Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

frustraties
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SoulSisters Forumindex -> Praathoek SoulSisters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Patty

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2017 16:03:12    Onderwerp: frustraties Reageren met citaat

Pfffft Nu ben ik mij al dagen voor vanalles en nog wat op aan het jagen.

Gisteren nog maar eens naar het ziekenhuis gebeld. Ben al een hele week aan het proberen om mijn vader te bereiken. Heb ik al ergens gezegd dat mijn vader sinds dinsdag in observatie is i.v.m. zijn dialyse? Dat ging maar drie dagen zijn. Mijn vader nam nog steeds de telefoon niet op. En mijn moeder weet niet wat te doen. Waar mijn broer in het hele verhaal is weet ik niet.
Na heel wat gedoe en veel telefoons (ik geef niet op) een verpleegkundige zo ver gekregen dat ze naar de kamer van mijn vader ging om zelf de telefoon op te nemen.
De bediening van de telefoon, TV en radio zitten in 1 kaske. Dat snapt hij niet meer. Kan ik geloven als je zelfs geen gsm kan gebruiken.
Het eerste wat hij zei was dat hij content was iets van ons te horen (waar moet ik dat opschrijven?) en de vraag hoe ik hem gevonden had.
Om informatie te krijgen moet ne mens serieus kordaat zijn. Amai. Al een geluk dat ik slecht gezind was.
Ze hebben nog steeds geen uitslag van zijn bloed van vrijdag (alé, gisteren toch niet) en hij had vrijdag al een dialyse gekregen. Maar daar was 'iets' gaan lekken. Vreemd.
Vandaag krijgt hij nog een dialyse.
Wanneer hij naar huis mag leek een onmogelijk vraag om te beantwoorden.

Daarnet telefoon van Anneleen (is bij mijn moeder) of ik morgen voormiddag niet kan langsgaan. Neen, ik moet werken. Kunt ge uw uren niet veranderen? Ah, neen ik heb vergadering. Het is niet dat ik zo maar mijn uren kan aanpassen aan mijne privé!
Zucht. Dan maar na het werk. Iets van hun mutualiteit die het vervoer naar de dialyse niet volledig terugbetaald. Dat is drie keer per week. Hoegaarden – Sint Truiden.

Ergernis nummer twee: Deze morgen kwam ik op het werk en een menske ligt daar sinds maandag vorige week nog steeds naar adem te snakken. Tof zo sterven omdat de huisdokter koppig is.
In furie naar Martine (hoofdverpl) en Marina (sociale dienst) gegaan. We gaan een vergadering organiseren met de huisdokter.. Dat mag niet meer gebeuren. Ik hoop dat het menske tegen morgen haar rust gevonden heeft. Erg. Telkens wanneer ik ging kijken reageerde ze nog met haar ogen op wat ik zei. Wat moet er in het hoofd van haar omgaan? Voor palliatieve sedatie vragen we meestal geen toestemming. We leggen wel uit wat we gaan doen en wat de gevolgen zijn. De gevolgen zijn dat de mensen slapen en zich van niets meer bewust zijn. Ze overlijden meestal enkele dagen vroeger. Het lijkt alsof we de mensen voor een voldongen feit zetten maar we willen de familie niet met schuldgevoelens opzadelen. Het is dan onze verantwoordelijkheid en niet hun verantwoordelijkheid. Als ze echt neen zeggen, dan is het neen. Maar dat heb ik nog niet geweten. Meestal is de familie het eens. Zeker als de huisarts erbij is.

Ergernis nummer drie: Ik had een half jaar geleden een afspraak gemaakt met Katrijn (tandarts) voor 14:00 deze namiddag. Ikke rap na het werk in de Delhaize gaan winkelen. Kom ik daar buiten en krijg ik telefoon dat Katrijn naar de créche is omdat haar kindje ziek is. Volgende afspraak 1 maart! Ja, ik kon morgen om 10:00 gaan. Ja zeg, heb gezegd dat ik zomaar mijn werkuren niet van de ene dag op de andere kan veranderen voor de tandarts. Ik vrees dat ik redelijk kort was. Maar ik begrijp wel dat je als moeder naar je zieke kindje wil gaan.

