Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
koent
|
Geplaatst: 17 Feb 2009 22:42:52 Onderwerp: Vorsis VP-8 |
|
|
Ik had nog in het inmiddels gesloten topic hieronder gezegd een bestandje te plaatsen, wel hier is hij. Is gewoon via de Tuner uit de lucht geplukt. Hij staat vrij heftig, al zeg ik het zelf en gaat bij de 1nalaaste plaat ook niet goed maar oordeel zelf maar. Groeten Koen
http://rapidshare.com/files/199355934/2.mp3.html |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 17 Feb 2009 22:42:52 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Erwin
|
Geplaatst: 18 Feb 2009 01:13:46 Onderwerp: |
|
|
Klinkt indrukwekkend moet ik zeggen. Alleen bij OMD klapt hij een beetje in. Bij welk station staat hij er tussen? _________________ Soundprocessing/geluidsfreak |
|
Terug naar boven |
|
 |
koent
|
Geplaatst: 18 Feb 2009 08:22:36 Onderwerp: |
|
|
Erwin schreef: | Klinkt indrukwekkend moet ik zeggen. Alleen bij OMD klapt hij een beetje in. Bij welk station staat hij er tussen? |
Gewoon bij mij zelf thuis, Avanti radio laten we maar zeggen. Zelf in elkaar gebakken preset. Hij heeft idd hier en daar nog wat moeite met de absolute piekcontrole. Ik ben geen expert en weet nog niet hoe ik dat het beste onhoorbaar op kan vangen. Je hoort de lookahead limiter zo nu en dan nog inklappen. Maar anders krijg ik weer te grote overshoots. Niet dat dat voor "vrije radio" zo verschrikkelijk is maar het moet anders kunnen. Tips zijn altijd welkom!  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Erwin
|
Geplaatst: 18 Feb 2009 11:18:01 Onderwerp: |
|
|
Het luistert wat onrustig als het zo aan het inklappen is. Maar overall klinkt het lekker. _________________ Soundprocessing/geluidsfreak |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dennisvb Site Admin
|
Geplaatst: 18 Feb 2009 11:20:50 Onderwerp: |
|
|
Heren.
Indien je een doos echt wilt promoten, doe je dat natuurlijk met een Linear audio bestand! _________________ For Classic Orbans and Texar/gentner Audio Prism/ Prism II service and repair... |
|
Terug naar boven |
|
 |
Jimboe

Geregistreerd op: 17 Jan 2009 Berichten: 9 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: 18 Feb 2009 13:57:48 Onderwerp: |
|
|
... en met settings waar je langer dan 3 minuten naar kunt luisteren zonder moe te worden
Nee serieus, je moet er nog wat tijd aan besteden om de rust er in te krijgen. _________________ striemende radio
warfanif 1401, Ino 718, Omnia.FM, 3, 6, TC DBMax, Aphex Airchain, Ariane Sequel, Orban 1100, 6200, 6300, 8101, 8200 (ST), 8400, 8500 |
|
Terug naar boven |
|
 |
The F Mister
|
Geplaatst: 18 Feb 2009 20:29:51 Onderwerp: |
|
|
Ik mis laag en te veel hoog. Maar dat is mijn smaak, kan de afstelling zijn. Het is zo niet mijn soundje. Daarbij is inderdaad het klappen van het mid/hoog merkbaar. Doet me beetje denken aan mijn eerste dagen met de dspx-fm. Oplossing was treshold van de hogere banden veel hoger zetten. Dus minder limiting. Dat gaat natuurlijk alleen goed als de clippers de boel kunnen verstouwen. En daar ben ik benieuwd naar bij de vp-8. _________________ DSPXtreme-FMHD & Omnia One
Neerden.nl |
|
Terug naar boven |
|
 |
jippie
|
Geplaatst: 19 Feb 2009 09:23:49 Onderwerp: Re: Vorsis VP-8 |
|
|
koent schreef: | Ik had nog in het inmiddels gesloten topic hieronder gezegd een bestandje te plaatsen, wel hier is hij. Is gewoon via de Tuner uit de lucht geplukt. Hij staat vrij heftig, al zeg ik het zelf en gaat bij de 1nalaaste plaat ook niet goed maar oordeel zelf maar. Groeten Koen
http://rapidshare.com/files/199355934/2.mp3.html |
Koent er schijnt een presetspack met meer dan 100 presets bij de debroadcastshop aanwezig te zijn heb je deze al geprobeerd? ik heb jongens in dalfsen gesproken die zeiden dat deze gemaakt zijn voor de NL
Markt deze krijg je gratis erbij volgens hun ook updates enz.
Er zouden div styles in zitten zoals orban omnia dspx ino enz. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Harm

Geregistreerd op: 15 Jan 2009 Berichten: 12 Woonplaats: Gelderse Achterhoek
|
Geplaatst: 19 Feb 2009 11:47:20 Onderwerp: Re: Vorsis VP-8 |
|
|
jippie schreef: | Er zouden div styles in zitten zoals orban omnia dspx ino enz. |
Is het niet een beetje vreemd om een Vorsis aan te schaffen om hem vervolgens als een Orban of Inovonics te laten klinken?
Ik neem toch aan dat er iets anders mee aan de band te zetten is? Juist een andere klank dan de bekende processors...
Naar mijn smaak mag er ook wel iets meer laag in  |
|
Terug naar boven |
|
 |
koent
|
Geplaatst: 19 Feb 2009 19:29:34 Onderwerp: Re: Vorsis VP-8 |
|
|
Dag Heren, bedankt voor de opmerkingen/tips ik ga er binnenkort mee bezig als er weer wat tijd is.
Citaat: | Koent er schijnt een presetspack met meer dan 100 presets bij de debroadcastshop aanwezig te zijn heb je deze al geprobeerd? ik heb jongens in dalfsen gesproken die zeiden dat deze gemaakt zijn voor de NL
Markt deze krijg je gratis erbij volgens hun ook updates enz.
Er zouden div styles in zitten zoals orban omnia dspx ino enz. |
Klopt maar aangezien mijn apparaat daar niet vandaan komt vind ik het ook niet zo netjes hun presets te gaan jatten.
Citaat: | Ik mis laag en te veel hoog. Maar dat is mijn smaak, kan de afstelling zijn. Het is zo niet mijn soundje. Daarbij is inderdaad het klappen van het mid/hoog merkbaar. Doet me beetje denken aan mijn eerste dagen met de dspx-fm. Oplossing was treshold van de hogere banden veel hoger zetten. Dus minder limiting. Dat gaat natuurlijk alleen goed als de clippers de boel kunnen verstouwen. En daar ben ik benieuwd naar bij de vp-8 |
Klopt mee eens van dat hoog ga ik wat aan doen, preset aan het eind van de avond/nacht in elkaar gezet waarschijnlijk met beginnende doofheid.
Citaat: |
Is het niet een beetje vreemd om een Vorsis aan te schaffen om hem vervolgens als een Orban of Inovonics te laten klinken?
Ik neem toch aan dat er iets anders mee aan de band te zetten is? Juist een andere klank dan de bekende processors...
Naar mijn smaak mag er ook wel iets meer laag in
|
Klopt, heb ze nu allemaal hier gehad allemaal de bekende sterke en zwakke punten bevestigd gezien en wou eens wat anders proberen. Ben er zelf wel content mee iig.
Groeten Koen |
|
Terug naar boven |
|
 |
|