kaas bereidings ruimte - Geplaatst: 3 Jun 2013 22:23:35
gerard
Vandaag gestart met garage verbouwen. Heb gisteren een rvs werktafel met spoelbak en kraan gekocht in almelo, afmeting 2.3 x 0.7 meter. Vandaag garage leeg geruimd en waar werktafel komt te staan muren getext met speciale nano technologie tex. Is volledig chemicalien bestendig dus zeer goed te reinigen. Morgen werkbank plaatsen, warm en koud water aanleggen alsmede riool. Dan nog wat electra en lampen. Zaterdag moet het klaar zijn om weer kaas te maken. Hopenlijk komt deze week mijn bestelling van leidiger binnen, dan zou ik zaterdag ook camenbert proberen te maken, ik ben benieuwd. Dan nog effe sparen voor een grote electrische obainmariepan en dan ben ik er helemaal klaar voor. Oh ja en nog een extra grot voor als ik kaas heb die op een andere temperatuur moet rijpen.
- Geplaatst: 3 Jun 2013 22:23:35
- Geplaatst: 4 Jun 2013 07:21:02
hoeklijn
Gast
Wow! Gerard pakt een hobby op! Dat zijn grootse plannen.
Euhh, als alles ingericht is, krijgen we dan foto's te zien???
Ja tuurlijk, ben er best trots op, heb ook nog een rvs pers gezien, die wil ik eigenlijk ook nog na gaan maken. Heb vandaag vloer open geslepen om waterleidingen, stroom en water aante leggen. Zaterdag moet alles klaar zijn om kaas te kunnen maken.
- Geplaatst: 6 Jun 2013 19:15:24
gerard
nu nog een grote pan van 37liter. is het goedkoopste bij de macro zoals ik vergeleken had. ben nog bezig met het maken van een automatische wrongelsnijder cq menger, moet alleen nog de goede motor vinden. ik heb er maar die draaien veel te langzaam vind ik. misschien dat ik er een andere overbrenging op kan maken. morgen ga ik mijn 2de grot maken zodat ik 2 verschillende temperaturen kan hanteren. en volgende week wil ik beginnen met een rvs pers na te maken.
Vandaag 2.7 kilo goudse, 900gram parmazaans en 3 camenbert gemaakt. Volgende week wil ik van de wei nog risotto maken maar vandaag lukt dat niet meer wegens tijdgebrek. Werktafel werkt perfekt.zeker voor de camenbert want de wei loopt mooi de spoelbak in.
- Geplaatst: 8 Jun 2013 16:07:28
hoeklijn
Gast
Wat een heerlijke werkruimte Gerard! En weer een mooie voorraad erbij gemaakt. Je koelkast al vol of is er een tweede koelkast in aantocht?
- Geplaatst: 8 Jun 2013 16:23:21
gerard
Tweede koelkast staat al klaar. Die ga ik eerst gebruiken voor camenbert. Heb recept gebruikt uit zelf kaas maken. Met dat recept kon ik 3 vormen vullen. Als deze gelukt zijn pas ik het recept aan naar 4 vormen.
- Geplaatst: 8 Jun 2013 16:27:01
gerard
Tweede koelkast staat al klaar. Die ga ik eerst gebruiken voor camenbert. Heb recept gebruikt uit zelf kaas maken. Met dat recept kon ik 3 vormen vullen. Als deze gelukt zijn pas ik het recept aan naar 4 vormen.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum