Hoi Hoi,
Eerst maar eens even goed inlezen en eerdere berichten bekijken.
Hmmm zovel staat er nog niet dus dat was vlug klaar
Joop heb jij voor je eerste kaasje gebruik gemaakt van een startpakket?
Ik ben de verschillende linken even afgegaan en zie nog al een prijsverschil tussen de verschillende startpakketjes.
Groetjes,
Dieuwertje
- Geplaatst: 12 Apr 2009 09:15:54
- Geplaatst: 12 Apr 2009 09:32:12
JoopBastiaannet
Ongeveer 4 jaar geleden heb ik een startersset gekocht bij van Rein. Deze bevatte 2 vormen, 2 thermometers, stremsel, zuursel, kaadoek, kaaspers. Vrij duur vond ik, maar ja, je bent jong en je wilt wat. Al die jaren nooit iets mee gedaan Na de demonstratie van Ingeborg begon het weer te kriebelen en nu is het hek van de dam.
Mijn ervaring: kijk wat je thuis allemaal al hebt en kunt gebruiken voordat je van alles gaat aanschaffen.
kaasdoek --> theedoek
stremsel --> citroensap
kaaspers --> 2 plankjes, kaas in theedoek ertussen, gewicht er bovenop
Mijn idee is ook dat de beschrijving vaan de recepten vaak ingewikkelder lijkt dan de werkelijkheid (vooral het op temperatuur houden).
Begin gemakkelijk, dan blijf je enthousiast en groeit het vanzelf (bijna net als zeepmaken)
Dit bedacht ik me gisteren net iets te laat:
2 dezelfde plastic/tupperware bakjes, beide gaatjes in maken, wrongel in bakje 1, bakje 2 erbovenin. Gewicht erop, zo kan het overtollig wei eronder uit en erboven.
Zou het werken?
- Geplaatst: 12 Apr 2009 11:40:09
Gildemeester
Administrator
ingdia schreef:
Dit bedacht ik me gisteren net iets te laat:
2 dezelfde plastic/tupperware bakjes, beide gaatjes in maken, wrongel in bakje 1, bakje 2 erbovenin. Gewicht erop, zo kan het overtollig wei eronder uit en erboven.
Zou het werken?
Als ze in elkaar passen, zou het moeten werken.
Alternatief als je cd spindles hebt: kap van de spindle omdraaien, gaatjes erin boren, wrongel erin, gewicht erop.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wil je ook een eigen gratis forum?
- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!