Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Sol

Geregistreerd op: 21 Okt 2020 Berichten: 618 Woonplaats: Midden Nederland
|
Geplaatst: 6 Jul 2025 22:36:10 Onderwerp: |
|
|
detafelvanjan schreef: | Nog even snel een tweetal fotos gemaakt. Gewoon een zielige bende kleine plantjes. Het is niet anders, het seizoen is nog lang niet voorbij.
 |
Dat is inderdaad niet om heel blij van te worden. Er zit toch niet een bacterie in je systeem ofzo? |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 6 Jul 2025 22:36:10 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
detafelvanjan
|
Geplaatst: 7 Jul 2025 10:07:09 Onderwerp: |
|
|
Ik had in het vroege voorjaar flink last van rouwvliegjes. Ik denk de wortels sterk waren aangetast. Ik zie ze nu niet meer, het seizoen van die etters zal zo'n beetje afgelopen zijn.
Voor de zekerheid tegen een vervuiling van het water met wat dan ook...
heb ik gisteren het hele systeem leeg laten lopen en gevuld met verse voeding. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Sol

|
Geplaatst: 8 Jul 2025 00:39:14 Onderwerp: |
|
|
detafelvanjan schreef: | Ik had in het vroege voorjaar flink last van rouwvliegjes. Ik denk de wortels sterk waren aangetast. Ik zie ze nu niet meer, het seizoen van die etters zal zo'n beetje afgelopen zijn.
heb ik gisteren het hele systeem leeg laten lopen en gevuld met verse voeding. |
Zo heb ik enkele 40L potten moeten verversen met aarden (en schoonschrobben met bleek) omdat ik last van een ziekte had. Dat kwam waarschijnlijk door mulchen (tip van rorror). Je kunt plantresten toch beter eerst laten composteren voor ze weer aan je planten te voeren. Al gaande leer je... |
|
Terug naar boven |
|
 |
detafelvanjan
|
Geplaatst: 4 Okt 2025 11:28:44 Onderwerp: |
|
|
Zowaar een rijpe paprika. De King of the North maakt zijn naam waar.
Verder is het gewoon een heel slecht seizoen geweest. Er zitten wel pods aan en zeker de jalapeno's zullen nog wel oogst/eetbaar zijn. Maar rijp is echt wat anders.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Sol

|
Geplaatst: 4 Okt 2025 13:36:02 Onderwerp: |
|
|
Mooie paprika!
Ik heb hier een gewone paprika groeien, maar die zijn niet zo mooi geworden.
Verder is het seizoen bij mij wel aardig gelukt. Ik had alleen een maandje eerder moeten zaaien (en de chinenses 2 maanden eerder). Misschien toch eens iets met lampen gaan doen.
Ook mijn zonnepanelen laten een goede jaaropbrengst zien (in vergelijking met vorig jaar).
Ik snap niet waarom heb bij jou niet zo lekker gelopen is? Ik kies tegenwoordig wel snel rijpende soorten voor buiten in het NL klimaat.
Het kan bij jou niet aan uitputting van de grond liggen. Of zouden je voedingsstoffen misschien slechter worden? Noekepoek had aardige resultaten met een kratky systeempje met zijn eigen Noekepoeksap indertijd (wel in een kas). |
|
Terug naar boven |
|
 |
detafelvanjan
|
Geplaatst: 4 Okt 2025 18:57:30 Onderwerp: |
|
|
ik denk mijn grootste issue was dat de buren een nieuw dak hebben gekregen. Er heeft bijn 3 maanden een steiger in mijn tuin gestaan, die ook behoorlijk schaduw op de pepers heeft gegeven.
Het dak is wel heel mooi geworden. Volgend jaar weer nieuwe kansen.  |
|
Terug naar boven |
|
 |
donaldk Site Admin

|
Geplaatst: 4 Okt 2025 20:23:24 Onderwerp: |
|
|
Sol schreef: | detafelvanjan schreef: | Ik had in het vroege voorjaar flink last van rouwvliegjes. Ik denk de wortels sterk waren aangetast. Ik zie ze nu niet meer, het seizoen van die etters zal zo'n beetje afgelopen zijn.
Zo heb ik enkele 40L potten moeten verversen met aarden (en schoonschrobben met bleek) omdat ik last van een ziekte had. Dat kwam waarschijnlijk door mulchen (tip van rorror). Je kunt plantresten toch beter eerst laten composteren voor ze weer aan je planten te voeren. Al gaande leer je... |
Misschien laagblijvende covercrop? |
|
Terug naar boven |
|
 |
|