|
Auteur |
Bericht |
ammananda
Site Admin
|
Geplaatst:
8 Jun 2009 20:51:12 |
|
Herinnnering, intuitief, door studie of er ergens door geraakt worden. Je bent van slag af, alsof je verliefd bent geworden. Niets mis mee, maaar wat ga je dan doen. Alles volgen, alle geschriften uit je hoofd leren, of als je dat niet kan, je kijkt even, wat zei Christus ook alweer, Krishna, Boeddha.
Ga je ze napraten en precies vertellen wat zij zeiden, of vertel je het met je eigen woorden zoals je bewustzijn dat op dat moment toelaat.
Je kunt alles uit je hoofd leren als je een beetje talent hebt, verwar het niet met intelligentie, want iets uit je hoofd leren wat niet gelijk is aan je eigen zijnstoestand is als stildtaand water, alle vissen en planten gaan dood.
Intuitie komt voort uit intelligentie, en dat laatste woord is bijna een kaste systeem geworden zoals ze dat bijv in india al duizenden jaren toepassen. Ik zal zeggen wat ik er van vind, ze zijn completly insane. Intelligentie is niets anders dan jezelf volledig begrijpen, dat moet wel gevolgen hebben op je omgeving, vooral op je eigen beperkte kleine reageeerbuisjeleven. Breek dat glas, zoals je deed in de baarmoeder, breek dat water, hier ben ik....
Gelijk huilen , want je krijgt een naam die je helemaal niet wilt. maar ala. Niet zeuren, religie betekent herverbinding, opnieuw verbonden worden met jezelf, en wie dat is, dat weet iedereen, dat is God.
Maar wie God is, daar begint de ellende, je wet het allemaaal wel. de een zegt dit, de ander zegt dat.
Nu het is heel simpel, je bent hetzelf, helemaal, totaal in al haar omvang, maar en dat kan, je bent jezelf er nog niet helemaal bewust van, dus volg je maar wat anderen je voorkouwen.
Wat mij betreft, volg nu eens en voor altijd jezelf, al gaat alles mis, blijf bij jezelf, zit alles mee en je wordt schatrijk. No problem, give it away...
Religie, maak verbinding met jezelf, dat kan je niet zal een advaita mens misschien zeggen. Het bewustzijn regelt alles, ook dat klopt, maar ook dat ben jezelf, dat klopt. Maar je kan het wel proberen, volhouden...
Echt, het komt, je roept toch immers jezelf, dus religie niets op tegen. Ieder mens zoekt en vind wat hij nodig heeft, mar uiteindelijk sta je daar dan, en beslis je over hemel en aarde.
God zijn is niet moeilijk, dat gaat vanzelf. Mens zijn met al de complexe ideeen, gedachten, gevoelens en voorstellingen, keuzes moeten maken iedere seconde, vooor of tegen. Dat is moeilijk....
Daarom stuurt God engelen ( afgestudeerd op aarde ) om je de eenvoud en de pracht, de eenheid en de onmetelijkheid. De eindeloze mogelijkheden, de eeuwigheid aan te bieden, that's the only reason why you are living.
You are everything, all....
ammananda |
_________________ Love is all |
|
|
|
|
Geplaatst:
8 Jun 2009 20:51:12 |
|
|
|
|
Frouke
Gast
|
Geplaatst:
9 Jun 2009 09:40:57 |
|
Religie is voor mij verbinding via de adem die God in mijn neusgaten blies.
Frouke. |
|
|
|
|
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
7 Aug 2009 14:12:17 |
|
Stop met zoeken naar God, de schepping en soort gelijke dingen.
Zoek Hem door bij jezelf te beginnen.
Ontdek wie diegene in je binnenste is, die zich alles toe eigent door te zeggen: Mijn God, mijn geest, mijn verstand, mijn ziel, mijn lichaam.
Onderzoek waar verdriet, de vreugde, de liefde en de haat vandaan komen.
Als je deze dingen grondig onderzoekt, zul je Hem in jezelf vinden.
Monoimus |
|
|
|
|
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
19 Okt 2009 15:38:27 |
|
Dualiteit komt tot stand door denken en handelen zonder rekening te houden met het geheel.
Maar door het tweeledige denken om te keren of door de gedachten op Een punt van handelen te richten wordt dualiteit volkomen uit de weg geruimd.
Het is een bekend feit, dat we niets kunnen bereiken met een tweeledig doel of zelfs met een tweeledige natuur.
In werkelijkheid bestaat er geen dualiteit in de natuur.
Er is positieve en negatieve, goed en kwaad, warm en koud, al de tegenstellingen, maar wanneer de tegenstellingen met elkaar verbonden en bijeengebracht worden, richten zij het denken op een doel, een handeling, een Principe.
In verband met de tegenstellingen is het niet noodzakelijk om hen te erkennen als tegengesteld of tegenovergesteld.
De wezenlijke erkenning is het ene doel.
Jezus zei altijd, dat Hij het meeste tot stand bracht met de ene houding of het vaste doel, zoals Hij het vertelde.
Die standvastigheid brengt ons werkelijk tot eenheid, waar het Principe altijd bestaat.
Daar is het Principe altijd immanent.
Dan is er in plaats van dualiteit dat 'ene oog' of ene IK BEN.
Vele Hindoes gebruiken de IK, terwijl ook velen de IK BEN gebruiken.
Door sommigen wordt gedacht, dat zich daar voor het eerst de dualiteit begon te manifesteren - tussen de IK en de IK BEN - doordat velen geloofden, dat deze praktijk twee houdingen of doelen inhield, waar de werkelijkheid slechts sprake is van een wederzijds in verband brengen van alles met het Ene Doel of onderwerpen van alles aan het Ene Doel.
Er is geen dualiteit van Principe, maar de eenheid van Principe in alle dingen.
Zij (de woorden 'IK BEN' spreken het exacte Principe of de exacte Waarheid zelfs uit).
Zoals zij het stellen, de verheerlijking van het Ene Principe staat toe om afdoende in dat Principe te werken.
We zien evenmin de dualiteit van de natuur en zodoende erkennen we deze niet.
Als de dualiteit niet erkend wordt, wordt zij geharmoniseerd.
'IK' in het individu is het eerste bewegen van zijn natuur, het centrale punt van zijn identiteit.
'Ben' is dat wat binnen het 'IK' - de individuele identiteit - belichaamt of omvat, wat het ook maar omsluit.
De 'IK' is een positieve verklaring en de 'Ben' is het kwalificerende element.
'IK' is mannelijk en 'Ben' is het vrouwelijke principe.
De 'Ben' brengt tot bestaan wat het maar omsluit of zich voorstelt.
De 'Ben' moet onberispelijk worden in haar omvattingsvermogen, wil de mens datgene voortbrengen wat in de Geest is.
'Ik', welke mijn identiteit is in de Geest, 'Ben', dat wat omvat of belichaamt al wat in God is, vormt het ware gebruik van deze woorden.
'IK ben DIE ben,' wat de belichaming is van God.
Ik kan in werkelijkheid nooit iets anders zijn dan DIE welke het is in de Geest.
Ik ben DIE ben en buiten mij is er geen ander. |
|
|
|
|
gjalt
Gouden Roos
|
Geplaatst:
20 Okt 2009 10:32:16 |
|
inanna schreef: |
Stop met zoeken naar God, de schepping en soort gelijke dingen.
Zoek Hem door bij jezelf te beginnen.
Ontdek wie diegene in je binnenste is, die zich alles toe eigent door te zeggen: Mijn God, mijn geest, mijn verstand, mijn ziel, mijn lichaam.
Onderzoek waar verdriet, de vreugde, de liefde en de haat vandaan komen.
Als je deze dingen grondig onderzoekt, zul je Hem in jezelf vinden.
Monoimus |
Innana,
Dit moet ik weerspreken.
Waarom niet bezig zijn God te zien in de schepping, in je medemensen?
Waarom daarmee stoppen?
Want zodra je God in een ander vindt, dan ben je je zelf.
Het is zo simpel, maar het lijkt alsof je dit volkomen over het hoofd ziet zogezegd.
Ik vraag me soms werkelijk af waarmee je bezig bent Innana.
Vreugde, verdriet, haat, liefde zijn ondenkbaar zonder onze relaties met anderen.
We mogen deze gevoelens, gewaarwordingen allemaal hebben, ze zijn er gewoon.
Dat gegraaf in jezelf dat is een doodlopende weg, er is zoveel meer buiten je - zichtbaar of onzichtbaar, dat doet er in wezen niet toe - en zonder al dat andere kun je eenvoudig niet groeien.
Ik zou maar uitkijken als ik jou was Innana
lieve groet,
Gjalt
P.S.:
Dat dualiteit uit denken zou voortkomen is ook weer zo'n lariekoek.
Het heeft er veel meer mee te maken dat de maan om de aarde draait, enz, enz. ... |
_________________ la ikraha fi-d-dien |
|
|
|
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
20 Okt 2009 15:44:51 |
|
welterusten Gjalt, is het eerste antwoord wat me te binnen schiet. Niet erg liefdevol he?
Toch is dat het wel, confronterende Liefde heet dat
EERST in jezelf, zoek eerst het koningkrijk IN JEZELF, dan komt de rest vanzelf.
Ja, alles mag er zijn, niets naar beneden drukken, dat is geen optie, maar onderzoek dan wel waar het vandaan komt.
Nee, zonder al die anderen kan IK ( de Christus in mij) niet groeien, zijn we niet spiegels van elkaar?
Zolang er nog iets zit, of iets in mij aanwezig is wat me raakt, is het ego nog steeds aanwezig. ( Johannes)
Maar ik blijf graven in mezelf Gjalt, die parel mag boven komen.
Ik kijk wel uit,
Dan zie je ook het Licht in alles om je heen. |
|
|
|
|
gjalt
Gouden Roos
|
Geplaatst:
21 Okt 2009 20:27:46 |
|
Goedenavond Innana,
NIET eerst in jezelf!!!
Want dan blijf je kennelijk steken in primair emotiomenele reactiepatronen waar ik dus geen enkele boodschap aan heb!
Het eerste grote gebod: heb God lief boven alles.
En dan: heb je naaste lief in diezelfde mate als je ook al jezelf liefhebt (hetgeen een natuurwet is).
Hierin ligt alles besloten en het is de toets om subtiele misleidingen te kunnen ontmaskeren!
Je kunt slechts in waarheid tot God komen zodra je begint in te zien dat datgene wat van een ander komt evenzoveel waarde heeft als dat wat je zelf te geven hebt en dit is niet een aardig bijkomstigheidje maar essentieel om tot integratie van verschillende benaderingen te komen om meer en meer van God in je leven toe te laten en te verstaan.
Je maakt er een probleem van dat het ego er nog steeds is hetgeen ik eigenlijk wel kan plaatsen vanwege jouw standpunt voorrang aan jezelf te geven, maar toch kun je dit beter niet doen Innana, want zolang we maar vergevingsgezind en verdraagzaam zijn naar elkaar toe, dan lost zich dit vanzelf op.
Dat is die geniale toevoeging die Jezus aan de boodschap (onthechting) van de Boeddha heeft gegeven
Je raakt dat oneigenlijke ego pas kwijt in de relatie met anderen, door de liefde dus en het is heel jammer dat velen dit afwijzen, maar gelukkig zijn er ook nog onzichtbare vrienden en mocht het zo zijn dat je dát bedoelt met "in jezelf", slechts in dát geval zitten we op één lijn, anders niet!
Gjalt |
_________________ la ikraha fi-d-dien |
|
|
|
|
|
Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|
|
|