Auteur |
Bericht |
Kuifje
Scherpschutter
|
Geplaatst:
15 Mei 2008 15:57:36 |
|
Schutters,
Voor diegene die het nog niet weten.
VihtaVuori is overgenomen door Vectan, deze heeft (tijdelijk) de productie van VihtaVuoiri stilgelegd in de hoop dat de klanten vanzelf overstappen naar Vectan.
In overleg met Wapenhandel Kuiper wordt er een oplossing gezocht voor een vervanging van VV N140. (verbrandingseigenschappen).
Mocht ik nieuws van hem ontvangen zal ik jullie op de hoogte houden.
Groet. |
|
|
|
|
|
Geplaatst:
15 Mei 2008 15:57:36 |
|
|
|
|
Jitse
Schutter
|
Geplaatst:
15 Mei 2008 16:01:29 |
|
Mooi dat we dat dan nu weten, ik heb gelukkig weer een beetje voorraad thuis staan, hmmm raak ik wel weer opzoek naar nieuwe herlaadtabellen en uitzoeken wat het beste kruit voor mijn wapens zijn.
Er zullen vast wel ergens omrekentabellen zijn te vinden?
Jitse |
|
|
|
|
Kuifje
Scherpschutter
|
Geplaatst:
16 Jun 2008 15:20:39 |
|
Uit betrouwbare bron vernomen.
Laatste nieuws over VitaVuori kruit is dat het naar de USA gaat die het allemaal verwerkt voor hun munitie die nodig voor die nutteloze oorlog in Irak.
Vandaar dat de kraan naar Europa lichtelijk is dichtgedraaid.
Tot zover.
Groet |
|
|
|
|
goose
Scherpschutter
|
Geplaatst:
17 Jun 2008 12:02:01 |
|
Kuifje schreef: |
Uit betrouwbare bron vernomen. |
Ja en ze schijnen de Steyer SSG68 en 69 sniperrifles te vervangen door Springfield Trapdoors in het caliber 45-70Gov. Vandaar dat het zwartkruit ook slecht te verkrijgen is
Goose |
_________________ S.N.A.F.U. |
|
|
|
Kuifje
Scherpschutter
|
Geplaatst:
18 Jun 2008 15:34:21 |
|
goose schreef: |
Uit betrouwbare bron vernomen. |
Ja en ze schijnen de Steyer SSG68 en 69 sniperrifles te vervangen door Springfield Trapdoors in het caliber 45-70Gov. Vandaar dat het zwartkruit ook slecht te verkrijgen is
Goose |
Gelukkig kan je nog bijenwas bij Oosterhof kopen voordat daar ook weer een ban op gezet word.
|
|
|
|
|
Kuifje
Scherpschutter
|
Geplaatst:
18 Jun 2008 20:10:16 |
|
Trouwens Gansman,
Wat denk je van schapenwolvet, ruim vooraadig, je hoeft niet te bestellen,
ruikt lekker, is goed voor de huid dus milieuvriendelijk en daardoor onschadelijk voor de veiligheidsvloer.
Insmeren en later uitvrijven,
wedden dat die vloer gaat glimmen!
'T is maar een idee.
Groet. |
|
|
|
|
goose
Scherpschutter
|
Geplaatst:
19 Jun 2008 10:04:26 |
|
Trouwens Gansman,
Wat denk je van schapenwolvet, ruim vooraadig, je hoeft niet te bestellen,
ruikt lekker, is goed voor de huid dus milieuvriendelijk en daardoor onschadelijk voor de veiligheidsvloer.
Insmeren en later uitvrijven,
wedden dat die vloer gaat glimmen!
'T is maar een idee.
Groet. |
Is een prima idee alleen waar??? mischien de wolfabriek eens kijken daar. Moet zeggen dat een mix van bijenwas en frituurvet ook aardig voelt. Weet nog niet hoe dat uit de loop komt. Misschien wel goed voor de promotie van de vette hap uit de kantine kombuis Komt De Kuif misschien ook wat aan. |
|
|
|
goose
Scherpschutter
|
Geplaatst:
19 Jun 2008 10:07:13 |
|
DEVIL? schreef: |
je kan ook naar slager dros gaan en een pond REUZEL kopen ....
lekker vettig en over de stank geen zorgen ... die Pyrodex stinkt toch naar rotte eiren !!!!! |
Neeeeee devil, het is geen pyrodex, gewoon zwartkruit, en het stinkt ook niet, een echte mannenlucht geen hutspot maar zwavel, geweeeeldiggg.
Vanavond weer eens kijken of het nu betergaat met de smering.
Zie je op de baan.
Goose |
|
|
|
goose
Scherpschutter
|
Geplaatst:
19 Jun 2008 11:58:34 |
|
DEVIL? schreef: |
ik ben wel op de baan vanavond maar ik ga niet schieten... ik heb geen bipod meer.... de kleine wou die graag op zn luchtbuks een harrys hebben.
ik kon geen nee zeggen.... ff kijken als papa een met zwivel kan kopen bij ome wimpie ... hehehehehe
tot vanavond |
Zandzak eronder en alleen in de schouder, heb ik zondag ook eens geprobeerd. Echt anders schieten maar wel leuk. Stukken moeilijker. Een sniper heeft ook niet altijd zijn zandzak en Bi-Pod mee het veld in, toch???
Anders leen je die van mij maar even. Een voorsteun met swivel wordt als instabiel ervaren volgens diverse mensen. Mij is hij toendertijd afgeraden door een paar mensen.
Suc6 zaterdag
Goose |
|
|
|
Jitse
Schutter
|
Geplaatst:
19 Jun 2008 18:46:25 |
|
Hoi Duiveltje, gebruik je de steun van mij toch even, staat in de kluis, oppassen met oppakken ( onderaan vastpakken) anders dondert er 15 kg gewicht op je tenen.
Je moet alleen de vrije ruimte waar je wapen in ligt even opvullen met bijvoorbeeld rubber zodat je het wapen kan klemmen.
Gr Jitse |
|
|
|
|
goose
Scherpschutter
|
Geplaatst:
20 Jun 2008 00:28:04 |
|
Hoi Jitse
Hij was er met mijn maatje Valentino, had zo,n haast om weg te komen dat hij geen tijd had om met de trapdoor te schieten.
Veel plezier daar op de Noordzee en we zie je over een 1,5 week weer terug.
Goeie wacht en tot later.
Goose |
|
|
|
Kuifje
Scherpschutter
|
Geplaatst:
20 Jun 2008 21:42:31 |
|
Hoi Jitse,
Mocht je tijd over hebben daar, vang ff wat nieuwe haring voor ons, kunnen we het vet aan Gansman geven om z'n donderbuks te smeren.
Oh ja bestel ook wat mistlampen want als de Gans geschoten heeft heb je geen zicht meer op de baan.
Werk ze.
|
|
|
|
|
Jitse
Schutter
|
Geplaatst:
21 Jun 2008 02:19:14 |
|
Of we schakelen over op nachtzicht apparatuur
We kunnen achter Gansmans ook een ouwe vliegtuigmotor met propeler neerzetten. Die zorgt er ook wel voor dat we geen last meer van die dikke mist hebben.
Of kan hij niet een afzuigsysteem wat ze bij laswerkzaamheden gebruiken boven zijn loop zetten dan hebben we ook geen MIST meer.
Oke nu stop ik weer, we pesten Gansmans teveel volgens mij. |
|
|
|
|
Kuifje
Scherpschutter
|
Geplaatst:
21 Jun 2008 19:54:21 |
|
Nee hoor daar groeit hij alleen maar van.
Alle gekken op een stokkie het is toch ook gewoon erg mooi schieten met zwart-kruit.
Heeft z'n charmes, nostalgie en met Gansman erbij ook nog een gigantische dossis humor.
Toch?
Groet. |
|
|
|
|
goose
Scherpschutter
|
Geplaatst:
21 Jun 2008 22:03:46 |
|
Jitse schreef: |
Of we schakelen over op nachtzicht apparatuur
We kunnen achter Gansmans ook een ouwe vliegtuigmotor met propeler neerzetten. Die zorgt er ook wel voor dat we geen last meer van die dikke mist hebben.
Of kan hij niet een afzuigsysteem wat ze bij laswerkzaamheden gebruiken boven zijn loop zetten dan hebben we ook geen MIST meer.
Oke nu stop ik weer, we pesten Gansmans teveel volgens mij. |
Nee hoor Jitse, je kunt me nooit teveel pesten. Ik bedoel als het te gek wordt dan zorg ik gewoon dat jij geen moer meer ziet tijdens het verschieten van je dure munitie en je dus dol de deur uitloopt.
Heb ik het nog niet over het feit dat tijdens het draaien van jouw vliegtuigmotor dat slappe gelul van jou niet meer te horen is! (misschien een voordeel )
Nee we laten het maar zo, ik vind het in ieder geval, altijd heel gezellig, ik heb vandaag weer een vervolg op de trapdoor gevonden dus mijne Heren maak je borst maar nat.
Goose is onder weg Hahahahahaha de wraak zal zoet zijn |
|
|
|
|
Geplaatst:
21 Jun 2008 22:03:46 |
|
|
|
|