| Auteur |
gunzer Dichtsmurf
14 Dec 2008 12:29:02
|
|
| Bericht |
|
|
Nu maar hopen dat ze in die dopingcontrole geen DNA stalen van Bas zen haar hebben genomen,
er zouden wel eens sporen coke en xtc in kunnen zitten van 15j geleden!  _________________ Heren 2 is alive, Kastel is dead!
|
|
|
      |
| Auteur |
14 Dec 2008 12:29:02
|
|
|
|
  |
| Auteur |
Bas Azra?l

Geregistreerd op: 03 Apr 2008 Berichten: 438 Woonplaats: Turnhout 14 Dec 2008 13:27:16
|
|
| Bericht |
|
|
| gunzer schreef: | Nu maar hopen dat ze in die dopingcontrole geen DNA stalen van Bas zen haar hebben genomen,
er zouden wel eens sporen coke en xtc in kunnen zitten van 15j geleden!  |
Zo ver moet ge daar ni voor terug gaan
Mopjeuh mopjeuh _________________ Vindt de subtiele verandering in de titel van dit topic.
|
|
|
       |
| Auteur |
stijnverbeeck Dichtsmurf
14 Dec 2008 13:45:14
|
|
| Bericht |
|
|
als ze doping vinden in het DNA zou ik toch even langs gaan bij de mama of papa van Bas. Dan zijn zij de schuldigen. _________________ Stijn
|
|
|
     |
| Auteur |
gunzer Dichtsmurf
14 Dec 2008 15:19:38
|
|
| Bericht |
|
|
Bij Tom Boonen lukte het toch met de DNA stalen...
Bron HLN : In juni raakte bekend dat de renner op 26 mei, bij een controle buiten competitie, positief testte op het gebruik van coca?ne. Boonen ontkende, maar een dna-test op zijn haren wees uit dat hij in die periode een regelmatig gebruiker was. Onderzoek maakte duidelijk dat hij ook xtc gebruikte. _________________ Heren 2 is alive, Kastel is dead!
|
|
|
      |
| Auteur |
stijnverbeeck Dichtsmurf
14 Dec 2008 18:39:55
|
|
| Bericht |
|
|
Je kan gelijk hebben Willem, maar toch blijf ik wat kritisch. Het zou een vraag voor de ploegdokter van Heren1 kunnen zijn.
Maar voor zover ik weet wordt de dna-test gebruikt om te bewijzen dat de stalen horen bij de onderzochte persoon. Ik geloof niet dat coke en Xtc sporen achterlaat in het dna zelf.
En wat ik al zeker niet geloof is de juistheid van kranten ivm met wetenschappelijke termen;
Ik heb wel geen bewijs om mijn theorie te staven.
Wie kan dat wel geven?
Toch nog iets gevonden in volgend artikel:
http://www.destentor.nl/sport/algemeen/article1060081.ece
Dus als papa of mama Bas hevige drugsgebruikende hippies waren zou er mss wel wat psychedelische afwijkingen in zijn dna kunnen zitten.
Aan jullie om een oordeel te vellen! _________________ Stijn
|
|
|
     |
| Auteur |
jefen Oppersmurf

14 Dec 2008 19:48:04
|
|
| Bericht |
|
|
Pertinente onzin van zowel gunzer als de journalisten van Het Laatste Nieuws. Als bewijs wordt in onderstaande link haarfijn (haha) uitgelegd hoe de haartest in elkaar zit. Hierbij wordt geen DNA ge?xtraheerd uit de haarcellen, maar wordt met enkele extractieprocedures en chromatografische methoden de hoeveelheid coca?ne in het haar opgespoord (zoals dit ook in bloed en urine kan zitten, maar in het haar blijft het langer zitten zodat ze tommekes avontuurtje maanden later nog konden nagaan).
http://www.druglibrary.org/schaffer/cocaine/cokehair.htm
En Stijn Verbeeck heeft het voor de rest bij het rechte eind.
Voor bijlessen genetica en DNA ben je altijd welkom gunzer . 50 ? per uur.
PS proficiat met de overwinning  _________________ Een huppeltje is niet hetzelfde als een sprongopslag
|
|
|
     |
| Auteur |
piewie Vieze Oppersmurf

14 Dec 2008 19:59:14
|
|
| Bericht |
|
|
niet erg ze gunzer, we kunnen niet allemaal bio-ingenieur zijn... _________________ BANZAI!!!
|
|
|
     |
| Auteur |
triestige plant Smurffatje
14 Dec 2008 20:09:44
|
|
| Bericht |
|
|
heeft onzen Bas vannacht goed geslapen?
en proficiat aan H3,
en de kampioenen H2
|
|
|
     |
| Auteur |
stijnverbeeck Dichtsmurf
14 Dec 2008 20:16:56
|
|
| Bericht |
|
|
Nog een vraagje dan voor onze dopingexpert J?fen.
Kan je ook exact bepalen hoelang geleden de coca?ne genomen is?
De hoeveelheid kan je blijkbaar meten volgens het artikel, hoewel ik er meer dan de helft niet van versta  _________________ Stijn
|
|
|
     |
| Auteur |
triestige plant Smurffatje
14 Dec 2008 20:27:39
|
|
| Bericht |
|
|
men neme een haar en de afstand van de coceplaats tot de haarwortel bepaalt de tijd van inname aangezien een haar 1 cm per maand groeit.
bv het haar is 30 cm lang en men vindt sporen aan het topje van zijn haar is zijn gebruik 30 maanden geleden. telkens bij gebruik laat dus spoor na in het haar.
vraag: aangezien men coce in het haar kan terugvinden, zijn alle kletskoppen snuivers?
|
|
|
     |
| Auteur |
stijnverbeeck Dichtsmurf
14 Dec 2008 20:31:52
|
|
| Bericht |
|
|
en wat met schaamhaar, kan je daar dan geen sporen in terugvinden?
En wie zijn dan de verdachten? _________________ Stijn
|
|
|
     |
| Auteur |
piewie Vieze Oppersmurf

14 Dec 2008 22:57:42
|
|
| Bericht |
|
|
| stijnverbeeck schreef: | en wat met schaamhaar, kan je daar dan geen sporen in terugvinden?
En wie zijn dan de verdachten? |
dit maakt alle antwerpse ploegen wel h??l verdacht  _________________ BANZAI!!!
|
|
|
     |
| Auteur |
vinkxw Dichtsmurf
 Geregistreerd op: 03 Apr 2008 Berichten: 149 Woonplaats: Vosselaar 15 Dec 2008 00:06:10
|
|
| Bericht |
|
|
| piewie schreef: | | stijnverbeeck schreef: | en wat met schaamhaar, kan je daar dan geen sporen in terugvinden?
En wie zijn dan de verdachten? |
dit maakt alle antwerpse ploegen wel h??l verdacht  |
En Tim Verheyen?  _________________ Let the beast go!!!!
|
|
|
     |
| Auteur |
gunzer Dichtsmurf
15 Dec 2008 19:08:52
|
|
| Bericht |
|
|
| J?fen schreef: | Pertinente onzin van zowel gunzer als de journalisten van Het Laatste Nieuws. Als bewijs wordt in onderstaande link haarfijn (haha) uitgelegd hoe de haartest in elkaar zit. Hierbij wordt geen DNA ge?xtraheerd uit de haarcellen, maar wordt met enkele extractieprocedures en chromatografische methoden de hoeveelheid coca?ne in het haar opgespoord (zoals dit ook in bloed en urine kan zitten, maar in het haar blijft het langer zitten zodat ze tommekes avontuurtje maanden later nog konden nagaan).
http://www.druglibrary.org/schaffer/cocaine/cokehair.htm
En Stijn Verbeeck heeft het voor de rest bij het rechte eind.
Voor bijlessen genetica en DNA ben je altijd welkom gunzer . 50 ? per uur.
PS proficiat met de overwinning  |
Voor eventuele lessen tof en interessant te blijven kan je ook altijd bij mij terecht hoor j?fen! Ik heb namelijk alleen de eerste twee en de laatste 3 regeltjes gelezen... Daartussen leek het saai te gaan worden!  _________________ Heren 2 is alive, Kastel is dead!
|
|
|
      |
| Auteur |
gunzer Dichtsmurf
15 Dec 2008 19:09:47
|
|
| Bericht |
|
|
| piewie schreef: | | niet erg ze gunzer, we kunnen niet allemaal bio-ingenieur zijn... |
Iedere zijn intresses he Piewie!  _________________ Heren 2 is alive, Kastel is dead!
|
|
|
      |
| Auteur |
15 Dec 2008 19:09:47
|
|
|
|
  |