|
Auteur |
Bericht |
ammananda
Site Admin

|
Geplaatst:
20 Jun 2009 11:14:56 |
  |
Wat nog niet gezien is (17)
Jezus sprak:" Ik zal u geven wat geen oog gezien heeft, geen oor gehoord, en geen hand aangeraakt, en wat bij geen mens in de geest is opgekomen."
De mens die de laatste stap gezet heeft en wakker geworden is, ervaart een overweldigend gevoel van eenheid met de hele schepping.
Het ervaren is geen zien, noch horen noch tasten. |
_________________ Love is all |
|
   |
 |
|
Geplaatst:
20 Jun 2009 11:14:56 |
 |
|
|
 |
Frouke
Gast
|
Geplaatst:
20 Jun 2009 12:13:16 |
  |
Wat nog niet gezien is (17)
Jezus sprak:" Ik zal u geven wat geen oog gezien heeft, geen oor gehoord, en geen hand aangeraakt, en wat bij geen mens in de geest is opgekomen."
Alles het gehele lichaam met ontelbare cellen is zien, horen en tasten geworden. Frouke. |
|
|
|
 |
Frouke
Gast
|
Geplaatst:
20 Jun 2009 15:09:50 |
  |
Mattheus 10 Jezus zegt:
34 Meen niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
35 Want Ik ben gekomen, om de mens tweedrachtig te maken de zoon tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.
36 En zij zullen van de mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn.
37 Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig.
38 En die zijn kruis niet op zich neemt, en Mij navolgt, is Mij niet waardig.
39 Die zijn ziel vindt, zal deze verliezen; en die zijn ziel zal verloren hebben om Mijnentwil, zal deze vinden.
40 Die u ontvangt, ontvangt Mij; en die Mij ontvangt, ontvangt Hem, Die Mij gezonden heeft.
41 Die een profeet ontvangt in den naam eens profeten, zal het loon eens profeten ontvangen; en die een rechtvaardige ontvangt in den naam eens rechtvaardigen, zal het loon eens rechtvaardigen ontvangen.
42 En zo wie een van deze kleinen te drinken geeft alleenlijk een beker koud water, in de naam eens discipels, voorwaar zeg Ik u, hij zal zijn loon geenszins verliezen.
Jezus zegt: Al wie de wil van de vader doet, is mijn moeder, broeder en zuster. De vaders wil werkt door alles en iedereen naar de eigen aard. Om deze waarheid te laten zijn word je tegengewerkt in jezelf door het woord dat is van mij, het is mijn vader en moeder, mijn kinderen, mijn bezit. Als niets van jou is, maar alles van de Vader, kan je je door alles te laten zijn leren wat het is de wil van de Vader te doen. Zo zei Pontius Pilatus tegen Jezus Spreekt Gij tot mij niet? Weet Gij niet, dat ik macht heb U te kruisigen, en macht heb U los te laten?
Jezus antwoordde: Gij zoudt geen macht hebben tegen Mij, indien het u niet van boven gegeven ware; Jezus gaf zich over aan de Wil van de Vader. Frouke. |
|
|
|
 |
ammananda
Site Admin

|
Geplaatst:
20 Jun 2009 18:26:28 |
  |
Gij zoudt geen macht hebben tegen Mij, indien het u niet van boven gegeven ware...
Hoe groot en allesomvattend is dit antwoord, het trilt en danst in de wateren der liefde....
Jouw inzicht, ware beleving, treft mij iedere keer. Je weet vast nog wel van ergens in de tijd, dat ik zei die bijbel daar kan ik niets mee. Dat kan ik ook niet, maar wel met jouw woorden. Jezus had ook geen bijbel in zijn handen, doch sprak rechtstreeks vanuit de bron.
Dat gevoel heb ik ook vaak jou bij de manier hoe je woorden vorm geeft , vorm geeft aan dat wat onbeschrijfelijk is.
In deze ene zin, staat alles, volledige totale overgave. Advaita, maar daar zullen velen het niet mee eens zijn. Doch ook zij ondanks hun ervaren en zien kennen het uur noch de dag.
Het moment dat iets uitspreekt, zo is het genoeg....
Dat moment is nader dan handen en voeten zoals jezus het uitdrukte, het is een wereldwending, in het klein en in het groot. En niemand of welke macht dan ook is in staat hier een jota aan toe te voegen...
Het is in wezen eenvoudig, Gods wil is wet. Zie maar als de zon opkomt, het volle maan is, het lente wordt, deze wet is zacht, eerlijk, maar wel wetmatig. Wat volgens mij wil zeggen, zij is niet te manipuleren, geen intelligentie is groot genoeg om hier verandering in te brengen...
Wet, heb elkander lief gelijk jezelve. Klinkt dat als een wet, het klinkt als muziek waar iedereen van houd, alleen heeft iedereeen zo zijn eigen verzameling gelijk de graanschuur.....
Heb de Vader lief boven allen, klinkt dat als een wet. Het klinkt voor mij als ware dit een aanmoediging om werkelijk jezelf te accepteren zoals je bent.
Wetten worden door mensen geschreven, waarom eigenlijk, omdat in principe ieder mens asociaal is.
Asociaal, A (anders ) sociaaal , eenzaamheid, angst, verscheurd van verdriet, maar je blijft meedraaien daar je jezelf schaamt. Daarom kom je in inrichtingen zommaar mensen tegen met enorme mentale problemen maar met een hart van goud.
Als ik mocht kiezen en dat meen ik uit de grond van mijn hart, daar ik weet waarover ik spreek. Doe mij maar een inrichting, de wereld er omheen is de speeltuin van allen die denken dat zij zelf alles kunnen bepalen. Doch advaita, jezus, buddha, zij leren ons iets anders....
Wees sociaal, de wereld draait niet om jouw, het gaat om die ander (en). Het leven is zo mooi, als je dit zou kunnen zoals een bloem, dan weet ik zeker dat je hele leven op slag verandert.
Transformatie noemen ze het ook wel, maar ik stel mij zelf de vraag die krishnamurti zichzelf ook stelde, kan ik nu en onmiddelijk in dit moment totaal veranderen, ja dat kan als je het maar wil zien.... |
|
   |
 |
Frouke
Gast
|
Geplaatst:
20 Jun 2009 19:21:20 |
  |
Ammananda,
Je schrijft Dat gevoel heb ik ook vaak bij jou de manier hoe je woorden vorm geeft , vorm geeft aan dat wat onbeschrijfelijk is.
Dat is wederzijds, dat gevoel heb ik ook bij jou al vanaf dat ik je leerde kennen.
En dat je zei die bijbel daar kan ik niets mee, ook daarin herken ik mijzelf.
Eigenlijk herken ik mezelf in jullie allemaal. Er wordt gezegd er lopen meer gekken buiten dan binnen de inrichting.. Maar tussen gek en geniaal zit maar een dunne scheidslijn. Eigenlijk is de hele wereld gek en geniaal tot er evenwicht is. En evenwicht wordt gehandhaafd door Gods Wil is wet en dat geldt voor alles. Daar kan rust en vrede in worden gevonden. Frouke. |
|
|
|
 |
piet stuitje
Blauwe Roos
|
Geplaatst:
20 Jun 2009 20:39:13 |
  |
"Eigenlijk is de hele wereld gek en geniaal tot er evenwicht is."
Ja,de hele wereld een geniaal gekkenhuis
en...het gekke/geniale is,dat in dat geniale gekkenhuis tegelijkertijd het evenwicht in potentie aanwezig is
en...dat geldt evenzeer voor dat gekke boek 'de bijbel'
piet |
|
|
    |
 |
ammananda
Site Admin

|
Geplaatst:
21 Jun 2009 13:19:01 |
  |
Het einde ( 18 )
De leerlingen zeiden tot Jezus:" Zeg ons, hoe zal ons einde zijn?" Jezus sprak:" Hebt gij dan de aanvang ontdekt, dat gij naar het einde zoekt?. Waar het begin is, daar zal ook het einde zijn. Zalig degene die zich in het begin plaatst. Hij zal ook het einde kennen, en hij zal de dood niet smaken."
Het einde zal zijn als het begin.
De grijsaard zal worden als het kind.
Zoals je was zul je worden.
Als je het heden niet doorziet kun je ook het einde niet kennen.
Als je jezelf kent weet je hoe je ooit was en hoe je geworden bent die je was.
Dat heet terugkeren tot de oorsprong, tot jezelf. |
_________________ Love is all
Laatst aangepast door ammananda op 21 Jun 2009 15:22:44; in totaal 1 keer bewerkt |
|
   |
 |
ammananda
Site Admin

|
Geplaatst:
21 Jun 2009 13:20:40 |
  |
Voor wij bestonden ( 19 )
Jezus sprak:" Zalig wie is voor hij werd. Als gij mijn leerlingen wordt en luistert naar mijn woorden , zullen deze stenen u dienen. Want er zijn vijf bomen voor u in het paradijs die 's zomers en 's winters onverstoord blijven en wier bladeren nooit afvallen. Wie ze zal kennen zal de dood niet smaken."
Gelukkig is degene die zichzelf gebleven is, die is wat hij is, en niet verworden is tot een innerlijk verdeelde.
Gelukkig is het kind wat niet uit het paradijs verdreven is door aanpassing aan de onrechtvaardige maatschappij.
Gelukkig degene die helder hoort, helder ziet, helder ruikt, helder proeft en helder voelt en dat niet vervormd doet vanuit de ervaringen uit zijn verleden.
Hij heeft verlichting bereikt. |
|
   |
 |
ammananda
Site Admin

|
Geplaatst:
21 Jun 2009 16:05:58 |
  |
Hij/zij heeft verlichting bereikt, zij zet ik daarbij. Daar volgens mij jezus nooit alleen maar hij heeft gesproken, dat komt ergens anders vandaan. Eerder denk ik dat hij het woord mens heeft gebruikt. Zo ook met het woord bereiken, velen zullen zeggen je kan het niet bereiken, niet vinden, niet zoeken, helemaal mee eens. In beweging zijn en komen, dat doe je zo wie zo. Maar als ik als een klein kind speel met de taal, met het woord bereikt.
Dan voel ik rijkdom, je bent rijk geworden innerlijk. Je hebt een ver licht ontmoet, althans als je naar de sterren opziet dan lijkt het ook ver. Maar er heeft een ontmoeting plaats gevonden, dat wat zo ver weg bleek te zijn was heel dichtbij. Het was in je, de rijkdom, dat licht. Dan heb je het bereikt, het kwam je tegemoet, want jezus zegt niet voor niets als gij een stap gaat met mij gaat dan ga ik er twee met u. Alsof die andere op weg is naar jou en jij op weg naar die ander, twee stappen, dat is zo mooi....
Je hebt verlichting bereikt, ja dan is het anders, je hebt jezelf ontmoet, dan kan je rustig het woord bereiken gebruiken. Je bent aangekomen op de plek, midden in de bron, daar waar de zon schijnt....
Want het is een vibratie, een energie, zolang je deze niet met volle overgave inademt blijf je waar je bent, alsof je de top van de mount everest hebt overwonnen, bereikt, niets mis dus met dat woord.
Dan heb je ook het begin gevonden en vraag je ook niet aan jezus hoe het einde zal zijn...
Taal, tussen de regels door lezen zeggen ze wel eens, dat kan best eens voor verrassingen zorgen.
Zoals het hele leven een grote verrassing is verpakt in jou, en je weet ieder mens is uniek, zei het vriendinnetje van mijn zoon net tegen mij, 20 jaar ongeveer, en al zo een grote mensenkennis. Zie dat is nu wijsheid, iedereen is uniek....
Als je een presentje krijg dan wacht je toch ook niet met uitpakken, dan ont...wikkel het grote geschenk van het al, pak het uit...
groetjes ammananda |
|
   |
 |
Frouke
Gast
|
Geplaatst:
21 Jun 2009 16:26:27 |
  |
De zaaier of God zaait en weet wat er in het zaad zit. Dus voor je was ben je gekend.
Bijvoorbeeld het zaad van een roos. We kennen het zaad en weten dat daar een roos uit voorkomt. Diezelfde roos heeft alweer zaad met informatie in zich om weer een roos te worden.
Als de roos bijna uitgebloeid is (de grijsaard) heeft hij in potentie het zaad (het kind) weer in zich. Dit is een eeuwig durende cyclus.
Tenzij er iemand of iets komt dat zich kruist met de roos (of mens). Jezus heeft zich gekruist met ons zaad, waardoor vervolmaking in een nieuwe vorm verkregen wordt. Daarin is geen begin of eind, omdat de dood hier overwonnen is. Frouke. |
|
|
|
 |
ammananda
Site Admin

|
Geplaatst:
21 Jun 2009 18:05:20 |
  |
Mooi frouke, deze grote mens heeft ons aller pad gekruist ( de symboliek van het kruis).
Wat hij als eerste heeft gedaan komende uit de volheid en in en uit harmonie geboren is zich gekruist hebbende met deze hele planeet zelf. Verticaal indalend en zich verspreidend horizontaal, het kosmische kruis. De wedergeboorte, het albewustzijn. Zich daarom ook verder delend en meedelend als een atoom kettingreactie in de vele woningen van de Vader, de oerziel....
Zijn d.n.a, ( bewustzijn/informatie ) zijn allesomvattende zien en zijn daardoor in de aarde geplant heeft (maria zijn moeder), en zich verbonden heeft met de aarde. Het verspreid heeft in de tijd, een interventie van de tijdloosheid in de illusie (tijd). Zichzelve vergetend, en maar een verlangen kennende, zie ik maak alles nieuw, gij allen zijt goden gelijk het zaadje van de roos. Ooit zult gij zelf een roos zijn, maar in uw zullen de zaden aanwezig zijn, daarom, gaat heen en vermenigvuldig u. Zij zullen u vervolgen en willen doden, doch ik zeg u, ik ben met u tot het einde der tijden ( bewustwording ).
Allen zijn wij uit stof ( e=mc2 ) en zullen wederkeren tot deze licht materie, doch daar bleef het niet bij. Dat was het begin, de alpha en eerste ademhaling vanuit een totaal andere dimensie, een toaal ervaren een te zijn met alles wat leeft, doch de bron zag wel dat het goed was maar zag ook dat wij een slecht geheugen hadden, daar hebben ze wat aangedan, noem het maar een update....
Door zijn zijn hier op aarde heeft hij ook ieder mens aangeraakt in de kern, ook al degenen die hem nooit ontmoet hebben. Hij heeft zich verbonden met allen, daarom is ontsnappen ook onmogelijk. Gelijk de roos zoals je deze als voorbeeld gebruikt. Je kunt elke roos uitrukken met wortel en al, maar gij zijt niet in staat het verspreiden van de zaden door de vogels tegen te houden. Dan zult gij iedere vogel moeten doden, toch zal er altijd een vogeltje zijn met een zaadje in de snavel die aan het zien van het blinde oog is ontgaan. Noch kunt gij de wind die haar zaden verspreiden manipuleren, mijn zaad zal het pad kruisen van alles wat leeft en ooit zal bestaan.
Jezus is de hemelse roos, zijn bewustzijn (d.n.a ) voor eeuwig verbonden met de maagdelijke aarde.
Zonder mij kunt gij niets doen, zonder deze impuls, zonder deze zonnnevibratie zijt gij als de doden en blijft gij zoeken. Gods wil is wet, en daar komt ieder mens vanzelf achter. Het lijkt misschien allemaal lang te duren, maar wat is 2000 jaar. Het is werkelijk als een seconde, niet meer dan dat. Alleen maar weerstand, een wereld vol met kathedralen, moskeeen en tempels. Doch zij hebben geen van allen dat gebracht wat deze ene mens wel heeft gebracht. Dat is het wonder toch wel dat je nu steeds meer ziet en mag ervaren dat de zaadjes van deze grijsaard ( de eeuwige jeugdige ) ontluiken, gelijk deze mens zelve...
Ja wat anders kan ik zeggen dan, Jesus Mihi Omnia... |
|
   |
 |
ammananda
Site Admin

|
Geplaatst:
21 Jun 2009 20:07:55 |
  |
Het mosterdzaad ( 20 )
De leerlingen zeiden tot Jezus:" Zeg ons, waarop lijkt het Koninkrijk der hemelen?" Hij sprak tot hen:" Het lijkt op een mosterdzaadje, het kleinste van alle zaadjes. Als het echter op bewerkte aarde valt, wordt het een grote plant en wordt een schuilplaats voor de vogelen des hemels."
De rechtvaardige wereld begint in een eenling, maar als de mensheid openstaat voor zijn boodschap, zal de beweging voor het herstellen van de oorspronkelijke staat en een rechtvaardige wereld, razendsnel om zich heen grijpen.
..........
Die eenling is de bron zelf, God, Christus. Tat tvam asi, je ware goddelijke natuur. Mocht ge daar nog aan twijfelen. Razendsnel grijpt het om zich heen, als je de tijd even vergeet, razendsnel.....
ammananda |
|
   |
 |
Frouke
Gast
|
Geplaatst:
22 Jun 2009 08:43:02 |
  |
Dit komt op.
Als ik dat plaatje goed bekijk zit daarin het pentagram verscholen en ook de vijf bomen die in het paradijs staan. Het zelfbevruchtend vermogen van de eenling, werkend met aarde, water, lucht en vuur de hoeksteen en als vijfde het allesdoordringende licht of aether.
Gods Woord of Zaad, Het most-aard-zaad ( 20 )
De vijf bomen of het Pentagram in het Paradijs die eeuwig groen blijven.
Abraham (aarde) betekenis vader van velen.
Abraham de eerste aartsvader bewerkte als eenling de aarde.
Araham hoort waar die de most-aard vandaan haalt.
Uit stenen Abrahamskinderen verwekken.
Noach (water) betekenis wereldredder. Rust en troost
Noach bewerkte als eenling het water en nam van het most-aardzaadje de most en werd dronken.
Mozes (lucht) betekenis uitgetrokken hoorde Gods woord of most-aardzaadje en kwam van de berg met de 10 geboden of Wet via God of het zaadje op stenen geschreven. Hij mocht het beloofde land zien, maar niet erin.
Jezus (vuur) verlosser, redder die vuur op de wereld heeft geworpen kruist met aarde, water en lucht. Is de hoeksteen die de bouwlieden hebben verworpen en een steen des aanstoots geworden,
Jezus zegt: Het Koninkrijk Gods is als een most-aardzaadje
God kan uit stenen Abrahamstenen kinderen verwekken.
Eer Abraham was, was ik.
Toen Jezus dan den edik het zure van de most-aard genomen had, zei Hij: Het is volbracht! En het hoofd buigende, gaf de geest.
In het graf waar een steen voor gewenteld is vind de transformatie en de opstanding plaats via de aether.
Christus de gezalfde brengt de Aether het zelfbevruchtende en geeft ons de morgenster tot woning en laat een nieuwe hemel en aarde zien.
De involutie verloopt eerst van aarde Abraham naar water Noach naar lucht Mozes naar Jezus vuur en naar aether Christus.
Er komt nu de omgekeerde volgorde van aether Christus naar vuur Jezus naar lucht Mozes naar water Noach naar aarde Abraham. Bij Abraham aangekomen zijnde, word Gods Woord werkelijkheid. Ik zal uw most-aardzaad stellen als het stof der aarde, zodat, indien iemand het stof der aarde zal kunnen tellen, zal ook uw zaad geteld worden.
Daarom kan Jezus zeggen, eer Abraham was, was ik.
Een nieuwe hemel en aarde zullen verschijnen.
Frouke |
|
|
|
 |
ammananda
Site Admin

|
Geplaatst:
22 Jun 2009 14:21:50 |
  |
Mooi zoal je het weer invult, zal zelf ook weer even naar dat plaatje gaan kijken zoals jij het beschrijft. Het is er vast wel in terug te vinden. Het is een atoom met daar omheen cirkelend electronen. Ik plaatste het op dat moment als symbool van het mosterdzaadje, intussen zijn er al weer keinere deeltjes gevonden.
Zou mij toch werkelijk niet verwonderen als Jezus daar toen al van op de hoogte was, maar deze metafoor heeft gebruikt daar atomen in die tijd geen algemeen aanvaard principe was. Maar hij verwees ook naar de waterman, veel heb ik u nog te zeggen, maar dat kunt gij nu nog niet bevatten. Daarom zijn alle leraren voor mij dan ook vanaf den beginne als een gouden ketting, ze verwoorden het in de cultuur waar ze op dat moment geland (geboren) zijn , geplant zijn.
