|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
EURobin 12points Member
|
Geplaatst: 29 Mei 2012 11:16:28 Onderwerp: |
|
|
Wat vonden jullie eigenlijk van de Nederlandse vakjury Carlo Boszhard, Stacey Rookhuizen, Sieneke Peeters, Mandy Huydts en Jeroen Nieuwenhuize? Op zich wel een goede mix denk ik, alleen ben heel benieuwd waarvoor zij gestemd hebben. Ik mag aannemen dat dit openbaar gemaakt zal worden?
Las in de Gelderlander vanmorgen dat ze blij zijn dat het ESF weer naar een degelijk land gaat, hoe mooi het er ook uitzag in Azerbeidzjan. Ook is de EBU hier blij mee volgens hen. Het klopt natuurlijk wel dat dit ESF behoorlijk in het teken stond van politiek, terwijl de EBU apolitiek zegt te zijn. Het zal hoe dan ook lastig zijn in een dictatuur.
Verder zegt de Gelderlander dat Nederland gewoon niet goed genoeg is. Veel andere landen die in de finale stonden verdienden het meer. Op zich wel goed, een beetje zelfkritiek. Al blijf ik er bij dat Joan een goed nummer had, maar dat de uitvoering en zang op de avond zelf niet goed was. Zo'n gemiste kans! Ook schrijven ze dat er 10 nummers waren met een Zweedse producent, en die hebben allen de finale gehaald.
Ben het er wel mee eens dat Nederland dus weer niet goed genoeg was. Maar Nederland had dit jaar wel goed genoeg kunnen zijn, als de zang en act goed waren geweest. Het NSF had ook een aantal liedjes niet mogen afwijzen, zoals dus Brandi Russell, Tao Hypah, Jeronimo en nog een paar. Blijft heel vreemd (muzikaal gezien) dat Tim Douwsma, Pearl, Kim de Boer er wel stonden met zeer matige liedjes... Die Tros koffer was gewoon totale onzin, vreemd dat er na dit slechte resultaat niet over gesproken is...
Trouwens, zelfs in Noorwegen valt het op dat we de finale nooit meer halen: http://www.nrk.no/debatt/index.php?showtopic=95849 |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 29 Mei 2012 11:16:28 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
EURobin 12points Member
|
|
Terug naar boven |
|
|
Roel 5points Member
|
Geplaatst: 30 Mei 2012 22:37:15 Onderwerp: |
|
|
Is het Eurovisie niet te groot geworden? Er is veel media-volk aanwezig dat weer een grote aantrekkingskracht heeft op allerlij groeperingen die aandacht willen.
Zelf heb ik niets met mensenmassa's bij grote evenementen.
Dat gedoe met de in-ear systemen tijdens de live-uitzending baart me zorgen. Het kan jouw kans op een goede performance enorm verminderen als dat niet drie minuten precies werkt zoals in de rehearsals is afgesproken. Als daarna iedereen over de artiest heenvalt is dat een beetje onterecht. |
|
Terug naar boven |
|
|
EURobin 12points Member
|
Geplaatst: 31 Mei 2012 16:55:51 Onderwerp: |
|
|
Roel schreef: | Is het Eurovisie niet te groot geworden? Er is veel media-volk aanwezig dat weer een grote aantrekkingskracht heeft op allerlij groeperingen die aandacht willen.
Zelf heb ik niets met mensenmassa's bij grote evenementen.
Dat gedoe met de in-ear systemen tijdens de live-uitzending baart me zorgen. Het kan jouw kans op een goede performance enorm verminderen als dat niet drie minuten precies werkt zoals in de rehearsals is afgesproken. Als daarna iedereen over de artiest heenvalt is dat een beetje onterecht. |
Het is heel groot, maar dat is met alle evenementen natuurlijk zo... Dus als je ervoor kiest om bij een ESF aanwezig te zijn dan kun je idd grote mensenmassa's verwachten... Ik was zelf bij het ESF in Oslo, en vond het eigenlijk meevallen met de mensenmassa's, alleen zijn groepen uit sommige landen wel extreem fanatiek en dus niet prettig om tussen te staan. Je voelt bij bepaalde groepen een soort ongezellige spanning. Maar voor de rest was het prima te doen. Uiteindelijk is het wel zo dat je het op tv, net als met andere evenementen, veel beter meekrijgt, alleen je mist dan natuurlijk de sfeer. Optredens komen ook anders over, zo was het publiek uitzinnig bij het optreden van Sieneke, je kreeg ter plekke het gevoel dat ze door zou gaan, op tv was dat blijkbaar anders.
Ben trouwens benieuwd waar het volgende ESF gehouden zal worden, op dit moment lijkt de Friends Arena in Stockholm het meest voor de hand liggende. De finale van Melodifestivalen is daar namelijk ook. Als het idd naar Stockholm gaat dan zal het wel een megagroot ESF worden, het stadium kan maximaal 50 tot 65.000 bezoekers ontvangen... De locaties in Göteborg en Malmö zijn in verhouding mini. Dus het wordt of een heel groot ESF of veel kleiner dan we inmiddels gewend zijn.
Ohja Joan had last van de in-ear systemen dan! Wist ik eerst niet, wel jammer dat het nou juist Nederland zwaar treft dan... Zag wel dat Roemenië er ook last van had, ze keek even vreemd... Dit clipje is al een paar dagen oud maar toch leuk om Joan weer ff te zien en hier zegt ze idd ook dat de oortjes idd niet goed waren:
http://www.shownieuws.tv/archief/vroege-editie-van-28-mei-2012/
Verder nog opmerkelijk nieuws.. De EBU heeft schijnbaar geen zin meer in politiek en dictaturen. Vooral Noorwegen, Finland, Zweden, Denemarken, Oostenrijk en het Verenigd Koninkrijk zijn er klaar mee.
http://eurovisiontimes.wordpress.com/2012/05/30/eurovision-2013-new-rules-may-exclude-belarus-azerbaijan/
Dit is ook erg interessant... ESF 2012 uit Australisch oogpunt... Ze vallen vooral over de politieke sfeer rond het ESF dit jaar en het agressieve nationalisme van Azerbeidzjan. Daarnaast hebben ze ook kritiek op de voting... En ja, ik heb geluisterd en ze hebben een punt:
http://joyeurovision.podomatic.com/entry/2012-05-30T16_53_10-07_00
Moet helaas wel zeggen dat we zelf (en West-Europa) meedoen aan de soms vreemde voting. Waarom geven we 8 punten aan een slecht liedje en act terwijl West-Europa, zoals VK, Franrkijk en Italië veel betere nummers hadden... Zij, maar ook Duitsland en Spanje hadden eigenlijk veel moeten krijgen voor zulke superkwaliteit. Al en met al was ik trouwens best tevreden met de Dutch votes hoor Wil alleen maar zeggen dat we ook naar onze eigen te vergeven punten moeten kijken.
En dan nog even iets hilarisch uit Iran en Azerbeidzjan..
http://www.rnw.nl/nederlands/bulletin/iran-en-azerbeidzjan-bezorgd-over-nederland Haha, wat een giller!
Maar 'n mooi Nederlands gezegde zegt het al: Men wordt eerder door een strontkar overreden dan door een koets. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roel 5points Member
|
Geplaatst: 31 Mei 2012 23:03:00 Onderwerp: |
|
|
De EBU zal zeker opgelucht zijn dat ze een jaartje niet naar oosteuropa hoeven.
Zweden was de meest neutrale keus omdat er geen megacrisis is dat dat land in zijn greep houdt en daarmee een goede voorbereiding in de weg had kunnen staan. |
|
Terug naar boven |
|
|
djSharkeY Site Admin
|
Geplaatst: 2 Jun 2012 15:43:35 Onderwerp: |
|
|
Brabo No.1 schreef: | Vanavond eens even een nieuwe avatar gekozen. Dan kan ook meteen iedereen zien op welke inzending ik gestemd heb op zaterdag 26 mei.... |
VET! _________________ FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026 |
|
Terug naar boven |
|
|
djSharkeY Site Admin
|
Geplaatst: 2 Jun 2012 15:48:35 Onderwerp: |
|
|
EURobin schreef: | Wat vonden jullie eigenlijk van de Nederlandse vakjury Carlo Boszhard, Stacey Rookhuizen, Sieneke Peeters, Mandy Huydts en Jeroen Nieuwenhuize? Op zich wel een goede mix denk ik, alleen ben heel benieuwd waarvoor zij gestemd hebben. Ik mag aannemen dat dit openbaar gemaakt zal worden? |
Ik heb juist begrepen dat ze dat niet bekend willen maken. Daar las ik ergens op Facebook iets over in ieder geval.. Maar het fijne weet ik er eigenlijk niet van. Iemand een idee? Anders zoeken we 'm ff op!
Tsja.. Misschien is het zoals mijn moeder laatst zei: "Als je de Zweedse naast de Nederlandse inzending legt, dan blijven we -zoals elk jaar- vreselijk tuttig." _________________ FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026 |
|
Terug naar boven |
|
|
djSharkeY Site Admin
|
Geplaatst: 2 Jun 2012 15:52:14 Onderwerp: |
|
|
Roel schreef: | De EBU zal zeker opgelucht zijn dat ze een jaartje niet naar oosteuropa hoeven.
Zweden was de meest neutrale keus omdat er geen megacrisis is dat dat land in zijn greep houdt en daarmee een goede voorbereiding in de weg had kunnen staan. |
Je zou inderdaad soms vermoeden dat het hele festival achter de schermen doorgestoken kaart is. Maar laat ik niet teveel doemdenken. Zweden is echt een land om je vreselijk op te verheugen. Het is zo'n beetje het songfestivalmekka van Europa met winnaars als ABBA, Carola en The Herrey's. Dus dat komt wel goed! _________________ FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026 |
|
Terug naar boven |
|
|
djSharkeY Site Admin
|
Geplaatst: 2 Jun 2012 16:08:54 Onderwerp: |
|
|
Het blijven toch voor altijd rivalen van elkaar, Noorwegen en Zweden! Dit vond ik als nieuwsbericht op de Zweedse website van de omroep SVT. De Zweden wijzen er even fijntjes op hoe vaak Noorwegen op de laatste plaats is geëindigd en dat is nog steeds een dik record! Gelukkig vermelden ze ook eerlijk dat Noorwegen ook nog steeds een leuker record in handen heeft: Namelijk dat van het halen van de meeste punten in een finale ooit. Ook Loreen wist het record van Alexander Rybak uit 2009 dit jaar niet te verbreken.
Citaat: | Slog sitt eget bottenrekord
Norge är det land som kommit sist flest gånger i Eurovision Song Contest. Nu slog de sitt eget rekord – och kom sist för elfte gången.
Även om bottenrekordet är föga smickrande kan Norge trösta sig med att de även innehar rekordet för högst poäng genom tiderna.
Det gick inget vidare för norske Tooji i kvällens final. Bidraget "Stay" fick ynka 7 poäng, att jämföra med Sveriges 372, och kom därmed sist i lördagens Eurovisionsuppgörelse.
Sedan de gick med i tävlingen 1960 har Norge kommit på sistaplats tio gånger, varav fyra gånger med noll poäng. I kväll slog de sitt eget rekord och knep jumboplaceringen för elfte gången.
Men lite heder ska våra grannar i väst ha – de har trots allt vunnit tre gånger, senast med Alexander Rybak som slog poängrekord. Inte ens Loreen slog hans 387 poäng. |
(bron: SVT.se) _________________ FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026 |
|
Terug naar boven |
|
|
EURobin 12points Member
|
Geplaatst: 2 Jun 2012 21:33:02 Onderwerp: |
|
|
djSharkeY schreef: |
Tsja.. Misschien is het zoals mijn moeder laatst zei: "Als je de Zweedse naast de Nederlandse inzending legt, dan blijven we -zoals elk jaar- vreselijk tuttig." |
Haha grappig! En daar heeft je moeder helemaal gelijk in!
Hoewel You & Me een goed nummer is, had het in verhouding idd iets tuttigs en dit werd versterkt door de act denk ik... Ook de beat na de bridge had veel steviger gemogen. En als het refrein begint kan het veel opzwepender, waardoor je het meedoe-gevoel krijgt. Het was ontzettend vlak. Tja. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|
|
|
|