Zorgconsumentenforum

Je verhaal naast je dossier
login.php profile.php?mode=register faq.php search.php index.php

Zorgconsumentenforum Forumindex » Zorgzaken » 'Verkeerde' locatie
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
'Verkeerde' locatie
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2026 13:00:01 Reageren met citaat
Kees
Site Admin

Voor een onderzoek, een echografie, had ik een afspraak in het ziekehuis. Dat heeft drie locaties in drie verschillende plaatsen maar in twee daarvan ben ik inmiddels vrij goed bekend. De derde locatie is beperkt tot een polikliniek waar ik nooit kom.

Enfin, ik meld me lekker op tijd aan het loket en mag, uiteraard, even plaatsnemen in de wachtkamer. Na drie kwartier wachten ben ik eindelijk aan de beurt. Er is veel overleg tussen de twee zorgmedewerkers en ik vraag om me erbij te betrekken en wat uitleg te geven over wat ze doen. Ik geef ook aan dat ik best lang had moeten wachten op mijn beurt maar inmiddels is me verteld dat ze nieuwe software gebruiken waar ze nog wat op moeten inspelen. Logisch dat dat wat tijd kost en vandaar al dat overleggen. Als je zoiets weet dan is wat ongemak meteen een stuk acceptabeler. Het hele gedoe met die gel en adem inhouden verloopt verder redelijk vlot en ik keer huiswaarts.

Kijk ik twee dagen later op het patiƫntenportal en lees ik in het verslag dat ik me op de verkeerde locatie had gemeld... Niemand die me dat ooit verteld had. Een tip lijkt me wel dat je gewoon moet vragen waar zo'n zorgmedewerker allemaal mee bezig is als dat niet duidelijk is. Soms denk ik, 'ga je gang maar even' maar meestal wil ik gewoon weten wat ze aan het doen zijn.

Wat mij betreft dus ietwat schuldgevoel en alle respect voor het geduld en de professionaliteit van de medewerkers, die me al met al prima geholpen hebben, al was het niet op de geplande locatie.
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
'Verkeerde' locatie
Zorgconsumentenforum Forumindex » Zorgzaken