Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Wat doen we vandaag?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 65, 66, 67  Volgende

Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sevein
5points Member

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2011 11:57:01    Onderwerp: Reageren met citaat

EURobin schreef:
Ben nog steeds wel blij verrast door het resultaat van gisteren Smile Ben het ook met 8 van de 10 finalisten eens. Het minst eens ben ik het met Rusland, chaotische uitvoering, goedkoop nummer, en vooral zijn arrogantie. Kritiek van een kandidaat op het gastland vind ik nooit zo passen. Duitsland zou volgens hem teveel regeltjes hebben.

hahaha.... iets van "pot verwijt ketel" en "splinter in andermans oog vs balk in eigen..."

indeed jammer dat rusland door is, van de 10 die ik door had willen laten gaan, zijn er zeven bewaarheid... Very Happy georgie was verrassend, en ja ik geef toe... ik vond griekenland leuk Cool en ijsland

Citaat:
Het valt me op dat de eerste 5 landen zich niet hebben gekwalificeerd. Hopelijk gaat dat donderdag niet gebeuren Smile Denk ook dat het eerder te maken heeft met de kwaliteit van de eerste 5 in semi 1.

Ik vond de nummer 3 juist wel leuk van de eerste semi, albanie.... in ieder geval wordt het donderdag met samengeknepen handjes kijken naar de 10 envelopjes.... het wordt toch wel weer tijd eigenlijk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 11 Mei 2011 11:57:01    Onderwerp:

Terug naar boven
EURobin
12points Member

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2011 10:28:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Vanavond de TWEEDE HALVE FINALE!

Wat ontzettend spannend voor Nederland zeg.... Om niet goed van te worden! Voor de populariteit van het ESF hier, de degelijke Nederlandse inzending en het lange wachten sinds 2004, is een finaleplaats toch wel erg welkom vanavond!

Maar ja, het zal wellicht erg lastig worden. Semi 2 is behoorlijk sterk. Daarnaast is de 3e startpositie volgens velen verre van handig. Ook gaan televoters misschien sneller voor het enigszings vergelijkbare sterke Denemarken en het oubollige Roemenie.

Anderzijds zou de jury, net als in Semi 1, kwaliteit moeten belonen ipv de vele circusacts. De generale repetitie van de 3JS ziet er ook mooi uit, niet te druk voor de ogen, gewoon goed. Ook klinkt het live nu prima.

Een ander positief punt blijft dat bijna alle lieve puntenvrienden van Nederland meestemmen vanavond. Denemarken, Israel, Ierland, Oostenrijk, Italie en niet te vergeten het gulste paard van stal: Belgie, geven Nederland, als ze kunnen, vrijwel altijd veel punten. Deze landen kennende, denk ik dat Never Alone ook best in de smaak zal vallen.

De 3JS zijn ook erg leuke kandidaten, ze hebben zich niet opgesloten in Dusseldorf maar doen aan alles mee, geen gezeur, ze zijn sympathiek tov alle andere kandidaten en niet te vergeten de leuke ideetjes; de boot, het jammen met artiesten etc.

Al met al blijken de 3JS gewoon een prima inzending, nu maar hopen dat Europa dit zal belonen! Smile
Terug naar boven
djSharkeY
Site Admin

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2011 11:39:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Artikel uit De Gelderlander:

Citaat:
Supervisor: GelreDome geschikt voor songfestival

DÜSSELDORF - Als de 3Js zaterdag het Eurovisie Songfestival winnen, dan is het Gelredome in Arnhem een van de meest geschikte locaties in Nederland om het volgend jaar te houden. Dat zegt Sietse Bakker, de eerst verantwoordelijke voor de organisatie van het evenement. Ook Ahoy in Rotterdam of de Arena in Amsterdam zouden in aanmerking komen.

Als supervisor voor de European Broadcasting Union (EBU), de omroepkoepel die dit jaar al voor de 56e keer het songfestival organiseert, heeft Bakker voor alle 43 deelnemende landen in beeld wat er moet gebeuren als ze het songfestival winnen. “We kijken met veel belangstelling en spanning naar de polls en naar het scorebord”, zegt hij. “Het is zeker niet zo dat het doorgestoken kaart is, zoals zo vaak wordt beweerd. Wie wint er en naar welke locatie moeten we dan toe? Hoe moeten we het organiseren? En dan nog zijn er veel onzekerheden. Is Ahoy of het Gelredome wel vrij in die periode? Je moet er toch rekening mee houden dat we het stadion zes tot zeven weken nodig hebben, inclusief opbouwen en afbreken. Hier in Düsseldorf is er speciaal voor drie thuiswedstrijden van Fortuna Düsseldorf, een voetbalclub uit de tweede liga, een noodarena gebouwd voor drie miljoen euro. In de volksmond noemen ze dat hier de Lena Arena, naar de winnares van vorig jaar die nu weer meedoet. Veel hangt ook af van de medewerking van de steden zelf. Met Rotterdam heb ik heel prettig samengewerkt toen we daar in 2010 het Junior Songfestival hebben georganiseerd.”

In principe kan iedereen het Eurovisie Songfestival organiseren, volgens Bakker, maar als het een klein land wordt, moet het evenement wel krimpen. In Düsseldorf is alles groots. De led-installatie op het podium, het perscentrum, de Arena met 36.000 plaatsen. “Maar als een omroep minder financiële middelen heeft, er niet zo veel sponsorgelden binnengehaald kunnen worden en de ticketverkoop ook niet zo goed loopt, dan moet het allemaal maar kleiner en minder geavanceerd”, aldus Bakker. “Maar vergis je niet, elk land vindt een oplossing omdat ze er iets van willen maken. Dan kopen ze kennis in en schaffen nieuwe apparatuur aan. Dat hebben we ook in Servië en Oekraïne gezien. Zo investeren die omroepen meteen in de toekomst. Met het Junior Songfestival gaan we op 3 december naar Armenië. We kijken of we daar voor het eerst 3D kunnen gaan uitzenden.”

In Nederland heeft het festival een slecht imago, maar daarmee zijn wij een buitenbeentje, volgens Bakker, “Dat komt door het gebrek aan resultaat. Er is een soort nationale wanhoop ontstaan.”

Al denk ik dat de TROS er eerder een muziekpleinfeestje van zal maken in Volendam ben ik bang.. Wink
Brabo No.1
5points Member

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2011 13:50:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wilde iedereen maar alvast heel veel plezier toewensen bij het kijken van de tweede halve finale. De uitzending van afgelopen dinsdag was dan alvast een goede opwarmer, maar qua spanning was die avond toch wel onvergelijkbaar met vanavond!

Heel veel plezier gewenst en ‘Voel het ritme van je hartRazz Wink
||
Terug naar boven
djSharkeY
Site Admin

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2011 15:51:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor wie niet kan wachten tot vanavond, zo ziet Nederland er -inclusief het voorfilmpje- vanavond uit! (Dankzij tip EURobin):

http://www.mobypicture.com/user/hole1988/view/9470144 Wink

En De Gelderlander maakt melding van het feit dat men een manier heeft gevonden de puntentelling aanstaande zaterdag nóg spannender te maken:

Citaat:
Puntentelling songfestival wordt spannender

DÜSSELDORF - Het populairste onderdeel van het Eurovisie Songfestival, de puntentelling aan het einde van de show, wordt nog spannender. Dat kan door de volgorde van de 43 deelnemende landen die de punten uitdelen, te regisseren en niet aan het toeval over te laten. De organiserende omroepkoepel EBU heeft zelfs een Zweedse professor ingeschakeld om de ontknoping met de meeste suspense te berekenen.

Pas op zaterdag, de finaledag, wordt bekend in welke volgorde de landen aan de telefoon worden geroepen.

De professor heeft zijn methode voor de afgelopen tien jaar doorberekend. De bedoeling is dat het achteraf winnende liedje niet in het begin meteen alle 12 punten krijgt, maar pas aan het einde. Zelfs in de minst enerverende ontknoping van het afgelopen decennium, toen de Noor Alexander Rybak in 2009 met grote afstand het festival won, had de telling zo een kwartier langer spannend kunnen blijven, volgens de professor. De landen hadden dan in een andere volgorde hun uitslag moeten doorgegeven.

De Zweedse prof kan het berekenen via de wiskundige term die algoritme heet. Met die rekenmethode kun je naar een gewenst resultaat toewerken. "Het resultaat verandert niet en de uitslag is ook niet te voorspellen", benadrukt executive supervisor Jon Ole Sand van de EBU. De berekening gebeurt overigens op grond van de uitslag van de vakjury's die voor de helft het eindresultaat bepalen. Die vakjury kijkt de dag voor de finale al enkele keren naar de tweede officiële repetitie en verdeelt dan de punten al. Die uitslag is bij een handjevol mensen bekend voordat de finale al begint.

In de halve finales wordt de volgorde waarin de finalisten bekend worden gemaakt ook geregisseerd, maar daar is het ook gemakkelijker. Als het bekend is wie de tien finalisten zijn, kunnen de organisatoren met hun kennis wel bepalen welke volgorde tot de meeste commotie. “Het zou dom zijn om dat niet te doen”, volgens Jon Ole Sand. ”We maken tenslotte een amusementsshow.” In de eerste leidde dat er toe dat er bij de laatste envelop de drie vermeende favorieten Turkije, Armenie en Noorwegen niet waren genoemd. Toen IJsland uit de laatste envelop werd getoverd, leidde dat tot veel commotie: drie favorieten lagen er uit en de outsider was wel door.

De EBU blijft ook op zoek naar andere vernieuwingen in de toekomst. Zo is het festival groter dan ooit met in totaal 43 landen die deelnemen en enkele duizenden journalisten en andere volgers. "De laatste drie jaar konden de organiserende omroepen het goed betalen, maar ook kleinere, financieel minder draagkrachtige landen moeten het festival kunnen organiseren", volgens Jon Ole Sand. Hij wil laten onderzoeken of er voor die landen een Eurovisie Songfestival light op te bouwen is.

De data voor het festival van volgend jaar zijn al geprikt: dat is in de week van 22 tot en met 26 mei. Dat komt het beste uit tussen grote sportevenementen in Europa als de Ek voetbal en de Olympische Spelen in Londen.

Maar eens kijken vanavond of Nederland weer eens deel uit mag maken van de finalisten. De polls geven aan dat het spannend wordt: We schommelen zo tussen plaats 8 en 12. Ik wens iedereen heel erg veel plezier vanavond. 3J's: Heel erg veel succes! Very Happy
Brabo No.1
5points Member

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2011 17:09:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik voel bij mezelf vanmiddag een soort spanning die ik niet kan uitschakelen, en die ik eigenlijk ook niet goed kan verklaren.
Deze kriebels (van de spanning) heb ik helemaal niet gevoeld bij Hind [`08], Edsilia (`07) en zelf niet echt bij Glennis Grace (`05). Het heeft voor een deel te maken met de goed geproduceerde Nederlandse inzending, waar veel meer bezieling in gelegd is dan in veel andere songs van vanavond. Maar daarnaast komt het ook door de einduitslag van dinsdag. Zonder de precieze uitslag van deze avond te kennen en zonder de verschillen tussen alle deelnemers te kennen, kan wel gezegd worden dat de juries werkelijk impact hebben gehad. Eigenlijk gaf dinsdag gewoon enorm veel opluchting, waardoor ik weer eens met veel plezier kan gaan kijken naar een semi-finale met Nederland daarin.
||
Terug naar boven
Danonovic
7points Member

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2011 18:28:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Schoot me net iets te binnen,,

De beste zangers van Nederland. Voor mij Glennis Grace. Was een programma van de Tros Very Happy Dus als Glennis ff een jaartje bij de Tros blijft, Zit er misschien een kansje bij dat ze volgend jaar naar het Songfestival mag waar ze met een lied van Eric van Tijn zo ons land de finale in zingt Very Happy

Goed idee?? of gunnen jullie haar dat niet?
Ikke wel namelijk Smile
Terug naar boven
EURobin
12points Member

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2011 22:47:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Wéér een jaar geen finale voor Nederland Sad Erg jammer! Europa kon Nederland dus toch niet echt waarderen... Sad Het was wel een érg sterke semi met veel goede zangers en zangeressen, dus ik ben niet helemaal verrast... Eén ding moet iemand me wel even uitleggen, waarom Moldavië wel? Shocked

Er moet nu wel écht een knop om bij de Tros. Met een normaal/goed nummer red Nederland het blijkbaar gewoon niet, tenzij je geluk hebt met een zwakke semi, maar daar mag je niet van uitgaan.

Je ziet het nu aan o.a Denemarken, niemand heeft van het begin af aan ook maar 1 twijfel gehad over de finalekansen van dit nummer. Aan die eis moet een inzending van Nederland voortaan ook gewoon voldoen. Je moet meteen horen dat het zeker naar de finale gaat.

Vind overigens wel dat de Tros (en de 3JS) het leuk hebben gedaan in Düsseldorf met die boot en zo, maar wat me opviel aan het begin van de semi vanavond is dat Daniel Dekker zoiets zei als: Welkom bij dit Tros Muziekfeest vanuit Dusseldorf. Hehe... Raar hoor!
Terug naar boven
djSharkeY
Site Admin

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2011 07:22:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is weer niet gelukt. Nu Slovenië de finale heeft gehaald, is Nederland definitief het slechts presterende land van Europa. Ik vind dat de Nederlandse omroep zich dat aan zou moeten trekken.

3J's hadden een popdeuntje dat eigenlijk te weinig opviel tussen de andere inzendingen, zeker als je als derde loot. Verder vond ik de uitstraling van het geheel te zwak. Het was allemaal te statig en het blijft natuurlijk wel een Eurovisie Songfestival.

Dat de puntmutsen uit Moldavië door zijn vind ik ook verrassend, maar met de andere 9 finalisten had ik wel rekening gehouden al ging ik ervan uit dat ook Oekraïne dit jaar naast het net zou gaan vissen.

Ik ben erg benieuwd wat de finale ons gaat brengen!
EURobin
12points Member

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2011 12:59:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat Nederland het probleem toch vooral bij zichzelf moeten zoeken.
Ok, dat Moldavië door is, is erg vreemd, Nederland (maar ook Bulgarije, Letland enz waren sterker dan Moldavië) maar dat zul je toch altijd houden.

De enige oplossing is een perfect liedje sturen. Een liedje waarvan je zeker weet en meteen voelt dat het geweldig is. Dan hoef je je geen zorgen te maken over te sterke concurrentie (zoals semi 2).

Never Alone vond ik een goed nummer, maar semi 2 was live gewoon erg sterk zoals ik al zei. Sterker dan verwacht. Er waren zeker 15 liedjes die even sterk of sterker waren dan Nederland. Dat is ook gewoon pech hebben natuurlijk. Daarom is er maar één oplossing: een perfect liedje. Een liedje dat niet hoeft te groeien, het moet METEEN raken. Dan hoef je niet te kijken naar concurrentie maar kun je uitgaan van je eigen kracht.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 65, 66, 67  Volgende
Pagina 37 van 67

Ga naar: