doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Trump: verkiezingen alleen geldig wanneer ik win

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Klaas



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: 7 Sep 2024 08:45:32    Onderwerp: Trump: verkiezingen alleen geldig wanneer ik win Reageren met citaat

Citaat:
Trump calls on police officers to watch for voter fraud: “I hope you watch for voter fraud…Watch for the voter fraud because we win without voter fraud…You can keep it down just by watching because, believe it or not, they’re afraid of that badge. They’re afraid of you people.”

https://x.com/i/status/1832168070166540387

Wat gaan we de komende maanden meemaken met deze man die al wekenlang achterligt op Harris. Trump heeft alle polls die dat aantonen (er is niet 1 die dat niet aantoont bij mijn weten) voor 'rigged' verklaard, en dat zal hij straks bij een negatieve verkiezingsuitslag dus ook doen. En wat gebeurt er dan.

Bestaat er nu echt geen mogelijkheid deze man te weerhouden van deze aanhoudende agitatie die op een burgeroorlog dreigt uit te lopen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 7 Sep 2024 08:45:32    Onderwerp:

Terug naar boven
Keesvi



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 70
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2024 09:08:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarschijnlijk lag Harris iets voor op Trump maar die voorsprong zal ze moeten vergroten om echt een goede kans te maken op het presidentschap, ook met oog op het Amerikaanse districtenstelsel dat de republikeinen een niet onbelangrijk voordeel geeft. Beiden moeten het echt hebben van de swingstates, tenzij er een wonder gebeurt in de voorspelbare staten. Opvallend is wel dat een aantal prominenten, waaronder nogal wat republikeinen, maar zeer recent bijvoorbeeld ook Taylor Swift, openlijk aangeven op Harris te zullen stemmen. Het ondoordachte poseren op de veteranenbegraafplaats Arlington doet Trump geen goed omdat Amerika zijn veteranen koestert en ook onder de vrouwelijke en gekleurde bevolking zal Harris hoogstwaarschijnlijk eerder het voordeel van de twijfel genieten.

Van doorslaggevender belang voor de zwevende kiezers afwegers is het debat van afgelopen nacht tussen Trump en Harris. De laatste kon ik met mijn niet perfecte beheersing van het Engels redelijk volgen maar aan Trump kon ik meer dan eens geen touw vastknopen, of, waarschijnlijker, hij stond herhaaldelijk uit zijn nek te kletsen, zichzelf voortdurend ophemelend zonder daar ook maar een moment een valide ondergrond voor te geven. Ronduit belachelijk waren zijn leugens dat geimmigreerde inwoners van Springfield honden en katten van de buren aten, direct ontzenuwd door de interviewer, en dat Harris abortus in de negende maand mogelijk wilde maken en, hoe bizar wil je het, zelfs na de geboorte. Hij deed nog wel meer op nepnieuws en hoaxes gebaseerde uitspraken. Zijn onderbouwing dat hij geliefd en gewaardeerd werd bij buitenlandse staatshoofden met uitspraken van enkel Viktor Orban kun je dieptriest noemen waarbij je je kunt afvragen hoeveel Amerikanen op zijn vaste aanhang na daar in zullen trappen. Zo goed als geen woord over zijn toekomsplannen. Kennelijk dacht hij dat het voldoende was om te wijzen op zijn grotendeels gelogen verdiensten in zijn voorgaande termijn als president en het onbeholpen kleineren van Harris met botte leugens en doorzichtige verdachtmakingen.

Harris' kracht lag vooral in het benadrukken van wat ze van plan was om te gaan doen met vrouwenrechten en vooral ondersteuning van middengroepen, de ruggengraat van de samenleving, meerder malen nadat ze met het grootste gemak de onzin van Trump even neergesabeld had. Zoals ik verwachtte liet Harris zich absoluut niet intimideren door Trump en zal daar bij de zwevende kiezers waardering mee geoogst hebben. En binnen afzienbare tijd hun stemmen. Omdat het even duurde voordat Harris haar vorm had gevonden is het te hopen dat ze niet al te vroeg het debat weggezapt hebben.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Klaas



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2024 13:44:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Klopt allemaal Kees

De reactie van Trump direct na het debat over wie er er best uit de bus kwam:
Citaat:
Trump: We're getting polls that show 88 to 11. We're having a lot of great polls. Lots of polls. You see the polls. The polls are indicating we got 90%, 60%, 72%, 71%, and 98%

Reporter: Where are you getting these numbers from?

Trump: I felt very good


En zo bazelt hij maar door, bij elke vraag, elk onderwerp, anything goes

Harris had de geringe voorsprong die zij had op Trump eergister alweer verloren, maar hoe zal dat na gisteravond/vannacht zijn...Me dunkt dat die lichte voorsprong opnieuw in het vooruitzicht komt.
En hoe dan verder, Trump zal een nederlaag nooit willen erkennen, zoals hij gisteravond ook nog altijd zijn nederlaag in 2020 niet erkende.

Biden wil duidelijk niet met openbare maatregelen anticiperen op de chaos die Trump wil veroorzaken wanneer hij opnieuw verliest
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dagmar57



Geregistreerd op: 22 Aug 2024
Berichten: 106

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2024 17:20:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Trump lijkt in elk geval geen 2e debat meer te willen.

Het lijkt er op dat waar Trump Biden mee heeft verslagen, door op het mentale welzijn te wijzen van biden, hij nu zelf het slachtoffer wordt door hetzelfde.


Harris heeft goed neergezet dat de tijd rijp is voor een nieuw soort leiderschap en het land niet meer geregeerd moet worden door oude mannen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Virgo



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2024 22:52:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik was blij verrast te zien hoe goed Harris zich gedroeg in het debat met Trump en hoe zij hem uit zijn tent lokte en boos maakte.
Kees heeft het verloop van het debat al weergegeven.
Ik kan me goed indenken dat Trump geen tweede debat wil, want hij heeft ervaren dat hij bij deze vrouw het onderspit delft. Hij zal toch niet meer kunnen beweren dat Kamala een domme vrouw is.
Het blijft jammer dat Trump toch nog president kan worden. Ik hoop dat Amerika en de wereld dit niet hoeven mee te maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Klaas



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: 14 Sep 2024 12:40:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Trump without evidence: "She can't talk without, maybe, getting the answers?...I hear she got the questions and I also heard she had something in her ear. A little something in the ear. 'No, come on, let's do this,. Say it this way, Kamala!'"

https://x.com/i/status/1834789679293485107

Wanneer houdt dit eens een keer op, dit aanhoudende gelieg waarvan iedereen de leugenachtigheid beseft en dat enkel als een soort uitjouwen, bespotten, treiteren en tegelijk het ophitsen van de medestanders ten aanzien van de opponent gebruikt wordt, zoals vroeger op het schoolplein wel eens gebeurde wanneer een hufter iemand tot mikpunt van een groepsaanranding had genomen.

Bij de 9/11 herdenking had Trump Laura Loomer in zijn gezelschap meegenomen*, iemand die 9/11 voor een 'inside job' verklaard heeft, dus een zogeheten complotdenker, maar recentelijk vooral onder de aandacht gekomen door deze tweet:

Een tweet die zelfs Marjorie Taylor Greene te gortig bleek
https://www.aol.com/marjorie-taylor-greene-calls-far-180841760.html

*https://www.newsweek.com/laura-loomer-donald-trump-9-11-memorial-conspiracy-1952681

aanvulling 15 sept
Citaat:
Loomer vloog mee met Trump naar het tv-debat in Philadelphia, verbleef tijdens de uitzending backstage en was na afloop bij Trump toen hij tegenover de pers volhield dat zijn optreden geen mislukking was geweest. Ook begeleidde ze hem een dag later bij herdenkingen van de terreuraanslagen van 11 september in New York en Pennsylvania.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1560928740/roemruchte-radicaal-rechtse-relschopper-en-complotdenker-donald-trumps-adviseur-laura-loomer-31

Van Loomer had Trump overigens het 'broodje aap'-verhaal overgenomen dat Haïtianen de huisdieren van de mensen in Ohio zouden opeten, waarmee ze Trump aardig in de problemen heeft gebracht. Natuurlijk blijft die stug volhouden dat hij gewoon gelijk heeft met die dolzinnige bewering, wat alleen maar prima voor de positie van Harris is natuurlijk, maar het is en blijft triest dat de VS op het hoogste politieke niveau in morele zin dit allerlaagste peil bereikt heeft bij Trump en zijn MAGA-beweging, kleingeestiger en vulgairder kan niet meer

Link


Het verschijnsel Trump in een wat breder perspectief:

Link

Citaat:
MSNBC’s Ari Melber sits down with Yuval Noah Harari (@YuvalNoahHarari), author of “Nexus,” for an in-depth interview on a wide range of topics. They dive into discussions on artificial intelligence, Donald Trump, misinformation, the concept of “truth,” and much more.



Link

48:48 What Trump Could Do To US Democracy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Klaas



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: 22 Okt 2024 10:17:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Zijn retoriek is grover, vulgairder en leugenachtiger als ooit tevoren en Trump wordt weer als leidend in de polls genoteerd

Hij wordt sterk gesupport door Musk die potentiële Trump stemmers financieel over de streep probeert te trekken...Of dat eigenlijk wel mag weet men in de VS nog niet goed https://www.euronews.com/2024/10/21/is-elon-musks-1-million-daily-giveaway-to-trump-voters-illegal

Citaat:
Musk deelt miljoenen uit om kiezers te winnen voor Donald Trump
Elon Musk geeft sinds zaterdag miljoenen weg. Elke dag krijgt iemand die zijn ‘pro-Grondwet’-petitie ondertekent een cheque van 1 miljoen dollar. De techmiljardair wint daarmee stemmen voor de petitie, en tegelijk voor presidentskandidaat Donald Trump, voor wie hij hartstochtelijk campagne voert.

https://www.volkskrant.nl/buitenland/musk-deelt-miljoenen-uit-om-kiezers-te-winnen-voor-donald-trump~b6413734/

Het land dat zeker de ouderen hier die in de jaren 60 opgroeiden enorm gevormd heeft, waar onze muziek-, film- en literaire helden vandaan komen, dat land begint in een politiek, maatschappelijk stinkend moeras te veranderen waar je zover mogelijk uit de buurt wil blijven, maar het zo succesvolle Trumpeaanse populisme is natuurlijk ook al lang hiernaartoe overgewaaid en Wilders zal met argusogen volgen wat Trump allemaal klaar weet te spelen met geld, invloed en vooral veel vuilbekkerij tav minderheden en democratie-gezinden. Kunnen we hier ook meer van verwachten dus


Laatst aangepast door Klaas op 23 Okt 2024 03:53:20; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pien



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 14
Woonplaats: Frankrijk

BerichtGeplaatst: 22 Okt 2024 17:49:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Musk is pro Poetin en pro Trump. Vandaag las ik deze interessante post

B schreef:
Over Rusland en betalen...
Bankrekening die werd gebruikt voor Trumps zwijggeldbetalingen kreeg geld dat gelinkt was aan een Russische oligarch
https://x.com/golub/status/1848612278989373573
[/quote]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dagmar57



Geregistreerd op: 22 Aug 2024
Berichten: 106

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2024 11:40:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Musk is een hele gevaarlijke man in mijn optiek met zijn steun aan Trump.
Hopenlijk mag het juridsich niet geld aanbieden om steun voor Trump te kweken.

Musk is een invloedrijke man die ook niet gehinderd wordt door geldgebrek en moreel valt er ook nogal wat aan te merken op de man.
kortom een gevaarlijke tegenstander voor Harris.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Klaas



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2024 12:23:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Musk is net zo'n ongeleid radikaal rechts projectiel als Trump
Natúúúrlijk krijgen ze in de UK een burgeroorlog, zo zat hij op zijn X te stangen enkele maanden geleden toen daar wat relletjes uitbraken.
Hij zal ook niet aarzelen tot een burgeroorlog aan te zetten wanneer Trump straks zou verliezen, een burgeroorlog vanuit louter racistische motieven.
Met zijn dochter die transgender is heeft hij het contact verbroken. Ook zoiets.

Citaat:
Transgenderdochter van Elon Musk zegt in eerste interview dat hij haar als kind heeft bekritiseerd omdat ze homoseksueel was
In een exclusief interview zei Vivian Jenna Wilson dat de recente uitspraken van haar vader, waaronder dat ze "geen meisje" is, haar inspireerden om zich uit te spreken: "Ik ga dat niet zomaar laten gaan."
Elon Musk op een evenement; Vivian Jenna Wilson op een selfie
Musks dochter vertelde NBC News dat Musk niet 'misleid' was om haar transgender medische zorg te laten ondergaan.Getty Images; met dank aan Vivian Jenna Wilson

26 juli 2024, 01:30 uur GMT+2
Door David Ingram
Vivian Jenna Wilson, de transgenderdochter van Elon Musk, zei donderdag in haar eerste interview dat hij een afwezige vader was die haar als kind wreed behandelde, omdat ze homoseksueel en vrouwelijk was.

Wilson, 20, reageerde in een exclusief interview met NBC News op opmerkingen die Musk maandag maakte over haar en haar transgenderidentiteit. Op sociale media en in een online interview zei Musk dat ze "geen meisje" was en figuurlijk "dood" was, en hij beweerde dat hij "misleid" was om transgerelateerde medische behandeling voor haar te autoriseren toen ze 16 was.

Wilson zei dat Musk niet voor de gek was gehouden en dat hij, na aanvankelijk te hebben geaarzeld, wist wat hij deed toen hij instemde met haar behandeling, waarvoor toestemming van haar ouders nodig was.

Musks recente uitspraken gingen een grens over, zei ze.

"Ik denk dat hij ervan uitging dat ik niets zou zeggen en dat ik dit gewoon onbetwist zou laten," zei Wilson in een telefonisch interview. "Wat ik niet ga doen, want als je over mij gaat liegen, bijvoorbeeld, ronduit tegen een publiek van miljoenen, dan laat ik dat niet zomaar gaan."

Wilson zei dat Musk, zolang ze zich kan herinneren, geen ondersteunende vader is geweest. Ze zei dat hij zelden aanwezig was in haar leven, waardoor zij en haar broers en zussen werden achtergelaten om verzorgd te worden door hun moeder of door nanny's, ook al had Musk gezamenlijke voogdij, en ze zei dat Musk haar berispte als hij aanwezig was.

“Hij was koud,” zei ze. “Hij is heel snel boos. Hij is onverschillig en narcistisch.”

https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/elon-musk-transgender-daughter-vivian-wilson-interview-rcna163665

Wat anders nog:

Citaat:
Leider Republikeinen in Senaat zegt dat Trump partij ‘veel schade’ heeft toegebracht
Mitch McConnell, de huidige leider van de Republikeinen in de Amerikaanse Senaat, vindt dat Donald Trump de partij ‘veel schade’ heeft toegebracht. Dat staat in een biografie van McConnell die binnenkort uitkomt en waar nieuwszender CNN al over beschikt. Volgens McConnell is de ‘Make America Great Again’-beweging van Trump ‘volledig fout’.

Voor de biografie gaf de 82-jarige McConnell AP-journalist Michael Tackett toegang tot zijn persoonlijke archief, inclusief spraakopnames. Daarin beschrijft McConnell Trump onder meer als een narcist, een schoft, en als dom, ‘kortom, bijna elke eigenschap die je niet wilt dat iemand heeft’. ‘Helaas gelooft ongeveer de helft van de Republikeinen in dit land alles wat hij zegt’, aldus McConnell. Tussen Trump en McConnell, die al tijdens Trumps presidentschap leiding gaf aan de Republikeinen in de Senaat, heeft het nooit geboterd.

Toch heeft McConnell zijn steun uitgesproken voor Trump in zijn race tegen Kamala Harris. ‘Het zou geen verrassing moeten zijn dat hij als kandidaat [namens mijn partij, red.] mijn steun heeft’, zei hij afgelopen maart. Na de presidentsverkiezingen treedt McConnell terug als Republikeins Senaatsleider. Hij zal tot 2026 zijn huidige termijn als senator uitdienen.

McConnell stemde na de bestorming van het Congres in 2021 tegen het afzetten van Trump, omdat die het Witte Huis toen formeel al verlaten had. Wel achtte hij Trump ‘praktisch en moreel verantwoordelijk’, nadat hij maandenlang leugens had verspreid over verkiezingsfraude. In de biografie zegt McConnell dat de bestorming ‘verder bewijs’ is van Trumps ‘complete ongeschiktheid’ voor het ambt van president.

https://www.volkskrant.nl/buitenland/liveblog-nieuws-amerikaanse-verkiezingen-trump-republikeinen~b005888b/

Misschien kan dit nog enig verschil maken
Wel een enorme lamlul dat hij met al het bovenstaande waarmee hij Trump in alle opzichten veroordeeld politiek blijft steunen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.