Ja intussen zijn er guarks en nog kleiner bij gekomen. Doch zijn er nog veel kleinere. En wat zullen wij dan ontmoeten als wij werkelijk het allerkleinste deeltje hebben gevonden.
Misschien daar in de kern van dat zo onvoorstelbare kleine vinden wij leegte, alles, niets, in ieder geval welke naam je het ook geeft. Daar ergens ligt het begin welke zelf nooit geboren is noch ontstaan. En als wij dan weten, voelen (durven aannemen) dat dit begin in onszelf is. Dan kan het toch bijna niet anders dan dat wij de schepper van hemel en aarde zullen ontmoeten.
Wat zullen wij daar dan vinden, de scheppingskracht maar in staat zo iets groots te verwezelijken
Jezus zei, de vader heeft mij macht gegeven over hemel en aarde, doch is zijn onvoorwaardelijke liefde en eenvoud tot op de dag van vandaag door (bijna) niemand geevenaard.
Zoveel kracht in je, maar zijn liefde voor alles wat leeft was nog vele malen groter dan deze kracht.
Zo ook bij de buddha, mededogen, liefde in de ware zin....
Ook al gelooft een mens nergens in, maar om de liefde kan niemand heen, welke invulling of interpretatie je er ook aan geeft...
Maar zoals gezegd ik zal dit atoom eens nader bekijken. Het pentagram, dat vind je door de hele geschiedenis terug in allerlei vormen, zelfs omgedraaid.
Maar voor dezen is wat jezus zei zeker van toepassing, vader vergeef ze, zij weten niet wat zij doen, zij hebben geen inzicht in de ware betekenis van dit universele symbool.
DE Da Vinci Mens....
groetjes |
|
   |
 |
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
27 Jun 2009 18:28:48 |
  |
logion 21
Maria zei tot Jezus:" Waar lijken uw leerlingen op?" Jezus sprak:" Zij lijken op kinderen die zich op een veld ophouden dat hun niet toebehoort. Wanneer de eigenaren van het veld komen, zullen zij zeggen:" Geef ons veld terug." Zij kleden zich voor hen uit, opdat zij het hun laten en hun het veld geven. Daarom zeg ik u: als de heer des huizes weet dat de dief komt, zal hij waken voor hij gekomen is, en hem niet in het huis van zijn landgoed laten inbreken om zijn zaken weg te dragen. Gij echter, wees op je hoede tegenover de wereld. Bewapen u met grote kracht, opdat de rovers geen weg vinden om bij u te komen. Want de moeilijkheden die gij verwacht zullen uitkomen. Laat er onder u een verstandig man zijn. Toen het graan rijpte, kwam hij ijlings, met zijn sikkel in de hand, en oogstte het. Wie oren heeft om te horen, hij hore."
Zolang de leerlingen niet zijn als de meester, hebben zij de boodschap niet begrepen.
Daarom staat er geschreven: zoekt eerst het Koninkrijk en de gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden.
Zolang je het niet gevonden hebt, kun je beter zwijgen.
Maar als je het gevonden hebt en opgestaan bent uit de doden, dan voel je je als een vreemdeling in de maatschappij.
En de maatschappij zal zeggen dat je daarin niets te zoeken hebt en dan veeg je het stof van je voeten en laat ze hun gang gaan.
Als de gevestigde orde weet dat ze bedreigd wordt, zal hij zich wapenen tegen degenen die de ongewapende revolutie prediken.
Wees dus op je hoede, doorzie hun argumenten, en laat je niet verleiden om met hun spel mee te doen.
Er zijn er zovelen die hongeren en dorsten naar gerechtigheid, zoveel ontrechten, zoveel treurenden en zoveel zachtmoedigen.
Zij zijn rijp voor de boodschap.
Weet dat je geen gehoor vind bij de maatschappelijk geslaagden, de succesvollen om wat ze presteren en bezitten, de machthebbers en de handhavers van de status quo. |
|
|
   |
 |
|
Geplaatst:
27 Jun 2009 18:28:48 |
 |
|
|
 |
|
|
Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|
|
|