|
Auteur |
Bericht |
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
24 Okt 2009 15:12:53 |
|
Dank je wel Gjalt voor je antwoord.
Zal dit stuk van jou rustig nog eens een paar keer gaan lezen.
denk dat er een kleine spraakverwarring is ontstaan.
Maar dat geeft niet, samen komt het go-d.
Warme groet, ook aan Anna
inanna |
|
|
|
|
|
Geplaatst:
24 Okt 2009 15:12:53 |
|
|
|
|
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
25 Okt 2009 08:56:34 |
|
gjalt schreef: |
inanna schreef: |
Het licht wat je dan gaat zien is niet van Christus maar van het dwaallicht Lucifer.
helemaal mee eens Gjalt
De antichrist, in ieder van ons.
door de christusliefde (in jezelf) dit liefde te geven komt de Ware Lichtdrager naar boven. |
Goedemiddag Innana,
Gisteren las ik jouw antwoord (zie hierboven) en ik heb het even laten liggen.
Zoals het op mij overkomt spreekt uit jouw antwoord enkel en alleen verwarring.
Dat je het voor elkaar krijgt het helemaal met mij eens te zijn en dan toch nog in jezelf naar Christus denkt te kunnen zoeken!
Ik zou me voor kunnen stellen dat je eens in een moment van benauwenis de verlossing door Christus hebt ervaren en dat hebt beleefd als iets heel intiems, als iets buitengewoon innerlijks.
Dan zou ik denken dat je vervolgens hier op wilt antwoorden door mee te willen werken aan het algehele verlossingswerk, dus door een kanaal voor Christus te willen zijn voor andere mensen.
Maar ik ken mijzelf ook heel goed Innana, want ik ben sinds 1972, na die reeks van innerlijke ervaringen, ook op allerlei wegen gegaan, die naderhand ook min of meer dwaalwegen bleken te zijn.
Er is namelijk sprake van allerlei dwarsliggende, tegenstribbelende karaktereigenschappen zoals eigenwijsheid, koppigheid of wat dan ook, die, naar later zal blijken, tegenover de Liefde Gods geen schijn van kans hebben, want God laat niet varen de werken Zijner handen.
Er wordt van Bovenaf goed op je gelet, en er komt een moment dat de Geest weer gaat spreken.
Waar komt dat dwarsliggende, die eigenwijsheid en meer van dat soort trekjes eigenlijk vandaan?
Dit heeft te maken met het gegeven dat God vele wezens heeft geschapen met een ingeboren vrije wil.
Een deel van deze wezens, inclusief de op aarde levende mensheid, is uit eigen vrije keuze gevallen.
Dat wil zeggen dat deze gevallen wezens continu bezig zijn zich te verwijderen van de Liefde Gods, en als we ons dit beeldend trachten voor te stellen dan zien we in werkelijkheid een uitdijend heelal, waarin de afstanden tussen de sterrenstelsels steeds duizelingwekkender worden.
Maar in het universum is ook licht.
En dit licht, onder andere dat van de zon, is de belichaming van de Liefde, die tot leven wekt en schepselen in het aanzijn roept die wel in de wereld, maar niet van de wereld zijn.
Er is ook iets met lichtsnelheid als gevolg waarvan een ruimtelijke dimensie als het ware verdwijnt, maar dit is zware kost voor diegenen die nog niet zo vertrouwd zijn met de uitkomsten van Einsteins relativiteitstheorie.
Maar wat hier in ieder geval uit spreekt is dat licht als het ware de eigenschap heeft om afstanden te doen verdwijnen.
Nu we het toch over licht hebben, we onderscheiden het ware licht van dwaallicht.
Er zijn dus vele wezens, die krachtens hun vrije wil gevallen zijn.
Nu kunnen we inderdaad zeggen dat ook deze wezens naar liefde zoeken, aandacht en bevestiging willen.
Vandaar dat bepaalde hogere wezens, of we ze nu Lucifer, Duivel, Ahriman, Satan, of hoe ze ook mogen heten, aanspraak menen te mogen te maken op de mensheid, die immers ook in zonde gevallen is.
Aangezien alle wezens uiteindelijk uit God voortkomen, hebben ze ook ieder voor zich de mogelijkheid om terug naar God te keren.
Wil dit dan ook zeggen, dat zodra we ons tot het Licht hebben gewend, of liever gezegd vanaf het moment dat het Licht tot ons is gekomen, ook onze liefde moeten laten uitgaan tot die hogere wezens, die zich voordoen als engelen des licht, als wolven in schaapskleren, of hoe je ze ook noemen wilt?
In diepste wezen wel Innana, en kan in dezen jouw verwarring wel begrijpen of het zou moeten zijn dat je eenvoudig zwijgt over wat je innerlijk weet.
Ja, zwijgen is macht en dan moeten we maar raden wat je bedoelt met “Christusliefde in jezelf” en dergelijke.
Hoe zou dan zulk een liefde, van ons uitgaande, voor deze hogere dwaalgeesten zijn?
Zou dat zo iets moeten zijn als sympathy for the devil?
Kan dat, twee heren dienen?
Want als zulke geesten ons willen verzoeken, verleiden, dan betekent dat toch niets anders dan dat ze ons willen meeslepen in hun val?
En dat zulke geesten zich kennelijk eenzaam voelen, is dat niet hun eigen vrije keuze?
Liefde blijkt nu een verwarrend begrip te zijn en dit raadsel moet worden opgelost teneinde de verwarring te beëindigen.
Hoe zulke wezens lief te hebben, juist sinds het moment dat we ons naar het licht hebben gewend?
Door je te richten op God, op Christus en zulke geesten af te wijzen, want dat schept duidelijkheid en dit is een gedecideerde vorm van ware liefde!
We moeten ze ontmaskeren en niet meegaan in hun suggesties en misleidingen.
En wat betreft de antiChrist, wiens komst ons is voorspeld, denk maar niet dat het iets luciferisch is, het is iets geheel anders!
En om uiteindelijk te komen tot de ontwikkeling van het vermogen de geesten te onderscheiden, daarvan zeg ik dus dat er nog heel veel werk te doen is, niet dat we dat uit ons zelf kunnen, hoe diep we ook graven om Christus in ons zelf te zoeken, maar dit is slechts mogelijk in het Licht van Christus, en dit houdt in gemeenschap zoeken met hen die in Christus zijn, en dit zijn meer de onzichtbare dan onze zichtbare vrienden!
Maar ook onze onzichtbare vrienden hebben zich onder de mensen kanalen gekozen om boodschappen door te geven.
Om die boodschappen te lezen, te overdenken, enz. dat is me nogal een werk, maar wel een werk waar zegen op rust, en waarom zouden we dat werk niet willen doen?
Natuurlijk, we kunnen zonder God niets doen, maar wat we wél kunnen doen is ons openstellen voor het Licht, hoe dit dan ook tot ons komt, via boeken, via de stem van het hart, dat feitelijk een ontvangstorgaan is voor Gods lichtboden.
Het lijkt inderdaad van binnenuit te komen, maar dat is net zo min waar als in het geval wanneer muziek uit een radio lijkt te komen.
Wij moeten dus hen, die willens en wetens blijven doorgaan zich van God af te keren, consequent afwijzen, dat is de beste liefde die je ze kan geven.
Want anders zouden we lijken op hen die op het idee worden gebracht ons in dezelfde richting te gaan bewegen als een spookrijder.
Want al die gevallen geesten zijn voor hen die door Gods Liefde zijn aangeraakt slechts te zien als spookrijders.
Dus ga niet met hen mee, laat dat maar verder aan God over, want dit hoge spel van gevallen geesten is eenvoudig iets wat wij niet aan kunnen, waarom dan ingaan op hun medelijdenwekkende suggesties?
Wat dat betreft moeten we dus goed onze plaats weten in het geheel.
Het leven komt voort uit een gerichtheid op het licht.
Dwaallichten zijn zoiets als een neptherapie voor de narigheden van ons bestaan hier op aarde, geen ware genezing, maar meer zoiets als onderdrukking van symptomen, of zelfs euthanasie.
Aan de vruchten kent men de boom.
Groet,
Gjalt |
Heel veel woorden Gjalt.
Om verdere verwarring te voorkomen.....jij zegt dat je het buiten jezelf moet zoeken?
En ik zeg dat je het in jezelf moet zoeken.
Begrijp ik dit goed?
En er zijn inderdaad ervaringen waar ik over zwijg.
Als dit duidelijk is geworden kunnen we verder in dialoog.
groet Inanna |
|
|
|
|
gjalt
Gouden Roos
|
Geplaatst:
25 Okt 2009 10:04:53 |
|
Hallo Innana,
Zoals je wel duidelijk zal zijn heb ik nog steeds moeite met jouw benadering, die ik ook elders aan tref, dat je het in jezelf zou moeten zoeken.
Ik zeg dus: nee.
En ik heb mijn best gedaan om uit te leggen waar hem dat in zit.
Je geeft er blijk van alles wat ik heb geschreven absoluut niet innerlijk te verstaan en je lijkt me zelfs te verwijten dat ik veel woorden gebruik.
Wat ik bij jou mis is dat wat in de gemeenschap met elkaar, dat wil zeggen voor diegenen die daar dan ook voor kiezen, werkzaam kan zijn door Christus.
Behalve dan dat je toch een keer een boodschap van Bertha Dudde hebt aangehaald waarin staat dat God juist aanwezig kan zijn in het gesprek met elkaar.
Dat gaf mij hoop, namelijk dat dat dan op je pad is gekomen.
Ik blijf het gevoel hebben dat je mijn verhaal eigenlijk nog niet eens goed gelezen hebt, laat staan begrepen.
Is je vrije keuze uiteraard, maar dan kun je beter ook niet reageren.
Jouw tegenstrijdigheid, die je zelf niet eens in de gaten hebt, komt treffend tot uiting in wat je 24 oktober jongstleden om 15:12:53 uur nog in deze topic schreef, namelijk:
denk dat er een kleine spraakverwarring is ontstaan.
Maar dat geeft niet, s a m e n komt het go-d.
groet,
Gjalt |
_________________ la ikraha fi-d-dien |
|
|
|
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
25 Okt 2009 10:21:58 |
|
Hallo Gjalt,
Hoe kun je een 'samen' ervaren als je zelf nog gespleten bent?
Niet Een bent?
Eerst het Ene in jezelf dan zie en ervaar je in alles de eenheid.
Weten wie je Bent, dan zie en ervaar je jezelf in de ander.
Toch stel ik voor om dit even te laten rusten.
Inanna |
|
|
|
|
gjalt
Gouden Roos
|
Geplaatst:
25 Okt 2009 10:40:50 |
|
Hallo Innana,
Nee, we laten dit juist niet rusten!
Ja, als jij lekker tegenstrijdig wil doen, ja hoe kun je een 'samen' ervaren als je zelf nog gespleten bent?
Niet Een bent?
Dat klopt inderdaad, maar weer heb je niet in de gaten hoe jij zelf keihard aan het projecteren bent .
Je schrijft: weten wie je Bent, dan zie je jezelf in de ander.
Oké, laat zien dan, of breng het onder woorden en geef aan waarin je jezelf herkent in datgene wat ik heb geschreven.
En schuw het geestelijk debat niet!
Maar je maakt moedwillig een andere keuze getuige wat je nu weer hebt geschreven .
Je blijft bij jouw eerder ingenomen standpunt of onder-woording-brenging, en dan vind ik dat je beter even niet had kunnen reageren.
Over buiten en binnen het volgende.
Ik vat "buiten" niet slechts op als betrekking hebbende op de stoffelijke wereld of blinden die blinden begeleiden of iets dergelijks.
Nee, buiten betekent voor mij vooral het wezenlijk contact, gemeenschap met mensen, engelen, met God.
Dus "buiten" is voor mij vooral geestelijk.
Dus met het woord "buiten" geef ik aan dat juist omdat die goddelijke kiem in je nog zo zwak is, nadat deze zich door Gods Liefde heeft laten vinden, dat we voeding nodig hebben, het Brood des levens, en wat lees je in het evangelie?
Daar waar zij in Zijn naam vergaderd zijn, vindt de broodvermenigvuldiging plaats.
Dáár is Christus, niet in de woestijn en niet in de binnenkamer!
Nu staat er geschreven dat wij Christus kunnen vinden daar waar twee of drie in Zijn naam zijn vergaderd en dit is precies in overeenstemming met wat ik bedoel weer te geven met binnen en buiten.
Inanna, tot slot, ik neem je zoals je bent, hoe onaf en onvolkomen ook, maar ga niet mysterieus zitten doen, dat doe ik namelijk ook niet.
Ik weet wie ik ben, namelijk een baby die lekker melk drinkt af en toe en ook ander voedsel aan het proberen ben en verder heb ik overal scheit aan, en ik kijk heel verwonderd om mij heen.
Gjalt
P.S.:
Dat hardnekkig niet onderscheid willen maken op basis van een soort eenheidsideologie of verbondenheidsgevoel (advaitafilosofie, die hooguit nog zou kunnen aansluiten bij bijvoorbeeld Hermes Tresmegistos) betreffende bijvoorbeeld van binnen/buiten, ik/jij of wat dan ook, werkt in de hand dat je niet het vermogen om geesten te kunnen onderscheiden, ontwikkelt zodat je jezelf vatbaar maakt voor dwaling.
Je geeft zelf aan niet te willen communiceren en bij een dergelijke onwil heb ik mij neer te leggen ... |
_________________ la ikraha fi-d-dien |
|
|
|
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
25 Okt 2009 16:38:34 |
|
Gjalt,
Het is geen onwil Gjalt, eerder onmacht.
Het niet kunnen uitleggen hoe ik het bedoel.
èèn ding vraag ik me nog af in deze, wat bedoelde Paulus dan met, toen hij zei: niet ik maar de Christus in mij.
Het is deze Christus die alles aan het licht brengt, als je het toelaat.
Niets blijft dan meer verborgen wat niet openbaar gemaakt, niets geheim wat niet bekend zal worden, komt dan aan het licht.
Zodat Hij het kan helen.
harte groet Inanna |
|
|
|
|
gjalt
Gouden Roos
|
Geplaatst:
25 Okt 2009 18:08:10 |
|
inanna schreef: |
Gjalt,
Het is geen onwil Gjalt, eerder onmacht.
Het niet kunnen uitleggen hoe ik het bedoel.
èèn ding vraag ik me nog af in deze, wat bedoelde Paulus dan met, toen hij zei: niet ik maar de Christus in mij.
Het is deze Christus die alles aan het licht brengt, als je het toelaat.
Niets blijft dan meer verborgen wat niet openbaar gemaakt, niets geheim wat niet bekend zal worden, komt dan aan het licht.
Zodat Hij het kan helen.
harte groet Inanna |
Lieve Innana,
Oké, hier kan ik wat mee.
Soms moet je dingen een poosje laten liggen, dat is één.
Niet ik, maar Christus in mij, dat is werkelijk een heel belangrijke zin en wanneer ik hier nu even bij stil sta, dan ligt dit zeker in de lijn van wat jij steeds naar voren brengt als empathisch luisteren, wat ook een vorm is van stil zijn voor God.
Immers we kunnen toch God in elkaar ontdekken?
Ik begrijp dat jij je bezig houdt met de vraag waar je Christus dan zou moeten zoeken.
Ik kan alleen vanuit mijn diepste overtuiging spreken wanneer ik dan zeg dat je het altijd in gemeenschap moet zoeken, omdat daar de liefde kan stromen.
Ik weet dat we vaak dagelijks omringd zijn door mensen, ook geliefden, met wie dat eenvoudig niet kan.
Maar in het eerste het beste duffe kerkgebouw ook niet.
Maar bidden is ook een vorm van gemeenschap.
Dan hebben we nog dit forum, er zijn boeken, maar ja ik snap het wel, voordat je enigszins wegwijs bent en ook onder je geestverwanten, je beste vrienden loopt het niet allemaal lekker, zoals nu ook weer blijkt.
Ik vind het al met al heel ontwapenend dat je nu je eigen onmacht noemt, dat is eerlijk en dat geeft rust.
Zelf heb ik zeker ook mijn onvolkomenheden en die worden door anderen veelal scherper gezien dan ik ze zelf zie.
Dat geldt voor iedereen volgens mij en vaak zwijgen mensen wanneer ze je moeilijk vinden of zo, maar dat is eigenlijk oneerlijk.
Dat zijn dus niet je echte vrienden.
En ik hoop dat ik jou goed begrijp dat je met Christus in jezelf duidt op het intieme, het bovenaards rustgevende van Zijn aanwezigheid tijdens die spaarzame momenten in je leven.
Zelf heb ik hier ook ervaringen mee, maar ik hoef dit niet constant bewust te ervaren, de herinnering er aan en het weten alleen al is mij genoeg, van dag tot dag.
lieve groet,
Gjalt
P.S.:
Bij dezen neem ik het P.S.-je uit mijn vorige posting terug, dat was niet zo leuk van me. |
_________________ la ikraha fi-d-dien
Laatst aangepast door gjalt op 26 Okt 2009 09:33:40; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
25 Okt 2009 19:48:25 |
|
Dank je wel Gjalt.
Dit forum is nog steeds bedoelt als; SAMEN.
Een typerend stuk van dudde hierin;
BD.8407
9 februari 1963
Het beproeven van geestelijke leringen
Er zullen nog heel veel geestelijke leringen aan u worden verteld die zogenaamd van Mij moeten zijn uitgegaan en u zult steeds zorgvuldig moeten beproeven of deze geestelijke leringen ook in Mij hun oorsprong hebben. U zult dit ook kunnen, zodra het u er maar om te doen is de echte zuivere waarheid in ontvangst te nemen en u Mij vraagt om bijstand. Wel is Mijn Geest overal werkzaam omdat het noodzakelijk is dat voor de mensheid in haar geestelijke duisternis een licht wordt ontstoken. Maar hiervan maakt ook Mijn tegenstander gebruik, doordat hij zich camoufleert om de mensen in de war te brengen, want hij is niet in staat een waar licht te geven, het zullen steeds schijnlichten zijn die hij voor u ontsteekt en uw ogen worden door dit valse licht verzwakt, zodat ze dan ook moeilijk het zachte schijnen van een waar licht herkennen. Want hij verbergt zich achter grote namen en schept daardoor verwarring. De mensen durven het niet aan om af te wijzen en toch worden ze op een dwaalspoor geleid door diegenen die zich tegen hen uiten. En u zou schrikken als u zou weten in welke mate zijn tegenwerking in de strijd is geworpen en die hij zal blijven inzetten tot het einde toe.
De mensen verlangen naar ongewone kennis en deze begeerte maakt voor hem zijn werkzaam zijn mogelijk, doordat hij hun voorspiegelt ze met zulk een weten bekend te maken, dat echter niet de geringste waarde heeft voor de ziel van de mens, die alleen met het doel om rijp te worden over de aarde gaat. Wel zullen deze "leraren" woorden spreken die zullen bedriegen, maar wie opmerkzaam beproefd zal moeten toegeven geen winst te behalen uit zulke onderrichtingen, dat hem geen "licht opgaat" omdat Mijn tegenstander zelf geen licht bezit dus dit ook niet kan uitdelen. En steeds weer kan Ik u er alleen maar toe aansporen Mij innig om verlichting van de geest te vragen, dan zal het in u ook helder en duidelijk worden en u zult afwijzen wat niet van Mij is uitgegaan.
Van vele kanten zal u steeds hetzelfde worden aangeboden, want Mijn tegenstander bezit geen weten en kan daarom ook geen weten overdragen. En pas een juist weten overeenkomstig de waarheid schenkt diegene een licht die het serieus begeert. Wat u dus in werkelijkheid licht geeft, neem dat aan - wat u juiste kennis geeft over Mij en Mijn Wezen en over Mijn heilsplan van eeuwigheid, zodat u nu ook helder en duidelijk uw eigen opgave inziet, is een licht dat Ik Zelf voor u ontsteek. Maar wordt u met lege woorden bedacht die geen diep weten schenken over datgene wat u was, wat u bent en weer worden moet, wanneer u opgeroepen wordt om te werken voor het rijk Gods maar u geen uitleg wordt gegeven waarin deze arbeid bestaat en waarom ze verricht moet worden, dan zult u het terecht kunnen afwijzen als holle frasen die u alleen maar moeten overbluffen. En u zult u moeten afvragen of u wel winst zou kunnen boeken wanneer u helemaal niets anders bekend zou zijn, wanneer u, als totaal onwetend, alleen maar uit zulke mededelingen opheldering zou trachten te verkrijgen. U zou waarlijk geen enkele winst kunnen behalen, omdat alles slechts lege woorden zijn, die alleen maar van Mijn tegenstander uitgingen om u in de war te brengen en de zuivere waarheid van u verwijderd te houden.
Steeds weer zal hij proberen ook in Mijn rijen verwarring te stichten, opdat ook onder de mijnen verschillende meningen bestaan en de mensen het geestelijke streven moe worden, wanneer hun niet volledige duidelijkheid wordt geschonken. Maar u bezit al zoveel licht dat u ook zijn activiteiten zult herkennen, zodra u onbevoordeeld deze zult onderzoeken.
Neem daarom steeds alleen maar de weg naar Mij en wens opheldering en u zult het in het hart voelen wat u zult kunnen aannemen en wat u zult moeten afwijzen. Want de macht van Mijn tegenstander is gebroken zodra hij die bij diegenen wil gebruiken die Mij door hun wil al toebehoren, want dezen zal Ik beschermen tegen dwaling, omdat ze de waarheid begeren.
Amen |
|
|
|
|
|
|
Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|
|
|