Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Wibootje
|
Geplaatst: 11 Mrt 2023 11:24:09 Onderwerp: |
|
|
Goeiemorgen dames .. op deze zonnige zaterdag. Heb alleen de laatste paar berichten terug gelezen, maar als antwoord op Loes en Marlie .. de keuken is sinds gisterenmiddag laat idd af, maar het was één grote chaos en er zat - zoals we wel gewend waren bij grote klussen in huis - natuurlijk het een en ander tegen
Het stuccen liep een halve dag uit vorige week .. daardoor van donderdagavond t/m afgelopen woensdagochtend grote delen van de dag met de herrie van de luchtontvochtiger gezeten .. plus uiteraard 24/7 stof moeten happen en ons moeten behelpen, maar dat weet je en dat hoort er bij.
Woensdagochtend kwam de keukenmonteur en die ging als een speer. Werkte alleen en dat doet hij ook het liefst .. anders sta je elkaar maar in de weg (zei hij). Hij werkte super precies en dacht goed mee met onze wensen en kwam soms zelfs met voorstellen om dingen af te werken, dus niks anders dan lof voor hem.
Helaas ging het op het allerlaatst tóch nog ff mis. De monteur was gisterenmiddag al aan het opruimen (verpakkingen + vloerbescherming), toen de electricien eindelijk rond half 3 aan kwam. Die moest de stopkontakten afwerken en de inductieplaat, vaatwasser, kraan en boiler aansluiten. De keukenmonteur was nét weg toen de electricien riep dat hij een stopkontakt miste.
Huh?? Die had hij toch zelf vorige week allemaal aangelegd? Dus onze foto's erbij gepakt en gelukkig ontdekte hub dat het kontakt er wél zat, maar dat de keukenmonteur vergeten was een gat te maken in het achterwandje van het kastje.
Geen probleem .. ook al is het vrijdagmiddag laat en had hij een hele drukke werkweek achter de rug .. tóch maakte de electricien op basis van onze foto een gaatje en kon de boiler aansluiten.
Rond half 5 vertrok hij en keken we elkaar verwilderd aan, haha. Keuken af, maar wát een zooi nog. Ondanks dat ze alle afval enz. hadden meegenomen ligt er overal natuurlijk nog zat gruis en mini stukjes piepschuim enz. Dus we hebben ieder een stofzuiger gepakt en zo goed het ging de hele begane grond gezogen.
Toen op ons tandvlees door de sneeuw ff naar de supermarkt en daarna ingestort. Uiteraard genietend om ons heen gekeken steeds, maar tóch .. het is allemaal nét ff anders dan de oude keuken en de kastjes hangen wat hoger, dus we moeten alles anders indelen.
Eerst maar onze serie gekeken en toen tóch om half 10 nog de bestekla gaan inrichten, haha. Het begon met 1 mes, maar ineens hadden we nog wat fut. Maar toen tóch maar gestopt, want ALLES is stoffig .. ook al hadden we het afgedekt met theedoeken of oude dekbedovertrekken (in de bijkeuken).
Vannacht bewusteloos gelegen en vanmorgen maar weer gaan brainstormen hoe we het gaan doen. Want doordat de kastjes hoger hangen kan ik maar bij 1 plankje. Dat snappen we niet, want de kastjes zijn net zo hoog als de oude en in de showroom is dat natuurlijk niet iets waarover de verkoper en wijzelf hebben nagedacht. Je kiest iets uit en pas als het daadwerkelijk geplaatst wordt ontdek je hoe of wat.
Maar overal is een oplossing voor .. ik koop gewoon nog een extra opstapje .. was ik tóch al gewend voor de hogere klusjes. En hub is lang, dus die was óók al gewend om de bovenste planken te gebruiken en/of dingen te pakken voor me.
En verder nemen we de tijd. Alles anders indelen en dan kijken of dat praktisch is. Koken op inductie heb ik nog nooit gedaan, maar een rondje googlen leerde dat die plaat best krasgevoelig is .. dus we gaan eerst op zoek naar pannenbeschermers en o ja .. ook nog pannen natuurlijk
Kortom .. we zijn dolblij met het resultaat, maar ook kapotmoe. Hub ziet eruit als een lopende dweil en ikzelf niet veel beter. Vanmorgen ff doorgesproken hoe we het gaan aanpakken. Afgesproken beetje bij beetje de spulletjes terug te zetten, maar éérst moet alles worden afgewassen .. ook de voorraad die in de bijkeuken stond. Dus we nemen de tijd!
Nou, ik brei er een eind aan .. zit nog in mijn huiskloffie en wil ff een ommetje maken. Daarna ploffen we voor de buis en gaan genieten van 2 hopelijk mooie rugby wedstrijden.
Wens iedereen een fijn weekend!
Laatst aangepast door Wibootje op 18 Mrt 2023 20:25:12; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 11 Mrt 2023 11:24:09 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
El58 Gast
|
Geplaatst: 11 Mrt 2023 11:37:11 Onderwerp: |
|
|
Wibo wat heb je een mooie keuken .
Moest even lachen van het verstopte contact .
Dat je moe ben is te snappen .
Een opstapje met 2 tredes die zullen fijn zijn en bovenin iets zetten wat je bijna niet gebruikt .
Geniet vanmiddag met rugby kijken .
Ik ben klaar Bob ook bijna . |
|
Terug naar boven |
|
|
Loes
|
Geplaatst: 11 Mrt 2023 13:26:39 Onderwerp: |
|
|
Wibo......wat een prachtige keuken, daar zullen jullie wel plezier van hebben.
Heb je geen leggertjes in de kastjes zodat jezelf de planken aan kan passen.
