Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Keesvi
Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 133 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 3 Dec 2024 07:44:04 Onderwerp: Twee dezelfde moties, twee maten? |
|
|
Twee moties die op hetzelfde neerkomen maar met een nogal verschillende stemmingsuitslag. Het is wel duidelijk uit welke hoek de voor- en tegenstemmen komen maar wat is de verklaring precies van die verschillen?
|
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 3 Dec 2024 07:44:04 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Keesvi
Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 133 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 4 Dec 2024 17:34:00 Onderwerp: |
|
|
We hebben een Grondwet dus kun je je afvragen wat zo'n motie toevoegt. Geen zinnig mens zal bezwaar hebben tegen het bestrijden van antisemitisme maar ik geloof meteen dat antisemitisme toeneemt. Dat geldt echter ook voor moslimhaat waar onderstaand artikel een voorbeeld van ismaar het gaat mij om de erin genoemde conclusie. Daarom lijkt me aandacht voor de twee maten waarmee enkele partijen in de TK gemeten wordt wel op zijn plaats. Oftewel, deze stemming maakt duidelijk welke partijen moslimhaat in de hand werken.
Citaat: | Moslimhaat?
Het college erkent wel dat er sprake is van een zorgwekkende trend van discriminatie tegen moslims. In Den Haag waren er in 2023 meer meldingen van discriminatie op grond van godsdienst dan vorige jaren, en dan met name tegen moslims. |
Artikel: Justitie vervolgt buurvrouw die oma Cemile (82) mishandelde voor haar deur |
|
Terug naar boven |
|
|
Pien
|
Geplaatst: 4 Dec 2024 21:06:10 Onderwerp: |
|
|
De rascistisce partijen worden zo wel zichtbaar. Ik wist en vind het heel verdrietig allemaal. |
|
Terug naar boven |
|
|
|