|
Auteur |
Bericht |
piet stuitje
Blauwe Roos
|
Geplaatst:
12 Jun 2009 10:11:22 |
  |
"Het eigen ik beleven maakt je bewust dat je een afzonderlijk persoon bent die los van andere mensen staat. Een individu op zich."
Inanna,
Dit zinnetje is wat dubbelzinnig. Een 'afzonderlijk' persoon kun je beter vervangen door 'eigen' persoon,die daardoor beter in staat is om zich bewust te worden van zijn 'individu-zijn' als 'ondeelbaar wezen'...deel van het 'Geheel' maar met een heel 'eigen toon' = de voorwaarde om de Symphonie te kunnen horen ( as it is in Heaven )
piet |
|
|
    |
 |
|
Geplaatst:
12 Jun 2009 10:11:22 |
 |
|
|
 |
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
12 Jun 2009 11:02:25 |
  |
Leg eens uit Piet,
waarom veranderen? |
|
|
   |
 |
piet stuitje
Blauwe Roos
|
Geplaatst:
12 Jun 2009 13:41:25 |
  |
inanna schreef: |
Leg eens uit Piet,
waarom veranderen? |
Inanna,mijn opmerkingen zijn bedoeld als tegenwicht tegen de overmaat negativiteit die in het algemeen wordt gehecht aan het begrip 'ego'. Terwijl alle ego-krachten broodnodig zijn voor ontwikkeling en groei. Het ego krijgt tijdens alle ontwikkelingsfasen kans zich te ontplooien,maar er sluipen hardnekkige belemmeringen in,er slaan lekken in en zwakke plekken. En we hebben een sterk ontwikkeld ego nodig om optimaal te groeien,om vooruit te gaan en los te komen van te veel en ongezonde hechtingen...en om te groeien naar zelfstandigheid en onafhankelijkheid en uiteindelijk tot autarkie en aldus te worden tot individu als bekroning van het individuatieproces.
piet |
|
|
    |
 |
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
12 Jun 2009 13:54:25 |
  |
piet stuitje schreef: |
inanna schreef: |
Leg eens uit Piet,
waarom veranderen? |
Inanna,mijn opmerkingen zijn bedoeld als tegenwicht tegen de overmaat negativiteit die in het algemeen wordt gehecht aan het begrip 'ego'. Terwijl alle ego-krachten broodnodig zijn voor ontwikkeling en groei. Het ego krijgt tijdens alle ontwikkelingsfasen kans zich te ontplooien,maar er sluipen hardnekkige belemmeringen in,er slaan lekken in en zwakke plekken. En we hebben een sterk ontwikkeld ego nodig om optimaal te groeien,om vooruit te gaan en los te komen van te veel en ongezonde hechtingen...en om te groeien naar zelfstandigheid en onafhankelijkheid en uiteindelijk tot autarkie en aldus te worden tot individu als bekroning van het individuatieproces.
piet |
klopt Piet,
zover was ik nog niet in het betoog
alles op z'n tijd.
maar begrijp wat je bedoeld, dank je wel voor de aanvulling.
het ego is niet bedoeld als doel maar als middel.
inanna |
|
|
   |
 |
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
13 Jun 2009 06:31:41 |
  |
Met deze wijze van denken zijn we in onze tijd aangekomen.
De weg die wij als mensheid naar God of de goddelijke wereld gaan is op kleinere schaal te vergelijken met de weg die een kind met de ouders gaat. aanvankelijk,als baby, beleeft het kind zich ??n met en geborgen in de ouderlijke liefde en nabijheid. In die toestand omhullen en dragen de ouders het kind. Hun leven en opvattingen vullen diens innerlijk leven. Dan groeit het kind op en ontwikkelt zich tot een eigen persoonlijkheid die haar of zijn leven steeds meer zelf ter hand neemt en zelfstandig beslissingen neemt. Als het goed beoefenen de ouders terughoudendheid om de ontwikkeling van hun kind ruimte te geven. terughoudendheid wil niet zeggen: het aan hun lot overlaten en er niet meer voor hem zijn. In een gezonde relatie tussen ouder en kind is er sprake van ruimte geven voor eigen ontwikkeling en dat in liefde meedragen. Dat kan heel moeilijk en pijnlijk voor de ouders zijn, want opgroeien en zelfstandig worden gaat altijd met vallen en opstaan gepaard, met fouten maken en op dwaalsporen terecht komen. Ouders die niet teveel in bemoeizucht vervallen houden dat in liefde uit omdat zij diep in hun innerlijk weten dat dat de enige manier is waarop het kind zelf kan vinden en de mens kan worden die hij of zij in wezen is.
Eenzelfde proces vindt plaats in de verhouding met God en de geestelijke wereld. net als de ouders houden ook de geestelijke wezens zich geleidelijk aan meer terug en scheppen zij een ruimte waarin wij mensen onze ontwikkeling naar individuele vrijheid en zelfstandigheid kunnen gaan. En net als liefdevolle ouders laten ook zij ons niet vallen of keren zich van ons af, maar dragen zij ieder van ons persoonlijk en onze ontwikkeling in diepe betrokken liefde mee.
Samengevat zien we dus hoe de goddelijke krachten van harmonie, wijsheid en liefde waarin wij mensen omhuld en gedragen werden zich op een bepaalde manier van ons terugtrekken om ons tot een zelfstandig mens te maken vanwaaruit wij op een heel nieuwe wijze de relatie met de goddelijke wereld weer kunnen opbouwen. Nu vanuit vrijheid, zelfstandigheid en de wil van ons eigen ik.
Dit met ingrijpende gevolgen voor mens en samenleving.
waar tevens het volgende stukje over zal gaan.
inanna |
|
|
   |
 |
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
13 Jun 2009 13:32:37 |
  |
Hoe noodzakelijk ook,het terugtreden van de geestelijke wereld heeft ontzaglijke, diep ingrijpende gevolgen voor ons en onze samenleving. Door het terugtrekken van die goddelijke krachten vallen in ons mensen en in de samenleving de samen bindende krachten weg en vallen de dragende structuren uiteen. Daarnaast krijgen-doordat de verbinding met de wereld van de materie en het materialisme steeds dieper wordt-ander krachten de kans hun invloed in ons innerlijk uit te breiden. Krachten die andere bedoelingen met de mensen na streven dan het goed en de nieuwe verbinding met God.
De gevolgen die het terug treden van de goddelijke krachten heeft kunnen we overal: in ons zelf en in de samenleving om ons heen waarnemen. We komen ze tegen in de gevoelens van eenzaamheid, in de gevoelens van onzekerheid en angst, in het gevoel dat niemand en niets zich meer om je bekommert en dat het leven geen zin heeft. Je kunt ook zeggen; in de gevoelens van god verlatenheid. Als mensen van deze tijd worden wij op ons zelf terug geworpen. Problemen als depressies, het leven niet meer zien zitten en su?cide hangen hiermee samen. Ze horen onvermijdelijk bij de ontwikkeling van onze tijd. In vroegere tijdperken toen ons innerlijk nog doorstraald werd door voedende krachten uit de goddelijke wereld, bestond zoiets als zelfdoding niet.
Ook in onze huidige samenleving zien we de gevolgen van terughoudendheid van de dragende geestelijke krachten, en het steeds dieperindalen in de wereld van de materie dagelijks om ons heen. De mensen worden steeds materialistischer en ego?stischer. Geld, eigen bezit en macht worden steeds belangrijker. Wie al veel heeft probeert nog meer te krijgen. Immers, hoe meer ik bezit, hoe meer ik waard ben in de ogen van anderen en van mijzelf en hoe meer betekenis ik heb. Meer en meer wordt alles wat waarde heeft in economische termen uitgedrukt.
het ego?sme neemt toe omdat wij mensen als gevolg van onze ontwikkeling steeds meer onze eigen denk-en gevoelswereld gaan leven en alles wat we zien en meemaken op ons zelf betrekken. Daardoor draait alles voortdurend om ons zelf. Wat ik wil, voel en beleef is het belangrijkste. De ander wordt steeds meer gezien als iemand die iets heeft waar ik wat aan heb of wat mij tot voordeel kan dienen. Is dat laatste niet het geval dan heb ik voor haar of hem geen enkele interesse meer, Op een ander niveau uit het ego?sme zich in de houding: als jij mij niet geeft wat ik wil of waar ik recht op meen te hebben, dan kom ik het wel halen. Of nog een laag dieper: als ik vind dat jij mij nadeel berokkent of jouw opvattingen en gedrag mij niet aanstaan en jij voor mij een bedreiging bent, pak ik je aan en zal je een lesje leren. Zo nodig met geweld.
