Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Sol

Geregistreerd op: 21 Okt 2020 Berichten: 600 Woonplaats: Midden Nederland
|
Geplaatst: 6 Jul 2025 22:36:10 Onderwerp: |
|
|
detafelvanjan schreef: | Nog even snel een tweetal fotos gemaakt. Gewoon een zielige bende kleine plantjes. Het is niet anders, het seizoen is nog lang niet voorbij.
 |
Dat is inderdaad niet om heel blij van te worden. Er zit toch niet een bacterie in je systeem ofzo? |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 6 Jul 2025 22:36:10 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
detafelvanjan
|
Geplaatst: 7 Jul 2025 10:07:09 Onderwerp: |
|
|
Ik had in het vroege voorjaar flink last van rouwvliegjes. Ik denk de wortels sterk waren aangetast. Ik zie ze nu niet meer, het seizoen van die etters zal zo'n beetje afgelopen zijn.
Voor de zekerheid tegen een vervuiling van het water met wat dan ook...
heb ik gisteren het hele systeem leeg laten lopen en gevuld met verse voeding. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Sol

Geregistreerd op: 21 Okt 2020 Berichten: 600 Woonplaats: Midden Nederland
|
Geplaatst: 8 Jul 2025 00:39:14 Onderwerp: |
|
|
detafelvanjan schreef: | Ik had in het vroege voorjaar flink last van rouwvliegjes. Ik denk de wortels sterk waren aangetast. Ik zie ze nu niet meer, het seizoen van die etters zal zo'n beetje afgelopen zijn.
Voor de zekerheid tegen een vervuiling van het water met wat dan ook...
heb ik gisteren het hele systeem leeg laten lopen en gevuld met verse voeding. |
Zo heb ik enkele 40L potten moeten verversen met aarden (en schoonschrobben met bleek) omdat ik last van een ziekte had. Dat kwam waarschijnlijk door mulchen (tip van rorror). Je kunt plantresten toch beter eerst laten composteren voor ze weer aan je planten te voeren. Al gaande leer je... |
|
Terug naar boven |
|
 |
|