Dat zijn die gaatjes met die bolletjes.
Wubbo even iets anders
In mijn vorige topic noemde iedereen haar/zijn partner HUB, dat vonden
we niet zo leuk.
Toen hebben we allemaal een naam verzonnen, zou leuk zijn als
jij dat ook zou doen.
Mijn hub heet nu hemel _________________ Achter de wolken schijnt de zon |
|
Terug naar boven |
|
|
El58 Gast
|
Geplaatst: 11 Mrt 2023 14:18:26 Onderwerp: |
|
|
Loes Hemel is een mooie naam ervoor .
Wij hebben andere brokken gehaald want smolke senior begon ze potaarde te eten uit een plant.
Nu gaan we sam field geven 3 weken kijken of dat beter is .
Ik hoop ook minder poeken .
Fijne dag allemaal |
|
Terug naar boven |
|
|
Loes
|
Geplaatst: 11 Mrt 2023 15:39:40 Onderwerp: |
|
|
El, dat wist je toch.
Jij hebt de jouwe de naam bob gegeven. _________________ Achter de wolken schijnt de zon |
|
Terug naar boven |
|
|
El58 Gast
|
Geplaatst: 11 Mrt 2023 15:43:44 Onderwerp: |
|
|
Klopt Loes misschien een keer kijken hoe ik hem opnieuw ga noemen .
De zon schijnt heerlijk binnen . |
|
Terug naar boven |
|
|
El58 Gast
|
Geplaatst: 11 Mrt 2023 15:56:14 Onderwerp: |
|
|
Ik noem Bob voortaan Donder
Vanavond kijken we de laatste wie is de mol .
We eten zuurvlees met rijst en roerbakgroenten.
Fijne avond
Laatst aangepast door El58 op 11 Mrt 2023 16:26:31; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Anky
|
Geplaatst: 11 Mrt 2023 15:58:29 Onderwerp: |
|
|
De mijne noem ik Bliksem, die van Briesje was Storm, van Loes Hemel zoals ze al zei en we stelden El voor die van haar Donder te noemen.. maar dat vond ze niet leuk.
Mogelijkheden genoeg hoor!
Wibootje, je hebt een prachtige keuken en het stof zal op een gegeven moment wel weggewaaid zijn. _________________ Altijd blijven lachen |
|
Terug naar boven |
|
|
El58 Gast
|
Geplaatst: 11 Mrt 2023 16:24:10 Onderwerp: |
|
|
Anky prima wordt Donder past mooi bij de rest |
|
Terug naar boven |
|
|
Anky
|
Geplaatst: 11 Mrt 2023 16:59:35 Onderwerp: |
|
|
Top El!!
Zo hebben we een mooi team! _________________ Altijd blijven lachen |
|
Terug naar boven |
|
|
Conny48
|
Geplaatst: 11 Mrt 2023 19:20:54 Onderwerp: |
|
|
Hoi meisjes,
Ik kom jullie even een mooie avond wensen.
Morgen weer babbelen.
_________________ Nemen vult de hand,geven vult het hart. |
|
Terug naar boven |
|
|
El58 Gast
|
Geplaatst: 12 Mrt 2023 07:37:20 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen.
Het miezerde een beetje buiten maar geen vorst .
Vandaag rustig dagje en vanmiddag na de jarige A die 93 wordt .
Donder hoorde ik dat hij volgende week 2 dagen naar een beurs was ,dat si lang geleden .
nu koffie |
|
Terug naar boven |
|
|
Annie464646
|
Geplaatst: 12 Mrt 2023 09:51:29 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Goh Wibootje wat een prachtige keuken heb jij zeg, echt een droomkeuken, veel plezier er mee, ik gun je dat van harte! Wim kijk ook naar Rugby.
Loes ik jou een keer gevraagd of een plant die jij gekocht heb bij Karwei, heb mij dat doorgegeven hoe die plant heet, maar ik ben het kwijt, kan je mij n=dat nog een keer doorgeven?
Wat een leuk plaatje Conny van die hondjes, jij heb nooit honden gehad hè, wel katten, ik heb 2 houden gehad en 1 kat, mijn hondje stond er ook bij een beagle.
El, gefeliciteerd met je schoonmoeder, 93 puf wel oud hè
Ik zou gisteren middag nog terug komen hier dat is niet gebeurd, mijn nichtje met haar zoon kwamen langs en zijn nogal laat weggegaan, toen had ik geen puf meer om hier te komen.
Vanmiddag even naar Utrecht naar de begraafplaats een bloemetje brengen want mijn broer had vandaag 81 jaar geworden.
Nu even aan de koffie
|
|
Terug naar boven |
|
|
Anky
|
Geplaatst: 12 Mrt 2023 10:01:44 Onderwerp: |
|
|
Morgen meisjes!
Het is hier ook miezerig, maar we gaan toch dansen vanmiddag.
Dan maakt het voor ons niet uit als het regent.
Ik ben wel blij dat er geen sneeuw meer valt.
Bliksem houdt meer van voetbal, maar wat er vanmiddag gespeeld wordt neemt hij op.
Dan kijkt hij vanavond als ik spelletjes zit te doen..
El, gefeliciteerd met je schoonmoeder.
Is een hele leeftijd, jammer dat ze er zelf niet veel besef meer van heeft.
Of weet ze nog wel dat ze jarig is?
Fijne dag meisjes, ik ga aan de koffie. _________________ Altijd blijven lachen |
|
Terug naar boven |
|
|
Anky
|
Geplaatst: 12 Mrt 2023 10:14:23 Onderwerp: |
|
|
_________________ Altijd blijven lachen |
|
Terug naar boven |