Vierde ergernis: Kom ik thuis en krijg ik telefoon van ne Nederlandse pipo. Iets van 'Travel'. Beweerde diene dat ik door een vragenlijst in te vullen had gevraagd of hij me wou opbellen. Wat is dat voor ne zever! En diene maakte zich kwaad omdat ik zei dat ik niet meer wou gestoord worden en dat hij mij van zijn lijst moest schrabben. Jamaar zei hij, als ik heb gevraagd om mij te bellen dan moet ik luisteren. Hebt ge dat al gehoord? Ik was eigenlijk al lastig voor die telefoon maar nu werd ik kwaad. Nu gaat hij mij een papier opsturen met vragen. Heb gezegd dat ze rap in de vuilbak gaan liggen. Als hij denkt dat hij mij kan manipuleren is hij aan het verkeerde adres!

Ik ga wat ontspannen want ik voel dat ik het nodig heb. Morgen nog 'stuurgroep' op het werk. Is een vergadering alleen voor de hoofden. (ik ben hoofd van mezelf ) Er is weer vanalles op til. Mensen die bij de secretaris geroepen worden i.v.m. Patrick (directeur) en Lena (ergotherapeut). Die laatste heeft vandaag ook al op mijn systeem gewerkt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 16 Jan 2017 16:03:12    Onderwerp:

Terug naar boven
Katrien

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2017 18:32:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Pff, kan me voorstellen dat je emmertje overloopt.

Van je papa had je nog niet verteld, of ik moet het gemist hebben.
Een beetje meer info zouden ze wel mogen geven over zijn toestand. Maar is je mama er dan nog niet op bezoek geweest? Voor haar is het misschien wel even goed om op adem te komen dat hij is opgenomen.
En zo lang hij niet thuis is heb je nog tijd om dat met de ziekenkas uit te vissen over het vervoer nadien.

Van dat menske op je werk hoop ik met je mee dat ze snel mag inslapen Crying or Very sad Palliatieve sedatie is bij mijn grootmoeder ook gedaan omdat mijn tante de euthanasie tegenhield.

Tandarts = lang wachten. Hopelijk is het voor controle en niet omdat je tandproblemen hebt.

En die telefoon had ik gewoon opgehangen Shocked
Terug naar boven
Gerd

BerichtGeplaatst: 17 Jan 2017 09:40:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Och schatteke toch , wat is het weer moeilijk voor jou. Probeer toch maar kalm te blijven hoor.
Ik begrijp je ergernissen maar omdat ik er niet inzit kan ik ze ook niet meemaken zoals jij .
Erg voor die oudjes , erg voor je vader en nee ik wist ook van niks .
Over die tandarts , waarom ga je niet naar een groepspraktijk ? Daar kan zoiets niet gebeuren omdat de anderen het overnemen , wij doen dat alleszins zo hier. Maar je moet ook de mogelijkheid hebben hé ? Veel moed mateke .
En die telefoon ! Ik kan ook niet uitstaan dat ze me lastigvallen voor zoiets. Tegewoordig hoor je daar veel van. Ik zeg meestal dat ik aan het koken ben of onder de douche sta of zoiets Wink En dat ik zeker niet telefonisch wil lastiggevallen worden .
xxx
Terug naar boven
Patty

BerichtGeplaatst: 17 Jan 2017 15:16:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is een groepspraktijk! Net daarom. Daar werken zeker 6 tandartsen. Maar die hebben allemaal hun eigen specialiteit. Er is zelfs iemand die alleen maar tanden opvult.
Terug naar boven
Gerd

BerichtGeplaatst: 17 Jan 2017 16:58:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij onze praktijk werkt iedereen zelfstandig . Meestal heeft ieder zijn eigen klanten maar soms geraak ik toch op één of ander manier bij een andere tandarts.
Ik hoop dat je nog kunt wachten tot maart ?
Terug naar boven
katleen

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2017 18:57:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Amai Patty wat een ergernissen allemaal.

Die tandarts, dat is tegenwoordig overal zo precies. Ik heb wel geluk, ik kan altijd binnen de week gaan. Het enige stomme is dat ik bang ben als hij ooit op pensioen gaat.

Wat je vader betreft dat is straf maar inderdaad heel erg. Is tegenwoordig in ieder ziekenhuis een ramp en dan komen ze altijd met het excuus dat ze onderbemand zijn maar daarom hoef je niet minder vriendelijk te zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Patty

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2017 21:17:41    Onderwerp: Reageren met citaat

En ze blijven klungelen in dat ziekenhuis!
In het weekend was de catheter (waarlangs ze de dialyse doen) beginnen lekken. Ze sturen mijn vader naar huis zonder daar iets aan te doen. Gevolg: deze nacht thuis lekte die catheter terug. Heel zijn bed, hijzelf, zijn kleding, de grond, ... alles onder het bloed. Mijn moeder had 4 vaten was! En mijn vader veel bloed kwijt.
De huisdokter is dan gekomen. Mijn vader terug naar het ziekenhuis. Nu hebben ze die catheter met draadjes vastgemaakt. Dat hadden ze wel kunnen doen voor hij naar huis kwam!
Terug naar boven
Katrien

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2017 09:59:05    Onderwerp: Reageren met citaat

pff, zou precies volgende keer toch een ander ziekenhuis kiezen.
Is het nu opgelost voor zijn vervoer naar de dyalise?
Terug naar boven
Gerd

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2017 10:05:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat is dat allemaal daar ? Over welk ziekenhuis heb je het Pattyke ?
Terug naar boven
Patty

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2017 12:25:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Sint-Trudo ziekenhuis, Gerdje.

Gisterenavond was hij terug thuis. Ze hebben die catheter met 4 draadjes vastgemaakt. Dat hadden ze wel kunnen doen voor hij naar huis kwam daar hij het in het weekend ook aan de hand heeft gehad. Nu heeft hij op een paar dagen twee keer veel bloed verloren.

Maar alles loopt vierkant. De verpleegkundige van het Wit-gele Kruis was een halve dag te laat om hem te wassen (tot daar aan toe) maar ze had ook zijn medicatie verkeerd klaargezet. Mijn moeder heeft naar daar gebeld en gezegd dat ze niet meer moeten komen. Nu komen er verpleegkundigen met een privé praktijk. Heel vriendelijke mensen. Ik ken ze.

Dinsdag gaat Anneleen samen met mijn moeder (op aanraden van de huisdokter) naar haar mutualiteit om te vragen of zij vervoer kunnen regelen vanuit de mutualiteit zelf. Nu is dat vervoer vanuit het ziekenhuis.

Mijn moeder heeft al spijt dat hij niet naar Gasthuisberg gaat. Tja, ik had het haar nochtans gezegd te doen. Het is niet omdat Tienen naar Sint-Truiden doorverwijst dat je dat moet doen.
Terug naar boven
Katrien

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2017 13:29:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Je kan toch nog veranderen van ziekenhuis?
Via ziekenfonds moet je dat vervoer normaal wel kunnen regelen denk ik.
Terug naar boven
Gerd

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2017 15:03:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij zitten hier op minstens een half uur van elk ziekenhuis en dat is Bonheiden , Lier en Herentals. Daarom is hier in Heist op den Berg een kleine afdeling voor dyalise (is geen ziekenhuis). Is dat bij jullie ook niet ergens in de buurt ? Mijn schoonvader vroeger , die kwamen ze ophalen met een taxi , ook vanuit de ziekenkas.
Als je niet tevreden bent zou ik veranderen Pattyke.
Terug naar boven
Patty

BerichtGeplaatst: 21 Jan 2017 13:49:26    Onderwerp: Reageren met citaat

St. Truiden en Leuven zijn het kortst bij.

Zucht. Dat ze hun plan trekken. Ik heb gezegd dat hij beter naar Leuven gaat.
Terug naar boven
Gerd

BerichtGeplaatst: 21 Jan 2017 16:48:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Groot gelijk , ze luisteren toch niet .
Terug naar boven
Patty

BerichtGeplaatst: 22 Jan 2017 14:52:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Pol heeft weer wat aan de hand. Een dikke week geleden is hij naar de tandarts geweest en die dag botste hij ook met zijn hoofd tegen de kofferklep.
De dag nadien hoofdpijn en een dikke wang. We dachten dat is een combinatie van diene slag tegen de koffer en misschien iets aan zijn tand.
Een dag later krijgt hij oorpijn en kan niet zonder pijnstillers.
Tot ik eergisteren zag dat hij uitslag heeft in zijn gezicht. Gisteren nog meer en en hij voelde zich grieperig.
En niet naar de dokter willen!!!!!!
Deze morgen (want ondertussen gaat meneer werken) kon hij niet meer.
Toch naar de dokter van wacht geweest. Hij heeft zona!
Ik heb er weinig medelijden mee. Ik had al drie dagen vroeger bij de dokter gestaan.
Hij heeft maar 1 dag ziekenverlof laten voorschrijven! Ik ben lastig.
Daar het in zijn gezicht is zou het niet zo besmettelijk zijn omdat je vel daar dikker is. Nog nooit gehoord.

Soit, hij had beter meer dagen thuis gebleven om goed uit te rusten.

Mijn vader is alerter. Toch iets goed.
Terug naar boven

Geplaatst: 22 Jan 2017 14:52:05    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SoulSisters Forumindex -> Praathoek SoulSisters Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6

Ga naar: