Lijkt me een vernuftig ding!
Eerst verhuizen, dan wat verder experimenteren en sparen voor zo'n kaaspers.
- Geplaatst: 12 Apr 2009 08:48:29
Dieuwertje
Ziet er handig uit.
Ik vind het gewicht ook slim bedacht. Voer je door meer water meer druk uit?
- Geplaatst: 12 Apr 2009 08:52:52
JoopBastiaannet
Dieuwertje schreef:
Ziet er handig uit.
Ik vind het gewicht ook slim bedacht. Voer je door meer water meer druk uit?
Ja, ik kan er dus ook 2 flessen aanhangen. Meer lijkt me niet zo handig. De druk op de kaasvorm is ongeveer 3 keer het gewicht dat ik eraan hang.
kaaspers - Geplaatst: 18 Nov 2009 13:29:55
doris
Joop,
heb jij die kaaspers gekocht (en zo ja waar) of heb je die zelf gemaakt?
_________________ je bent nooit te oud om te leren!
- Geplaatst: 26 Nov 2009 22:49:01
JoopBastiaannet
Ik heb hem gekocht. Als je bij "Vrijmarkt" kijkt vind je wel een aantal leveranciers.
Een vriendin van mij heeft er zelf één gemaakt en die werkt net zo goed!
- Geplaatst: 16 Dec 2012 14:29:24
MelkboerLuc
ik heb hier nog een paar van die zelfgemaakte persjes staan
als je het gewicht of de druk op de kaas wil opvoeren kan je er ook een emmertje aanhangen ...
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn pers (zelfde als op foto) het beste kan gebruiken?
Ik ben van plan een kaas van ong. 1kg te maken. Hoeveel gewicht moet ik dan aan de 'hendel' van de pers hangen en hoe lang? Moet ik het gewicht naar verloop van tijd nog veranderen (zo ja, wanneer en van hoeveel naar hoeveel)?
Ik heb op dit forum al wel het e.e.a zien staan over het persen van de kaas maar het is me nog niet helemaal duidelijk geworden. Vandaar dit bericht.
Bedankt alvast!
Update: nog geen kaas gemaakt. Momenteel spullen aan het inslaan
Re: kaaspers - Geplaatst: 2 Jan 2013 12:13:35
johnshadows
boerderij schreef:
Beste kaasliefhebbers,
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn pers (zelfde als op foto) het beste kan gebruiken?
Ik ben van plan een kaas van ong. 1kg te maken. Hoeveel gewicht moet ik dan aan de 'hendel' van de pers hangen en hoe lang? Moet ik het gewicht naar verloop van tijd nog veranderen (zo ja, wanneer en van hoeveel naar hoeveel)?
Ik heb op dit forum al wel het e.e.a zien staan over het persen van de kaas maar het is me nog niet helemaal duidelijk geworden. Vandaar dit bericht.
Bedankt alvast!
Welke kaas wil je maken?
Harde kaas tot een gewicht van 5kg per kg die je wil bereiden, maar het kan zelfs nog meer. Edammer tot 10kg per kg
Halfharde kaas tot 1kg per kg
Zachte, franse kaas niet persen.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wil je ook een eigen gratis forum?
- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!