50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Stroomstoring

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Willemijn

BerichtGeplaatst: 28 Apr 2025 20:06:11    Onderwerp: Stroomstoring Reageren met citaat

En daar zit je dan in je caravan in Portugal al 8 uur zonder stroom. En dan denk je: jaren geleden kampeerden we zonder problemen weken zonder stroom. Dus we lachen er maar om. Een mooie manier om de restjes uit de koelkast op creatieve manier tot een maaltijd te maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 28 Apr 2025 20:06:11    Onderwerp:

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 30 Apr 2025 17:19:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik had een paar jaar geleden een Mecedes camperbusje aangeschaft maar dat mocht niet meer voor de deur staan van de gemeente. Onzin natuurlijk, want zelfs grotere bestelbusjes worden geen strobreed in de weg gelegd terwijl die de boel veel meer ontsiren. Maar goed, diesel is niet veel goedkoper dan benzine, de mrb-tarieven voor campers worden per 1 januari verdubbeld en verder is het onderhoud aan zo'n bejaard busje ook niet goedkoop, dus ingeruild voor een (kleiner) minibusje dat ik nog wel moet inrichten als campertje. Ik wil er graag een aantal dagen off grid mee voortkunnen, dus heb ik daar voorzieningen voor nodig, zoals powerstation (inbouw accu is me te ingrijpend) en zonnepaneel. Daarnaast heb ik voordelig een klein aggregaat op de kop kunnen tikken om me in geval vaan nood van stroom te voorzien en ik kan er evt. ook de auto mee starten. Voordeel is dat zowel een powerstation als een aggregaat ook in huis te gebruiken zijn omdat ze neit in de camper ingebouwd zijn.

Toch is het aan te raden om ook zonder stroom een paar dagen vooruit te kunnen met hoogstens een gaspitje, dus dat betekent voedsel dat geen koeling nodig heeft en wat lampjes op batterijen en dus voldoende voorraad van die batterijtjes. Nu is het warm weer maar ik vrees het ergste als ons zo'n langdurige stroomuitval in de winterse kou overkomt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: