kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Mei 2026
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
silvia

BerichtGeplaatst: 7 Mei 2026 18:12:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Donderdag 7 mei

Bij de cliëntenraad twee keer uitgezogen. Verder ging alles goed.
Kiki heeft voorgesteld om een brievenbus te maken bij de balie, waar iedereen die contact wil met de cliëntenraad een briefje in kan doen. We zijn al aan het zoeken naar een geschikte bus. Ideeën zijn welkom! We maken ook een concept voor een brief aan alle bewoners en hun familie of mantelzorgers.

Vanmiddag heb ik zelf ontcuft, het duurde even voordat ik hem weer opblies. Kiki vond dit heel vervelend (keek in toenemende mate benauwd,), maar daarna leek ze wel minder last van slijm te hebben.
Hoestmachine: Loeki deed driemaal vijf plus een inademing. Kiki werd erg benauwd, kreeg ook blauwe lippen en hoge hartslag. Ik zei dat het toch altijd driemaal vier was. Daar reageerde ze niet op. Ze was bezig met iemand die meekeek. Haar een volgende keer s.v.p. feedback geven, als het inderdaad vier keer in-en uitademen is.

Kiki heeft Robert Coppes voor maandag 11 en 18 mei afgezegd, omdat die beide dagen Dorien om 14 uur komt en ze het met alle slijm dan te vermoeiend vindt.
Ik zag ook dat Monique op 18 mei de bus wil lenen voor Jos.

Ik wilde een appje versturen met Kiki's telefoon, maar ik kreeg geen toetsenbord. Kan iemand daar naar kijken?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Geplaatst: 7 Mei 2026 18:12:14    Onderwerp:

Terug naar boven
senna

BerichtGeplaatst: 7 Mei 2026 20:46:47    Onderwerp: Avond dienst 7-5 Reageren met citaat

Avonddienst:

Stemming: Kiki was erg vrolijk,m

Bijzonderheden fysiek en ontlasting;
een heel klein beetje ontlasting.

Doorbewegen;NVT

Hoestmachine en beademing: -

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden.

[b]Bijzonderheden voeding:
geen bijzonderheden

[]Activiteiten: TV gekeken en even gedanst.

Sociaal contact:Silvia was er tot 17:30

[]Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:

Bijzonderheden naar bed gaan:
Het Alarm van de beademing werkte niet, dus ze zijn hierdoor langer bezig geweest. Ik ben gebleven tot alles weer goed werkte.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
evahoe

BerichtGeplaatst: 8 Mei 2026 15:21:56    Onderwerp: Dagdienst vrijdag 8 mei Reageren met citaat

Dagdienst vrijdag 8 mei

Nachtrust:
Kiki had lekker geslapen. Ze had met alleen een staart geslapen, waardoor ze erg veel klitten had in de ochtend.

Stemming:
Vrolijk

Bijzonderheden fysiek en ontlasting:
Geen bijzonderheden.
Iets meer slijm dan normaal na haar uurtje aan de beademing in de middag.
Kiki had 2x ontlasting in mijn dienst.

Doorbewegen:
In de ochtend in bed alles goed doorbewogen.

Hoestmachine en beademing:
Geen bijzonderheden

Ik kon het dekseltje van de vernevelaar nergens meer vinden.

Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden

Activiteiten:
We hebben vandaag heel veel gelezen, ik denk wel 1,5-2 uur! Kiki wou graag het Cupcake boek uitlezen en dat is ook gelukt Smile
Verder zijn we 1,5 uur naar buiten geweest in de ochtend, en hebben we een concert geluisterd en Hubertien en Willemien gekeken.

Sociaal contact:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
07:45-16:15
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 8 Mei 2026 21:25:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Vrijdag 8 mei

Om 19 uur heb ik Senna afgelost.
Paar keer uitgezogen, gaasje onder de canule was nat. Maar veel minder slijm dan eerder.
Vernevelen ging goed, ik heb het met een open medicijnkamer gedaan, want het dekseltje is zoek. Neusspray gegeven (1 pufje in elk neusgat), later neus droog gemaakt met een watje.
Mirjam vroeg voor de tweede keer of ik de foto's heb gezien met haar hondjes. Die had ze onlangs op een zaterdag meegenomen. Wie heeft die gemaakt? Ik zal Charèl ook vragen.

Kiki was vrolijk en gezellig, ze voelde zich blij.
Ik heb haar nagels geknipt, ook tenen.
We hebben clips emotion 11 gekeken, dit is muziek die Paul voor haar opgenomen heeft. Ik kon ze vorige keer niet vinden. Staan op de laptop en niet op de harde schijf geloof ik. Kiki genoot enorm van de muziek. Ze wilde ook dansen, maar daar had ik geen energie voor.

Planning doorgenomen.
Robert Coppes voor de komende twee maandagen afgezegd op Kiki's verzoek. Misschien kan ze maandagochtend een uurtje naar Jos gaan.

Kiki's telefoon heeft kuren:
- bij WhatsApp kun je niets schrijven, er komt geen toetsenbord.
- bij de gmail komt er sinds maart geen mail meer binnen, terwijl ze wel mails gekregen zou moeten hebben (ik ontvang haar mails ook en heb er wel ontvangen).
Monique, zou jij daar naar willen kijken?

Bij naar bed gaan een beetje ontlasting, gelig en zacht. Antischimmelzalf gesmeerd op billen en in rugplooi.
Voeten in bed helpen ontspannen.
We waren een beetje laat, ik ben 21.30 u uit haar kamer gegaan. Ze was nog wakker, maar wel moe.
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 9 Mei 2026 06:55:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Graag de pot van het uitzuigapparaat elke dag schoonmaken, als je het apparaat hebt gebruikt.
De pot en de deksel gaan erg stinken.
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 9 Mei 2026 15:40:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst
Nachtrust: heel goed geslapen.

Stemming: goed. En positief gestemd.

In de ochtend toen ik bijna klaar was met aankleden begon ze te kokhalzen en te spugen. Er kwam alleen slijm.
In de stoel moest ze later weer spugen.

Verder in de dag niet meer voorgekomen.
Wel last van sputum. Paar keer moeten uitzuigen vandaag.

Ontlasting dikke plak om 8 uur.

Doorbewegen: niet gedaan ivm spugen en misselijkheid.

Hoestmachine en beademing: gbh

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gbh

Bijzonderheden voeding: gbh

Activiteiten: we hebben in de ochtend gedanst/ homevideos gekeken en muziek beluistert. Eind ochtend naar de Hema/ kruidvat gewandeld. Ze heeft erg genoten. Later heeft ze een uurtje op bed gelegen

Sociaal contact:Roland

Ik heb nog even gekeken naar de mail en kiki haar toetsenbord, alles werkt weer.

Het dekseltje van het vernevelen kon ik nergens vinden.

7.45 uur 16.15 uur
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 10 Mei 2026 09:03:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Zondag 10 mei

Dit schreef de nachtdienst in ONS:

Graag deur een stukje open laten staan en de lamp in de nacht uit.
Als het even kan het bed wat terug richting de deur zodat we in de nacht bij de water pot en evt voeding kunnen.
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 10 Mei 2026 16:12:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst 10-5-2026

Nachtrust: goed was wel vroeg wakker geweest

Stemming: goede dag

Bijzonderheden fysiek en ontlasting: vandaag gelukkig bijna geen slijm gehad
in de ochtend dikke plak ontlasting

Doorbewegen: -

Hoestmachine en beademing: ik heb vandaag weer de hoestmachine gedaan, Kiki was heel ontspannen

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: in de ochtend vernevelen heel goed

Bijzonderheden voeding: ik had per ongeluk het grote pak voor overdag gepakt

Activiteiten: in de ochtend kwam Paul en hebben we het familie pad gelopen en toen we thuis kwamen twee potjes gekaart. rond mijn eten even een serie, hand massage en rond twee uur kwam Silvia voor moederdag. Ze was zeer verrast het mooie schilderij/ gedicht en de mooie plant van Kiki en Jos

Sociaal contact: Paul en Silvia

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7:45 tot 15.15
Terug naar boven
maartje

BerichtGeplaatst: 10 Mei 2026 20:01:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst: 9 mei

Stemming:
Vrolijk, onstpannen bij aanvang dienst, later wat spanning, wel veel lachen. Ik heb Kiki verteld dat ik na de zomervakantie ga stoppen bij het Kiki-team. kiki zei dat ze het jammer vond maar wel begreep. Kiki zei ook dat ze het niet had verwacht.

Kiki heeft geen ontlasting gehad tijdens de dienst.

Doorbewegen:
Niet gedaan

Rond 16.00 de hoestmachine gedaan, ging redelijk goed, de tweede ronde viel wel wat zwaar.

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Voor de nacht nieuw pak + systeem aangesloten.

Activiteiten:
We hebben wat muziek geluisterd en even gedanst. Hierna hebben we home videos gekeken en zijn we naar de fysioruimte geweest. Hier hebben we een ballon hoog gehouden, estafettes gedaan en gebowld. Tijdens het eten hebben we een aflevering van Kees & Co gekeken en in de avond wat muziek geluisterd.

Sociaal contact:
Geen bijzonderheden

Geen bijzonderheden

geen bijzonderheden

15:30-21:15
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 10 Mei 2026 22:49:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag/avonddienst:

Stemming: goed. Ze was erg enthousiast

Ze is de hele tijd ontspannen geweest en
Om 18 uur veranderde dat.
Ze kreeg ineens last van slijm, wat omhoog kwam vanuit haar keel en tegelijkertijd bleef het slijm uit haar canule opborrelen.

Tot 20 uur aan een stuk keel uitgezogen en canule.. onder de metalline bleef het ook vandaan komen. Haar kleding zat vol slijm ondanks de gaasjes die ik onder de metalline had gedaan. Vaak metalline verwisseld.

Hierdoor niet de Hoestmachine gedaan en geen tanden gepoetst.
Toen ze in bed lag voor de avond en haar medicatie was ze gegeven, ontspannende ze meer.

Ontlasting om 20 uur, dikke plak.

Doorbewegen:
Niet gedaan

Hoestmachine en beademing: Hoestmachine niet gedaan ivm continue slijmaanvallen. Beademing gbh

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: niet gedaan in de avond ivm aanval die bleef

Bijzonderheden voeding: gbh

Activiteiten: spelletje Leonardo gespeeld. Gedanst/ married at first sight gekeken /muziek geluisterd.

Sociaal contact: met Fieke gekletst.

Gbh
Gbh

14.45 uur 21.15 uur
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2026 20:14:11    Onderwerp: Avonddienst maandag 11 mei Reageren met citaat

Avonddienst: maandag 11 mei

Stemming:
Vrolijk, later wat moe van het slijm

Rond 19:00 begon een slijm aanval van een uur weer. Ik heb het metalline gaasje vaak moeten vervangen.

Doorbewegen:
Dorien was er voor het maken van een filmpje. Daarna was Milou langs doorbewegen.

Ik bedenk me nu bij dit punt dat we de hoestmachine helemaal zijn vergeten vandaag. Zie activiteiten.

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden

Activiteiten:
Kiki lag op bed met Dorien om een filmpje te maken van het benen strekken. Daarna moest ze nog een halfuurtje de beademing afmaken en toen appte Milou dat ze eraan kwam om door te bewegen! Uiteindelijk is ze pas om 17:00 uit de stoel gekomen. Milou bleef nog even zitten werk afmaken en toen ging ik mijn eten al opwarmen. En toen rond 19:0/ begon er een slijm aanval en toen die klaar was hebben we alleen ontcufft en verneveld zoals normaal in de avond.

Sociaal contact:
Met Milou

Geen bijzonderheden

Geen bijzonderheden

14:30-21:15
Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2026 09:36:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst maandag 11 mei
Nachtrust: goed geslapen

Stemming: oke, wel een beetje bezorgd over Jos

Bijzonderheden fysiek en ontlasting: 2 x veel ontlasting , ik de ochtend even een slijmaanval het duurde kort na ontcuffen werd het rustig. In de middag nog wat slijm maar geen echte aanval.

Doorbewegen: met Dorien gedaan en ook 2 filmpjes van het strekken van haar benen gemaakt, deze staan op haar telefoon.

Hoestmachine en beademing: hoestmachine ging goed. In de middag een half uur aan de beademing gelegen voor Dorien kwam

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: verneveld zonder de deksel.

Bijzonderheden voeding: gb

Activiteiten: naar Jos geweest en samen met hem een wandeling gemaakt buiten, homevideos gekeken

Sociaal contact: Jos

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: gb

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 -15.15
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2026 13:18:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst 12-5-2026

Nachtrust: vergeten te vragen door alles

Stemming:

Bijzonderheden fysiek en ontlasting: Vanmorgen toen Kiki nog op bed lag Micky button vervangen

Toen ik vanmorgen met de ochtend zorg bezig was kreeg Kiki een traan oog. Dot heeft ze wel eens vaker maar nu ging het niet over. Ook niet toen ik haar in de stoel had zitten.
Verpleging gebeld en toen met gekookt water schoongemaakt. Kiki kreeg haar ogen niet open en had super veel spanning in haar lichaam. weer gebeld en toen heeft Katinka meegekeken . Toen we haar ooglid open maakten zagen we een soort puistje zitten.
Veel zweten en ongemak de hele morgen. Paracetamol gegeven en de hele morgen op Frank gewacht . Die was het niet vergeten maar er was van alles aan de hand

Doorbewegen: niet gedaan

Hoestmachine en beademing: niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: in de ochtend toch verneveld

Bijzonderheden voeding: geen bijzonderheden

Activiteiten: hand vastgehouden en rustig tegen Kiki gepraat

Sociaal contact:

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: omdat het de dag van de zorg is hebben we wat gekregen. Het staat op de kamer van Kiki. graag even aftekenen.

We hebben twee nieuwe zwarte hoezen voor de hoofdsteun gekregen

Jos belde maar ik kon hem niet horen en hij ons niet. terug gebeld maar toen lukte het ook niet.
Hij wordt vanmiddag om drie uur geholpen in het Maas ziekenhuis in Boxmeer

7:45 tot 13.45
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2026 20:30:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Operatie van Jos is goed gegaan.
Hij moet een aantal dagen daar blijven. Ik ga morgen op bezoek, donderdag zijn vader.
Hem bellen kan waarschijnlijk wel, als Kiki wat beter is dan vandaag.

Kiki mag om de vier tot zes uur een paracetamol, als ze pijn heeft.
Ze leek opgelucht na de controle bij de oogarts.

Ik heb voor Kiki een attentie opgehaald bij de activiteiten begeleiding, ze kreeg dit omdat ze vrijwilliger is in de cliëntenraad. Ik heb het hart meegenomen en geef het morgen namens Kiki aan Jos.
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2026 20:54:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Stemming:
Kiki was bij aanvang dienst erg gespannen en onrustig door klachten aan het rechteroog. Later in de dienst, na rust, nabijheid en thuiskomst uit CWZ, werd zij meer ontspannen. Uiteindelijk rustig in slaap gevallen en bleef ontspannen slapen.

Bij aanvang dienst lag Kiki op bed. Rechteroog volledig gezwollen aan boven- en onderooglid, gespannen en met veel vocht. Oog grotendeels dichtgehouden en veel tranen. Arts Frank heeft gekeken, geen gerstekorrel/puistje of iets dergelijks zichtbaar.

In overleg met CWZ naar oogheelkunde gegaan. Daar is met vloeistofonderzoek gekeken naar beschadigingen, dit was niet het geval. Verwachting dat zwelling morgen minder zal zijn. Kiki had veel last van spanning en zweten. Om 20:00 uur ontlasting gehad, hiervoor verschoond. Later ook gebraakt, voornamelijk slijm en vocht. Geen depakine zichtbaar in braaksel.

Opnieuw volledig verschoond en gewassen.

Doorbewegen:
Niet gedaan.
Hoestmachine niet uitgevoerd wegens diepe slaap. Beademing zonder bijzonderheden.

Verneveling niet uitgevoerd wegens diepe slaap. Medicatie leek goed aan te slaan, Kiki sliep hierna weer rustig verder.

Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden voeding. Wel gebraakt met slijm en vocht.

Activiteiten:
Met Kiki en Silvia naar CWZ oogheelkunde geweest voor controle van het rechteroog.

Sociaal contact:
Veel nabijheid en geruststelling geboden door naast Kiki te zitten, hand vast te houden en te knuffelen. Silvia mee geweest naar CWZ. Jos heeft om 14:45 uur nog gebeld voordat hij naar de OK werd gebracht voor een operatie.

Hij heeft Kiki nog gesproken. Kiki kon hem zelf niet zien, maar vond het erg fijn hem te horen. Zij hebben elkaar veel sterkte gewenst. Later op de middag bericht ontvangen van Veronica (moeder van Jos) dat de operatie goed verlopen was.

Frank heeft later nog telefonisch contact gehad met me, om te informeren hoe het gegaan was.

Gordijnen en verduistering gesloten gehouden, dit gaf Kiki meer rust en comfort.

Kiki na thuiskomst volledig verzorgd, gewassen en schone kleding aangedaan wegens veel zweten. Daarna op bed gelegd waar zij snel in een diepe, rustige slaap viel. Niet wakker gemaakt voor hoestmachine, vernevelen of tandenpoetsen vanwege de noodzakelijke rust.

12.45 - 21.15 uur
Terug naar boven

Geplaatst: 12 Mei 2026 20:54:51    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: