Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
djSharkeY Site Admin
|
Geplaatst: 7 Jul 2012 09:52:30 Onderwerp: |
|
|
Sinds gisteren staat de nieuwe videoclip van Loreen - Euphoria online op YouTube:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bcnWysA9gxo[/youtube]
Euphoria is overigens in Europa nu al de grootste songfestivalhit na Waterloo van ABBA. Het is inderdaad opvallend dat werkelijk elk radiodtation dit nummer wel in de playlist heeft momenteel. Goede reclame voor het songfestival! _________________ FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026 |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 7 Jul 2012 09:52:30 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
djSharkeY Site Admin
|
Geplaatst: 8 Jul 2012 11:01:40 Onderwerp: |
|
|
Vanochtend heeft de Zweedse omroep SVT bekend gemaakt dat het Eurovisie Songfestival na 21 jaar zal terugkeren naar Malmö, lekker dichtbij dus!
Citaat: | Het Eurovisie Songfestival 2013 zal plaatsvinden in de Malmö Arena. De Zweedse omroep SVT maakte vanochtend bekend dat de hal de voorkeur heeft gekregen boven de Friends Arena in Stockholm. “Het wordt een familie-evenement voor heel Europa. Multicultureel Malmö is de ideale stad voor dit internationale evenement.”
“We hebben goed nagedacht over de voorstellen van zowel Stockholm en Malmö en het was echt geen gemakkelijke beslissing”, zegt Martin Österdahl, uitvoerend producent van het ESF 2013. “We hebben gekozen voor Malmö, omdat er een zeer goede infrastructuur en we hebben goede ervaringen met Melodifestivalen en ook het Eurovisie Songfestival in de stad. De keuze van Malmö is gebaseerd op een algemene beoordeling van de omgeving waarvan wij denken dat het beste is voor het Eurovisie Songfestival, zowel als het gaat om het tv-programma als de randzaken. Recente ontwikkelingen met grotere arena’s en torenhoge kosten hebben niet meegeholpen om het ESF duurzaam en beter te maken.” |
bron: Songfestivalweblog.nl
In 1992 vond het Eurovisie Songfestival ook al plaats in Zwedens zuidelijkste stad. Ierland won destijds het Eurovisie Songfestival met Linda Martin en het door Johnny Logan geschreven 'Why Me?'. Nederland presteerde op dat festival opvallend goed met een onverwachte negende plaats door Humphrey Cambell (partner van Ruth Jacott) met het nummer 'Wijs Me De Weg'. Vooralsnog gaat de SVT ervan uit dat de uitzenddagen zullen zijn op 14, 16 en 18 mei.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VmFrF7q1q3w[/youtube] _________________ FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026 |
|
Terug naar boven |
|
|
EURobin 12points Member
|
Geplaatst: 10 Jul 2012 00:38:35 Onderwerp: |
|
|
Dus we gaan weer naar Malmö! Vorig jaar ben ik vanuit Kopenhagen even een paar uurtjes in de stad geweest. Het doet een beetje denken aan een provinciehoofdstad, en dat is het in principe natuurlijk ook. Wat kleiner en rustiger dan een hoofdstad. Het centrum ziet er goed uit, is gezellig met een mooi groot plein. Malmö wordt overigens ook de getto van Scandinavië genoemd.
En inderdaad, de stad ligt vooral hemelsbreed helemaal niet zo ver van Nederland. Vanaf Noord-oost Groningen slechts 450 kilometer. Via de weg is het natuurlijk een stuk verder, door al het water en omwegen, maar je moet er binnen 8 uur wel kunnen zijn.
En we gaan dus naar de Malmö Arena! Een vrij nieuwe hal. En wat opvalt is dat het komend jaar allemaal wat kleiner zal zijn dan wat we gewend zijn! En dat is natuurlijk niet erg, als het maar een super festival gaat worden.
Mocht Nederland in 2013 winnen, en ik mag aannemen dat de Tros daar nu eens voor gaat, dan denk ik dat de Ziggo Dome naast de Amsterdam Arena gekozen zal worden. Ook kleiner, maar hypermodern. En allemaal led-verlichting aan de buitenkant zodat de vlaggen van optredende landen mooi geprojecteerd kunnen worden (dat was echt een visueel hoogtepunt van Baku namelijk!) Hehe ok, ik liet me even meeslepen door m'n eigen fantasie. Eerst maar eens 2013 in Malmö! |
|
Terug naar boven |
|
|
EURobin 12points Member
|
Geplaatst: 10 Jul 2012 22:17:50 Onderwerp: |
|
|
Het schijnt dat Anouk heeft laten weten dat ze mee zou willen doen... Hopelijk volgt er snel meer nieuws!
Maar goed, Anouk zit niet te wachten op een nationale finale. Jammer. Ik snap dat ze een groot ego heeft, maar goed, als ze dan werkelijk een killersong heeft, en gezien haar populariteit, wint ze met gemak het NSF toch? Dus ze kan gewoon lekker meedoen toch? |
|
Terug naar boven |
|
|
djSharkeY Site Admin
|
Geplaatst: 11 Jul 2012 07:54:53 Onderwerp: |
|
|
Op Facebook is een hoop te lezen over de eventuele deelname van Anouk. In eerste instantie kwam het bericht dat zij mee wilde doen, maar dat de TROS en TALPA geen interesse hadden. Na een waterval aan kritiek voelde de TROS zich blijkbaar toch genoodzaakt te reageren: "Uiteraard kan Anouk meedoen, dat moedigen we graag aan! Ze kan aansluiten bij de volgende nationale finale." Het is dus de vraag of Anouk het niet erg vindt om zich eerst door een Nederlandse wedstrijd te boksen met als tegenstanders bijvoorbeeld Dries Roelvink? Enfin, ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen...
De volledige reactie van de TROS via songfestivalweblog.nl naar aanleiding van de stormvloed van kritiek:
Citaat: | "Ze is dan ook meer dan welkom tijdens de Nederlandse voorronde die naar verwachting in januari gaat plaatsvinden. Anouk heeft zich niet rechtstreeks tot ons gewend, maar tot John de Mol. Zeker is wel dat er inderdaad een voorronde van het Nationaal Songfestival komt en we zouden het geweldig vinden als Anouk hieraan mee zou willen doen. We zijn altijd bereid om met haar rond de tafel te gaan. Maar dat er een voorronde komt, staat vast. Wij willen het publiek en een jury laten meebeslissen wat de beste inzending is." |
_________________ FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026 |
|
Terug naar boven |
|
|
djSharkeY Site Admin
|
Geplaatst: 11 Jul 2012 16:25:35 Onderwerp: |
|
|
Anouk reageert op Facebook dat ze het wel een leuk idee vond, maar geen zin heeft in een voorronde met andere artiesten. Haar manager zegt dat Anouk wel genoeg heeft bewezen een internationale faam heeft opgebouwd en snapt niet dat de Tros verlangt dat zij moet concurreren met 'aanstormend talent.' De Tros blijft vooralsnog bij haar standpunt dat ze Anouk graag hebben, maar wel in een nationale finale. Het ziet er dus naar uit dat Anouk gaat bedanken voor de eer. Dankjewel Tros, om alle hoop meteen van tafel te vegen. Weten we tenminste waar we aan toe zijn. Wat een prutsers. _________________ FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026 |
|
Terug naar boven |
|
|
Sorcha 10points Member
|
Geplaatst: 11 Jul 2012 22:40:47 Onderwerp: |
|
|
Vind ik eigenlijk best wel logisch dat ze gewoon mee moet doen aan de voorrondes. Stel je voor dat we Anouk kiezen omdat ze zich al "bewezen" heeft. En 2 Unlimited zegt dat ze ook willen meedoen, dan bedanken we Anouk en sturen we 2 unlimited? Want die hebben zich internationaal nou eenmaal meer bewezen dan Anouk..
Het gaat erom dat we de beste artiest heen sturen, niet degene die het meeste cd's heeft verkocht.. Als ze echt zo'n killer lied geschreven heeft, dan hoeft ze zich helemaal geen zorgen te maken over die voorrondes..
Sowieso: Eerst roept iedereen tegen de Tros dat ze nationale voorrondes willen waar iedereen de kans moet krijgen om mee te doen met zijn eigen liedje. En niet zelf een artiest/lied kiezen. Dan doen ze dat en houden ze aan dat format vast, is het weer niet goed.. _________________ Always look on the bright side of life.. tudu,, tudu tudu tudu.... |
|
Terug naar boven |
|
|
djSharkeY Site Admin
|
Geplaatst: 12 Jul 2012 10:36:09 Onderwerp: |
|
|
Moet eerlijk bekennen dat je daar ook wel een punt hebt, Sorcha. Het zou alleen in mijn optiek tenenkrommend zijn om Anouk naast Dries Roelvink te moeten zien strijden. Natuurlijk zou het meest ideale scenario zijn dat een hoop bekende artiesten meedoen, ook aan het NSF!
In aanvulling op al dit nieuws komt SBS gisteren met het bericht dat de TROS vanaf nu het songfestival verder oppakt met de AVRO. Volgens dat bericht zouden er twee halve finales en een finale komen begin volgend jaar. De TROS wil echter (nog) niet reageren op dit bericht. _________________ FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026 |
|
Terug naar boven |
|
|
EURobin 12points Member
|
Geplaatst: 13 Jul 2012 18:30:16 Onderwerp: |
|
|
Ik ben het met jullie allemaal eens eigenlijk. Aan de ene kant heb ik zoiets van, doe gewoon mee bekende artiesten, ook met voorrondes! En idd als Anouk echt een killersong heeft, dan wint dat met gemak natuurlijk.
Aan de andere kant is het een beetje irritant dat na een paar klungeljaartjes, waarvan soms zelfs maar 1 nummer (Shalalie) of 1 artiest (3JS) meededen, er nu dan ineens 6 voorrondes komen, net nu dat o.a Anouk mee wil doen.
Ik denk wel dat het o.a komt doordat Zweden gewonnen heeft, het muziekland bij uitstek. Met ook nog eens een nummer dat veel te horen is op radiozenders in heel Europa.
Inmiddels heeft Waylon ook gezegd dat ie wel zou willen meedoen! Maar ook hij heeft geen trek in 6 voorrondes.
http://www.telegraaf.nl/prive/12556260/__Waylon_wil_naar_Songfestival__.html
Maarja, nu dat de Tros (met Avro) dus ineens een stap (in goede richting) zet door met voorrondes te komen, willen ineens sterke Nederlandse artiesten meedoen. Heel leuk natuurlijk, echt super, maar kan me ook voorstellen dat de Tros nu deze stap heeft gezet en er niet meer van af wijkt. Lastig. |
|
Terug naar boven |
|
|
Danonovic 7points Member
|
Geplaatst: 15 Jul 2012 21:23:09 Onderwerp: |
|
|
Ik ben het (voor 't eerst) Volkomen eens met de Tros. Zoals Sorcha al zei: Ze hebben nu eindelijk een echte voorronde, hou daar dan ook aan vast! en dat doen ze! En als de Nederlandse artiesten met hun ''killersongs'' niet mee willen doen aan deze voorronde: Pech! Dan is de wil er dus ook niet echt. Belachelijk dat mensen zich belangrijker voelen dan iemand anders.. |
|
Terug naar boven |
|
|
|