Al deze ontwikkelingen leiden ertoe dat wij elkaar gaan wantrouwen en ons onveilig voelen. het toenemende ego?sme, wantrouwen en het gevoel van onveiligheid vergroten de afstand tussen mensen en verbreken daardoor de banden die onze samenleving tot nu toe bijeengehouden hebben.
Met het terugtreden van de geestelijke wereld en onze groeiende verbinding met de wereld van het fysiek-materi?le, treedt in die toestand verandering op. dat komt omdat met toenemende verbinding met de aarde en het op gang komen van de ik-ontwikkeling andere krachten toegang krijgen. Naast de goede kwamen ook negatieve invloeden in ons innerlijk te leven die ons op verkeerde sporen trachten te brengen.
Dat is allemaal het gevolg van van het terugtreden van de dragende geestelijke krachten. Doordat zij zich terugtrekken vallen de oude vormen en structuren uiteen, dat is het kenmerkende element van de overgangstijd waarin we nu leven. Dit proces is nog niet ten einde. Het oude zal volledig verdwijnen om plaats te maken voor de nieuwe wereld die wil ontstaan. |
|
|
   |
 |
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
13 Jun 2009 17:34:11 |
  |
INNERLIJKE GEEST.
Dankzij de oosterse en westerse kennis weten wij dat ons ik uit twee delen bestaat: een lager deel en een hoger deel. Het lager deel van het ik wordt ook wel het ego genoemd of de gewone alledaagse persoonlijkheid. De aanduiding 'laag' wil zeggen dat het niveau van het bewustzijn gekoppeld is aan het aardse materialistische denken en aan primaire krachten als instincten, driften, begeertes, emoties, e.d. die uit delen van onze ziel en lichaamelijkheid afkomstig zijn.
Het hogere deel van het ik wordt meestal het geestelijke Zelf genoemd. Het is onze geestelijke kern, dat wat we in diepste wezen zijn. Ons geestelijk Zelf stamt uit de goddelijke wereld en maakt daarvan deel uit. Het wordt ook wel de Godsvonk of de druppel uit de zee van het goddelijke genoemd of het hogere IK.
Ons geestelijke Zelf leeft als geestelijke oerkracht in de diepte van onze ziel, onbewust voor ons alledaagse, aardse bewustzijn. Waarom onbewust? Omdat ons ego, ons persoonlijkheid, nog niet sterk genoeg is om dat geestelijke deel al bewust in zich te dragen en door zich heen tot uitdrukking te brengen. Onze geest heeft zo'n onvoorstelbare kracht en wijsheid dat we het niet zouden uithouden als hij nu al volop in ons werkte. Ons ego zou er zelfs door vernietigd worden. Vandaar dat in de menselijke ontwikkeling alles erop gericht is om enerzijds onze persoonlijkheid steeds sterker te maken opdat het ego op de juiste wijze drager van het geestelijke Zelf kan zijn en anderzijds dat het geestelijke Zelf heel geleidelijk aan in het ego tot uitdrukking te brengen.
Ons geestelijk Zelf of hogere IK is de instantie in ons die van het ene leven naar het andere leven op aarde gaat, en tussentijds steeds en periode in de geestelijke wereld leeft.
Ons ego of onze persoonlijkheid daarentegen is van incarnatie tot incarnatie steeds weer een andere. Doel van die steeds terugkerende incarnaties van ons geestelijke Zelf in een fysiek lichaam op aarde is dat wij langzaam maar zeker worden wie we werkelijk zijn. We kunnen ook zeggen: de zin van onze menselijke evolutie bestaat daaruit dat wij langzaam maar zeker het lagere deel van ons ik, ons ego, zo weten om te vormen dat we daarin steeds sterker de goddelijke krachten van ons geestelijk Zelf tot uitdrukking leren brengen.
Daarmee realiseren wij In ons en worden wij wat in de bijbel wordt genoemd: het beeld van God waarnaar wij geschapen zijn. Of: worden wij die in Hem(God) zijn, datgene wat hij is", zoals in de piramide van Cheops wordt aangeduid.
Inanna
 |
|
|
   |
 |
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
13 Jun 2009 19:46:54 |
  |
Fijn dat je reageert, Nada.
Zou je het ook kunnen toelichten?
Vanuit jezelf?
Je eigen weten/geweten
Niet van wat je gelezen hebt of gehoord.
Inanna |
|
|
   |
 |
ammananda
Site Admin

|
Geplaatst:
13 Jun 2009 19:49:54 |
  |
Nada schreef: |
O.K..
New (P) age. |
Dit ben je weer helemaal van je teentjes tot je kruintje, je blijft en bent een lentebries, soms heerlijk verfrissend.
New P, puppets on a string. Age, wanneer worden zij nu eens wakker, als zij rijp zijn troeltje.
Maar ga zo door, zonder jou is ieder forum als een dogma. En als er een mens is die creatief is om dogma's te prikkelen.
Ja dan krijg jij van mij de nobel prijs, maar nu niet gelijk op je tenen gaan lopen, of zit je op ballet.
Nada, niets anders dan zo graag wil zij dat ze begrepen wordt, je wordt begrepen troeltje. Maar tijd bestaat niet zeggen ze wel eens, maar in deze is zij wel een realiteit, geduld. En geduld is tijdloos, dat zou jij moeten weten, alles komt goed.
Alles is al goed zou je antwoord kunnen zijn, maar dat is voor velen nog niet zichtbaar, laat staan een rots waarop jij je huis hebt gebouwd. So be patient, alle rivieren komen uit in de oceaan.
............................................................................................................
As long as you are wearing this concept ?I am? you will be involved with all the concepts. When this concept ?I am? departs there will be no memory left that ?I was? and ?I had? those experiences; the very memory will be erased.
Nisargadatta Maharaj
groetjes
... m...m...ananda... |
_________________ Love is all |
|
   |
 |
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
14 Jun 2009 10:36:34 |
  |
INNERLIJKE LEEGTE
Door de veranderingen die plaatsvinden in onze persoonlijkheid, innerlijk een soort lege ruimte. De bedoeling is dat deze ruimte gevuld wordt met de nieuwe geestelijke energie.
Die nieuwe energie ontstaat als wij bijvoorbeeld, met zinvolle dingen bezig houden of begrijpende, liefdevolle gevoelens en gebaren naar anderen maken, niet omdat het zo hoort maar waarachtig en oprecht, vanuit je hart.
Dit alles leren wij pas in onze tijd meer en meer bewust vanuit ons innerlijke te doen.
Doordat de oude krachten zich terugtrekken neemt de leegte in ons innerlijke toe. En dat is de reden dat wij mensen ons tegenwoordig innerlijk vaak zo leeg kunnen voelen en wanhopig op zoek gaan naar iets dat vult
Het is begrijpelijk dat mensen zich willen verdoven als reactie op de innerlijke leegte. Want leegte roept angst op: angst voor zelf verlies en angst voor het onbekende in je eigen ziel. Zo half bewust voel je immers dat er krachten in je leven die om aandacht vragen en daardoor onrust veroorzaken:'Is dit nu alles? Waar gaat het in het leven om? Wie ben ik eigenlijk?
Omdat we die angst niet willen voelen en die innerlijke gevoelens niet willen horen, smoren we die in activiteiten die afleiding en een kick geven: altijd bezig en aan het werk, avond aan avond tv kijken, uitgaan en computerspellen, sex video's en gebruik van drugs en alcohol.
Is de vraag dan niet hoe gaan we met die innerlijke leegte om?
DONKERE KRACHTEN NEMEN TOE
Een ander fenomeen dat zich als gevolg van de innerlijke veranderingen voordoet, is dat wij mensen agressiever worden en in toenemende mate gewelddadig gedrag vertonen. Dat geldt niet alleen voor volwassenen, maar ook voor jonge kinderen. We raken sneller ge?rriteerd en hebben meer moeite dan voorheen onze irritatie of boosheid in bedwang te houden. Vooral als we ons op de een of wijze geprovoceerd, gehinderd, miskend,tekort gedaan, genegeerd of zonder respect behandeld voelen.
