| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Greet

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 301
|
Geplaatst: 22 Jun 2026 16:33:50 Onderwerp: |
|
|
Goedenavond allemaal
@ Henny
Wat een mooie puzzelfoto .
Ik heb dit jaren geleden een keer in het echt gezien toen we het Pieterpad hebben gelopen.
Mooi dat het weer kan om puzzels te plaatsen.
@ Dagmar
Je had een werkdag , viel het mee met de warmte tijdens je werk ?
@ Sibilla
Je moet het weer doen met een zeer warme dag . Wat ben ik toch blij dat we hier gisteren en vandaag lekker temperaturen hadden , 23 en 21 graden , het was heerlijk fietsweer .
Fijne avond .
Langs het betonpad wat er op bijgevoegde foto is te zien , zijn er de hele zomer en een gedeelte van de herfst bloemen te zien , ik kom daar regelmatig en iedere keer ziet het er weer anders uit .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 22 Jun 2026 16:33:50 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1093 Woonplaats: Nuenen
|
Geplaatst: 23 Jun 2026 10:04:15 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Ik ben weer blij.
Dagmar heeft weer nieuwe foto gestuurd en ik heb ze in een nieuw aangemaakte Dagmarmap gedaan. Het was weer even een heel gedoe op de weer andere pc, maar we weten nu hoe het moet.
Greet, je zit daar prima met de tempraturen. Een andere vriendin van mij. Die van een blok huizen verder heeft nu ook een airco laten plaatsen. Wellenswaar in haar slaapkamer.
Wat zal nu beter slapen met bloedheet weer.
Vandaag bij ons 31 graden en in de loop van de week 38 graden.
Met deze tempraturen ben je echt blij dat je een airco hebt.
Nu moet je zeker niet in zuid Europa zijn, zoals in Frankrijk.
Gisteren heerlijke tuinbonen gegeten. Goed, flink aan de prijs, maar lekker! Ik heb ze bijna allemaal alleen opgegeten. Geen aardappels en geen vlees.
Dat was voor Peter.
Vandaag peultjes met aardappels en rundervink. Daar ben ik ook gek op.
Anke en joke, vandaag een tropenrooster?
Sibilla, naar de overkant. Daar zal het wel koel zijn.
Kees, toch de beentjes strekken, ook al is het warm.
Om zelf soep te trekken is het nu toch wel warm.
Daarom hebben wij zakken soep gekocht bij de AH. twee halen, vijf mee nemen.
Dat is wel wat zout, maar met dit warm weer is dat niet zo erg.
Dan mag wat zout aangevuld worden.
Mensen, ik ga straks naar mijn vriendin. En raad eens, Zij heeft ook een arico.
Japanse kers
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 301
|
Geplaatst: 23 Jun 2026 10:54:21 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal .
@ Henny
Voor jullie echt een uitkomst , de airco . Ik heb gelukkig vaak een verkoelend zeewindje hier .
Tuinbonen hoef ik niet maar tegen de peultjes zeg ik geen nee
Veel plezier bij je vriendin .
Lekker Japanse wijnbessen , ze staan er goed op op je prachtige foto ervan .
Japanse kers is een boom die in het voorjaar bloeit .
Ik wens jullie allen een fijne dag verder
Verkoeling 😄 :
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

Geregistreerd op: 22 Aug 2024 Berichten: 1128
|
Geplaatst: 23 Jun 2026 11:26:23 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allen
Ik was vanmorgen vroeg wakker om 06.30 uur al dacht wat zal ik doen me nog even omdraaien of het huis gaan koelen, heb voor het laatste gekozen, alles ramen en deuren los gezet en het is nu toch 3 graden koeler in huis.
Dus ik ga zuid europees doen vandaag en vanmiddag even een siesta houden
.
Ik heb helaas bij deze hitte geen airco dus koel blijven wordt een ding de komende dagen, maar goed ik zal het wel overleven.
Mooie foto's van de uitgestrekete velden en de verkoelende waterfoto en de japanse bessen van Henny.
Op het werk is het goed te doen Greet, daar hebben ze het klimaatcontrole systeem en dat werkt uitstekend, blijft lekker koel binnen, tenminste als de clienten de buitendeur dicht houden anders werkt het niet.
Vanmorgen was ik ook al vroeg aan de wandel en was het nog heerlijk buiten.
Dacht zal me vandaag eens concentreren op fotograferen van bloemen en planten, maar dat is blijkbaar niet mijn ding, vond alle gemaakte foto's er van niet mooi en heb ze allemaal verwijderd.
Kwam nog wel een eend tegen die heerlijk zijn vleugels aan het droog schudden was.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 301
|
Geplaatst: 23 Jun 2026 12:43:53 Onderwerp: |
|
|
@ Dagmar
2 prachtige foto's van de aalscholver .
Mooi plekje had het opgezocht om het verenpak te drogen . En dan is het verenpak droog en het duikt weer onder water op zoek naar eten , tsja zo komt het de dag wel door .
Blijven oefenen op het fotograferen van bloemen en planten dan komt het wel een keer goed
Het is hier nu ik dit schrijf 21 gr , het was weer heerlijk fietsweer. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1027 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 24 Jun 2026 07:25:29 Onderwerp: |
|
|
Vroeg op vanmorgen, dus wat rommel naar het grof vuil brengen zo meteen. Het wordt weer zo'n code-oranjedag, dus ik denk er sterk over om na mijn bezigheden straks een siesta te gaan houden.
Gisteren een stapel loempiaatjes gemaakt en daar het grootste deel van ingevroren. Verder een soepje koken en wat mij betreft laat ik het daar verder maar bij wat koken betreft.
Voor degenen die er echt uit moeten op het heetst van de dag, doe dat liever niet maar sterkte als het niet anders kan!
Laatst aangepast door Kees op 24 Jun 2026 23:12:11; in totaal 2 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1093 Woonplaats: Nuenen
|
Geplaatst: 24 Jun 2026 09:12:01 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Ik ga met kees mee.
Vanmorgen samen de boel al gedaan. De boodschappen zijn binnen en het was erg druk in de supers. Vind ik niet gek.
Zo naar de kapper en vanaf 12 uur lekker met de beentjes omhoog. Drinken en een boekje er bij.
We hebben tot en met zaterdag genoeg in huis.
.jpg) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1093 Woonplaats: Nuenen
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 301
|
Geplaatst: 24 Jun 2026 12:06:23 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal .
Een rustig aan dag voor iedereen vermoed ik , nou ja voor Anky waarschijnlijk niet , hopelijk hebben ze het tropenrooster nu op de school waar ze werkt.
Ik had eigenlijk mijn fiets naar de fietsenmaker moeten brengen voor een onderhouds beurt maar die afspraak heb ik maar een week verzet .
Ik wens juliie allen een fijne voortzetting van de dag en sterkte met de warmte .
Op bijgevoegde foto is komkommerkruid te zien . De bloemetjes en jonge blaadjes zijn eetbaar .
Op de collage is te zien hoe de plant er van bovenaf gezien er uit ziet en hoe het er van onderaf gezien eruit ziet .
De tweede foto is een bloemetje van heel dichtbij .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 603 Woonplaats: Vinkeveen
|
Geplaatst: 24 Jun 2026 15:01:10 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag allemaal.
Het is hier ontzettend warm en ik den k dat het elders niet veel koeler is. e zullen het er nog even mee moeten doen, het is niet anders. Verkoeling zoeken, vroeg de boodschappen doen en verder rustig aan, met de beentjes omhoog.
Ik benijd Anky niet, in de klas zal het wel te warm zijn voor de kindjes, en voor de juf.
Verder zie ik veel mooie foto's, van bloeiende hortensia's, gele bloemen langs een betonpad tot Japanse kers, komkommerkruid. En een puzzel. de andere heb ik al gemaakt, deze komt dadelijk aan de beurt.
Voor een wandeling vind ik het te warm, maar vanmorgen heb ik wel heerlijk gezwommen. Daarna met mijn zus naar de huisarts. Nu thuis, onze zoon uit Denemarken logeert vannacht bij ons, hij is een half uurtje geleden gearriveerd. Morgen of vrijdag gaat hij naar Parijs om zijn dochter op te halen. Dan komen ze in het weekend, of daarna weer hier slapen. Want in een keer naar het Noorden rijden, dat wordt een beetje teveel van het goede.
We hadden de buitendeur open, maar dan krijgen we natuurlijk wel alle vliegen naar binnen. Het lijkt wel een invasie, zoveel dikke vette vliegen er zijn. Wil loopt constant met de vliegenmepper rond, die is daar wel even zoet mee.
ook zonder kofie kun je samen lachen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

Geregistreerd op: 22 Aug 2024 Berichten: 1128
|
Geplaatst: 24 Jun 2026 15:16:33 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag
Ja het is echt bloedheet, vanmorgen met de auto weggeweest is gewoon aangenaam met de airco in de auto, is het koeler dan in huis.
Mooie foto van bloemen zie ik voorbij komen, Henny zijn zeker bloemen uit je eigen voortuin neem ik aan?
Greet heel mooidie foto van komkommerkruid en bedankt dat je gisteren mijn eend op de foto even hebt gewijzigd in aalschover.
Hele leuke afbeelding Sibilla vand e 2 dames en vliegen zijn heel irritant.
Ik ga nu gelijk de puzzel van de locomotief maken.
Houd het koel. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1027 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 24 Jun 2026 16:37:23 Onderwerp: |
|
|
Wat een beauty, die stoomlocomotief! Of de machinist ook gerestaureerd is zal de vraag blijven maar authentiek als ie eruit ziet past hij prachtig in het plaatje. Naast pluimvee en ook andere vogels vind ik oude techniek machtig interessant dus die puzzel ga ik zo meteen maken.
Anky, niet alleen vandaag maar ook de komende dagen blijft het behoorlijk warm. Is eeb tropenrooster wel mogelijk op een school? De ouders zullen hun dagindeling toch deels wel op de schooltijden hebben afgestemd? En anders kost het maar wat meer water ter verkoeling, al hebben de kinderen er alleen al lol om!
In de auto was het goed uit te houden, door de airco maar ook de zonwerende folie scheelt enorm. Na het dumpen van afval en kringloopspullen wat boodschappen bij de Lidl in Bilthoven gedaan, waar de auto onder het winkelcentrum geparkeerd kan worden. Daar een oud-collega tegengekomen, een jaar of drie ouder dan ik, een Irakese arts die niet als vluchteling maar jaren geleden na zijn studie in NL is blijven hangen omdat hij verkering kreeg met de dochter van zijn hospita. Leuk om even bij te praten in de koelte van de winkel. Hij heeft me ooit de beginselen van de zorg voor asielzoekers bijgebracht en zat ook bij mijn sollicitatiegesprek, dat erg prettig verliep. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

Geregistreerd op: 09 Feb 2025 Berichten: 171
|
Geplaatst: 24 Jun 2026 20:22:46 Onderwerp: |
|
|
Gelukkig hebben de scholen hier het tropenrooster ingesteld!
Dat betekent dat de kinderen om 12 uur naar huis kunnen.
Voor de kleuters veel met water onder de bomen en parasols spelen.
Er zijn ook ouders die hun kind thuis houden.
Dat kan allemaal met deze loeihitte, voor de kleuters dan.
Er was een schoolreisje gepland naar de dierentuin.
Dat is omgezet naar een waterspeeltuin waar ook veel bomen zijn.
Aangepast lesrooster voor de bovenbouw.
Morgen en vrijdag wordt het nog heter is voorspeld.
Als ik naar huis fiets heb ik het gevoel door een woestijn te fietsen.
Thuis weinig gedaan verder.
Hele simpele maaltijd onder de parasol in de tuin.
Ik zit nu ook nog steeds buiten met mijn tablet.
Er is wat wind gekomen, voelt van lieverlee wat lekkerder.
Blijf voorlopig nog even buiten!
Ik ga zo de puzzel nog even doen.
Nog een fijne hete avond allemaal...😁😆
Probeer het koel te houden! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1093 Woonplaats: Nuenen
|
Geplaatst: 25 Jun 2026 07:59:55 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen uit het snikhete Noord Brabant, zuidoost,
Gisteren om 18.00 uur gaf mijn telefoon in Nuenen-zuid 40 graden aan
Al de bouwwerkzaamheden in de buurt liggen nu stil. Geen vrachtwagen of zo te bekennen.
De gemeentewerkers zijn hier om zeven uur bij hun keet aangekomen en volgens mij allemaal al weer vertrokken. Het is nu al 28 graden hier.
Dan zal het vandaag nog leuk worden. Maar we hoeven niet naar buiten.
Die foto met die roze bloemen. (hoe heet die plant al weer) Hortensia ,heb ik blijkbaar genomen in mei 2014.
Aan het tijdstip liep ik toen met mijn hondje Lucky te wandelen en ben ik toen die struik tegengekomen. Dat gaat dan op de foto Waar precies...
De foto met de Japanse wijnkers heb ik genomen in de tuin bij een vriendin een blok verder. Erg lekkere bessen en die plant groeit tegen de verdrukking in.
Anke, de kinderen kunnen beter meteen terug naar huis. Gewoon vandaag en morgen de scholen sluiten.
Gisterenmiddag was een ambulance in de straat die iemand ophaalde. Ik denk de buurvrouw van drie huizen terug. Zij heeft het al zwaar aan de nieren en mag totaal geen zout. Met dit veel zweten en dan het zouthuishouding goed houden. Ze zijn al begin 90.
Ik hoop dat ze snel terug komt.
Ik ga een wasmachientje draaien. Hou het hoofd koel!

Laatst aangepast door Henny op 25 Jun 2026 09:41:05; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 301
|
Geplaatst: 25 Jun 2026 09:05:14 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
Wat een verschil in temperatuur , in het zuiden vanmorgen om 9 uur al 28 graden , nu ik dit schrijf (10 uur ) is het hier 21 graden .
Ik wens jullie allen een fijne dag .
De familie bergeend aan het foerageren
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 25 Jun 2026 09:05:14 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|