Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Het is een feit .
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SoulSisters Forumindex -> Praathoek SoulSisters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gerd

BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2019 14:27:24    Onderwerp: Het is een feit . Reageren met citaat

Sinds vandaag ben ik af van mijn foeilelijke voornaam die mij bijna 66 jaar geleden opgedrongen is door een arrogante gemeenteambtenaar . Destijds mochten blijkbaar alleen namen gekozen worden die op den almenac stonden . Morgen heb ik mijn nieuwe rijbewijs en binnen twee weken mijn nieuwe identiteitskaart . Eindelijk heb ik de naam die mijn moeder uiteindelijk voor mij gekozen had . Ze zou tevreden zijn moest ze nog leven en mijn vader ook want die voelde zich echt schuldig omdat hij die ambtenaar zijn gang had laten gaan . En hij kreeg dan nog onder zijn voeten van ons moeder ook Laughing Laughing Maar ik moest er wel mee leven hé ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 14 Mrt 2019 14:27:24    Onderwerp:

Terug naar boven
Katrien

BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2019 16:46:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo zijn er heel veel mensen die op hun pas niet de naam hebben die hun ouders wilden geven. Zelfs in mijn geboortejaar had je nog geen volledig vrije keuze.

Is toch weer iets minder om stress van te hebben, je naam Laughing
Terug naar boven
Gerd

BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2019 16:57:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Is dat echt ? Ik had bij onze Yves en onze Jo wel de vrije keuze . Onze Jo staat als Jo opgeschreven . Ik vreesde ook al toen dat ze er een Johan of Joris zouden van maken maar dat viel supergoed mee. Laughing Onze Yves heeft nog wel de namen van peter en meter , die loopt nog rond met Ludovicus Maria Laughing . Maar onze Jo heeft maar één naam , ook omdat die zijn meter en peter toevallig hetzelfde noemden dan die van onze Yves Laughing En toen minderde dat wel met die vele namen achteraan. Ik heb mijn bijkomende namen Anna , Gustaaf ook laten vallen . Alleen Gerd nog.
Terug naar boven
Katrien

BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2019 11:48:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja heb dat eens gelezen.
Pas sinds 1987 is er volledige vrijheid (met enkele uitzonderingen) van naamkeuze. Daarvoor had je de lijst van heiligen of hun afgeleide namen (Jo kan je bv afleiden van Johannes)

https://www.elfri.be/artikel/beroep-weigering-voornaam-familierechtbank
Terug naar boven
Gerd

BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2019 14:11:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Oh ik wist niet dat het pas sinds '87 was dat je die vrijheid had. Ons mannen zijn van '73 en '76. Ik ben net mijn rijbewijs gaan halen , ik heb het al uitgebreid bewonderd Laughing
Terug naar boven
Gerd

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2019 09:56:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hebben gisteren de Citadel van Namen nog een bezocht . Het was koud en nat toen we aankwamen maar na een tien minuutjes in de auto zitten begon het op te klaren en hebben we geen regen meer gezien . Ik ga daar meestal naartoe voor die Parfumier die daar een winkel heeft en koop daar meestal een parfum . Je moet er zo weinig van gebruiken dat je er wel een jaar mee toe komt . Ik ben helemaal van boven naar onder gewandeld en weer naar boven . Het was straffe kost hoor , maar het uitzicht is er zo mooi onderweg . Jammer dat het zonneke niet scheen want dan is het nog mooier .
Terug naar boven
Gerd

BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2019 16:55:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb net mijn envelop met code gehad , morgen kan ik mijn nieuw identiteitskaart halen (als ik het haal) want ik moet eerst met John even naar het ziekenhuis in Bonheiden en dan naar de tandarts om 11.00u en het gemeentehuis is maar open tot 12.00u Rolling Eyes Lange zin was dat hé ? Laughing
Terug naar boven
Katrien

BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2019 14:38:48    Onderwerp: Reageren met citaat

waarvoor moet John naar het ziekenhuis?
Heb je het op tijd gehaald?
Terug naar boven
katleen

BerichtGeplaatst: 9 Jun 2019 18:29:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Dirk en ik zijn nieuwe tandjes gaan bestellen Very Happy

Dirk heeft een gebitje van een paar tanden en dat is versleten, en ik loop al jaren met zes kiezen te weinig dus ga ik daar ook maar eens iets aan doen want nu knabbel ik op mijn kaken en dat is ni zo goed op termijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Katrien

BerichtGeplaatst: 9 Jun 2019 18:53:54    Onderwerp: Reageren met citaat

gouden? Laughing
Terug naar boven
Gerd

BerichtGeplaatst: 9 Jun 2019 21:58:12    Onderwerp: Reageren met citaat

John is ook bezig met onderaan implantaten , maar ik wacht nog op telefoon van de tandarts . Ik denk dat die John vergeten is Wink Prijskaartje voor zijn tanden is hoog . Maar tanden onderaan kun je niet inhouden zonder implantaten hoor , ik heb er ervaring mee. Het zullen vier implantaten worden , per stuk 900€ dacht ik en dan de tanden nog opbouwen . Erg dat dat zo duur is hé ? Crying or Very sad
Dan worden zijn tanden bovenaan verlengd , die zijn nu te kort omdat die onderste te lang zijn. Ingewikkelde situatie .

Katleen succes met jullie tanden .
Terug naar boven
Katrien

BerichtGeplaatst: 10 Jun 2019 18:27:04    Onderwerp: Reageren met citaat

pff ook niks om naar uit te kijken.
Terug naar boven
katleen

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2019 20:21:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja onder laat ik niks doen en implantaten kan ik niet betalen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Gerd

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2019 09:59:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat moet je anders doen ? Zonder tanden lopen ? Rolling Eyes John moet nog werken en kan ook niet spelen met tanden die uitvallen . Ik heb liever dat hij het nu laat doen ipv als we op pensioen zijn want dan gaan de inkomsten serieus dalen denk ik Wink Ik durf het bijna niet zeggen maar die praten van +- 10.000 € , zijn dat geen schandalen ? Van onze inplantaten samen kun je in Spanje een appartement kopen ? Allez toch een studio . Hopelijk leven we nog lang want mijn zus had de hare ook nog niet zo lang toen ze ziek werd Crying or Very sad
Terug naar boven
Patty

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2019 15:18:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is inderdaad heel duur. Ik heb links en rechts, onderaan en bovenaan geen kiezen meer. Bij het eten heb ik geen last maar ik kan bepaalde opeenvolgende klanken, wanneer ik snel praat, niet uitspreken. Heel vervelend!
Terug naar boven

Geplaatst: 15 Jun 2019 15:18:55    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SoulSisters Forumindex -> Praathoek SoulSisters Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: