| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
silvia
|
Geplaatst: 7 Mei 2026 18:12:14 Onderwerp: |
|
|
Donderdag 7 mei
Bij de cliëntenraad twee keer uitgezogen. Verder ging alles goed.
Kiki heeft voorgesteld om een brievenbus te maken bij de balie, waar iedereen die contact wil met de cliëntenraad een briefje in kan doen. We zijn al aan het zoeken naar een geschikte bus. Ideeën zijn welkom! We maken ook een concept voor een brief aan alle bewoners en hun familie of mantelzorgers.
Vanmiddag heb ik zelf ontcuft, het duurde even voordat ik hem weer opblies. Kiki vond dit heel vervelend (keek in toenemende mate benauwd,), maar daarna leek ze wel minder last van slijm te hebben.
Hoestmachine: Loeki deed driemaal vijf plus een inademing. Kiki werd erg benauwd, kreeg ook blauwe lippen en hoge hartslag. Ik zei dat het toch altijd driemaal vier was. Daar reageerde ze niet op. Ze was bezig met iemand die meekeek. Haar een volgende keer s.v.p. feedback geven, als het inderdaad vier keer in-en uitademen is.
Kiki heeft Robert Coppes voor maandag 11 en 18 mei afgezegd, omdat die beide dagen Dorien om 14 uur komt en ze het met alle slijm dan te vermoeiend vindt.
Ik zag ook dat Monique op 18 mei de bus wil lenen voor Jos.
Ik wilde een appje versturen met Kiki's telefoon, maar ik kreeg geen toetsenbord. Kan iemand daar naar kijken? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 7 Mei 2026 18:12:14 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
senna
|
Geplaatst: 7 Mei 2026 20:46:47 Onderwerp: Avond dienst 7-5 |
|
|
Avonddienst:
Stemming: Kiki was erg vrolijk,m
Bijzonderheden fysiek en ontlasting;
een heel klein beetje ontlasting.
Doorbewegen;NVT
Hoestmachine en beademing: -
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden.
[b]Bijzonderheden voeding:
geen bijzonderheden
[]Activiteiten: TV gekeken en even gedanst.
Sociaal contact:Silvia was er tot 17:30
[]Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Bijzonderheden naar bed gaan:
Het Alarm van de beademing werkte niet, dus ze zijn hierdoor langer bezig geweest. Ik ben gebleven tot alles weer goed werkte. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 8 Mei 2026 15:21:56 Onderwerp: Dagdienst vrijdag 8 mei |
|
|
Dagdienst vrijdag 8 mei
Nachtrust:
Kiki had lekker geslapen. Ze had met alleen een staart geslapen, waardoor ze erg veel klitten had in de ochtend.
Stemming:
Vrolijk
Bijzonderheden fysiek en ontlasting:
Geen bijzonderheden.
Iets meer slijm dan normaal na haar uurtje aan de beademing in de middag.
Kiki had 2x ontlasting in mijn dienst.
Doorbewegen:
In de ochtend in bed alles goed doorbewogen.
Hoestmachine en beademing:
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Ik kon het dekseltje van de vernevelaar nergens meer vinden.
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
We hebben vandaag heel veel gelezen, ik denk wel 1,5-2 uur! Kiki wou graag het Cupcake boek uitlezen en dat is ook gelukt
Verder zijn we 1,5 uur naar buiten geweest in de ochtend, en hebben we een concert geluisterd en Hubertien en Willemien gekeken.
Sociaal contact:
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
07:45-16:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 8 Mei 2026 21:25:50 Onderwerp: |
|
|
Vrijdag 8 mei
Om 19 uur heb ik Senna afgelost.
Paar keer uitgezogen, gaasje onder de canule was nat. Maar veel minder slijm dan eerder.
Vernevelen ging goed, ik heb het met een open medicijnkamer gedaan, want het dekseltje is zoek. Neusspray gegeven (1 pufje in elk neusgat), later neus droog gemaakt met een watje.
Mirjam vroeg voor de tweede keer of ik de foto's heb gezien met haar hondjes. Die had ze onlangs op een zaterdag meegenomen. Wie heeft die gemaakt? Ik zal Charèl ook vragen.
Kiki was vrolijk en gezellig, ze voelde zich blij.
Ik heb haar nagels geknipt, ook tenen.
We hebben clips emotion 11 gekeken, dit is muziek die Paul voor haar opgenomen heeft. Ik kon ze vorige keer niet vinden. Staan op de laptop en niet op de harde schijf geloof ik. Kiki genoot enorm van de muziek. Ze wilde ook dansen, maar daar had ik geen energie voor.
Planning doorgenomen.
Robert Coppes voor de komende twee maandagen afgezegd op Kiki's verzoek. Misschien kan ze maandagochtend een uurtje naar Jos gaan.
Kiki's telefoon heeft kuren:
- bij WhatsApp kun je niets schrijven, er komt geen toetsenbord.
- bij de gmail komt er sinds maart geen mail meer binnen, terwijl ze wel mails gekregen zou moeten hebben (ik ontvang haar mails ook en heb er wel ontvangen).
Monique, zou jij daar naar willen kijken?
Bij naar bed gaan een beetje ontlasting, gelig en zacht. Antischimmelzalf gesmeerd op billen en in rugplooi.
Voeten in bed helpen ontspannen.
We waren een beetje laat, ik ben 21.30 u uit haar kamer gegaan. Ze was nog wakker, maar wel moe. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 9 Mei 2026 06:55:28 Onderwerp: |
|
|
Graag de pot van het uitzuigapparaat elke dag schoonmaken, als je het apparaat hebt gebruikt.
De pot en de deksel gaan erg stinken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 9 Mei 2026 15:40:20 Onderwerp: |
|
|
Dagdienst
Nachtrust: heel goed geslapen.
Stemming: goed. En positief gestemd.
Bijzonderheden fysiek en ontlasting:
In de ochtend toen ik bijna klaar was met aankleden begon ze te kokhalzen en te spugen. Er kwam alleen slijm.
In de stoel moest ze later weer spugen.
Verder in de dag niet meer voorgekomen.
Wel last van sputum. Paar keer moeten uitzuigen vandaag.
Ontlasting dikke plak om 8 uur.
Doorbewegen: niet gedaan ivm spugen en misselijkheid.
Hoestmachine en beademing: gbh
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gbh
Bijzonderheden voeding: gbh
Activiteiten: we hebben in de ochtend gedanst/ homevideos gekeken en muziek beluistert. Eind ochtend naar de Hema/ kruidvat gewandeld. Ze heeft erg genoten. Later heeft ze een uurtje op bed gelegen
Sociaal contact:Roland
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Ik heb nog even gekeken naar de mail en kiki haar toetsenbord, alles werkt weer.
Het dekseltje van het vernevelen kon ik nergens vinden.
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
7.45 uur 16.15 uur |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|