Daar zijn ze dan: de eerste twee zeewier kaasjes. Bij het weken van de kruiden kreeg ik spontaan spijt, wat een geur!! terwijl gedroogde zeesla in andere gerechten een heerlijk kruidige smaak geeft. De geur is nu weer genormaliseerd. Nu maar afwachten hou de smaak ik (voorste twee zijn zeewier, de achterste twee met provencaalse kruiden)
- Geplaatst: 11 Jun 2013 11:07:29
- Geplaatst: 11 Jun 2013 11:33:57
hoeklijn
Gast
Ik ben benieuwd hoe ze gaan smaken!
Nog een tip: Als de kaasjes uit de pekel komen is het aan te raden om de randjes die bij het persen zijn ontstaan met een scherp mesje even weg te snijden. Dit om te voorkomen dat hier zich evt. schimmels in de randjes nestelen...
- Geplaatst: 11 Jun 2013 12:04:53
nilskoster
Randjes wegsnijden dat probeer ik wel, maar waarschijnlijk ben ik daar nog wat te voorzichtig mee. gaat trouwens wel steeds beter
Nu twee weken oud, lijkt me nog war jong. nog twee weken wachten.
- Geplaatst: 3 Jul 2013 10:55:33
nilskoster
Daar is ie dan. ik kon echt niet langer wachten. Nu drie weken en twee dagen uit. De eerste zeeslakaas. Smaakt voortreffelijk, het zilte en kruidige van de zeesla combineert prima met jonge kaas
- Geplaatst: 3 Jul 2013 11:29:44
hoeklijn
Gast
Ziet er goed uit, ik zou best eens zoiets willen proeven....
- Geplaatst: 3 Jul 2013 13:41:04
nilskoster
Je bent niet de enige die het eens zou willen proberen. Ik denk dat ik iets nieuws ontdekt heb! stuur me een e-mail, als de zeesla weer wat wil groeien kan ik je wat gedroogde zeesla toesturen. Dan mag je er zelf een kaas van maken.
- Geplaatst: 4 Jul 2013 19:59:27
johnshadows
Ziet er mooi uit Nils!
Doe zo vooral verder.
- Geplaatst: 5 Jul 2013 16:34:41
hoeklijn
Gast
Hoi Nils, ik heb het idee dat je de mail niet hebt ontvangen. Op 1 of andere manier is de mail 2x in mijn inbox terecht gekomen n.l.
Kan je me even laten weten of er wat is binnengekomen?
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum