| Auteur |
Bericht |
bortels
?ber forum freak

|
Geplaatst:
13 Mei 2007 13:46:42 |
  |
vraagske want ik volg ni...
jullie zijn getrouwd en wonen samen neem ik aan...
zitten jullie dan alletwee achter een andere pc op een andere kamer via internet te communiceren??
want ik volg echt ni lol |
|
  |
 |
|
Geplaatst:
13 Mei 2007 13:46:42 |
 |
|
|
 |
Psychokath
Bekende ForumPlusser

|
Geplaatst:
13 Mei 2007 14:10:41 |
  |
Als je Geert zijne bureau gezien hebt, snapt ge waarom ik een laptop in de living gebruik  |
|
|
   |
 |
ChiefJoseph
Bekende ForumPlusser

|
Geplaatst:
13 Mei 2007 14:42:59 |
  |
Ik heb psychokath een laptop gekocht omdat ik anders zelf nooit meer op mijn eigen pc kon geraken (ook om haar uit mijn bureau te krijgen )  |
|
|
    |
 |
Psychokath
Bekende ForumPlusser

|
Geplaatst:
13 Mei 2007 14:44:22 |
  |
jouw bureau? Heb ik iets gemist? |
|
|
   |
 |
bortels
?ber forum freak

|
Geplaatst:
13 Mei 2007 19:15:35 |
  |
hou echtelijke ruzies voor int lokaal ma ni opt forum he.. lol
grtz |
|
  |
 |
Psychokath
Bekende ForumPlusser

|
Geplaatst:
13 Mei 2007 19:33:20 |
  |
euhm ff kijken naar de aanleiding...verdorie kom hier schat, ge weet dat ik van u hou ... |
|
|
   |
 |
greeteke
prepare for glory

|
Geplaatst:
13 Mei 2007 20:20:34 |
  |
| ChiefJoseph schreef: |
Dankuwel aan : Bortels, Greetje, Noukie, Jeanetten, Tom, Abi, Psychokath, Murpselske, Johannes, (kdenk dat ik iedereen heb gehad, corrigeer me als ik iemand ben vergeten) om dit spel gisteren te testen.
Maar er zijn toch enige opmerkingen/verbeteringen te geven betreffende het spel :
a) De kleuren zijn beter te onderscheiden dan de standaard UNO
b) De gele nummers zijn dan weer moeilijker te lezen
c) Het grote kolos staat midden op de tafel, wat sommige spelers het moeilijker maakt om te blitzen.
d) De nul is verdwenen in dit spel, wat maakt dat je langer met je eigen kaarten moet zitten (tenzij je een wisselkaart hebt natuurlijk)
e) Je kan in 1 beurt iedereen kloten , ook diegene die al zoveel kaarten heeft.
f) De verhoudingen zijn slecht gekozen, soms als je niet kan krijg je 8 kaarten, en soms als je dan 2 kaarten moet rapen, krijg je er geen.
Algemeen beeld van dit spel : Je kan veelal enkel winnen met geluk, de troeven van slim en tactisch spelen zijn ver te vinden.
Geef mij dan toch maar de standaard uno  |
elk spel heeft zo zijn voor een nadelen h? en in dit spel is duidelijk geen sprake van vrouwenchance.. (denk ik) wel spijtig.. maja .. Slaapgoed iedereen ! |
|
|
  |
 |
bortels
?ber forum freak

|
Geplaatst:
9 Jun 2007 15:33:40 |
  |
Iedere speler probeert in dit kaartspel door het uitspelen van acht, zo waardevol mogelijke, bouwkaarten zijn eigen stad op te richten.
Uniek bij dit spel is dat elke speler elke ronde opnieuw een keuze moet maken uit een aantal personaliteiten met eigen typische mogelijkheden. Die personages spelen in een vaste volgorde hun beurt uit. Eerst komt de moordenaar die een poging onderneemt een ander personage uit te schakelen. Wie deze rol koos, moet nu meedelen wie hij wenst uit te schakelen. Maar aangezien er meer personages dan spelers zijn, weet die moordenaar dus niet of zijn poging zal lukken. Als tweede komt eventueel (indien aanwezig) de dief aan beurt. Die steelt waardevolle goudstukken bij een ander personage (indien ook aanwezig...). De magi?r kan zijn handkaarten voordelig omwisselen tegen andere. De koning krijgt de eer in de volgende beurt de startspeler te zijn en de personages ??n voor ??n af te roepen. De priester kan geen bouwkaarten verliezen. De handelaar krijgt 2 extra bouwkaarten en kan tot drie dergelijke kaarten uitspelen (alle anderen kunnen slechts ??n bouwkaart per beurt op tafel leggen). En het achtste personage, de soldaat, kan bouwkaarten bij andere spelers wegnemen voor een kleine vergoeding.
Wie aan de beurt komt met zijn personage, mag ofwel 2 goudstukken bijnemen of twee bouwkaarten van de verdekte stapel nemen en er eentje uitkiezen. Aansluitend kan hij ??n bouwkaart op tafel leggen mits betaling van de nodige goudstukken. De extra eigenschappen van zijn personage kan hij op om het even welk moment tijdens zijn beurt benutten.
Zodra een speler een achtste bouwkaart in zijn eigen stad kan plaatsen, wordt de lopende ronde uitgespeeld. Elke speler telt nu de punten op die op zijn eigen bouwkaarten staan (die punten zijn ook de bouwkosten). Een aantal bonussen wordt nog aan de totaalscore toegevoegd. Wie nu de meeste punten behaald, wint dit knap blufspel.
Machiavelli zou je alleen al omwille van de uiterst prachtig ge?llustreerde kaarten kopen. Wie het aandurft een tweede set aan te kopen om alle kaarten in een kader op te hangen, zal zijn living met een heel knap kunstwerk verrijken. Het spel zelf speelt heel vlot, waarborgt constante afwisseling en is toch niet te zwaar om te spelen. Wij tipten op dit spel om tot Spiel des Jahres bekroond te worden.
De nominatie (dus eindigen bij de laatste drie) bewijst dat dit een pareltje is. Kopen!
joriss gij legt het toch ietske korter uit zu...
ma twas e plezant spelleke!
 |
|
  |
 |
Joriss
Bekende ForumPlusser

|
Geplaatst:
10 Jun 2007 09:19:19 |
  |
ik ben echt verslaafd geraakt aan Machiavelli! Ik probeer zoveel mensen proberen aan te zetten om het te spelen!
Ik wil zelfs zover dat ik me nog een websitetje zie maken met heel de rim-ram erop uitgelegd en meer details, maar da's weer een bevlieging voor in de vakantie. Ik zit trouwens nog met dat ander spel dat ik wil 'maken' haha
Maar nu ik toch on a roll ben, zal ik even mijn versie van machiavelli uitleggen, want dat van bortels ziet er maar gekopieerd uit
Simpel, het is de bedoeling een 'stad' te bouwen van 8 bouwkaarten. Dit doe je door gebouwen te bouwen met goud (rijmt dat?) hoe verdien je goud? Door telkens iedere ronde een bepaald personage te zijn. Ieder personage heeft een speciale eigenschap zoals de dief kan goud stelen van een andere speler, de koopman krijgt zowiezo een extra goud en zulke gevallen.
Het geweldige aan dit spel is dat het heel...smerig kan gaan. De personagekaarten worden voor iedere ronde doorgegeven en als je ziet dat sommige personages al ontbreken kun je zoiets hebben van "Haaa shit, dat betekend dat 'die' speler die personage heeft en die zal me waarschijnlijk op die manier kloten" en stuff like that.
Ik doe altijd een eeuwigheid om dat spel uit te leggen maar in de praktijk gaat dat zoveel vlotter... |
_________________ Een zeer wijs iemand zei ooit: "Mijn naam is Joriss..." |
|
    |
 |
Douly
PlussersForumverslaafde

|
Geplaatst:
11 Jun 2007 09:43:34 |
  |
| Stefanie schreef: |
ja da hebben we getesd Martijn dus zijt ge nie met 4 blijven blokussen is de boodschap. Blokus in vrede  |
Hier word ik als schoolmeester ziek van !!! |
_________________ Ik word geil van mijn Avatar !!! (en dorstig ook) |
|
   |
 |
skiedz
prepare for glory

|
Geplaatst:
11 Jun 2007 11:51:58 |
  |
Tanc u w?l, Toelie!
Tagdt al tadt ic te eenichsde was dti taar zieq van wort...
(gniffel..) |
 |
ChiefJoseph
Bekende ForumPlusser

|
Geplaatst:
13 Jun 2007 20:26:55 |
  |
lol  |
|
|
    |
 |
johannes
Bekende ForumPlusser

|
Geplaatst:
13 Jun 2007 20:31:18 |
  |
Ruben, niet beginnen met alles te verbeteren h? dude..
Dat is stress van te krijgen..
Mensen als Stefanie en ik weten immers niet beter! |
_________________ Huisman suckt... |
|
   |
 |
Stefanie
Bekende ForumPlusser
|
Geplaatst:
14 Jun 2007 10:47:02 |
  |
d's of t's ze hebben het begrepen das het voornaamste  |
_________________ lachen en mooi zijn... |
|
   |
 |
Joriss
Bekende ForumPlusser

|
Geplaatst:
14 Jun 2007 11:35:34 |
  |
| Douly schreef: |
| Stefanie schreef: |
ja da hebben we getesd Martijn dus zijt ge nie met 4 blijven blokussen is de boodschap. Blokus in vrede  |
Hier word ik als schoolmeester ziek van !!! |
Bij deze raad ik dus aan dat als iemand in uw klas beste douly zo'n afschuwelijke fout maakt, dat je dan een laars naar hun hoofd gooit.
All?, ik ga er toch vanuit dat iedere leerkracht een aantal laarzen altijd bij zich heeft om tegen leerlingen hun hoofden aan te gooien, niet waar? |
_________________ Een zeer wijs iemand zei ooit: "Mijn naam is Joriss..." |
|
    |
 |
|
Geplaatst:
14 Jun 2007 11:35:34 |
 |
|
|
 |
|