Inner peace

FAQ  •  Zoeken  • Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Het Aquarius Evangelie. Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.
Auteur Bericht
inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2009 14:05:49 Reageren met citaatTerug naar boven

AQ. Evang. hoofdstuk 111: 10-25

10 Toen keerde Jezus zich om en zeide tot de twaalf: zie, hoe de mensen in de modder van het stoffelijk leven zitten.
11.De zuurdezem van de waarheid kan deze vuile klei in vaste rots veranderen, en de mensen kunnen lopen en het pad dat naar de bergtop leid, vinden.
12. Gij kunt niet haasten, maar gij kunt wel zuurdezem met gulle hand rondstrooien.
13. Wanneer de mensen de waarheid hebben leren kennen, die op haar gelaat de wet draagt, dan zullen zij zich haasten om ieder te geven wat hem toekomt.
14. Toen zeide Jezus tot het volk: neem u in acht en begeer niet. De rijkdom van de mensen bestaat niet in wat zij schijnen te bezitten- in landerijen, zilver en in goud.
15.deze dingen zijn slechts geleende rijkdom. Niemand kan de gaven Gods alleen voor zichzelf houden.
16.De dingen van de natuur zijn het eigendom van God en wat God toebehoort, behoort gelijkelijk aan iedereen.
17.De rijkdom van de ziel is gelegen in reinheid van leven en in de wijsheid, die uit de hemel neerdaalt.
18.Luister: De landerijen van een rijke man brachten overvloedige oogsten voort.
19. zijn schuren waren te klein om al het graan te kunnen bergen en daarom zeide hij tot zichzelf:
20. Wat zal ik doen? Ik kan mijn graan niet weggeven; ik kan het ook niet laten bederven; en toen zijde hij:
21. Dat zal ik doen: Ik zal deze kleine schuren afbreken en grotere bouwen; daarin zal ik mijn graan opslaan en zal dan zeggen:
22. Mijn ziel, neem nu maar rust; ge hebt genoeg voor vele jaren; eet, drink, neem het er goed van en wees tevreden.
23. Maar God keek neer en zag de man;hij zag zijn zelfzuchtig hart en zeide; Gij dwaas, deze nacht zult u uw huis van vlees verlaten; voor wie is nu uw verzamelde rijkdom?
24.Gij mensen van Gallilea, vergaar u geen schatten in aardse kluizen; opgestapelde rijkdom zal uw ziel aantasten.
25. God schenkt de mensen geen rijkdom om die in geheime kluizen op te bergen. de mensen zijn slechts rentmeesters van de rijkdommen Gods en zij moeten deze gebruiken voor algemeen welzijn.
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen

Geplaatst: 20 Jun 2009 14:05:49 Terug naar boven

inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2009 14:33:24 Reageren met citaatTerug naar boven

Aq. Evang. hoofdstuk 114:1-9

Terwijl Jezus onderwees, kwam een man naar voren en zeide: Rabbi, mag ik spreken?
2. In de afgelopen nacht hebben, bij en storm op zee, vele vissersboten schipbreuk geleden en de mannen zijn bij dozijnen verdronken, en dus zijn hun vrouwen en kinderen in nood.
4. Wat kan er gedaan worden om hen in hun grote ellende te helpen?
5. En Jezus zeide: Een billijk verzoek. En tot de mensen van Gallilea, luister; wij kunnen deze mannen niet weer tot leven brengen, maar wij kunnen hen helpen die voor hun dagelijks brood van hen afhankelijk waren
6. Gij rentmeesters van Gods rijkdommen, er is een gunstige gelegenheid voor u gekomen; ontsluit uw kluizen; kom voor de dag met uw opgezameld goud;schenk met gulle hand.
7 Deze rijkdom was terzijde gelegd juist voor gelegenheden als deze; toen was het geld voor u om het te bewaren;
8. maar nu is het niet meer van u, maar behoort aan hen die het nodig hebben, en als gij niet geeft, dan roept u alleen maar de wrake Gods over uw hoofden op.
9. het is geen liefdadigheid om te geven aan hen die in nood verkeren; het is alleen eerlijk; het is slechts aan de mensen geven wat hun toekomt.
ammananda
Site Admin

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2009 15:45:53 Reageren met citaatTerug naar boven

Het is geen liefdadigheid om te geven aan hen die in nood verkeren; het is alleen eerlijk....

Het is alleen eerlijk...

Het gezegde eerlijk duurt het langst, eerlijk zijn...

God is eerlijk, daarom is God waarschijnlijk ook eindeloos, onsterfelijk, eeuwig alles vernieuwend. Daarom heeft iedereen wel ergens een naam voor, voor wat dan ook, een excuus dus...

Maar zou dat dan het mysterie zijn, ik zeg niet ja, ik zeg niet nee. Maar zoals mensen wel eens een spelletje doen, weet niet zo gauw hoe het heet. O ja blinddoekje spelen, koud, warm. Nu dan eerlijk zijn is niet koud of warm, het is gloeiend heet, doch kan je jezelf nooit branden aan deze uitspraak van De grote Mens Jezus Christus.
Eerlijk, alleen het woord al vind ik van een schoonheid die geen enkel ander woord in zich draagt, zou dat het zijn...
Er zijn ook mensen die een heel eiland voor zichzelf kopen, bewaakt met camera's en wat al niet meer. Maar jezus maakt hier wel duidelijk hoe de vork in de steel zit, alles komt van God, is van God, daarom van en voor iedereen.
Zelfovergave is een toverwoord, maar dat heeft haar wortels in dat ene woord, eerlijk zijn...

Dus als ze vragen aan je, waar geloof je in, zou je ook kunnen zeggen, ik geloof in eerlijkheid. Je wordt gelijk besprongen, ze zetten onmiddelijk de hubble telescoop helemaal in om de splinter te vinden. Maar je weet al wat deze zelfde meester daar over gezegd heeft...
Wordt als een kind, wees eerlijk, heb uw naaste lief en God boven allen. Volgens mij ben je dan behoorlijk warm, zelfs zonder blinddoek, je straalt deze warmte uit gelijk de zon doet, zonder aanzien des persoon.....
Echt ik hou van dat woord, eerlijk. Weet je waarom, daar als ik na de natuur zie, de sterren, het ziet er gewoon eerlijk uit...

Volgns mij is het leven ook eerlijk, het verbergt niets. Maar iedereen heeft wel ergens zo zijn eigen schuurtje waar hij van alles bewaart.

Dus ik zou zeggen, afbreken die handel, anders doet God het wel voor je. Ja volgens mij is God verliefd op eerlijke mensen, en alleen al die gedachte maakt mij vreugdevol. Niet dat ik zelf ooit zal zeggen, ik ben eerlijk. Maar het straalt iets mysterieus uit, eerlijk zijn. Weten en vooral toegeven dat niets van jou is, niets ook al heb je jezelf te pletter gewerkt. Maar daar heeft God wel een groot respect voor, maar voor de gouden handdruk bijv, het is God een gruwel in het allesdoorziende oog. Het is niet van jou, zal het ook nooit zijn, alleen op een papiertje. Doch God schrijft niet op papiertjes, God schrijft met een gouden pen de waarheid in je hart, en daar kan niemand bij.
Alleen jij, dat is jouw relatie met het leven, zonder blinddoek.....

groetjes ammananda

Lieve inannna,

Image

Dank je wel lieve schat voor je geschenk wederom, ik weet niet wat ik moet zeggen, je bent zo eerlijk...

Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2009 09:58:27 Reageren met citaatTerug naar boven

Ammananda:
Het is geen liefdadigheid, het is eerlijk.
Dit doet me zo denken aan de strekking van Immanuel Kants boek "Kritik der reinen Vernunfts" waarin hij op grond van de rede tot dezelfde inzichten komt als die welk door alle wereldreligies sinds eeuwen gepredikt worden.
Ik hou hier wel van.
Inzichtelijkheid bedoel ik dan, een waar kenmerk van gnosis.

Innana:
Ergens voorin het Aquarius evangelie staat iets over de verschillende soorten aanleg van hen die met Christus verbonden zijn.
Het is mij voorgelezen op mijn verjaardag dit jaar door een aardige vrouw die ik via een ander forum heb leren kennen en van wie ik de laatste tijd niets meer hoor, ondanks een brief met bijlagen die ik haar onlangs nog gestuurd heb, maar goed....
Misschien kun jij een verband vinden met 1 Cor. hoofdstukken 12 en 13
(brief van apostel Paulus in het nieuwe testament van de bijbel, als je die hebt Innana).
Dit is voor mij een essentieel punt.
Jij schreef trouwens op het Transformatorforum nog een prachtig stuk over empathisch luisteren en dit past bij datgene wat ik hier nu aansnijdt.

hartelijke groet,

Gjalt

Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2009 11:16:57 Reageren met citaatTerug naar boven

gjalt schreef:
Ammananda:
Het is geen liefdadigheid, het is eerlijk.
Dit doet me zo denken aan de strekking van Immanuel Kants boek "Kritik der reinen Vernunfts" waarin hij op grond van de rede tot dezelfde inzichten komt als die welk door alle wereldreligies sinds eeuwen gepredikt worden.
Ik hou hier wel van.
Inzichtelijkheid bedoel ik dan, een waar kenmerk van gnosis.

Innana:
Ergens voorin het Aquarius evangelie staat iets over de verschillende soorten aanleg van hen die met Christus verbonden zijn.
Het is mij voorgelezen op mijn verjaardag dit jaar door een aardige vrouw die ik via een ander forum heb leren kennen en van wie ik de laatste tijd niets meer hoor, ondanks een brief met bijlagen die ik haar onlangs nog gestuurd heb, maar goed....
Misschien kun jij een verband vinden met 1 Cor. hoofdstukken 12 en 13
(brief van apostel Paulus in het nieuwe testament van de bijbel, als je die hebt Innana).
Dit is voor mij een essentieel punt.
Jij schreef trouwens op het Transformatorforum nog een prachtig stuk over empathisch luisteren en dit past bij datgene wat ik hier nu aansnijdt.

hartelijke groet,

Gjalt

Dag Gjalt,

Dat je nog niets gehoord hebt van die aardige mevrouw zal wellicht een reden hebben, denk je niet? Maak je daarover geen zorgen Smile

Het enige wat ik kan vinden in het Aq.Ev. is het onderscheiden van bewustzijn, dit zijn drie fasen.

1 Bewustzijn van de Almacht Gods en van de mens.
2Christusbewustzijn, of bewustzijn van de goddelijke liefde.
3 Bewustzijn van de heilige adem of de opperste intelligentie.

Wij moeten wel bedenken, dat de aanwezigheid van ??n bewustzijnsstaat niet vanzelfsprekend de aanwezigheid van een der beide andere insluit.
Er zijn veel mensen, geheel vervuld van de liefde Gods, ver gevorderd in het christus- bewustzijn, doch die absoluut onwetend zijn; niet het minste begrip hebben van wetten van natuurlijke of van geestelijke zaken; niet in overeenstemming zijn met de grote Leermeester, die de heilige geest is.

Wat beschreven wordt in 1 Kor 12 en 13, zou je kunnen vergelijken met met een lichaam, ieder verschillende gaven, verschillende werkingen van lever maag, darmen, enz.

Ieder afzonderlijk doet zijn werk maar toch weer samen, ze kunnen niet zonder elkaar.
Ieder uniek in zijn soort.
In het klein maar ook in het groot.

Maar wat nu als de liefde niet aanwezig is?
Dan werkt het niet, is het lichaam dood.

Ook daar staat een stukje over in het Aq.Ev.
Hoofdstuk 130.

Zal een klein stukje citeren; 16-19

Heer, waarom konden wij dit kind niet genezen? Wij spraken het woord; maar zelfs dat was machteloos.
17 En Jezus zeide: uw groot succes in al uw voorgaande arbeid, heeft u zorgeloos gemaakt, en gij vergat de macht Gods te erkennen.
18 Zonder de Geest van het woord, is het woord een nutteloos sprookje en gij vergat te bidden.
19 Er is geen geloof zonder het gebed zonder van geloof. Geloof geeft de vleugels aan het gebed, maar vleugels alleen vliegen niet.

Zonder de Liefde kun je niets, Je kunt nog zoveel gaven denken te hebben ( dit is geen bezit) Maar als je de liefde niet hebt, zorgeloos bent geworden, Denkt het zelf te kunnen, is er iets grondig mis.

Mislukking kan heel goed zijn. De grootste lessen die in het het leven geleerd worden zijn het gevolg van gemaakte fouten.

Kun je hier iets mee, Gjalt?

inanna
inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2009 16:17:27 Reageren met citaatTerug naar boven

HET GETUIGENIS VAN DE NAZARENER.

Jezus helderde zelf de kwestie op.
Eens toen hij tot een verzameling mensen in Bethani? sprak, en de mensen Hem koning noemden, trad hij naar voren en zeide: IK ben niet gekomen om op een troon te zitten en te regeren zoals Ceasar regeert; en u kunt de bestuurder van de joden vertellen, dat ik geen pretendent ben van zijn troon. De mensen noemen mij Christus en God heeft de naam erkend; maar Christus is geen mens. De Christus is Universele Liefde, en Liefde is koning.

Deze Jezus is een mens die door overwonnen verzoekingen, door duizenderlei beproevingen, geschikt geworden is om de Tempel te zijn waardoor de Christus zich aan mensen kan openbaren.
Daarom hoort, gij mannen van Isra?l,hoort. Zie niet naar het vlees, dat is geen koning.
Zie naar de Christus binnen in u, die vorm zal krijgen in ieder van u, zoals Hij vorm gekregen heeft in mij.
Wanneer ge uw harten door geloof gezuiverd zult hebben, zal de koning binnen treden en gij zult Zijn gelaat zien
(Aq, Ev. 68: 10-14)
gjalt
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2009 10:09:08 Reageren met citaatTerug naar boven

Hallo Innana,

Ik vind het belangrijk genoeg om op een zuivere manier op elkaar in te gaan, want dit is nu juist wat ik als l i e f d e zie!
Het d e l e n van ieders eigen gaven aan elkaar in gemeenschap met elkaar.
Wat ik eigenlijk aan de orde wil stellen is dit: namelijk dat ik niet geloof dat, ondanks de verbondenheid met Christus die er op een van die drie beschreven manieren is, zonder het op elkaar aangewezen zijn , zonder het delen met elkaar - wat in wezen de praktisering is van liefde - we niet als ??n lichaam samenwerken.
Het zijn g a v e n inderdaad, het is je geschonken, en dat geldt ook al in het natuurlijke, onze lichamelijke gezondheid, ons denkvermogen, vermogen tot empathie, enz.
De een ontdekt iets, de ander werkt ermee, dat is liefde; zo bedoel ik dat dus ongeveer.
Zie jij dit dan ook zo?
En wat betreft het leren van fouten, ja zo werkt dit, en wie zich aan een ander spiegelt, spiegelt zich zacht, zo is het ook wel eens een keer.
Eigenlijk wil ik zoveel zeggen dat ik niet geloof in een soort kluizenaarsbestaan met het idee dat je met Christus verbonden zou zijn, dat is een contradictio in terminis.
Het onder de mensen zijn, ook via een forum, ongelovigen zowel als gelovigen, en dit is het kruis, de opdracht.

hartelijke groet,

Gjalt

Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2009 11:48:00 Reageren met citaatTerug naar boven

gjalt schreef:
Hallo Innana,

Ik vind het belangrijk genoeg om op een zuivere manier op elkaar in te gaan, want dit is nu juist wat ik als l i e f d e zie!

Wat ik eigenlijk aan de orde wil stellen is dit: namelijk dat ik niet geloof dat, ondanks de verbondenheid met Christus die er op een van die drie beschreven manieren is, zonder het op elkaar aangewezen zijn , zonder het delen met elkaar - wat in wezen de praktisering is van liefde - we niet als ??n lichaam samenwerken.
Het zijn g a v e n inderdaad, het is je geschonken, en dat geldt ook al in het natuurlijke, onze lichamelijke gezondheid, ons denkvermogen, vermogen tot empathie, enz.
De een ontdekt iets, de ander werkt ermee, dat is liefde; zo bedoel ik dat dus ongeveer.
Zie jij dit dan ook zo?
En wat betreft het leren van fouten, ja zo werkt dit, en wie zich aan een ander spiegelt, spiegelt zich zacht, zo is het ook wel eens een keer.
Eigenlijk wil ik zoveel zeggen dat ik niet geloof in een soort kluizenaarsbestaan met het idee dat je met Christus verbonden zou zijn, dat is een contradictio in terminis.
Het onder de mensen zijn, ook via een forum, ongelovigen zowel als gelovigen, en dit is het kruis, de opdracht.

hartelijke groet,

Gjalt

Jij kunt je ook niet verbinden met Christus, Gjalt. (niemand)
Christus verbind zich met jou als de tijd rijp is, en is een bewustzijnstaat.
Ook niet bij empatisch luisteren,het gebeurt aan je.
Kan het met woorden niet vertellen wat er dan gebeurt als die kracht werkzaam is

Toch geeft het een gevoel van eenzaamheid, te midden van al die mensen. (soort van kluizenaar)
Kan niet met je meegaan in jou opvatting dat er ongelovigen zouden zijn en gelovigen.

In woorden alleen voel je de vibratie niet altijd om empatisch te luisteren/lezen. ( het zit tussen de woorden)

In aandacht zijn heb je meer zintuigen voor nodig, en is derhalve op een forum niet geheel haalbaar.

Maar.... wat heb jij in je zelf ontdekt?

En hoe zie jij die praktisering van de liefde?
gjalt
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2009 08:52:37 Reageren met citaatTerug naar boven

inanna schreef:
gjalt schreef:
Hallo Innana,

Zie jij dit dan ook zo?

hartelijke groet,

Gjalt

Jij kunt je ook niet verbinden met Christus, Gjalt. (niemand)
Christus verbind zich met jou als de tijd rijp is, en is een bewustzijnstaat.
Ook niet bij empatisch luisteren,het gebeurt aan je.
Kan het met woorden niet vertellen wat er dan gebeurt als die kracht werkzaam is

Toch geeft het een gevoel van eenzaamheid, te midden van al die mensen. (soort van kluizenaar)
Kan niet met je meegaan in jou opvatting dat er ongelovigen zouden zijn en gelovigen.

In woorden alleen voel je de vibratie niet altijd om empatisch te luisteren/lezen. ( het zit tussen de woorden)

In aandacht zijn heb je meer zintuigen voor nodig, en is derhalve op een forum niet geheel haalbaar.

Maar.... wat heb jij in je zelf ontdekt?

En hoe zie jij die praktisering van de liefde?

Hallo Innana,

Wat me meteen opviel, dat jij je niet kunt vinden in wat ik schreef over ongelovigen en gelovigen.
Probeer dan tussen de regels aan te voelen wat ik bedoel met gelovig en ongelovig.
Ik zie het voornamelijk zoals dat ook in de heilige koran wordt bedoeld, namelijk te oordelen naar de daden der mensen, niet wat in hun hoofd zit.
Over eenzaamheid heb ik in de rubriek mijn verhaal geschreven in de topic "Indien gij niet wordt gelijk de kinderkens...".
In die zin ga ik wel met je mee, maar toch komt Christus naar je toe, hetzij in stilte in een ontvankelijk moment hetzij via mensen, en dat kan iedereen zijn, ook al zouden dat mensen zijn die van zichzelf vinden dat ze niet geloven.
Je schrijft ook dat je je niet kunt verbinden met Christus.
Heb ik dat dan beweerd c.q. gesuggereerd?
Hij is naar mij toe gekomen, dat kan ik getuigen, maar wel temidden van diegenen die ook innerlijk op Christus gericht waren.
Het is mij in de loop de jaren ook duidelijk geworden dat het daarbij niet kan blijven.
Het is toch een kwestie van wederzijds, als er een zoeken is dan laat Christus , de ware Liefde, zich ook vinden, maar vaak herken je Hem niet of voel je het wel maar raak je verstrikt in verwachtingspatronen van het ego, die zich zo kunnen vermommen dat je denkt dat dat wel in overeenstemming is met Christus.
Datgene waar het op aankomt is dat wij in Zijn Woord blijven wandelen.
Nu is dit minder eenvoudig dan gezegd of geschreven, want je gaat sjoemelen zolang je aan jezelf wordt overgelaten en God laat dit toe, net zolang totdat je het zelf in de gaten krijgt.
Innana, het is een zaak van vallen, op je bek gaan en weer op staan als je genoeg geloof nog hebt.
Juist dat voortdurend vallen en jezelf tegenkomen, door mensen niet meer gewenst worden, en weet ik niet wat allemaal, is juiste een bewijs dat God met je bezig is.
Want juist de zuiverheid van het Licht dat je omgeeft voedt hoogstaande verwachtingspatronen die je vervolgens richt op de mensen om je heen en die noodzakelijk tot diepe teleurstellingen moeten leiden.
Je wilt bijvoorbeeld in alle omstandigheden eerlijk zijn , en dan merk je dat heel veel mensen dat eigenlijk helemaal niet willen.
Niet dat ze daar voor uitkomen, maar je loopt er tegenaan.
Wij zijn allemaal in deze wereld maar niet iedereen is van de wereld.
Maar hoe het per persoon zit daar kom je nooit helemaal achter.
Moet dat dan, vraag jij je misschien af.
Ja kijk, je verlangt er uiteindelijk toch naar om te delen juist in de ene zuivere Liefde!
Nu kom ik dus op Liefde.
En ik haal nog even aan wat in het Aquarius evangelie zo wordt geformuleerd:
1 Bewustzijn van de Almacht Gods en van de mens.
2 Christusbewustzijn, of bewustzijn van de goddelijke liefde.
3 Bewustzijn van de heilige adem of de opperste intelligentie
Bij de een is het ene prominent, bij de ander weer het andere.
Maar ze zijn alledrie van even groot belang, dat is eigenlijk waar ik naar toe wil.
Wat ik als Liefde ervaar is het delen met elkaar, en het betekent eigenlijk ook het beschikbaar zijn, want in het delen verschijnt het Hogere, het Licht, als de tijd rijp is inderdaad, want dat zie je wel goed, soms ben je zo vol ergens van en dan wil je dit delen en dan is de akker nog niet geploegd of zoiets.
Eigenlijk wil ik nog een ander aspect aanroeren, namelijk betreffende wat inwijding wordt genoemd.
In vroeger tijden was dat een hoogstpersoonlijke aangelegenheid die veelal in het verborgen moest plaatsvinden onder leiding van hi?rophanten.
Maar nu is het iets wat in het volle leven zelf plaats moet vinden, en optreedt in de interactie tussen mensen.
Vraag me dus wat ik onder Liefde versta en dan antwoord ik dat het een inwijdingsproces is van begin tot eind en het is te groot voor ??n mens alleen, vandaar dus het belang van de gemeenschap der heiligen en dan kom ik dus weer op Paulus: 1 Cor. 12 en 13, in samenhang met elkaar wel te verstaan.
Ik moet het hier nu even bij laten, de tijd is beperkt, wel in het besef dat er nog vragen bij jou kunnen leven naar aanleiding van wat ik vandaag allemaal schreef.

hartelijke groet,

Gjalt

Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 28 Jun 2009 07:48:18 Reageren met citaatTerug naar boven

Geen vragen, Lieve Gjalt Very Happy

Het is me zeer duidelijk.

Inanna
inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 28 Jun 2009 07:53:02 Reageren met citaatTerug naar boven

Hoofdstuk 155-11:31

11. Nu, er waren zeven broers en de oudste had een vrouw; hij stierf en had geen kind; een broeder nam zijn weduwe tot vrouw en stierf toen;
12. En zo had iedere broeder deze weduwe tot vrouw; na verloop van tijd stierf de vrouw;
13. Wie van deze mannen nu, zal op de dag der opstanding, op deze vrouw als echtgenote aanspraak kunnen maken?

14. En Jezus zeide: Hier op dit niveau van leven huwen de mensen alleen om hun zelfzuchtige ik te bevredigen, of om het ras voort te planten; maar in de wereld die komt, en op de dag der opstanding, leggen de mensen geen huwlijkseden meer af.
15.Maar, evenals de engelen en de andere zonen Gods gaan zij geen bindingen meer aan voor het eigen genoegen, noch om de voortplanting van het ras.
16. Dood betekent NIET het einde van het leven. Het graf is NIET het doel van de mensen, evenmin als de aarde het einddoel van de zaden is.

17.Leven is de consequentie, het onvoormijdelijke gevolg, van dood. Het zaad moge schijnbaar sterven, maar vanuit het graf van het zaad, rijst de boom omhoog tot leven.
18. Zo sterft de mens schijnbaar, maar hij leeft voort en vanuit het graf springt hij op in het leven.
19. Wanneer gij de woorden van Mozes kon begrijpen, die hij sprak bij het braambos dat brande en niet werd verteerd, dan zoudt gij WETEN, dat zoiets als dood, NOOIT het leven kan vernietigen.

20. En Mozes zeide: Dat God is de God van Abraham, van Isaac en van Isra?l.
21.God is geen God van beenderen van dode mensen, maar Hij is God van de levende mens.
22. Ik zeg u mensen, de mens gaat neer in het graf, maar hij zal weder opstaan en het leven openbaren.
23 Want ieder leven is met Christus verborgen in God, en de mens zal leven, omdat God zal leven.

24. De farzee?rs en schriftgeleerden, die de Heer hoorden spreken, riepen uit: Hij spreekt de waarheid; zij waren blij, dat de sadducee?rs verslagen waren.
25.En toen kwam een eerlijke schriftgeleerde naar voren en zeide tot Jezus de Heer, gij spreekt als iemand die door God gezonden is, en mag ik vragen:
26. Wat is het grootste en belangrijkste gebod van de wet?
27. En Jezus zeide: Het eerste is:Hoort, o Isra?l, de Heer uw God is E?n, en gij zult de Heer uw God liefhebben met geheel uw hart, met geheel uw ziel, met al uw krachten.
28.En gij zult uw naaste liefhebben als uzelf.
29 Deze zijn de grootste van de tien, en op hen steunen de wet, de profeten en de psalmen.
30.De schrift geleerde antwoorde: Mijn ziel zegt mij, dat gij de waarheid spreekt, want liefde vervult de wet en overtreft verre alle brandoffers en opofferingen.
31. En Jezus zeide tot hem: Voorwaar, gij hebt het mysterie opgelost; gij zijt in het koningkrijk en het koningkrijk is in u.

Hij die oren heeft die hore.
Inanna
piet stuitje
Blauwe Roos

BerichtGeplaatst: 28 Jun 2009 09:19:44 Reageren met citaatTerug naar boven

"27. En Jezus zeide: Het eerste is:Hoort, o Isra?l, de Heer uw God is E?n, en gij zult de Heer uw God liefhebben met geheel uw hart, met geheel uw ziel, met al uw krachten."

Zo begint nog dagelijks het gebed in Israel :

Shema Israel...luister o Israel,de Here onze G'd de Heer Hij is EEN

Idea piet
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturenYahoo Messenger
inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2009 19:37:46 Reageren met citaatTerug naar boven

Hoofdstuk 95.
Jezus spreekt de acht zaligsprekingen uit en het achtvoudige wee. Spreekt woorden van bemoediging. Legt de nadruk op het verheven karakter van Apostolische arbeid

1-20,

En Jezus en de twaalf gingen naar de top van de berg en zeide:
2. Twaalf zuilen van de kerk, opostelen van de christus; lichtdragers van de zon des levens, gezanten van God aan de mensen:
3.Binnen korte tijd zult gij alleen moeten gaan en het evangelie van de koning predikken, eerst aan de Joden en daarna tot de gehele wereld.
4.En gij moet niet met de zweep gaan als om de mensen voort te drijven; gij kunt de mensen niet tot de koning drijven;
5.Maar gij moet in liefde en dienstbaarheid en de weg recht en licht voorgaan.
6. Gaat heen en zeg: het koningkrijk is nabij.
7. Zalig zijn de sterken van geest, hunner is het koningkrijk.
8.Zalig zijn de zachtmoedigen, zij zullen het land be?rven.
9. Zalig die hongeren en dorsten naar gerechtigheid;zij zullen verzadigd worden.
10.Zalig zijn de barmhartigen;hun zal barmhartigheid bewezen worden.
11 Zalig zijn die het meesterschap over zichzelf verkrijgen;zij hebben de sleutel tot macht.
12. Zalig zijn de reinen van hart; zij zullen de koning zien.
13.Zalig die belasterd worden en onrecht lijden omdat zij rechtvaardig zijn;zij zullen hun vervolgers zegenen.
14 Zalig is het vertrouwend gelovig kind Gods; hij zal zitten op de troon van macht.
15. Wees niet ontmoedigd wanneer de wereld u zal vervolgen en u zal vervloeken; maar wees in tegendeel zeer verheugd.
16 de profeten en de zieners en alle groten der aarde, zijn belasterd geworden.
17. Wanneer gij de kroon des levens waardig zijt, zult gij op aarde belasterd, zwart gemaakt en vervloekt worden.
18.Verheug u wanneer slechte mensen u verdrijven en uw naam tot een schimpnaam en aanfluiting maken.
19. Ik zeg, verheug u; maar behandel de kwaaddoeners met medelijden; zij zijn slechts spelende kinderen; zij weten niet wat zij doen.
20.Verheug u niet over gevallen vijanden.Zoals gij de mensen uit de diepte van zonde helpt opstaan, zo zal God u helpen in het gaan naar groter hoogten.
inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2009 06:21:16 Reageren met citaatTerug naar boven

21-37

21.Goud en landerijen brengen de rijken slechts wee en ellende.
22. wee de mensen die naar eigen goeddunken de paden van genoegens bewandelen; hun wegen zijn vol verzoekingen en gevaarlijke putten.
23.Wee de hoogvaardigen;zij staan boven een afgrond;vernietiging wacht hun.
24.Wee de hebzuchtige; want wat hij bezit is niet zijn eigendom;en zie, een ander komt;zijn rijkdom is verdwenen.
25 Wee de huichelaar; van buiten is hij mooi om te zien;zijn hart is vervuld met karkassen en botten van dode mensen.
26.Wee de wrede en medogenloze mens; hij zelf is het slachtoffer van daden.
27 het kwaad dat hij een ander wilde aandoen komt op hem zelf terug;de kastijder wordt de gekastijde.
28.Wee de lichtmis, die aan de deugden van de zwakken knaagt.Het uur komt dat hij zwakke zal zijn, het slachtoffer van een losbandige met grotere macht.
29 Wee u, wanneer de gehele wereld alleen goed van u spreekt.De wereld prijst mensen niet die in de heilige adem leven;zij spreekt alleen vol lof over valse profeten en laag bij de grondse hersenschimmen.
30.Gij mannen die in de heilige adem wandelen zijt 'zout', het 'zout'der aarde; doch als gij uw kracht verliest zijt gij slechts zout in naam en niets meer waard dan stof.
31.En gij zijt licht;en geroepen tot licht der wereld.
32.Een stad op een berg kan niet verborgen blijven;haar lichten kunnen van verre gezien worden; en zolang gij staat op de berg des levens kunnen de mensen uw licht zien en uw werken navolgen en eren.
33 Men steekt geen lamp aan en zet deze in een kist;men zet haar op een standaard opdat zij het gehele huis zal kunnen verlichten.
34.Gij zijt de lampen Gods;gij moet niet staan in de schaduw van aardse begoochelingen,maar in een open veld, hoog op een standaard.
35. Ik ben niet gekomen om de wet teniet te doen; maar om haar te vervullen.
36.De wet, de profeten en de psalmen zijn geschreven in de wijsheid van de heilige adem en kunnen niet falen.
37.De hemelen en de aarde die nu zijn, zullen veranderen en voorbij gaan;het woord Gods is standvastig;en kan niet voorbij gaan voordat het vervuld heeft waartoe het gezonden is.

Image

inanna
gjalt
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2009 07:44:59 Reageren met citaatTerug naar boven

Een snelle reactie zonder eerst alles goed te hebben gelezen, wat eigenlijk w?l zou moeten....
Er staat mij bij dat er toch echt negen zaligsprekingen zijn, althans afgaande op de ons bekende evangeli?n.
En hiervoor is ook een duidelijke reden, volgens een bepaalde uitleg...

Gjalt

Geplaatst: 16 Jul 2009 07:44:59 Terug naar boven

Berichten van afgelopen:      
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp