Inner peace

FAQ  •  Zoeken  • Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

het vinden van liefde Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.
Auteur Bericht
inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2009 05:38:32 Reageren met citaatTerug naar boven

De wereld als geheel is de ware betekenis van het woord liefde vergeten. Liefde is zo misbruikt en gekruisigd door de mens dat maar heel weinig mensen meer weten wat ware liefde is. Juist zoals er in elk deeltje van de olijf olie zit, zo doordringt liefde elk deeltje van de schepping. Maar een juiste definitie geven van liefde is moeilijk, omwille van dezelfde reden dat het moeilijk is om met woorden de smaak en geur van een sinaasappel te beschrijven. Je moet de vrucht proeven om zijn aroma te kennen. Zo is het ook met liefde.

In algemene zin is liefde de goddelijke aantrekkingskracht in de schepping die verzoent, verenigt, samen bindt. diegenen die in overeenstemming leven met de aantrekkende kracht van liefde verwerven harmonie met de natuur en met hun medeschepselen, en worden aangetrokken tot een zalige hereniging met God.

"alledaagse liefde is zelfzuchtig, duister geworteld in verlangens en genoegens," (zei Sri Yukteswar). "Goddelijke liefde is zonder voorwaarden, zonder grenzen, onveranderlijk. De bewegingen van het menselijk hart zijn voor altijd stil gevallen door de doorborende aanraking van ware liefde."

Veel mensen zeggen de ene dag "Ik hou van jou" en de volgende dag wijzen ze je af. Dat is geen liefde. Iemand wiens hart gevuld is met Goddelijke liefde kan niet opzettelijk iemand kwetsen. Wanneer je zonder voorbehoud van God houdt, dan vult Hij je hart met Zijn onvoorwaardelijke liefde voor allen. Deze liefde die geen menselijke tong kan beschrijven.. De gewone mens is niet in staat om anderen op deze wijze lief te hebben. Op zichzelf gericht in het bewustzijn van "ik, mij en mijn," heeft hij nog niet ontdekt dat de alomtegenwoordige God verblijf houdt in hem en in alle andere wezens.

Voor mij is er geen verschil tussen de ene persoon en de andere. Ik neem allen waar als zielsweerspiegelingen van de ene God. Ik kan over niemand denken als over een vreemdeling, omdat ik weet dat we allen deel zijn van de Ene Geest. Wanneer je de ware betekenis van religie ervaart - God kennen - dan zal je ervan bewust worden dat Hij je Zelf is, en dat Hij gelijkelijk en onpartijdig bestaat in alle wezens. Dan zal het jou mogelijk zijn om van anderen te houden zoals van je Zelf.

Paramahansa Yogananda
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen

Geplaatst: 11 Jun 2009 05:38:32 Terug naar boven

inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 17 Sep 2009 19:35:34 Reageren met citaatTerug naar boven

Liefde en innerlijke vrede.

De makkelijkste manier om dicht bij God te komen, is door liefde. Ware liefde die alles wat aards is te boven gaat. Er is niets hogers, Ware liefde is God.

Om vooruit te komen moet je geest van vrede vervuld zijn.

Wanneer je ziet hoe de Goddelijke liefde overal en altijd aanwezig is, kun je eenvoudig van alle wezens houden.

het hart zal een bron van liefde worden en je zal ieder wezen als het Goddelijke zien.

Niet meer reageren op wat er rondom je gebeurt.
Wees geconcentreerd in je ZELF. NIETS zou je mogen storen.

Zeg; maak je niet druk, en doe het rustig aan, zet een kopje thee en ontspan je.

Goddelijkheid bevindt zich binnen in je. Vergeet niet dat dezelfde vonk van Goddelijkheid ook in andere wezens aanwezig is. Door hen dienstbaar te zijn ben je dienstbaar aan God.

je beseft niet dat het geluk binnen in jezelf ligt.

Maak je geen zorgen- wees gelukkig.
Laat moeilijke dingen los.

Heb elkander gewoon Lief

Inanna
inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 27 Sep 2009 10:15:30 Reageren met citaatTerug naar boven

De taal van liefde is voor vele een nog onbevattelijke krachtige energie die ten alle tijden, onder alle omstandigheden stand houdt.

In het woord liefde is het licht tot leven gekomen en vermenigvuldig zich in liefde.

Ik weet wat ik weet. Ik weet dat ik niet alles weet. Dat wist ik hiervoor niet.

Als men dat weten heeft ontvangen vraag mem niets meer voor zichzelf alleen, maar in alles voor iedereen.

Alles is je immer in dit weten al gegeven door dankzegging

Zelfkennis wil zeggen dat men zijn woorden weegt naar daadkracht.

Het ware bewuste woord werkt verlichtend en bevrijdend.

Het ongecontroleerd uitspreken komt uit een chaotisch bestand voort.

In woede uitbarsten wil zeggen dat men de woordvoeder, de vertegenwoordiger voor woede is.

Strijdlustige taal wordt geuit uit haat en onbegrip en is vernietigend naar alles wat het leven inhoudt geeft.

Bewustwording wil zeggen dat de gedachte gecontroleerd en beheerst worden uitgesproken ten gunste van de medemens, en al het leven: dat is nu gewoon vanzelfsprekend.

Het is raadzaam om minderwaardige gedachte te beheersen als men het inzicht verworven heeft waartoe ze instaat zijn.

Het zichtbaar worden van dit duistere gebeuren werkt zo ontwapenend dat het krachteloos wordt en ineen stort.

Het ineenstorten van deze oude machtstructuren geschiedt door invloed van het licht dat zuiverend werkt in alles dat bezoedeld en besmeurd is.

Een nieuw begin, een nieuwe hemel en aarde. een nieuw leven door wedergeboorte in een ander licht en levensbeschouwing.

Het is even zoeken, maar dan heeft men niet veel meer nodig, want immers alles wat men nodig heeft is nu klaar en duidelijk.
Berichten van afgelopen:      
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp