, net als Wilders en nee, je hoeft niet altijd beide standpunten het woord te geven. Van der Plas liegt, Faber is totaal incompetent net als Wiersma en Israël pleegt genocide. Als je staat voor de democratie praat je niet met meel in de mond maar benoem je dat wat de democratie bedreigt. Daar ligt een taak voor de pers en zeker ook voor de NOS en de actualiteitenprogramma's. Wat mij betreft is de tijd van ' begrip' voor de rechtsradicale stemmer voorbij. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 31 Mei 2025 16:11:05 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 1 Jun 2025 10:32:24 Onderwerp: |
|
|
Probleem is natuurlijk dat het links de afgelopen decennia maar steeds niet lukt om kiezers aan te trekken waardoor een meer links kabinet mogelijk wordt.
Je kunt roepen wat je wilt en schrijven wat je wilt en benoemen wat je wilt, maar waar blijft de kracht van links?
Dat is voor mij de grote hamvraag............................
Ik ben het met Timmermans eens dat dit hele kabinet 1 grote puinhoop is die de democratie niet ten goede komt.
Vandaag weer de stemming in Polen waarbij het ook nog maar de vraag is of nationalistisch rechts daar geen overwinning behaald.
Citaat: | Nu autocraten de strijd zijn aangegaan met de democratie, nu zij handenwrijvend toekijken hoe extreme partijen hier de aanval openen op onze kernwaarden, zullen echte democraten zich moeten verenigen. |
Waar zijn ze, die echte democraten en waar is die verbinding om met elkaar de strijd aan te gaan tegen extreem rechts wereldwijd?
In Amerika liggen de democraten helemaal op zijn gat en ook daar staan ze niet op en is er niemand die de democraten weer overeind helpt en in vele andere landen gaat het precies hetzelfde.
Hoe dan Timmermans, hoe krijg je voor elkaar dat democraten zich verenigen tot een groot links blok dat extreem rechts kan verslaan?
Je kunt het wel willen maar hoe krijg je het voor elkaar?
Voorlopig lijkt dat totaal niet te lukken in heel veel landen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Pien
|
Geplaatst: 2 Jun 2025 10:02:45 Onderwerp: |
|
|
Dagmar ik vind het positief dat Timmermans de democratie als verbindende factor centraal stelt en duidelijk op zoek is naar partijen over links, midden en rechts die dat ook het belangrijkste vinden en voelen dat die democratie in Nederland en Europa en wereldwijd onder druk staat.
Ipv te poliseren zoekt hij naar samenwerking rond dit zo belangrijke thema.
Hij geeft aan, dat voor GL / PvdA het heropbouwen van de verzorgingsstaat erg belangrijk is om mensen te verleiden op andere partijen te stemmen alls PVV/ FvD. Dat is politiek en dat kun je verwachten. De verzorgingsstaat zie ik in deze als heel basaal namelijk huizenbouw lostrekken, de medische zorg meer opbouwen en iets doen binnen de regels van de wet aan de instroom van vluchtelingen.
Ik vind het jammer je reactie gericht tegen iemand die een zeer belangrijk thema aankaart, daar om heen samenwerking zoekt en een rijkende hand uitstrekt een een zeer gepolariseerde samenleving.
Om gelijk de oplosvraag volledig bij Timmermans te leggen is wat flauw imo daar Nederland een erg versplinterd politiek landschap kent waarbij samenwerking en compromissen sluiten nodig is om te kunnen regeren.
En Polen heeft een conservatieve president, EU scepticus, weer een dobbelsteen die Omvalt als het gaat om de veiligheid en de democratie binnen Europa. Zorgelijk.
Laatst aangepast door Pien op 2 Jun 2025 12:31:23; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 2 Jun 2025 10:51:10 Onderwerp: |
|
|
Pien schreef: |
Ik vind het jammer je reactie gericht tegen iemand die een zeer belangrijk thema aankaart, daar om heen samenwerking zoekt en een rijkende hand uitstrekt een een zeer gepolariseerde samenleving.
Om gelijk de oplosvraag volledig bij Timmermans te leggen is wat flauw imo daar Nederland een erg versplinterd politiek landschap kent waarbij samenwerking en compromissen sluiten nodig is om te kunnen regeren. |
Ik bedoelde niet dat Timmermans de oplossing moest weten of er verantwoordelijk voor is.
Had de vraag moeten neerzetten zonder de naam van Timmermans erbij om dit misverstand te voorkomen:
Dus: hoe krijg je voor elkaar dat democraten zich verenigen tot een groot links blok dat extreem rechts kan verslaan? |
|
Terug naar boven |
|
 |
Klaas

|
Geplaatst: 2 Jun 2025 11:07:53 Onderwerp: |
|
|
Met een volk dat slimmer is, cq zich beter en eerlijker wil laten informeren dan de uitkomsten van de vorige verkiezingen uitgewezen hebben zou dat peanuts zijn. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Willemijn
|
Geplaatst: 2 Jun 2025 12:44:03 Onderwerp: |
|
|
Klaas schreef: | Met een volk dat slimmer is, cq zich beter en eerlijker wil laten informeren dan de uitkomsten van de vorige verkiezingen uitgewezen hebben zou dat peanuts zijn. |
Als de andere partijen duidelijk kunnen maken dat Wilders op alle beloften heeft gefaald dan zou het inderdaad peanuts zijn. De woningbouw is er nog slechter aan toe door de door Wilders gewenste huurbevriezing , de (ouderen)zorg moest van Wilders geld inleveren, dat ziekenhuis in Heerlen bleef ook niet open. Coenradie krijgt er niks bij voor het cellentekort, asielopvang kost meer dan ooit doordat er gekozen is voor hotels ipv uitbreiding azc's, de beloofde afschaffing eigen risico zorg kwam er niet plus het steunen van de VVD in het spekken van o. a. aandeelhouders en de fossiele en vervuilende industrie, enz. Tel daarbij op zijn liefde voor Poetin die onze veiligheid bedreigt en dan vraag ik me af wie nog op je stemt. Ik las dat een groot deel van de PVV aanhang oprecht denkt dat wij over 10 jaar een moslimmeerderheid hebben, terwijl het in de toekomst hooguit om 10% gaat, iets wat Wilders onmogelijk kan ontkennen op basis van harde cijfers. Maak dit duidelijk! Zet in politieke discussies mensen met verstand in ipv onnozele vriendelijke talkshowhosts. Laat dit geluid horen, herhaal het, keer op keer. Dit kabinet helpt ons land steeds dieper het moeras in, kijk naar het stikstofbeleid, de klimaatverandering. Kijk hoe Yesilguz achteloos de rechtsstaat principes overboord gooit als ze zegt dat met de VVD best te praten valt over nieuwe asielmaatregelen.
Zoveel mensen zien het allemaal. Asiel is maar een heel klein probleem als je kijkt waarmee ons land echt te maken heeft. Maak het niet groot door weer in te gaan op de Wilders-truc van afleiden. Laat hij maar lekker opstappen en neem vooral de BBB mee. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Pien
|
Geplaatst: 2 Jun 2025 16:15:16 Onderwerp: |
|
|
Het hoeft geen links blok te zijn, ook al werkt dat gemakkelijker. Maar als de wil er is om echt op te staan voor democratie dan kunnen verschillende partijen, net als in de oorlog wellicht over hun eigen schaduw stappen. Zie Oekraïne bv, waarbij de oppositie vol Zelensky steunt en zich weigert uit te laten spelen.
Fijn je toelichting want had dat niet begrepen.
De BBB inderdaad vooral meenemen. Vreselijke partij. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|