Sinds een half jaar maak ik harde Geitenkaas van de melk van mijn eigen geiten.
Het resultaat is aardig, maar ik sta een beetje stil. Ik heb al geexperimiteerd met zelf zuursel maken dat effect is verbluffend goed. Echter ik ben op zoek naar een soort hobbistenclub (gilde van amateuskaasmakers) om samen te leren en te delen. Het liefst een gilde die ook daadwerkelijk samen komt en niet alleen via het web.
Weet iemand van jullie of zoiets bestaat in Limburg of Brabant?
_________________ Hobby kaasmaakster uit Geijsteren.
Samen met mijn twee Toggenburger geiten maak ik geitenkaas.
- Geplaatst: 21 Feb 2010 17:07:27
Re: Kaasgilde - Geplaatst: 10 Jun 2011 12:32:09
C_N
Ellen Wilbers schreef:
Sinds een half jaar maak ik harde Geitenkaas van de melk van mijn eigen geiten.
Het resultaat is aardig, maar ik sta een beetje stil. Ik heb al geexperimiteerd met zelf zuursel maken dat effect is verbluffend goed. Echter ik ben op zoek naar een soort hobbistenclub (gilde van amateuskaasmakers) om samen te leren en te delen. Het liefst een gilde die ook daadwerkelijk samen komt en niet alleen via het web.
Weet iemand van jullie of zoiets bestaat in Limburg of Brabant?
Ik ben op zoek naar een forum wat en waar leven in zit ?
Ik kom hier uit maar er zijn weinig of geen reakties , En dat is vrij jammer zeker voor een produkt als kaas zelf maken .
- Geplaatst: 10 Jun 2012 13:58:00
hoeklijn
Gast
Ellen, ik heb pas dit weekend dit forum ontdekt, ik hoop dat je dit antwoord inderdaad nog leest. Het is inderdaad slecht gesteld met informatie over kaasmaken in Nederland of in het Nederlands, maar er is wel een boekje uit het engels vertaald: "Zelf kaas maken" van Tim Smith. Daar staan diverse soorten kaas in beschreven, ook van geitenmelk. Wat dacht je trouwens van een heerlijke feta van geitenmelk?
Zelf heb ik ook nog nooit gehoord over hobbyclubs op dit gebied die bij elkaar komen....
- Herman -
- Geplaatst: 7 Aug 2012 00:51:49
Dietervdv
Hallo all,
Eindelijk heb ik een forum gevonden op het net dat me wel gaat kunnen verder helpen. Ik ben namelijk net begonnen met de hobby kaasmaken. Ik heb al een les gekregen van iemand die er al wat langer mee bezig is. Maar hier kan ik ook wel een hoop tips uithalen! Ik ben nl. van Belgie en ik ga deze hobby samen doen met een vriend. Hoop ervan te leren
- Geplaatst: 7 Aug 2012 00:59:56
Dieter2
Blijkbaar werkt het forum niet met Gmail
- Geplaatst: 10 Aug 2012 20:30:38
hoeklijn
Gast
Hallo Dieter,
ondanks dat ik je andere post al heb beantwoord toch even een antwoordje hier:
Welkom op het forum dat ik ook nog niet zo lang geleden heb ontdekt.
Ik hoop dat we met een aantal mensen toch dit forum wat leven in kunnen blazen. Naar mijn idee bereiken we dat al door gewoon berichtjes neer te zetten als we weer een keer kaas hebben gemaakt, het recept dat we hebben gevolgd neer te zetten enz. enz. Hoe meer berichtjes andere lezers zien, hoe meer men geneigd zal zijn in te haken en zelf ook berichtjes neer te zetten....
- Geplaatst: 15 Okt 2012 19:45:44
Bertje
Alles leuk en aardig maar de vraagsteller heeft nog geen antwoord.
Ook ik ben op zoek naar een Kaasgilde
Is deze in Nederland, ik woon in Heerhugowaard
Maar hier in de buurd zijn verschillende kaasmakers ook hobby
maar hebben geen antwoord op de kaasgilde
Groetjes Bertje
- Geplaatst: 16 Okt 2012 11:31:56
hoeklijn
Gast
Voor zover mij bekend bestaat er in Nederland niet iets als een Kaasgilde buiten dit Forum. In ieder geval niet iets dat je kan bezoeken en bijeenkomsten organiseert. Maar ik weet wel dat een goed lopend forum dit voor een groot deel kan vervangen (behalve het proeven van elkaars kaas )
Hallo allemaal,
Sinds ik mijn eerste kaasjes maakte begin deze week, het hele net afgezocht maar geen kaaskop te bekennen op het internet.
Vanmiddag vond ik dit forum en ik hoop dat ik mee kan helpen met het actief houden van het forum.
Groetjes Gerda
- Geplaatst: 13 Apr 2013 10:27:32
johnshadows
Welkom Gerda.
Des te meer zielen des te meer vreugde.
- Geplaatst: 13 Apr 2013 17:45:24
hoeklijn
Gast
Hallo Gerda, welkom op het forum! We zijn volgens mij niet met veel mensen, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd en hoe meer ervaringen er uitgewisseld kunnen worden....
Bedankt!
Hihi ik keek telkens even of er al reactie was maar dacht al dat jullie allemaal verdwenen waren.
Inderdaad zijn er niet veel mensen maar wie weet....
- Geplaatst: 14 Apr 2013 11:19:04
hoeklijn
Gast
Ik kijk tegenwoordig (bijna) iedere dag op het forum. Als ik kaas maak, dan zet ik even een verhaaltje op het forum in de hoop andere mensen te inspireren dit ook te doen. En bovendien leren we allemaal van elkaars ervaringen. Dit is zo'n uitgebreide hobby, dat je volgens mij nooit uitgeleerd raakt...
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wil je ook een eigen gratis forum?
- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!