Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Gerd

|
Geplaatst: 19 Jan 2018 16:59:55 Onderwerp: |
|
|
Ik heb gisterenavond zo'n mooi boek uitgelezen "Golden boy" van Tarttelin Abigail .
De 'Golden boy' uit de titel is Max, 16, knap, slim, atletisch en populair bij de meisjes. Alleen Max zelf, zijn ouders, zijn advocaten, en zijn beste vriend kennen zijn geheim: hij is interseksueel (hermafrodiet ). Hij heeft zowel de geslachtskenmerken van een jongen als van een meisje. Als zijn beste vriend hem op een avond verkracht, komt Max terecht in een crisis. Met de hulp van een zorgzame arts, zijn ouders en een nieuwe vriendin probeert hij uit een dal te klauteren. Dat zijn vader als politicus in de kijker staat en journalisten het gezin belagen, maakt het proces er niet makkelijker op. Elk hoofdstuk wordt verteld door een ander personage:
Dit is één van de mooiste boeken die ik de laatste tijd gelezen heb , echt een aanrader . Vlot vijf sterren waard . |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 19 Jan 2018 16:59:55 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Patty

|
Geplaatst: 19 Jan 2018 20:06:43 Onderwerp: |
|
|
Als het boek uit is zal ik mijn sterren doorgeven.  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Gerd

|
Geplaatst: 20 Jan 2018 12:52:17 Onderwerp: |
|
|
Oh leuk . Ik ben nu bezig in "Donor" van Tomas Ross , goed maar niet zo goed als vorige. Maar 140 blz .
Adoptiekinderen hebben een kost- en een verkoopprijs. De kostprijs van een Zuidamerikaans kind is bijvoorbeeld ƒ25,-, soms een fles whiskey. Frank en Lucy Klein in Amstelveen betalen meer voor het kleine Colombiaanse meisje Margaretica Domenica. Hoewel ze dat eigenlijk niet kunnen, wordt de lieve som van dertigduizend gulden bij elkaar geschraapt en geleend. Wordt een kennismakingsreis naar het Colombiaanse weeshuis gemaakt worden de kosten van de reis die het meisje over een maand naar Schiphol zal maken, vooruit betaald. De vreugde wanneer het bijna zover is, slaat om in peilloos verdriet wanneer twee dagen voor haar komst het bericht van de Adoptie Centrale komt. De kleine Margaretica Domenica is overleden, ten gevolge van dysenterie. Lucy stort in, Frank is machteloos en woedend. Een week later ziet hun vriendin, de grondstewardess Lies de Wind, tot haar verbazing een klein Colombiaans meisje uit de aankomsthal op Schiphol komen, begeleid door een man en een vrouw. Een meisje dat Lies kent van de foto’s die Frank en Lucy in Colombia maakten, maar vooral door het Volendammer popje dat het kind in haar handje klemt. Vanaf dal ogenblik begint een huiveringwekkende zoektocht naar de kleine Margaretica die leidt tot de onontkoombare, afschuwelijke werkelijke reden waarom honderden kinderen naar het Westen worden gebracht onder het mom van een betere toekomst... |
|
Terug naar boven |
|
 |
Katrien

|
Geplaatst: 20 Jan 2018 13:39:19 Onderwerp: |
|
|
pff lijkt me ook geen vrolijk boek |
|
Terug naar boven |
|
 |
Gerd

|
Geplaatst: 20 Jan 2018 15:49:25 Onderwerp: |
|
|
Nee dat is zo , maar ik lees zo wel eens graag iets dat voor ons "devervanmijnbedshow" is . |
|
Terug naar boven |
|
 |
Patty

|
Geplaatst: 3 Feb 2018 20:06:57 Onderwerp: |
|
|
Golden boy was wel erg goed. En nu met Bo Van Spilbeeck zeker interessant. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Gerd

|
Geplaatst: 4 Feb 2018 19:08:44 Onderwerp: |
|
|
Ik ben blij dat je 'm leuk vond Pattyke. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Gerd

|
Geplaatst: 5 Dec 2018 16:23:57 Onderwerp: |
|
|
Ik heb net zo'n puur Vlaams boek gelezen "De Zwarte brug" van Erik Vlaminck .
Het gaat over het verdwijnen van Lillo . Echt een pareltje hoor . Met pure Vlaamse woorden zoals 'gemakpapier' , wie kent dat nog van jullie ? Niemand zeker ? Ik heb de tip voor dit boek gekregen van een Hollandse , hoe die dat kunnen lezen heeft weet ik niet . Een hartaanval noemen ze hier 'een geraaktheid' In mijn jeugd noemden ze dat wel zo , maar jullie zullen dat niet meer kennen vrees ik ? |
|
Terug naar boven |
|
 |
Patty

|
Geplaatst: 19 Dec 2018 16:57:01 Onderwerp: |
|
|
Hier zeggen ze dat ook.  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Gerd

|
Geplaatst: 19 Dec 2018 17:34:29 Onderwerp: |
|
|
Dat boek moet je eens lezen Pattyke en ook 'Verbrande brug' van dezelfde schrijver . Dan heb ik nog 'Suikerspin' en 'Miranda van frituur Miranda' gelezen van hem , supergoed. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Gerd

|
Geplaatst: 19 Jun 2019 10:51:04 Onderwerp: |
|
|
Ik ben bezig met tussendoor eens te lezen in het "Vaginaboek" van Goedele Liekens Ik moet zeggen dat ik nog veel kan bijleren
Geen boek om ineens uit te lezen maar tussendoor een paar blz lukt wel goed. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Gerd

|
|
Terug naar boven |
|
 |
Patty

|
Geplaatst: 27 Jul 2019 13:54:45 Onderwerp: |
|
|
Dat is raar, Gerdje!  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Gerd

|
Geplaatst: 3 Aug 2019 16:02:43 Onderwerp: |
|
|
Pattyke ,ik heb een leuke titel voor Pol of voor jou om te lezen . Het is een boek met allemaal hilarische brieven gericht aan huidige ministers , burgemeesters enz....
Je kunt het boek heel goed tussendoor lezen , zo af en toe een paar brieven , ze zijn enorm leuk .
Schrijver : Erik Vlaminck / Dikke Freddy in het zilver . Al zijn boeken zijn leuk  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Patty

|
Geplaatst: 6 Aug 2019 15:34:24 Onderwerp: |
|
|
genoteerd, Gerdje!  |
|
Terug naar boven |