welkom op het forum en bedankt voor de filmpjes...
Zijn deze filmpjes zelf gemaakt?
met vr. groet,
Herman
- Geplaatst: 23 Mei 2013 15:56:22
Carol
De filmpjes vond in toevallig op youtube. Ik vond het wel aardig omdat het zo primitief te werk ging daar in Zweden. Ik heb ze dus niet gemaakt nee.
Ben nog op zoek naar een aardig adresje voor rauwe melk rondom Helmond tegen een schappelijke prijs.
groetjes
Carol
- Geplaatst: 23 Mei 2013 18:57:08
johnshadows
Welkom Carol, hopelijk horen we nog wat van u.
- Geplaatst: 23 Mei 2013 19:57:35
hoeklijn
Gast
Carol schreef:
Ben nog op zoek naar een aardig adresje voor rauwe melk rondom Helmond tegen een schappelijke prijs.
Carol
Ga eens naar http://www.bijteun.nl/ en zoek op Brabant. Er zit in Mill in ieder geval een schapenboer. En geitenboeren zitten er toch ook wel in jouw omgeving?
Heb je al ervaring met kaas maken?
groet,
Herman
ervaring - Geplaatst: 24 Mei 2013 07:34:12
Carol
Ik heb nog totaal geen ervaring met kaas maken. Ben enthousiast geworden al op vroege leeftijd maar het is er steeds niet van gekomen. Was afgelopen week bij wat demonstratie's bij Brouwlandin Belgie. (zie www.brouwland.nl) waar men o.a. bezig was met kaasbereiding. Lijkt me een leuke hobby te zijn. Ik heb wat materialen besteld bij www.levenvanhetland.nl Dat moet nog binnenkomen. Ook wat filmpjes aan het bekijken op Yuotube en natuurlijk jullie forum. Leuk om die mensen allemaal bezig te zien met eerlijke producten. Hoop nog veel van jullie te leren.
groet
Carol
- Geplaatst: 24 Mei 2013 11:31:33
hoeklijn
Gast
Op het moment dat je vragen hebt, stel ze gerust. Dat is ook de manier waarop wij het geleerd hebben (en nog steeds doen..)
Als je geen rauwe melk kan vinden in je omgeving, kan je ook beginnen met melk uit de supermarkt als je er maar voor zorgt dat het geen zgn UHT-melk. Dit is de houdbare melk die op Ultra High Temperature is gepasteuriseert.
groet,
Herman
- Geplaatst: 24 Mei 2013 20:30:16
hoeklijn
Gast
Hoi Carol,
is Eindhoven dicht genoeg bij? Deze link verwijst naar de Genneperhoeve...
Genneper hoeve - Geplaatst: 24 Mei 2013 20:33:37
Carol
Hartstikke bedankt voor jullie reactie's Ik ga er snel eens kijken of er wat van m'n gading te vinden is.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wil je ook een eigen gratis forum?
- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!