Als imker beschik ik over behoorlijke voorraden bijenwas. Als ik de was in het bad van marie smelt en de kaas er dan in doop (misschien zelfs twee maal) is die dan voldoende "gecoat"?
hoi hoi.
ik wil ook graag kaas gaan maken hihihi moet het nog gaan doen.
heb dus al een vraagje.
kan ik de kaas ook coaten met sojawas?
liefs yvonne
_________________ leef in liefde dat brengt licht
- Geplaatst: 18 Nov 2009 15:15:44
doris
Ik heb nu ook mijn eerste kaasje gemaakt. Zien er redelijk goed uit, maar ik heb moeite met de coating. Ik heb een bus anti-bacteriële coating waarmee ik de kaas 1 a 2 keer mee moet insmeren. Ik krijg alleen niet een mooie egale laag.
Moet ik het met een kwastje doen of met een doekje? Ik heb het met een doekje gedaan, waarna je dat moet wassen, omdat de coating hard wordt op het doek.
Weet iemand ook hoe je moet werken met zuursel. Ik heb een verpakking, maar toen ik de omschrijving las, vond ik dat toch een maatje te groot. Je werkt met bacteriën en je kan de cultuur dan weer laten groeien. Ik snap het niet en vind het eng.
_________________ je bent nooit te oud om te leren!
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wil je ook een eigen gratis forum?
- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!