|
Auteur |
Bericht |
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
4 Okt 2009 09:00:23 |
|
'Samen'. Een uitspraak die regelmatig wordt gebezigd
Prachtig he, dat samen?
Maar in de ware zin des woords is dit geen samen.
Kennis, eenheid is macht, was een grote leus van onze Joop den uil.(Het wereldse) Sociaal.
Eenheid is Harmonie en kracht. ( Het Goddelijke) Het eerste hangt het duister aan, het tweede het Licht en vrede.
Waarlijke Liefde is de toestand van kosmisch bewustzijn die
“eenheid” ziet en alle levende wezens zonder onderscheid liefheeft.
Mooi he?
Op dit moment wordt er weer over 'samen'gesproken, het schoot me gelijk in het verkeerde keelsgat toen ik het hoorde deze week, aan m'n hoela.
Dat 'samen'is niets anders dan controlle, scheiden, en het uithollen van mensenrechten.
Deze week nog ondervonden toen (verplicht) een nieuwe ID kaart op moest halen, jawel, met het geven van vinger afdrukken. En heb onder protest ze gegeven. (De dame achter het loket kan het ook niet helpen)Het systeem.
Komt nog bij dat de achterliggende gedacht bij me was, ik ben jeltje niet, noch mijn jasje, dus geef de keizer maar wat hij denkt nodig te hebben, het overige grote deel kan hij toch niet bij.
Een stukje citaat uit de nieuwsbrief van het Goddelijk plan:
De autoriteit van de overheid en industrie wordt almaar sterker, en zelfs de media wordt daaraan ondergeschikt gemaakt. Financiën en economie ipv de mens krijgen de hoogste prioriteit. De uitwassen hiervan op militair gebied
en op het terrein van gezondheid beginnen zelfs een crimineel trekje te krijgen. Door duistere invloeden dreigt de
mens zijn hoogste morele waarde te verliezen die hij vanouds had.
Ware Eenheid is een eenheid tussen harten en zielen.
Jezus had dit ook goed in de gaten, ( kan ook niet anders)
Hij Ageerde deze maakbaarheid.
Ken je het woordje 'weest'?
Google maar eens even.
Het eerste wat ik tegen kwam was het volgende:
WEEST ALLEN EENSTEMMIG.
Jawel, de Bijbel.
"Doch ik vermaan u, broeders, bij de naam van onze Here Jezus Christus: weest allen eenstemmig en laten er geen scheuringen onder u zijn; weest vast aaneengesloten, één van zin en één van gevoelen" (1 Korintiërs 1:10).
"Weest onderling eensgezind" (Romeinen 12:16).
Velen houden een dergelijke graad van eenstemmigheid voor onmogelijk. Toch worden christenen bevolen "vast aaneengesloten te zijn," eendrachtig in het denken, spreken en handelen. Dit is mogelijk, maar alleen met Gods hulp.
Wij kunnen eenstemmig zijn door Christus te volgen.
Allen die Christus volgen, zijn in Hem verenigd.
Het volgen van iemand anders brengt verdeeldheid. Dat was het probleem te Korinte. Paulus vervolgt: "Mij is namelijk omtrent u, mijn broeders, medegedeeld door de [huisgenoten] van Chloë, dat er twisten onder u zijn. Ik bedoel dit, dat ieder uwer zijn leus heeft: Ik ben van Paulus! En ik van Apollos! En ik van Kefas! En ik van Christus! Is Christus gedeeld? Is Paulus dan voor u gekruisigd, of zijt gij in de naam van Paulus gedoopt?" (1 Korintiërs 1:11 t/m 13).
Waarom dan blijven volgen een externe autoriteit?
Die verscheurd, scheiding aanbrengt?
Nog een stukje?
Verdeeldheid wordt veroorzaakt door mensen die verdichtsels volgen i.p.v. Gods woord. Paulus schreef aan Timoteüs: "Ik betuig u nadrukkelijk voor God en Christus Jezus, die levenden en doden zal oordelen, met beroep zowel op zijn verschijning als op zijn koningschap: verkondig het woord, dring erop aan, gelegen of ongelegen, wederleg, bestraf en bemoedig met alle lankmoedigheid en onderrichting. Want er komt een tijd, dat [de] [mensen] de gezonde leer niet [meer] zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich [tal] [van] leraars zullen bijeenhalen, dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren" (2 Timoteüs 4:1 t/m 4).
"Verkondig het woord." Allen die Gods woord verkondigen, zijn eenstemmig, "zich houdende aan het betrouwbare woord" (Titus 1:9), "de waarheid in liefde sprekende" (Efeziërs 4:15).
Tja, een keuze?
Ja, deze keuze wordt iedereen geboden, een keuze tussen enerzijds geld, maretrieel gewin, concurentie of een andere Levenskunst.
tot zover eerst maar even.
hartelijke groet inanna
|
|
|
|
|
|
Geplaatst:
4 Okt 2009 09:00:23 |
|
|
|
|
piet stuitje
Blauwe Roos
|
Geplaatst:
4 Okt 2009 10:17:59 |
|
"De autoriteit van de overheid en industrie wordt almaar sterker, en zelfs de media wordt daaraan ondergeschikt gemaakt. Financiën en economie ipv de mens krijgen de hoogste prioriteit. De uitwassen hiervan op militair gebied
en op het terrein van gezondheid beginnen zelfs een crimineel trekje te krijgen. Door duistere invloeden dreigt de
mens zijn hoogste morele waarde te verliezen die hij vanouds had. "
Ja,Inanna,goed dat je dit plaatst. Als je om je heen kijkt rukt dit fenomeen op en als je je er niet bewust van bent,dan wordt je heel gemakkelijk deel van dit dit verderfelijk systeem en wordt je dus medeplichtige!
piet |
|
|
|
|
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
12 Okt 2009 19:33:03 |
|
Verdeeldheid komt door een tekort aan liefde tot de waarheid. Mensen zijn gehecht aan valse leerstellingen, hun eigen ideeën, de laatste mode, de wijsheid van deze wereld en de tradities van mensen. Jezus zei aan de eigengerechtige, vrome mensen van zijn tijd: "Terecht heeft Jesaja van u, huichelaars, geprofeteerd, zoals er geschreven staat: Dit volk eert Mij met de lippen, maar hun hart is verre van Mij. Tevergeefs eren zij Mij, omdat zij leringen leren, die geboden van mensen zijn. Gij verwaarloost het gebod Gods en houdt u aan de overlevering der mensen. En Hij zeide tot hen: Het gebod Gods stelt gij wel fraai buiten werking om uw overlevering in stand te houden" (Marcus 7:6 t/m 9).
Eenheid bestaat per definitie in het lichaam van Christus, Zijn gemeente.
"God heeft evenwel het lichaam zo samengesteld, dat Hij meer eer gaf aan hetgeen misdeeld was, opdat er geen verdeeldheid in het lichaam zou zijn, maar de leden gelijkelijk voor elkander zouden zorgen" (1 Korintiërs 12:24,25).
Verdeeldheid komt niet van God. "Want God is geen God van wanorde, maar van vrede" (1 Korintiërs 14:33). Hij heeft ons al het nodige gegeven, om één in Christus te zijn.
Paulus legt dit uit in zijn brief aan de Efeziërs: "Als gevangene in de Here, vermaan ik u dan te wandelen waardig der roeping, waarmede gij geroepen zijt, met alle nederigheid en zachtmoedigheid, met lankmoedigheid, en elkander in liefde te verdragen, en u te beijveren de eenheid des Geestes te bewaren door de band des vredes: één lichaam en één Geest, gelijk gij ook geroepen zijt in de ene hoop uwer roeping, één Here, één geloof, één doop, één God en Vader van allen, die is boven allen en door allen en in allen. Maar aan een ieder onzer afzonderlijk is de genade gegeven, naar de mate, waarin Christus haar schenkt. Daarom heet het: opgevaren naar den hoge voerde Hij krijgsgevangenen mede, gaven gaf Hij aan de mensen. Wat betekent dit: Hij is opgevaren, anders dan dat Hij ook nedergedaald is naar de lagere, aardse gewesten? Hij, die nedergedaald is, Hij is het ook, die is opgevaren ver boven alle hemelen, om alles tot volheid te brengen. En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus. En aan Hem ontleent het gehele lichaam als een welsluitend geheel en bijeengehouden door de dienst van al zijn geledingen naar de kracht, die elk lid op zijn wijze oefent, deze groei des lichaams, om zichzelf op te bouwen in de liefde" (Efeziërs 4:1 t/m 16).
Waarom is er dan zo veel verdeeldheid?
Dit is de schuld* van hen die Christus niet volgen, die niet naar Gods woord spreken, die zich van de waarheid afkeren en naar verdichtsels luisteren, die verder gaan dan wat geschreven staat, die niet in de leer van Christus blijven.
Verdeeldheid is onvermijdelijk tussen wie Christus wèl volgt en wie Christus niet volgt. "Gaan er twee tezamen, zonder dat zij het eens geworden zijn?" (Amos 3:3).
Paulus legt dit uit aan de Korintiërs die hij aangespoord heeft eenstemmig te zijn: "Want vooreerst is er, naar ik hoor, wanneer gij als gemeente samenkomt, verdeeldheid onder u, en ten dele geloof ik dit. Want scheuringen moeten er wel onder u zijn, zal het blijken, wie onder u de toets kunnen doorstaan" (1 Korintiërs 11:18,19).
Indien wij Gods toets kunnen doorstaan, ervaren wij eenheid in het lichaam van Christus: indien wij Christus volgen, naar Gods woord spreken, de waarheid liefhebben en ons van de verdichtsels afkeren, indien wij in de leer van Christus blijven en niet verder gaan dan wat geschreven staat.
Indien wij naar het Hoofd niet luisteren, zijn wij niet in het lichaam. Wanneer Christus onze gedachten, woorden en daden beheert, zullen wij denken, spreken en handelen als één, als één lichaam. Dan hebben wij één Geest, één geloof, één doop en één Heer.
Mijn gebed aan God is "dat gij vaststaat in één geest, één van ziel medestrijdende voor het geloof aan het evangelie" (Filippenzen 1:27).
"De God nu der volharding en der vertroosting geve u eensgezind van hetzelfde gevoelen te zijn naar (het voorbeeld van) Christus Jezus, opdat gij eendrachtig uit één mond de God en Vader van onze Here Jezus Christus moogt verheerlijken" (Romeinen 15:5,6).
Roy Davison
* schuld zou ik omzetten in onwetendheid,Inanna. |
|
|
|
|
gjalt
Gouden Roos
|
Geplaatst:
20 Okt 2009 10:41:25 |
|
Dit is een heel nuttige topic.
Spreekt me meer aan dan topics waarin steeds maar weer wordt gezegd dat je het alleen maar in jezelf kunt vinden of allerlei citaten van ingebeelde "meesters" of iets van dien aard.
Ik kom hier nog wel eens terug, maar waarom in zo'n hoekje Overigen?
Ach, wat maakt het uit eigenlijk
Gjalt |
_________________ la ikraha fi-d-dien |
|
|
|
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
20 Okt 2009 15:49:27 |
|
GJALT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
denk daar maar even over na. |
|
|
|
|
gjalt
Gouden Roos
|
Geplaatst:
21 Okt 2009 20:07:07 |
|
Eigenlijk zou ik zeggen gnosis.
Maar ja, ik ben dan ook een monist, dus ik zie heel goed hoe je tot zelfkennis = zelfbewustzijn ofwel vreugde kunt komen door in de naam van Hem die van Zich zelf zegt dat Hij de Weg, de Waarheid en het Leven is, met anderen vergaderd te zijn.
Bepaald geen bijzaak.
Overigens ben ik van mening dat ...
(in het staartje zit vaak de essentie, dus als je het zo bekijkt .. )
groet,
Gjalt |
_________________ la ikraha fi-d-dien |
|
|
|
|
|
Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|
|
|