Gebeuren de dingen niet zoals ik wil dat ze gebeuren of voel ik mij persoonlijk tekort gedaan, dan schiet er sneller dan voorheen irritatie en woede in mij omhoog die zich in verbaal of fysiek geweld kan uiten.
WAAROM NEMEN DIE AGRESSIE EN DAT GEWELDDADIGE GEDRAG ZO TOE?
Hiervoor vertelde ik al dat in de diepten van ons innerlijk geestelijke krachten werken die we donkere krachten, kunnen noemen. Hun wezen bestaat uit haat en agressie en de wil stuk te maken en te vernietigen. Ieder mens op aarde draagt zulke geestelijke krachten in zich. Zelfs de meest zachtzinnige en goedaardige mens. Tot nu toe werd de werkzaamheid van deze krachten door de leidende goede krachten voor een groot deel in ons toegedekt en tegengegaan. Maar doordat er in ons innerlijk een deur is opengegaan en de hindernissen zijn weggenomen, dringen deze agressieve, destructieve krachten geleidelijk in de ziel binnen. Vandaar uit werken zij via ons driftleven in op ons denken en handelen en trachten deze te be?nvloeden. En dat leidt dan tot de eerder beschreven situaties: tot agressief,gewelddadig gedrag als je denkt of vindt dat anderen je benadelen, hinderen, in het nauw drijven, angstig maken of niet doen wat jij wilt.
De krachten van het donker werken dus niet zomaar in de wereld, maar in en door mensen heen! En het is door ons heen dat zij hun invloed in de samenleving uitbreiden en daar chaos, onzekerheid en onveiligheid cre?ren. In de negatieve ontwikkelingen die zich de afgelopen decennia in onze samenleving hebben voorgedaan en nog steeds aan de gang zijn kunnen we duidelijk de werking van deze donkere krachten herkennen. Op zich is dat natuurlijk niet iets nieuws. De donkere machten zijn er altijd al geweest. Ze werken al zolang de mensheid bestaat. Wat wel nieuw is is dat zij in deze overgangstijd breder en onverhulder dan vroeger tevoorschijn treden. En dat zal nog erger worden.
Die put gaat niet vanzelf meer dicht.
De donkere geestelijke krachten zijn er op uit onze ziel te bezetten en onvrij te maken. Daarmee pogen zij ons ervan te weerhouden in verbinding te treden met Ons eigen Geestelijke Zelf,Dat LIEFDE IS.
Op die wijze trachten zij de innerlijke omwenteling die zich in onze tijd moet voltrekken, te voorkomen en de ontwikkeling van ons mensen naar de nieuwe tijd tegen te werken en te verhinderen.
heb elkander lief, Inanna |
|
|
   |
 |
ammananda
Site Admin

|
Geplaatst:
14 Jun 2009 11:48:08 |
  |
Inanna, wie zijn zij...
Op die wijze trachten zij de innerlijke omwenteling die zich in onze tijd moet voltrekken, te voorkomen en de ontwikkeling van ons mensen naar de nieuwe tijd tegen te werken en te verhinderen.
...........
Is het niet dat zo dat zij in werkelijkheid nooit een realiteit kunnen zijn, als je kan voelen, volledig en totaal kan accepteren dat er maar een captain on the ship is.
En dat is niemand minder dan de schepper zelf....
Nada zegt het prachtig met de volgende woorden,
God ziet U en
?Alles is al goed.?
Ook jezus gaf dat aan, want ze bleven en blijven maar wachten tot het komt...
Het komt niet, het is er al maar gij ziet het niet. Zulke eenvoudige woorden met een enorme diepgang. Toch blijft iedereen maar proberen om van dit leven (illusie) dat andere te maken.
Dat andere, die andere is volmaakt in haar totale omvang, ik begrijp ook wel je opmerking. Ouders met kinderen aan de drugs, mensen met enorme schijnbare onoplosbare problemen. En ik was zelf niet in de laatste plaats de persoon die dit ook altijd maar weer uitvoerde, linksom, rechtsom etc. Het heeft niets opgeleverd, accepteren en totaal los laten. Dat hoeft niet te betekenen dat het dan gelijk anders is, maar het kan er anders uit...zien.
Ook in Tao 3 wat frouke vandaag heeft geplaatst kom je hetzelfde advies tegen.
Strijd niet, probeer de wereld niet anders te maken dan zij is. Een nieuwe hemel en een nieuwe aarde is geen geperfectioneerde kopie van wat wij nu ervaren als onze wereld, ons leven.
Het is zien, zien dat het goed is, het bewustzijn zelf is volmaakt, ontvouwt zich als een roos. Het heeft zich natuurlijk al volledig ontvouwt en geopenbaard, anders zouden er nooit mensen over gesproken kunnen hebben. Maar het is alsof het zich herhaalt, het is immers tijdloos. Alsof die ene waarheid zichzelf constant opnieuw schept. In wezen zijn dit ook de goede woorden niet, maar je zou het als een rustpunt kunnen gebruiken. En iedereen weet zolangzamerhand wel dat zien niet in woorden is te omschrijven. Zien is begrijpen, begrijpen zoals Nada het zegt...
God ziet U....
Daar vrede mee hebben, wat meer kan een mens doen...
ammananda |
_________________ Love is all |
|
   |
 |
Frouke
Gast
|
Geplaatst:
14 Jun 2009 12:12:52 |
  |
Wat bij mij opkomt.
We worden massaal overweldigd vanaf ongeveer 1960 door medicijnen, drugs en straling, die er allen op gericht zijn. ons een andere wereld te laten zien. De planeten Uranus de wegbereider, of de kracht die alles vernieuwd, die via laser holisme laat zien. Neptunus opening van het derde oog die het vermogen bezit tot herinneren, de kracht van de werkelijke wijsheid en het ware weten en Pluto als kracht van de wil met het vermogen het opheffen van de zwaartekracht via de wil en verandering van het dna.
Zo gezien is een drugsverslaafde iemand die kennis kan verkrijgen van het ware weten wat zijn afkomst is.
Deze verslaafde en met hem/haar alle mensen die hun verstand op nul zetten zijn een voorloper van de nieuwe tijd en behoren liefdevol begeleidt te worden. Terwijl er opgeschreven wordt wat ze meemaken. Want van hun reis terug naar hun afkomst daar komen we allen met of zonder drugs voor te staan. Je zou dus kunnen stellen, dat wat ons nu vijandig gezind lijkt, zoals drugs,medicijnen, genetische manipulatie, atoomenergie alleen maar tot AL-GOED uit zou kunnen werken. Dan klopt het wat Jezus zegt: Als je hoort van oorlogen, aardbevingen, overstromingen, pestilenti?n, enz. ben Ik in aantocht. Frouke. |
|
|
|
 |
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
14 Jun 2009 13:16:02 |
  |
Lieve Nada, lieve ammananda.
IK begrijp het wel.
Frouke
Dan klopt het wat Jezus zegt: Als je hoort van oorlogen, aardbevingen, overstromingen, pestilenti?n, enz. ben Ik in aantocht. Frouke.
Het is nodig dit duister, het is zinvol, om te komen tot het licht.
Het licht kan niet waargenomen worden zonder duister.
Elke stap in de wereld is zinloos, we staan al in de wereld.
Het gaat erom dat je de vrede in jezelf vindt, het goede gevoel, |
|
|
   |
 |
Frouke
Gast
|
Geplaatst:
14 Jun 2009 13:50:02 |
  |
Inanna je schrijft, Het gaat erom dat je de vrede in jezelf vindt, het goede gevoel,
Zo ik het ervaar is dat het erom gaat te vertrouwen in dat wat Jezus zegt: Die zijn leven wil verliezen, die zal het behouden en dan open-baart de Duisternis het Licht net als bij een bevalling. Frouke. |
|
|
|
 |
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
14 Jun 2009 14:04:11 |
  |
Het hele zootje, met de negativiteit erbij, is de wereld.
En dat vergeven, met een glimlach.
Onze enige fout is niet genoeg in jezelf te geloven.
Als je maar het punt van je geluk kunt vinden en daar blijven, waar god is
Vergeving =geluk.
We laten ons vangen,de impuls komt van buiten.
Liefde is intelligentie.
Een goed gevoel, kan dat permanent? |
|
|
   |
 |
|
Geplaatst:
14 Jun 2009 14:04:11 |
 |
|
|
 |
|
|
Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|
|
|