50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 205, 206, 207 ... 222, 223, 224  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sibilla80

BerichtGeplaatst: 4 Mrt 2026 16:23:59    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hoihoi, wat een heerlijk weer is het. Een poos buiten gezeten en ja, ook in slaap gevallen. Net als Anky Laughing We zullen het nodig hebben, denk ik dan maar.
Nieuw zand in de bak, heerlijk voor de kindjes. Doen jullie er wel een net overheen als ze uitgespeeld zijn? Anders fungeert de bak meteen als kattenbak, dat wil je niet.

Onze huisvriend verjaart vandaag, we gingen op bezoek. Hij is inmiddels 83 jaar geworden, is een half jaar ouder dan ik. Laughing

Mijn aangifte voor de belasting is weg, het kan maar gedaan zijn. Ik heb er nog 3 liggen, die ga ik vandaag ook doen als het lukt.

Anky, je sprookjes zijn ontzettend leuk, ik heb er van genoten. Goed idee van Greet om hier een link te zetten, anders worden ze vergeten.

Intussen komt mijn oudste dochter binnen. Ze komt eens poolshoogte nemen hoe het haar ouders gaat en meteen een kopje thee drinken. In de tuin, want daar is het nu heerlijk.

Allemaal een fijne voortzetting an de dag gewenst. Tot morgen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 4 Mrt 2026 16:23:59    Onderwerp:

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 4 Mrt 2026 17:57:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Druk dagje gehad.
Naar vriendin in hospice geweest, ze gaat snel achteruit.
Daarna heerlijk in de zon in de tuin gewerkt, dus niet gewandeld Joke Very Happy , tuinwerk is fitness genoeg.

Nu eerst eten en de puzzel van Henny maken.
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 4 Mrt 2026 18:10:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Het was wederom een prachtige dag.
En natuurlijk weer buiten spelen zonder jas aan. Heerlijk.
Sibilla, ja we hebben een dichtgeweven net voor over de zandbak. Dat zit vast met haken.
Daar komt geen kat in!
'sMiddags weer een poosje in de tuin gezeten.
Van mij mag het zo blijven voorlopig!
Greet, fijn dat het beter gaat.
Inderdaad, niet teveel tegelijk willen doen.
Geniet maar van van het mooie weer.
Het huis is er voor jou, jij bent er niet voor het huis. Uitspraak van mijn moeder! 😁

Ik wacht ook nog even met de belastingaangifte, tijd genoeg.

Henny, ik ga vanavond je puzzel maken.

Fijn dat jullie positief zijn over mijn sprookjes!

Fijne avond allemaal.🤗
Kees

BerichtGeplaatst: 4 Mrt 2026 19:31:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Het was haast terrasjesweer vandaag, uit de wind en in de zon redelijk te doen, al dan niet met een vest, maar dat komt een andere keer nog wel. Het voederbakje voor de vogeltjes hangt inmiddels, ik heb er nu twee hangen, maar de berging dreigde nogal overwoekerd te worden door klimop. Dus die flink aangepakt waarbij mijn buurman, schat van een man, me spontaan een handje kwam helpen. Snoeiwerk en loswrikken van die klimop van het metselwerk lukt me wel maar het wat zwaardere sjouwen breekt me toch op met die artroseheup. Daar zal ik morgen nog wel wat van 'nagenieten'. Hoewel ik de neiging heb om maar door te gaan als ik eenmaal bezig ben heb ik me hopelijk toch op tijd ingehouden om morgen ook nog wat energie over te hebben.

Mijn dochter blijft nog een week in het verre Oosten waarna het de bedoeling is om via China terug te vliegen naar NL. Daar had ik nog niet eens aan gedacht maar zo omzeil je natuurlijk ook het Midden-Oosten.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 5 Mrt 2026 10:10:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Wat een weer weer en vandaag wordt het ook zo mooi.
Kees, ik las in de krant dat vanaf Tailand naar Nederland ook uitgesteld was door de gevechten in het midden oosten. Ze zal het, met de dag, bij moeten houden. Wat een gedoe. Crying or Very sad Voorlopig zit ze nog wel veilig en dat is een geruststelling.
Dagmar, is het niet moeilijk om je vriendin zo te zien, in de hospis?

Anky, fijn dat de zandbak vers zand heeft en natuurlijk wordt er voor gezoegd dat een kat, of een ander dier geen gebruik van de zandbak kan maken. Ook ratten en zo moet je niet in de bak hebben. Het is niet voor niets een kinderzandbak Very Happy

Sibille, het was gisteren zeker lekker om buiten met je dochter te zitten.
Buiten hebben wij ook gezeten en ik ben naar binnen gegaan omdat het lang genoeg geweest was. Zeker inhet begin niet overdrijven.

Vandaag een vergrootgals besteld, zo groot ala een pagina van een boek. Dat kun je er in leggen en heel de pagina wordt vergroot. Ik ben benieuwd Very Happy

Dadelijk gaan wij naar het proeflokaal in Nuenen. Daar worden gerechten geserveerd en natuurlijk door gasten begroet.
Wat de kosten zijn ben iknog niet uit, maar met kiemen vragen ze 9.50 Laughing
We zullen het wel avonturen. Het lijkt ons wel een keer leuk. Very Happy

https://www.nuenenscollege.nl/nl/home/ons-onderwijs/proeflokaal/

Joke, het pletten overleefd Rolling Eyes
Ik hoop dat je er geen last meer van hebt

Greet, het mooie weer zal je ook goed doen.

Snel nog wat boodschappen voordat wij naar het lokaal gaan. Vanavond moeten wij ook eten
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 5 Mrt 2026 10:26:56    Onderwerp: Reageren met citaat

goedemorgen allen

Henny: gelukkkig dat ik gistermiddag op bezoek ben geweest, ze is gisteravond overleden.

Nu even met dit lekkere weer buiten een boompjhe snoeien, daar ben ik wel even mee bezig, kleine takken met een tang en de grote met een zaag, maargoed houd me lekker bezig. Very Happy
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 5 Mrt 2026 10:34:52    Onderwerp: Reageren met citaat

O, Dagmar. zeker goed dat je geweest bent en gecondoleerd met het heen gaan van je vriendin. Sterkte
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 5 Mrt 2026 12:58:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar toch wel goed dat je dan nog ben geweest gecondoleerd met je vriendin.

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 5 Mrt 2026 18:29:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar, gecondoleerd met het overlijden van je vriendin. Goed dat je haar op tijd nog even opgezocht hebt.

Vanmiddag de Caddy even opgeruimd en in de 'ik vertrek' modus gezet, dwz. achterstoelen neergeklapt en bed zoveel mogelijk klaar om erin te duiken. Ik ben er nog niet want de gordijntjes moeten nog en ik wil nog een aanpassing van het bed, zodat ik de bestuurdersstoel kan laten staan. Ik heb geen zin in een halve verbouwing na aankomst en voor vertrek. Gezien het voorjaarsweer nu toch maar eens actie op zetten, zodat ik er mee weg kan als ik daar zin in heb.

Mijn dochter krijgt de terugreis van Emirates vergoed en de bedoeling is via China, had ik geloof ik al vermeld. Van de werkgever krijgt ze een aantal dagen bijzonder/onbetaald verlof, dus dat is ook geen probleem, behalve iets minder salaris maar dat zal geen probleem zijn. Kosten verblijf zijn uiteraard voor haar rekening en die van haar vriend.

De tuin blijft ook trekken om verder op te knappen maar dat zie ik de komende dagen wel.
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 5 Mrt 2026 19:03:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar, gecondoleerd met je vriendin.
Sterkte, je zult haar wel missen.

Prachtig weer vandaag, ik ben er blij mee.
Van mij mag het voorlopig zo blijven.

Ik ben aan een nieuw boek begonnen.
Speelt in de 17e eeuw, de gouden eeuw.
Over schilders oa Rembrandt en hun leven in Amsterdam, Haarlem en Delft.
Heel boeiend geschreven.
Ben er voorlopig wel even zoet mee, want het heeft meer dan 700 bladzijden. 😄

Fijne avond allemaal.
Greet.W

BerichtGeplaatst: 6 Mrt 2026 07:36:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal .

Ik heb alles gelezen wat jullie hier hebben geschreven , maar om overal op te reageren is me nog effe teveel . Mooi om te lezen dat jullie allemaal genieten van het mooie weer op welke wijze dan ook .

@ Dagmar ,
Gecondoleerd , ik wens je sterkte en kracht voor het aanvaarden en verwerken van het overlijden van je hartsvriendin .

Ik wens jullie een heel mooi weekend .

Zo mooi om het speenkruid en het jonge fluitenkruid groen weer te zien in de slootwal :

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 6 Mrt 2026 09:19:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Hier zijn de arco mannen al vol op bezig. Dus vandaag alleen een puzzel. Very Happy
Morgen weer verder met kleppen
.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 6 Mrt 2026 09:21:22    Onderwerp: Reageren met citaat

De tijdlijnen lopen een beetje door elkaar.

https://www.jigidi.com/nl/solve/bo51pduu/img-9800-nu-maar-hopen-dat-hij-vegetarisch-is/
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 6 Mrt 2026 11:02:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Hier een druk dagje en Kleinzoon komt onze kant op en gaan samen lunchen.
en wens jullie allemaal een

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 6 Mrt 2026 14:37:01    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Dagmar, gecondoleerd met je vriendin. Goed dat je haar nog hebt bezocht, dat voelt toch anders, lijkt me.
Je zult haar zeker missen, veel sterkte gewenst.

Het was heerlijk gisteren, vandaag iets minder door het Saharazand. Dan kan de zon er niet goed door komen, zegt men. We hebben gisteren ook meteen ons eerste terrasje gepakt, in Mijdrecht op het Raadhuisplein. Vandaag de rest van de boodschappen gedaan, nu zijn we weer thuis en zit ik hier in de koffiecorner.

Joke, leuk dat je kleinzoon komt, kunnen jullie lekker bijkletsen. En je geniet vast ook wel van de lentezon. In Veenendaal kun je mooie terrasjes bezoeken.
Je foto's zijn ook weer een plaatje waard.

Henny, lopen de tijdlijnen door elkaar? Ik kan soms niet alles lezen, maar je puzzels komen goed door hoor.

Greet, je hoeft niet alles te beantwoorden hoor, dat is soms heel veel. Doe het nu maar rustig aan en geniet van de zon. is goed voor je body en je mind. Zegt men, dat zal ook wel waar zijn. Laughing
Speenkruid komt bij mij ook weer op, en het fluitenkruid ook. Gisteren heb ik ook nog de voortuin geschoond. Het ziet er nu weer keurig uit. Heb vandaag meteen een bakje viooltjes buiten gezet, dat staat aardig bij de voordeur.

Anky, dat boek zal je zeker bevallen. En ach, dan ben je even zoet nietwaar? Zoveel pagina's, dan heb je meteen wat te doen. Ik hou wel van historische romans, van thrillers ook. Niet zo van stuivertjesromans, te zoet en te weinig inhoud. Maar ja, heel veel mensen houden er wel van en ieder moet lezen wat hij/zij fijn vindt en aanspreekt.

Kees, is je caddy nu opgeruimd? Kun je er al mee op pad? Ik meen dat er nog een en ander aan moet gebeuren, je gordijntjes hangen nog njiet enz.
Je dochter moet via China terug? Misschien is er een andere oplossing. Ik heb ook gehoord dat Thailand niet meer over het Midden-Oosten vliegt. Lijkt me ook niet zo fijn, daarboven. Je dochter zit voorlopig nog goed, zo te lezen. Maar heel lang wil ze dat niet laten duren natuurlijk. Het is me een toestand.

Het schaatsen is ook weer begonnen, de WK sprint en lange afstand. Femke Kok en Jenning de Boo en ook Suzanne Schulting doen het fantastisch. Tot nu toe. Straks kijken of ze dat volhouden, het is wel spannend vind ik.

Ik ga verder met de belastingaangiften. Morgen heb ik geen tijd om hier te komen beppen. Dus wens ik jullie vast een heel mooi , zonnig en goed weekend.
Terug naar boven

Geplaatst: 6 Mrt 2026 14:37:01    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 205, 206, 207 ... 222, 223, 224  Volgende
Pagina 206 van 224

Ga naar: