|
doorstart 50plusser/ouderenforum contact en uitwisseling
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Keesvi
Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 179 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 23 Dec 2024 12:29:41 Onderwerp: |
|
|
Populistische politici creeren tegenstellingen die er niet of vaak veel minder groot zijn dan ze in de maatschappij in werkelijkheid zijn. We hebben het al vaker gehad over de beweegredenen om extreem te stemmen, terwijl die kiezers vaak helemaal niet zo racistich zijn of in ieder geval niet zo extreem. Om politiek hete hangijzers aan de kerstdis te bespreken lijkt me geen goed idee maar als er wederzijds bereidheid is om naar elkaar te luisteren, en ik ga ervan uit dat dat vaak wel zo is, dan is het nog niet zo slecht gesteld met ons multiculturele volkje. Maar het kan ook geen kwaad om tegen schreeuwers heel duidelijk te zijn dat er op zo'n manier niet naar ze geluisterd wordt. Dat geldt voor de werkvloer, de supermarkt, school, spreekkamer van de dokter maar net zo goed in de politiek. Algemeen aanvaarde omgangsvormen hanteren en gewoon aardig tegen elkaar zijn kost tenslotte niets en eerste verdiend is dat je jezelf er ook beter bij voelt. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 23 Dec 2024 12:29:41 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Willemijn
|
Geplaatst: 23 Dec 2024 13:08:35 Onderwerp: |
|
|
En om je heen zie je het gewoon, dat moeders van allerlei afkomst overleggen waar de kinderen thuis met elkaar gaan spelen, collega's die elkaar helpen, buren die elkaar vriendelijk groeten en een praatje maken, mensen die helpen op scholen, in ziekenhuizen, zorginstellingen, buurthuizen. Op het moment dat het je aardige buurman is, of die moeder van het vriendje van je zoontje dan zie je de mens en niet de statushouder, de Turk, de moslim, of wat dan ook.
Net nog zocht ik in een winkel een trui voor mijn vader en werd ik geholpen door een alleraardigste jongeman die heel erg zijn best deed om samen met mij iets geschiktst te vinden. Toen dat lukte bedankte ik hem hartelijk voor zijn hulp en hij zei lachend dat hij het heel graag had gedaan. Heb je allebei toch heel even een licht momentje. En de jongeman had duidelijk geen Nederlandse roots. Vaak zit het in hele kleine dingen. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|